Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Mahi: Ik heb goede ervaring met de pillen ( 4 tabletten l) en ik zou daarvoor gaan als ik jou was. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Mahi ik snap dat je bang bent dat de pillen niet goed werken. In 80% van de gevallen werken ze goed. En anders kan er nog een tweede keer achteraan.
Het voordeel van pillen is wel dat het herstel natuurlijker gaat. Bij mij kan het door de curettage maanden duren voordat de cyclus weer oo gang komt. Ik hopp dat het niet zo is en dat het over een paar weken weer normaal is, maar ik moet er wel rekening mee houden.
En vergeet niet dat mensen vaak hun slechte ervaring op internet zetten. Goede ervaringen worden minder gedeeld.
Sterkte!!
@Puk, ik heb geprobeerd op te zoeken waar ze naar keken onderzoek in dat herhaald miskraam maar dat lukt niet zo goed. In ieder geval ook schildklier, stollingsafwijkingen en lupus. Het waren echt 5 buizen bloed. Op de site van Freya staat ook informatie hierover.

@Mahi-mahi ik heb een pb gestuurd

@Windmolen, ik lees de wanhoop door je bericht heen, het klinkt ook gewoon echt alsof je nu geen goed aanspreekpunt hebt met overzicht van alles. Die zou je toch bij dat endometriose centrum moeten krijgen, en met je extra klacht van bloed in de ontlasting lijkt me dat iets wat met spoed moet gebeuren...ik bedoel dat je dan niet met een wachttijd te maken zou moeten hebben. Wat ontzettend moeilijk dit zeg...ik vind het zo rottig dat je als patient altijd zo voor jezelf moet vechten in plaats van dat het ziekenhuis dat van je over neemt...

Hier voel me ok, nog wel erg moe maar de pijn valt echt heel erg mee. Misschien nog wel minder als de vorige keer en toen vond ik het ook al zo meevallen. Na gistermiddag ook geen pijnstilling meer genomen.
Mijn man was wel zo assertief om meteen te zeggen dat ik de vorige meer pijnstilling nodig had tijdens de punctie dus ze begonnen nu meteen met de dubbele dosis..ik kreeg een roesje en dus iets tegen de pijn. Denk dat ik nu zo duf ben van het roesje, gisteren veel geslapen en vandaag ook.
verder ook redelijk ontspannen nog, ik hoor vrijdag pas voor het eerst iets (als het goed is), dan bellen ze of er een tp is en pas in het ziekenhuis krijg je dan meer info over hoeveel bevruchtingen er waren.
Jongens, er is zoveel geschreven en veel niet-leuke berichten.
Puk, wat krijg je ook voor je kiezen zeg.
Windmolen, ik geloof dat ik ook via het endo-centrum zou proberen, dat overzicht is fijn.
Mahi, ook jij een knuffel.

Mamamaria, 6 eicellen klinkt goed, duimen dat die ene er tussen zit!
Duuf, wat een afweging voor je. Zoals wij er nu instaan is dat we proberen de afweging te maken waar we het minste spijt van krijgen, voor zover we nu kunnen inschatten.

Hier weer een enerverende week achter de rug.
De klinisch geneticus gesproken. Er is in het UMCU naar 70 genmutaties gekeken die relateren aan nierafwijkingen en er is geen ziekmakende mutatie gevonden. Wel was ze drager van een mutatie en waarschijnlijk drager van een andere, maar van dragerschap wordt je niet ziek. Hiermee is dat traject afgesloten, dikke pech is de conclusie.

Verder hebben we besloten de tijd te nemen voor een waterpokken vaccinatie. Ik heb nooit waterpokken gehad en in de zwangerschap is dat gevaarlijk. Dat betekent dat ik, zodra ik in contact kom met iemand met waterpokken, binnen 24 uur 2 injecties moet halen in het ziekenhuis. Behoorlijke stress van gehad in de zwangerschap van F en inderdaad ook de prikken moeten halen, in de wachtkamer bij de huisarts zat een kind met waterpokken. De vaccinatie zijn 2 prikken met 4 weken er tussen en erna mag je een maand niet zwanger worden, dus je moet er 2 maandje voor uit trekken, die tijd nemen we nu. De eerste injectie zit er in, begin oktober de 2e en dan op z’n vroegst half november richting alicante.

