Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
rosings schreef:
14-09-2018 09:51
Als je tevreden bent is het toch prima Fiona, ik denk dat er gedoeld werd op ouders die zich op de schouder kloppen er zo voor hun kind te zijn terwijl ze er geen zak aan vinden en er alleen over mopperen
Dat is ook zo. Maar ik vraag me dus af of die mensen het echt zo vreselijk vinden, of gewoon even mopperen. Ik mopper soms ook, maar dat wil niet zeggen dat ik er niets aan vind. Wij mensen mopperen nou eenmaal graag.

Overigens vind ik dat we onszelf allemaal op de schouder mogen kloppen, of je nou thuisblijfmoeder bent of werkt. We proberen allemaal het beste voor onszelf en onze kinderen te doen, hoe we ons leven ook invullen. Ik ben trots op alle moeders en ik vind dat er wel wat meer onderling respect mag zijn (niet hier hoor, maar in het algemeen) :heart:
Ik vind dat ik te weinig met rozetje onderneem. Maar ze lijkt het allemaal prima te vinden.
Mee eens Fiona!

Rosings, wat zou je meer willen ondernemen? En wat maakt dat je die stap niet zet?
Ik onderneem zelf eigenlijk 'kleine' dingen alleen maar. Samen met vriend de grote dingen, zoals lange uitjes etc.
rosings schreef:
14-09-2018 09:51
Als je tevreden bent is het toch prima Fiona, ik denk dat er gedoeld werd op ouders die zich op de schouder kloppen er zo voor hun kind te zijn terwijl ze er geen zak aan vinden en er alleen over mopperen
Ik ken 1 thuisblijfmoeder en zij heeft hier idd een handje van. Maar zij vertelt ook weinig positiefs over het thuis zijn alleen maar dat ze het eigenlijk niks aan vindt. Iedereen moet zelf weten wat je doet maar als je bewust thuis bent en daar de hele dag van baalt moet je er iets aan doen. Zelfde geldt trouwens als je werkt, de optie hebt dat niet of minder te moeten en daar de hele dag over zeurt.
Maar goed, ik kan ook gewoon niet zo goed tegen zeurende mensen die helemaal niet naar de positieve kanten kunnen kijken (soms zeuren is heerlijk en heel gezond in mijn ogen)
Wbt ondernemen, ik onderneem heel veel met dochter op de dagen dat ik met haar ben maar ben zelf ook wat rusteloos. Ik zou willen dat ik de rust had soms wat meer thuis aan te klooien met dochter.
Gelukkig is zij een klein kopietje van mij qua karakter en is ze ook het liefst de hele dag dingen aan het ondernemen. Man is juist wat meer een huismus (heel goed voor de balans) en ik ben benieuwd hoe ons zoontje straks is.
Dubbel
Op mijn flexdag gaan we altijd zwemmen in de ochtend. Daarna slaapt hij paar uur en is dag alweer half om.

Ik wil ook wel eens meer doen, maar in praktijk is het vooral om huis, speeltuin in de wijk etc. Dit weekend gaan we wel appels plukken :-).
Mijn dreumes wordt trouwens niet blij van uitjes die langer dan 1 a 2 uur duren. Dus veel verder dan de boodschappen, speeltuin, bieb, afentoe de kinderboerderij en zijn zus overal brengen en ophalen kom ik ook niet.
Ze vindt zwemmen zo leuk! Maar ik moet er niet aan denken dat elke vrije woensdag te doen. Gelukkig lijkt ze op haar moeder en vind ze uitslapen ook prima :) En dan huishouden, boodschappen, oma en dan is de dag wel weer om.

Dit weekend gaan we voor het eerst naar de kinderboerderij!
Babyzwemmen is maar 45 minuten hier. Dat vind ik leuk maar iedere week zwemparadijs hoeft van mij ook niet.
Ben het er helemaal mee eens dat iedereen in zijn eigen situatie en vanuit zijn eigen visie moet beslissen wat hij of zij wil: full time, part time, niet werken... het heeft allemaal zijn voor en nadelen en die wegen voor iedereen anders. Het is vooral zo fijn als dat wat er mogelijk is, ook is wat je wilt!

In mijn geval was ik niet super happy op mijn werk, ik werkte 38u. Wisselende diensten, heftig werk, weinig ondersteunend team wbt kinderen.. dus toen me duidelijk werd wat hier in Duitsland de opties zijn, was de keuze snel gemaakt.

