Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

zondag 9 september 2018 om 15:51
Sciencerocks, ik typ ook wel eens kromme zinnen, dus had meer van huh heb ik hem zo krom geschreven. Maar viel dus mee.
Ja het DE BRIEF maandag gelijk bellen voor een afspraak. En huisarts omdat ze aangaven nieuwe verwijsbrief nodig hebben omdat die ouder als een jaar is.... Goh misschien 2 jaar en paar maanden. Maar eindelijk mogen we beginnen...
Ja het DE BRIEF maandag gelijk bellen voor een afspraak. En huisarts omdat ze aangaven nieuwe verwijsbrief nodig hebben omdat die ouder als een jaar is.... Goh misschien 2 jaar en paar maanden. Maar eindelijk mogen we beginnen...
zondag 9 september 2018 om 20:55
maandag 10 september 2018 om 08:06
@sciencerocks spannend allemaal. Dat voel je vanzelf wel aan wanneer je dat wil vertellen. Ik zelf zou nog even aftasten, want het zou extra druk geven en je wil eigenlijk dat hij jou leert kennen en niet dat hij alleen maar aan die mogelijke zwangerschap zou denken. Maar ik ben geen date expert. Mijn vrienden zeggen allemaal dat ik een liefde ontmoet als ik zwanger ben en eigenlijk, als ik kijk hoe mijn leven is gelopen zou het me ook niet verbazen, maar ik date niet. Al jaren niet meer. Ik had andere prioriteiten zeg maar
@truelove ik hoor dat morgen. Ga er vooralsnog vanuit dat ik deze maand gewoon verder kan met mijn laatste 2 rietjes. Dat ze niet nu ineens gaan zeggen dat ik te zwaar ben geworden ofzo.. Maar anders dan zit ik over ong 2 weken ook weer op het bankje. En jij? Hoe loopt jouw planning?
@issilander en? wanneer hebben jullie een afspraak? spannend!!
Hoe is het verder met iedereen?

@truelove ik hoor dat morgen. Ga er vooralsnog vanuit dat ik deze maand gewoon verder kan met mijn laatste 2 rietjes. Dat ze niet nu ineens gaan zeggen dat ik te zwaar ben geworden ofzo.. Maar anders dan zit ik over ong 2 weken ook weer op het bankje. En jij? Hoe loopt jouw planning?
@issilander en? wanneer hebben jullie een afspraak? spannend!!
Hoe is het verder met iedereen?
maandag 10 september 2018 om 12:16
Ik date al jaren niet, niet bewust, maar gewoon niemand tegengekomen met interesse van welke kant dan ook. Dus het is nooit een issue geweest op die manier.
Nu duidelijk zichtbaar zwanger, dus als ik zou daten, zou niet vertellen nogal lastig zijn
. Ik heb ook wel genoeg aan mijn hoofd met misselijkheid, regelgedoe, werk en vrienden.
Ik verheug me wel een beetje op het verplichte gesprek dat de kraamzorg over anticonceptie met je moet hebben. ‘Goed dat je het zegt, ik heb al jaren geen date gehad, dus ik denk dat mijn kraamweek hét moment is om eens even los te gaan op Tinder
. ‘
Kreeg overigens ook een reminder van mijn vorige apotheek dat mijn pil bijna op was en ik dus echt nu een herhaalrecept op moest halen. Eh, ik kom al vier jaar niet meer bij die apotheek, ben al twee jaar gestopt met de pil en oh ja, bijna 27 weken zwanger. Bedankt voor de herinnering! (Had bijna een foto van mijn buik terug gestuurd met de mededeling ‘te laat’).
Succes weer voor iedereen die (bijna) op een wachtbankje zit! Hopelijk sluiten jullie snel aan bij de grote wachtbank!
Nu duidelijk zichtbaar zwanger, dus als ik zou daten, zou niet vertellen nogal lastig zijn

Ik verheug me wel een beetje op het verplichte gesprek dat de kraamzorg over anticonceptie met je moet hebben. ‘Goed dat je het zegt, ik heb al jaren geen date gehad, dus ik denk dat mijn kraamweek hét moment is om eens even los te gaan op Tinder