Dan de nieuwe poging. Omdat we zo’n loyale patiënt zijn en al zoveel cycles gedaan hebben bij ze krijgen we korting, en niet zo’n beetje ook. Bijna 50%; ze hopen dat daarmee de kosten voor reis, verblijf en medicatie kunnen worden gedekt. Volledig onverwacht maar een hele fijne meevaller.

Wel twijfel ik erg over het protocol. De cyclus waar zoon uit ontstaan is, was simpel: de pil, dan 6mg progynova per dag en vlak voor transfer nog de Utrogestan erbij. De cryo poging erna werd dat veranderd en moest ik een Decapeptyl depot spuiten in de cyclus van de pil en bouwde ik de progynova op van 2 naar 6mg on een dag of 12. De poging van F* kwam daar nog Clexane bij (bloedverdunnend) en de laatste transfer nog de prednison.
Zelf twijfel ik erg wat ik met deze laatste poging wil qua protocol. Iets in me zegt terug naar die eerste, simpele. Maar merk dat ik met name rondom die Decapeptyl en opbouwen progynova versus alleen progynova te weinig kennis heb en ik online onvoldoende kan vinden over de voor en nadelen. Overleggen in Spanje is lastig, er heerst daar meer een ‘dit is wat de artsen zeggen dus zo is het’ mentaliteit. Over de Clexane en prednison zeggen ze dat de artsen het adviseren maar ik er voor kan kiezen het niet te gebruiken.
Jullie nog voor mij verhelderende ideeën of kijk hierop? Ik vind het niet erg de afweging te maken, maar liefst zo geïnformeerd mogelijk.

Volgende week spreek ik de POH weer en de week erna de Bedrijfsmaatschappelijk werker.
Zot, dikke pech... daar kun je zo weinig mee hè. Maar ik vond het ergens ook wel rust geven en fijn dat ik tenminste niet iets/iemand de schuld kon geven en ook wist dat het niet mijn eigen schuld was op de een of andere manier. Dat leek me zo zwaar, dat je naast je verdriet dan ook nog boosheid / wrok voelt.
Maar het blijft gewoon k*t allemaal. Zeker als je het gevoel krijgt dat die dikke pech je wel heel vaak treft.

Wat een prettige meevaller en top van het ziekenhuis zeg. Echt heel heel netjes van ze en fijn voor jullie.

Protocol en medicatie durf ik niets over te zeggen eigenlijk. Ik heb te weinig medische kennis en ben altijd bijna blind gevaren op het advies van de arts. Bloedverdunnende middelen werden mij de laatste keer wel aangeraden, maar pas vanaf 12 wk zwangerschap. Voor die tijd zou het volgens mijn gynaecoloog juist (iets) meer kans op een miskraam geven.

Wij staan er inderdaad ook zo in; we willen de keuze maken waar we achteraf het minste spijt van kunnen hebben. Ik ben het een beetje voor me uit aan het schuiven. Heb al even terug een mail naar DD gestuurd en nog niets gehoord. Normaal was ik daar al lang achteraan gegaan, maar ik laat het nu even. Zie het wel gebeuren.
Zot, mss een beetje een domme vraag van me, maar is het goed nieuws dat er niets uit het onderzoek gekomen is? Of had je liever een verklaring gehad ipv 'domme pech'? En betekent deze uitslag dat dat zij jullie donor kan blijven voor een eventuele nieuwe poging?
Verstandig om dat met de waterpokkenvaccinatie nu te doen. Dan hoef je je daar niet meer druk over te maken en heb je ook nog even wat meer tijd om na te denken over een volgende poging. En wat ontzettend fijn dat jullie korting krijgen op de nieuwe poging. Dat is idd een hele mooie meevaller en een duwtje in de rug.
Wbt de protocollen kan ik je niet echt helpen. Ik weet daar te weinig van. Loolaa, die hier af en toe een berichtje plaatst is wel laatst zwanger geraakt met zo'n decapeptyl-depot, maar dat was bij een verse terugplaatsing (Loolaa, hoop dat je het niet erg vindt dat ik dat hier schrijf, anders zeg het maar, dan haal ik het weer weg). Persoonlijk lijkt het mij dat het allemaal niet zoveel verschil maakt, zeker niet als er geen punctie bij aan te pas komt. Zolang het bmsvl zich maar mooi opbouwt. Maar dat is puur mijn gevoel. Ik snap ook wel dat je liever teruggaat naar het protocol waar je succes mee had. Als jij je daarmee beter voelt zou ik het zeker bespreken met de artsen. Als je jullie al tegemoet komen qua financiën, dan hierin mss ook? Wbt clexane en prednison zou ik zeggen dat het een 'baat het niet dan schaadt het niet' verhaal is.