Een jaar lang 70% van mn loon gekregen, zorgverzekering doorbetaald en de mogelijkheid om tijdens het verlof alvast aan een studie te beginnen. Studeren kost hier geen drol en het eerste semester ging dochter in de draagzak mee naar college. In combinatie met borstvoeding was dat ideaal.

Eerste maanden kon ik ook echt nog niet zonder haar. Nu merk ik dat we allebei toe zijn aan meer buitenwereld. Is voor ons een hele natuurlijke overgang geweest.

Ben wel huiverig voor de verandering die de tweede hier begin januari weer in gaat brengen..
@rosings, kinderboerderij is hier altijd een groot succes. Veel plezier!
weet er iemand nog een goede babyfoon app voor je telefoon?

Die razend populaire babyfoon 3g app werkt niet op mijn mobiel.....
Leuk Rosings, ik ben benieuwd hoe ze het vindt. De kinderboerderij is hier ook favoriet, we hebben er zelfs twee op een steenworp afstand :-)

Ik ga elke dag wel even met haar naar buiten, maar verder dan de speeltuin, kinderboerderij of stad komen we meestal niet. Als mijn man thuis is gaan we wat verder weg. Maar op een regenachtige dag blijven we ook soms de hele dag binnen. Een beetje tekenen, knutselen of stoepkrijten in de tuin en ik doe intussen mijn eigen ding. Gelukkig kan dochter zich ook prima zelf vermaken.

Zwemmen lijkt me zo'n gedoe met omkleden, zwemluier aan, afdrogen. Of valt dat wel mee? Daarom doe ik het eigenlijk nooit.
hier ook alleen kleine dingen hoor. Bieb, boodschappen, speeltuin, hond uitlaten, kinderboerderij klusjes doen (naar de stort ofzo). Was vouwen, stofzuigen, dweilen ook allemaal leuk om te ‘helpen’ (lees: vertragen) maar met een muziekje erbij maken we er samen een feestje van. De dag is vaak zo om.

Ik merk dat zoon steeds meer naar z’n vader trekt. Ik lijk wel volledig uit de gratie? Als ie z’n vader ziet strekt ie meteen z’n armpjes naar hem uit en wil echt niet bij mij blijven. Als z’n vader gaat werken of weggaat huilen (niet bij mij). Op kdv huilen als papa brengt. Als ik hem uit bed haal en hij ziet papa op de overloop wil hij naar pap en huilen als ie dan door mij aangekleed wordt. En gisteren was in mijn ogen het toppunt: papa was al thuis met zoon buiten aan het spelen. Zoon keek me even aan toen ik thuiskwam en ging weer verder met papa. En ook vanmorgen toen ie beneden kwam gunde mij amper een blik waardig. Is dit normaal? Het maakt me een beetje verdrietig moet ik zeggen.

Zou het komen omdat hij papa normaliter minder ziet dan mij? Vorige week een weekje vrij en omdat ik ziek was heeft papa meeste zorg opgenomen. Deze week heeft hii cursus en daardoor veel schappelijkere werkuren dan ik waardoor hij haalt en brengt etc. En dat hij papa nu dus ineens vaker ziet dat hij meer naar hem trekt? Zucht. Ik lijk wel volledig uit de gratie, echt een rot gevoel.
@Zwemmen

Idd Fiona, ik vind dat ook gedoe! Met zijn tweeën is het een stuk chiller. Doe ik dus eigenlijk alleen met een vriendin samen. Dan kan de één even op de kinderen letten terwijl de ander omkleed.

Nu al een hele tijd niet geweest, terwijl ze best gek is op zwemmen.. :lightbulb: Dat gaan we binnenkort maar weer eens doen!
@teckeltje, wij hebben ook zo'n fase gehad dat alleen papa goed genoeg was, heeft ongeveer twee weken geduurd en toen was het weer oke. Het is niet leuk om te merken maar trek het je niet persoonlijk aan.
Nog over het werken, in mijn omgeving is het heel normaal dat mannen ook minder gaan (en willen) werken zodra er kids zijn. Hier op het forum lees ik dat dat lang niet zo vanzelfsprekend is en mannen soms zelfs opmerkingen krijgen als ze parttime gaan werken. Heb me daar een aantal keer heel erg over verbaasd, mijn man heeft dat nog nooit meegemaakt.
Ik ken overigens ook een bewuste thuisblijfvader met 4 kids, moeders is mijn leidinggevende en werkt 50+ uur in de week.

Maar als mijn man naar bv muziek op schoot gaat zijn er altijd maar 1 of 2 andere mannen. Bij de muziekles waar ik naartoe ga is er zelfs geen enkele man. Werken jullie mannen ook minder? En krijgen zij daar opmerkingen over?
Man was de eerste en negende maand vrij, maar je mag het verlof hier compleet zo verdelen als je zelf wilt. Is hier heel normaal.

Alleen was het voor ons financieel niet aantrekkelijk en man zit in een baan met carrièrekansen terwijl ik dus net een wissel wilde maken. Dus dit paste bij ons..
Ik vind zwemmen ook een gedoe, moe van het zwemmen en dan afdrogen en aankleden..

Zoon vind het wel leuk, dus zou ik wel vaker moeten doen eigenlijk.

Binnen kan zoon zich gelukkig ook goed vermaken met zn speelgoed en mij.

Hier is het eigenlijk altijd mama.. vanaf begin tot nu al zo geweest.
Nu ik er over nadenk, heeft hij 1/2 weken wel veel papa gewild. Ging vanzelf over.
En hij mag wat mij betreft juist wel meer naar papa trekken nu, want alles is echt mama.
Maar dat zal ook wel weer overgaan.
Mijn man heeft 1 dag ouderschapsverlof, maar is de enige en eerste in een echt mannenbedrijf.
HR moest uitzoeken hoe dat werkt toen hij het aanvroeg.
Collega's grappen er ook vaak over, maar er is er wel nog eentje die nu 1 dag in de week heeft aangevraagd!
Ik sta daar ook vaak van te kijken hoe vreemd mensen het vinden dat hij ook 1 dag thuis is. In onze vriendenkring is er nog 1 stel dat allebei 32 uur is gaan werken, verder allemaal de vrouwen terug naar max 20/24 uur en mannen fulltime aan het werk.
Man is niet minder gaan werken, maar wel op andere tijden. Hij begint nu 1,5-2 uur eerder waardoor hij ook eerder naar huis kan. Hij neemt ook wat vaker werk mee maar huis voor in de avonduren in plaats dat hij op de zaak zou gaan zitten overwerken.
Verder is bijna iedereen op zijn afdeling de laatste jaren vader geworden, dus kijkt ook niemand gek op als er een afspraak bij (bijvoorbeeld) het cb in zijn agenda staat. Die plan ik dan wel zo vroeg of laat mogelijk (1 van ons naar de afspraak, de ander thuis met het andere kind. Allebei mee voor een afspraak is dus helemaal niet praktisch :$ ).

Hier een hoop uitjes naar speeltuinen, we hebben er 6 op loopafstand, sommige groter dan de ander natuurlijk.
Favoriet is ook de metro of de bus voor een paar haltes. Of de eendjes gedag zeggen. Of een rondje op de fiets (als er een oppas is voor de jongste). Of playdates met vriendinnen en/of buren met kinderen.
fiona2018 schreef:
14-09-2018 11:27
Zwemmen lijkt me zo'n gedoe met omkleden, zwemluier aan, afdrogen. Of valt dat wel mee? Daarom doe ik het eigenlijk nooit.
Toen hij heel klein was vond ik het onhandiger. Na zwemmen zet ik hem op een handdoek met stuk fruit of koekje terwijl ik me aankleed. Als ik aangekleed ben is hij droog. Wij gebruiken wasbare zwemluiers dus is niet meer moeite dan zwembroek aandoen. Hij heeft in 15 maanden ook nog niet gepoept in zwemluier.
Zoon is echt mama kindje. Ben benieuwd hoe dit gaat als de tweede er is.

Man werkt fulltime. Ofja 1 keer in 2 weken vrijdagmiddag vrij om dochter ol te halen. Echte mannenbranch en zonder vast contract leek het ons niet verstandig. Wie weet als hij begin volgend jaar vast contract krijgt wat de mogelijkheden zijn.
Ik werk 4 dagen en woensdag vrij en heb aan iedereen laten weten dat ik geen enkel mailtje beantwoord.

Zorg ervoor dat ik vrijdag ook om 14.00 klaar ben dan kan ik vrouw ook een beetje helpen op haar mamadag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven