Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:40
Wat een genuanceerd idee, daar doen Nina en Loullah niet aan hoor.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 31 augustus 2018 om 21:51
Jij bent ook niet ongeschonden eruit gekomen blijkbaar. Geen PTSS, dat niet nee...
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 31 augustus 2018 om 22:05
Ik doe die facepalm tegen iedereen die dat vindt en vandaag ben jij dat.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
vrijdag 31 augustus 2018 om 22:09
vrijdag 31 augustus 2018 om 22:11
Maar jij werkt toch ook niet en jouw kind is naar ik mij herinner toch ook gemankeerd?
vrijdag 31 augustus 2018 om 22:34
Ik snap ook wat ze bedoelt en ze zegt het net zo 'ongenuanceerd' als een scudraket in je achterste. Alles is relatief.Loullah schreef: ↑31-08-2018 20:44Nina zegt het ongenuanceerd maar ik snap wel wat ze bedoelt.
Het lijkt tegenwoordig alsof bijna iedereen die even in een dip zit PTSS of burn out heeft. En mensen die socially awkward zijn hebben autisme oid.
Dit is iets van de afgelopen 15 jaar. Natuurlijk hebben sommige mensen ook echt psychische problemen maar omdat je nu zo snel een labeltje “krijgt” lijkt het erop alsof er erg makkelijk mee gestrooid word.
vrijdag 31 augustus 2018 om 22:43
Ik ken toch echt gevallen ptss. Opgelopen op de kleuterschool en nu thuisonderwijs.nina1966 schreef: ↑31-08-2018 19:54Is ptss het nieuwe hoogbegaafd of autisme oid? Jan en alleman zit er maar mee thuis lijkt het.
Kijk als je kindertjes in vlammen op hebt zien gaan of de bommen je om de oren vlogen snap ik het Maar waar kan je in het dagelijks leven nou in hemelsnaam ptss van oplopen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
vrijdag 31 augustus 2018 om 22:57
Ik snap trouwens best wel een beetje wat er gezegd wordt door Nina e.c.. Het is altijd zo dat er een grijs gebied is tussen 'niks aan de hand' en 'heel ernstig'. Zelfs bij een wond. Het lijkt heel duidelijk. Brandwonden bijvoorbeeld. Eerstegraads stelt niks voor, tweedegraads is alleen een blaar en bij derdegraads is er echt wel iets aan de hand. Toch?
Maar toch kan een derdegraads brandwond bijvoorbeeld maar een plekje van een paar millimeter groot zijn, en een tweedegraads brandwond zo groot dat iemands halve lichaam onder de blaren zit.
Tja. Wat is dan 'erg', 'erger', etc.?
Laat staan als er ontstekingen bij komen. Of andere complicaties.
Het is gewoon niet altijd zo simpel.
Misschien is dit soort onderwerpen ook wel helemaal niet geschikt om het op een forum over te hebben.
Jammer.
Maar toch kan een derdegraads brandwond bijvoorbeeld maar een plekje van een paar millimeter groot zijn, en een tweedegraads brandwond zo groot dat iemands halve lichaam onder de blaren zit.
Tja. Wat is dan 'erg', 'erger', etc.?
Laat staan als er ontstekingen bij komen. Of andere complicaties.
Het is gewoon niet altijd zo simpel.
Misschien is dit soort onderwerpen ook wel helemaal niet geschikt om het op een forum over te hebben.
Jammer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
zaterdag 1 september 2018 om 00:49
doornroosje9 schreef: ↑31-08-2018 21:51Jij bent ook niet ongeschonden eruit gekomen blijkbaar. Geen PTSS, dat niet nee...
zaterdag 1 september 2018 om 01:03
En jij gelooft dus alles wat men hier neerplempt? Al die mannen met narcisme zijn dus ook echt narcisten? Al die hoogbegaafde kinderen zijn dat ook? Er word zo veel in twijfel getrokken en er worden heel vaak eigen diagnoses neergezet. En nee ptss is geen simpele diagnose en die krijg je echt niet bij een vervelende scheiding.