Mamamaria, fijn dat je relatief weinig last hebt gehad van de punctie en goed van je man dat hij zo assertief was. Heel spannend dat je pas vrijdag iets hoort. Ik duim voor je, hopelijk ontstaan er een aantal mooie embryo's!

Verder, bedankt iedereen voor jullie steun en lieve woorden naar mij toe, ben zo blij dat ik m'n verhaal hier kwijt kan. Ik heb er idd voor gekozen om terug te gaan naar het endometriosecentrum. De arts gisteren raadde mij dat af en wilde expliciet dat ik naar een gastro-enteroloog zou gaan, omdat ze toch in de darm moeten gaan kijken. Maar bij het endometriosecentrum staat zelfs expliciet op de website dat ze ook colonoscopie (yay....) doen en interdisciplinair samenwerken als darm en blaas betroffen zijn. Ik voel me daar gewoon beter bij, omdat dan naar het hele plaatje wordt gekeken. Afspraak staat voor 4 oktober, dus de wachttijd valt mee. Dat is dan iig nog voor m'n volgende menstruatie, dat vind ik wel belangrijk. Moet wel weer een doorverwijzing regelen, maar hopelijk doet m'n gewone gyn (dat is iemand anders dan de kinderwens-gyn) dat voor me.
Ik lees inderdaad regelmatig mee, en schrijf heel af en toe wat en zag nu mijn naam voorbij komen (uiteraard geen probleem windmolen). Als iemand vragen heeft deel ik graag mijn ervaringen. Ik ben alleen uiteindelijk niet zwanger geworden met het depot. Ik heb er wel twee keer een gehad, met het idee dat mijn eicellen dan gelijkwaardiger groeiden en beter konden uitrijpen. Dat leek ook wel te gebeuren bij die pogingen, maar daar ben ik niet zwanger van geworden. De laatste poging zou ik nog doen onder datzelfde depot, maar die bleek toen ineens uitgewerkt te zijn. Toen dus toch maar dagelijkse decapeptyl spuitjes, vanaf dag 21 de cyclus ervoor. Die ronde ben ik zwanger geraakt in Brussel. Verschil met het advies in depot tussen Düsseldorf, Gent en Brussel was wel dat Brussel pas de stimulatie start, als ze verwachten dat het depot bijna is uitgewerkt. Bij Gent en dusseldorf start het gewoon een week na depot, maar Brussel wacht dus met stimulatie.
Ik weet niet precies waarom, maar ik dacht dat hun denken dat het de innesteling anders beïnvloedt? Dat het bepaalde hormonen dan onderdrukt. Maar dat weet ik dus niet precies. En dat is natuurlijk net het stuk wat intressant is voor jouw Zot. Misschien kan je het informatief eens checken bij Brussel. Ze doen daar ook eiceldonatie, staat wel het een en ander over op hun website.
Dank jullie wel windmolen en loolaa, ik ga me er nog even in verdiepen.

Windmolen, de keuze was al gemaakt hoor, nog een laatste poging inclusief een eventuele cryo. En in principe is het goed nieuws ja, dat er niets uitgekomen is. Dat maakt de herhalingskans heel klein. Dat heeft er ook mee te maken dat we gebruik maken van (weer) een andere donor. Maar als er iets gevonden was, was er een grotere kans geweest dat er herhaling zou zijn en zouden we misschien donoren moeten screenen of PGD moeten doen.
Baarmoederslijmvlies opbouw is volgens mij ook waarom ze het doen. Als je dat depot doet, kun je de progynova starten met 2mg voor de eerste week waardoor je slijmvlies wellicht gelijkmatiger opbouwt. De theorie is allemaal mooi, maar het belabberde is dat je nooit weet hoe het andere scenario zich uitgepakt zou hebben. Datzelfde geldt voor de Clexane en prednison.

Duufje, ik ben er ook blij mee. Door de donatie had het sowieso niet van mij kunnen komen, maar het had wat dingen wel gecompliceerder gemaakt. Ik weet nog wel dat ik ook expliciet vroeg of het een gevolg kon zijn van de zwnagerschapsdiabetes; ook al kon ik daar niks aan doen, ik had me wel schuldig gevoeld. Pech is stom maar ook ok.
Mamamaria wat een mooie opbrengst. Dat het maar snel vrijdag is zodat je meer weet. Spannende dagen zo. Duimen draaien hier hoor.

Windmolen fijn dat je snel in het endo centrum terecht kan. Maar erg naar en vervelend dat je nu hier weer mee moet dealen. Ik vind het zo rot voor je hoe je traject loopt en hoe je telkens weer vertraging krijgt. Ik blijf voor je duimen en je zwanger wensen. Hopelijk helpt het een keer. :hug:

Zot wat een mooie tegemoetkoming van het ziekenhuis. Fijne meevaller.

Nu snel naar bed. Ben erg moe.
Even een berichtje vanuit mijn kant na lange radio stilte! Mijn derde miskraam is gelukkig vrij snel opgang gekomen en heb maar 4 dagen bloedverlies gehad.
We hebben beide bloed laten prikken om de chromosomen na te laten kijken...
Zijn er ook achter gekomen dat we eerst onze twee laatste embryo's op moeten maken voordat de door mogen naar Gent voor een nieuwe poging.

Ik heb alleen weinig vertrouwen in de laatste twee om eerlijk te zijn en ben zelfs bang om ze terug te laten plaatsen. Klinkt voor de meiden met weinig opbrengst misschien een beetje oneerbiedig maar na 10 terugplaatsingen en 3 miskramen voelt het voor mij niet als 'domme pech' zoals het ziekenhuis het nog altijd noemt.

Heb een intake afspraak staan voor 16 Oktober. Daar gaan we ook gewoon heen om te praten over vervolgstappen in Gent.

Ik heb nu even een maandje rust tot begin Oktober en eigenlijk vind ik het heel erg fijn om even geen hormonen in mijn lichaam te hebben. Ik ben weer even mezelf (op een aantal rot dagen na).

Sorry dat ik nog niet bij gelezen ben maar voor nu even alleen een berichtje vanuit hier. Dikke kus voor jullie allemaal!
Hier ook even een update van mij. Hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Nu na 5 miskramen goed de molen in. Eerste uitslagen binnen en zie bij het mthfr gen heterozygoot staan. Hier heeft mijn arts dus niets over gezegd. Alles was goed volgens haar. Nu lees ik dat dit wel een verband kan hebben met miskramen. Weet iemand hier iets van toevallig? Ik hoop morgen terug gebeld te worden door de arts en een uitleg te krijgen. Volgende week verwacht ik de verdere stollingsonderzoeken binnen te hebben.

De afspraak in gent staat gepland op 18 oktober.
innerpeace schreef:
13-09-2018 17:58
Hier ook even een update van mij. Hoop dat alles goed gaat met iedereen.

Nu na 5 miskramen goed de molen in. Eerste uitslagen binnen en zie bij het mthfr gen heterozygoot staan. Hier heeft mijn arts dus niets over gezegd. Alles was goed volgens haar. