Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:23
Mishandeling (en ik schaar daar maar meteen bedreiging met de dood onder) hoort bij het leven? Goh. Ik zal het tegen mijn buren zeggen, dan kunnen ze er gewoon lekker mee doorgaan. En dan zal ik me er (lekker stoer) een beetje tegen verzetten. Gewoon omdat ik niets anders te doen heb. Zal mijn psycholoog ook erg waarderen.
Je gaat echt te ver nu Nina. Laat mensen in hun waarde, ook al zijn ze misschien niet zo'n 'bikkel' als jij.
Je gaat echt te ver nu Nina. Laat mensen in hun waarde, ook al zijn ze misschien niet zo'n 'bikkel' als jij.
Purr-a-noia
Irrational fear that the cats are up to something
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:23
nina1966 schreef: ↑31-08-2018 20:19Btw autisme is ook erg maar dat is volgens hier ook een hype en krijgt iedereen maar een etiketje. Evenals gluten/tarwe intolerantie.
Ik vind het gewoon heel raar dat ineens zo veel mensen ptss hebben. En nee dat krijg je echt niet van een echtscheiding of je auto in de prak rijden hoor.
Hoe weet jij hoe een ander iets ervaart?
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:25
He bah leeft dat tuig nog? Kan me je (sorry heel hilarische) post in dat topic over wat je niet hard op wil zeggen nog herinneren.Calamitycat schreef: ↑31-08-2018 20:23Mishandeling (en ik schaar daar maar meteen bedreiging met de dood onder) hoort bij het leven? Goh. Ik zal het tegen mijn buren zeggen, dan kunnen ze er gewoon lekker mee doorgaan. En dan zal ik me er (lekker stoer) een beetje tegen verzetten. Gewoon omdat ik niets anders te doen heb. Zal mijn psycholoog ook erg waarderen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:25
yasmijn schreef: ↑31-08-2018 20:10Ik ga op dat domme gezwets maar niet in. Beter voor alle partijen.
Ik heb een Provence rosé met een grote reep Tony Chocolonely met caramel en zeezout. Helemaal alleen voor mij. De man heeft een melkchocolade met hazelnoot. En we kijken voetbal.
Is even wennen hoor Noes, op de vrijdagavond![]()
Snap ik
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:26
Ja, helaas hebben ze zichzelf nog steeds niet dood gezopen/gereden/gerookt.strikjemetstippels schreef: ↑31-08-2018 20:25He bah leeft dat tuig nog? Kan me je (sorry heel hilarische) post in dat topic over wat je niet hard op wil zeggen nog herinneren.
Purr-a-noia
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:27
Jammer. Lijkt me echt de hel om zulke buren te hebben.Calamitycat schreef: ↑31-08-2018 20:26Ja, helaas hebben ze zichzelf nog steeds niet dood gezopen/gereden/gerookt.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:29
Dat is het ook.strikjemetstippels schreef: ↑31-08-2018 20:27Jammer. Lijkt me echt de hel om zulke buren te hebben.
Purr-a-noia
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:36
nina1966 schreef: ↑31-08-2018 20:17Ach kom op nou, van een scheiding?? Of brand (zonder dat je daar levend verbrande mensen bij hebt weg zien rennen}
Dan zou ik drie dubbel ptss moeten hebben.
moeder gaat dood Check,
2 x brand Check, 1 x buren en moest ik ontruimd en 1x vlak voor me terwijl ik met zoon op de tram stond te wachten Autootje ontploft suriname plein.
Overval, Check
Mishandeling Check
Ga me nou niet vertellen dat je daar allemaal maar ptss van krijgt , sorry hoor maar dat zijn toch echt dingen die gewoon bij het leven horen en waar je je maar een beetje tegen moet verzetten.
Ik vroeg me al langer af waarom je altijd zo reageert. Dit verklaart in elk geval een beetje.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:44
Nina zegt het ongenuanceerd maar ik snap wel wat ze bedoelt.
Het lijkt tegenwoordig alsof bijna iedereen die even in een dip zit PTSS of burn out heeft. En mensen die socially awkward zijn hebben autisme oid.
Dit is iets van de afgelopen 15 jaar. Natuurlijk hebben sommige mensen ook echt psychische problemen maar omdat je nu zo snel een labeltje “krijgt” lijkt het erop alsof er erg makkelijk mee gestrooid word.
Het lijkt tegenwoordig alsof bijna iedereen die even in een dip zit PTSS of burn out heeft. En mensen die socially awkward zijn hebben autisme oid.
Dit is iets van de afgelopen 15 jaar. Natuurlijk hebben sommige mensen ook echt psychische problemen maar omdat je nu zo snel een labeltje “krijgt” lijkt het erop alsof er erg makkelijk mee gestrooid word.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:48
nina1966 schreef: ↑31-08-2018 19:54Is ptss het nieuwe hoogbegaafd of autisme oid? Jan en alleman zit er maar mee thuis lijkt het.
Kijk als je kindertjes in vlammen op hebt zien gaan of de bommen je om de oren vlogen snap ik het Maar waar kan je in het dagelijks leven nou in hemelsnaam ptss van oplopen.
Praat niet zo dom.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:48
Je krijgt niet snel een labeltje. Wel denk ik dat steeds meer mensen uitvallen in de gejaagde maatschappij met hoge eisen en er dus meer om hulp gevraagd wordt en dus meer diagnoses.Loullah schreef: ↑31-08-2018 20:44Nina zegt het ongenuanceerd maar ik snap wel wat ze bedoelt.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:50
Ik vind het niet gek dat er zoveel mensen zijn bij wie de nood te hoog wordt. Nog voordat het een burnout is of erger wordt hen immers wijsgemaakt vooral niet te klagen en te zeuren, maar te dragen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:51
Ja en vooral ook de motivatie waarom mensen met ptss thuis gaan zitten, is gewoon eigenbelang. Lekker financieel profiteren. Echt, een hersendode baksteen heeft nog meer inlevensvermogen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:51
Waar en goed gezegd.Ana_Isabel** schreef: ↑31-08-2018 20:50Ik vind het niet gek dat er zoveel mensen zijn bij wie de nood te hoog wordt. Nog voordat het een burnout is of erger wordt hen immers wijsgemaakt vooral niet te klagen en te zeuren, maar te dragen.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:53
Coconuts12 schreef: ↑31-08-2018 20:50Nou inderdaad.
Een label krijg je niet snel. Maar als je het zo graag wil, mag je de mijne wel hebben. Zo leuk vind ik het niet.
vrijdag 31 augustus 2018 om 20:56
Daarom schreef ik dat het erop lijkt alsof er makkelijk mee gestrooid word.
Ik heb werkelijk geen idee of mensen nu vaker aan die ziektes lijden of dat artsen zich nu gewoon meer in verdiepen of dat het door de veranderende maatschapij komt zoals jij zegt. Wat ik wel weet is dat je het nu veel vaker hoort.
Ik heb niet het idee dat mensen nu harder of langer werken als 20jaar geleden. Ik heb ook niet het idee dat mensen vroeger compleet doordraaiden vanwege een ongediagnoticeerde psychische stoornis.
Maar goed, dat is mijn gevoel. Dat hoeft niets te betekenen natuurlijk.