Kreeg overigens ook een reminder van mijn vorige apotheek dat mijn pil bijna op was en ik dus echt nu een herhaalrecept op moest halen. Eh, ik kom al vier jaar niet meer bij die apotheek, ben al twee jaar gestopt met de pil en oh ja, bijna 27 weken zwanger. Bedankt voor de herinnering! (Had bijna een foto van mijn buik terug gestuurd met de mededeling ‘te laat’).
Succes weer voor iedereen die (bijna) op een wachtbankje zit! Hopelijk sluiten jullie snel aan bij de grote wachtbank!

maandag 10 september 2018 om 13:05
nausicaa schreef: ↑10-09-2018 12:16Kreeg overigens ook een reminder van mijn vorige apotheek dat mijn pil bijna op was en ik dus echt nu een herhaalrecept op moest halen. Eh, ik kom al vier jaar niet meer bij die apotheek, ben al twee jaar gestopt met de pil en oh ja, bijna 27 weken zwanger. Bedankt voor de herinnering! (Had bijna een foto van mijn buik terug gestuurd met de mededeling ‘te laat’).

maandag 10 september 2018 om 20:11
Hopelijk goed nieuws dan morgen Lee! Het zal toch wel goedkomen, maar toch fijn als je weer groen licht hebt. Succes!
Ik verwacht komend weekend mijn menstruatie, rond 28 ovulatie.
Ik krijg nu vanaf dag 10 echo’s, zie er beetje tegenop met werk hoe dat te regelen..
Sterkte allemaal!! Er komt een Nod aan voor een paar van jullie
Ik verwacht komend weekend mijn menstruatie, rond 28 ovulatie.
Ik krijg nu vanaf dag 10 echo’s, zie er beetje tegenop met werk hoe dat te regelen..
Sterkte allemaal!! Er komt een Nod aan voor een paar van jullie
maandag 10 september 2018 om 21:14
Oh Nausicaa, heerlijk die administratie die er soms zooooo ontzettend naast zit. Om te 'huilen', maar gelukkig kan je er om lachen.
Lee83, spannend, duimen voor je.
Truelovem dit weekend is NOD. Wordt ik ongesteld dan is mijn ovulatie ook rond 27-28. Dus weer heel gelijk met jou. Maar als deze poging niks is, dan even maandje rust, bankrekening spekken, en wachten tot oktober (valt weer precies in vakantie dus wel fijn)
Lee83, spannend, duimen voor je.
Truelovem dit weekend is NOD. Wordt ik ongesteld dan is mijn ovulatie ook rond 27-28. Dus weer heel gelijk met jou. Maar als deze poging niks is, dan even maandje rust, bankrekening spekken, en wachten tot oktober (valt weer precies in vakantie dus wel fijn)
maandag 10 september 2018 om 21:52
Jaaa zo spannend weer Sciencerocks, hopelijk geeft die leuke man je genoeg afleiding. Ik kan nu voor mezelf niet duimen maar des te harder voor jullie!
Bij mij wordt oktober misschien weer rustmaand
, of ik moet voordat ik weet of poging 3 gelukt is alweer gaan bestellen.
Maar krijg dan ook een afspraak over hoe verder, donorwissel of misschien medicijnen etc
Maar zover is het nog niet, 3x is scheepsrecht!!!
Het is echt duur hè als je aangewezen bent op de Deense banken.
Ik kwam er wel achter dat Esp misschien toch goedkoper is voor hogere Mot en uitgebreid profiel. MCK heeft ook vaste leveringen van hun, dus verzendkosten zijn lager en tevens geen 25% btw. Als ik dan toch wellicht moet gaan wisselen..maar dan nog zo’n € 640,= per keer. Maar ja dan had ik eerder moeten beginnen, dan had ik tijd gehad voor een lange wachtlijst
Bij mij wordt oktober misschien weer rustmaand
Maar krijg dan ook een afspraak over hoe verder, donorwissel of misschien medicijnen etc
Maar zover is het nog niet, 3x is scheepsrecht!!!
Het is echt duur hè als je aangewezen bent op de Deense banken.
Ik kwam er wel achter dat Esp misschien toch goedkoper is voor hogere Mot en uitgebreid profiel. MCK heeft ook vaste leveringen van hun, dus verzendkosten zijn lager en tevens geen 25% btw. Als ik dan toch wellicht moet gaan wisselen..maar dan nog zo’n € 640,= per keer. Maar ja dan had ik eerder moeten beginnen, dan had ik tijd gehad voor een lange wachtlijst

dinsdag 11 september 2018 om 07:51
Daten dat heb ik nog wel gedaan toen ik op de wachtlijst stond. Bij 2 mannen heb ik dat op een gegeven moment wel verteld. Het is uiteindelijk nooit wat geworden maar of het daaraan lag? 
Gewoon lekker van genieten, en van je gevoel uit gaan maarja, het kan lastig zijn ja.
Ja wat een geld allemaal hè. En de keuze maken om het op deze manier te doen beslis je nu eenmaal niet overnight.
Hoe is het nu bij jou Globe? Ben jij al begonnen met spuiten?
Voor allemaal weer succes!!!!!

Gewoon lekker van genieten, en van je gevoel uit gaan maarja, het kan lastig zijn ja.
Ja wat een geld allemaal hè. En de keuze maken om het op deze manier te doen beslis je nu eenmaal niet overnight.
Hoe is het nu bij jou Globe? Ben jij al begonnen met spuiten?
Voor allemaal weer succes!!!!!

dinsdag 11 september 2018 om 16:17
Hallo allemaal,
Heb niet echt bijgelezen want jullie schrijven als een malle
Leuk date-ervaring te lezen, en het is inderdaad lastig tijdens het zwanger worden proces. Ik heb ook een tijdje gedate toen ik al bezig was, nooit vertelt overigens. Het is niks geworden uiteindelijk.
Nu na een maand pauze ivm vakantie, en een gesprek met arts, besloten voor nog drie pogingen te gaan en dan te her-evalueren. Wel een stollingsonderzoek ivm miskramen, maar arts verwacht niet dat daar wat uitkomt. Gewoon pech is haar conclusie.
Over een week ongeveer ovulatie, dus dan voor poging 10. Lijkt me een mooie poging om zwanger van te raken en te blijven, dan zou ik precies na een jaar toch blijvend zwanger zijn. Dus ik duim weer, voor jullie en voor mezelf straks.
Heb niet echt bijgelezen want jullie schrijven als een malle

Nu na een maand pauze ivm vakantie, en een gesprek met arts, besloten voor nog drie pogingen te gaan en dan te her-evalueren. Wel een stollingsonderzoek ivm miskramen, maar arts verwacht niet dat daar wat uitkomt. Gewoon pech is haar conclusie.
Over een week ongeveer ovulatie, dus dan voor poging 10. Lijkt me een mooie poging om zwanger van te raken en te blijven, dan zou ik precies na een jaar toch blijvend zwanger zijn. Dus ik duim weer, voor jullie en voor mezelf straks.
woensdag 12 september 2018 om 22:17
Hoi allemaal!
Al geruime tijd lees is mee op dit forum en ik kan jullie zeggen dat ik het ontzettend fijn vindt om dingen terug te lezen die ik herken. Vooral alle emoties, van blijdschap tot angst en verdriet, van onzekerheid en ongeduldigheid, zijn zo herkenbaar.
Zelf ben ik 35, en nu bezig (zit op wachtbankje) van poging 6 IUI in natuurlijke cyclus.
Maar eerlijk gezegd is dat niet eens de reden dat ik hier nu actief ben en een bericht schrijf. Naast mijn grote wens om moeder te worden ben ik namelijk ook fotograaf (documentair/portret). Heel graag zou ik in contact komen met meiden/vrouwen die in dit traject zitten en horen waarom ze voor een bepaalde donor hebben gekozen. Er zijn zoveel keuzes, dat ik heel benieuwd ben hoe jullie deze keuze hebben gemaakt en wat de keuze is geworden. Natuurlijk geef ik je graag meer informatie als je interesse hebt, dus stuur dan even een privé berichtje. De fotografie kan trouwens ook anoniem (dus onherkenbaar in beeld) als dat wenselijk is.
Iedereen heel veel succes, ik blijf zeker meelezen en mocht je zelf interesse hebben of iemand kennen voor mijn fotoproject? Let me know. Dankjewel!
Al geruime tijd lees is mee op dit forum en ik kan jullie zeggen dat ik het ontzettend fijn vindt om dingen terug te lezen die ik herken. Vooral alle emoties, van blijdschap tot angst en verdriet, van onzekerheid en ongeduldigheid, zijn zo herkenbaar.
Zelf ben ik 35, en nu bezig (zit op wachtbankje) van poging 6 IUI in natuurlijke cyclus.
Maar eerlijk gezegd is dat niet eens de reden dat ik hier nu actief ben en een bericht schrijf. Naast mijn grote wens om moeder te worden ben ik namelijk ook fotograaf (documentair/portret). Heel graag zou ik in contact komen met meiden/vrouwen die in dit traject zitten en horen waarom ze voor een bepaalde donor hebben gekozen. Er zijn zoveel keuzes, dat ik heel benieuwd ben hoe jullie deze keuze hebben gemaakt en wat de keuze is geworden. Natuurlijk geef ik je graag meer informatie als je interesse hebt, dus stuur dan even een privé berichtje. De fotografie kan trouwens ook anoniem (dus onherkenbaar in beeld) als dat wenselijk is.
Iedereen heel veel succes, ik blijf zeker meelezen en mocht je zelf interesse hebben of iemand kennen voor mijn fotoproject? Let me know. Dankjewel!
donderdag 13 september 2018 om 19:32
Hallo, wachtbankers, hoe gaat het? Ik ben 95% zeker dat ik er van af ga vallen zaterdag. Heb (nog) geen vroege test gedaan, maar heb wel de normale signalen, dus zou heel verbaasd zijn als het toch raak was. Maar goed, alsnog afwachten en maar zien.
Ik had wel bedacht dat ik het geluid van Q music maar moet raden en het geld ga winnen, onbeperkt donorzaad voor komende jaren
En de rest, hoe gaat het?
Ik had wel bedacht dat ik het geluid van Q music maar moet raden en het geld ga winnen, onbeperkt donorzaad voor komende jaren

En de rest, hoe gaat het?
donderdag 13 september 2018 om 23:01
Ik ben weer terug van een heerlijk weekje in de zon, hopelijk heeft het geholpen. Morgen 14 dagen na iui dus ga een vroege test doen, maar ik voel he-le-maal niks deze keer en verwacht eigenlijk gewoon ongesteld te worden :/
Er is te veel geschreven om te reageren, maar welkom, succes en dat soort dingen
Er is te veel geschreven om te reageren, maar welkom, succes en dat soort dingen

zaterdag 15 september 2018 om 09:30
Oh wensmama, dikke knuffel.
Ik hier vanochtend nog niet ongesteld, terwijl ik echt dat dat het er aan zou komen (gisteren een hele tub ben en jerries naar binnen gewerkt met als excuus pms). Vanochtend toch even naar de etos gerend voor test.
Supersupersupervage lijn (echt bijna niet zichtbaar maar als ik de test iets kantel??), en ik denk eigenlijk dat ik het me inbeeld. Dus ik ga er nog steeds vanuit dat het niets is en 1 van deze dagen ongesteld word (.....maar misschien? heeeeeel misschien?....)
Ik hier vanochtend nog niet ongesteld, terwijl ik echt dat dat het er aan zou komen (gisteren een hele tub ben en jerries naar binnen gewerkt met als excuus pms). Vanochtend toch even naar de etos gerend voor test.
Supersupersupervage lijn (echt bijna niet zichtbaar maar als ik de test iets kantel??), en ik denk eigenlijk dat ik het me inbeeld. Dus ik ga er nog steeds vanuit dat het niets is en 1 van deze dagen ongesteld word (.....maar misschien? heeeeeel misschien?....)

zaterdag 15 september 2018 om 09:37
Ooh ik duim!!Sciencerocks schreef: ↑15-09-2018 09:30Ik hier vanochtend nog niet ongesteld, terwijl ik echt dat dat het er aan zou komen (gisteren een hele tub ben en jerries naar binnen gewerkt met als excuus pms). Vanochtend toch even naar de etos gerend voor test.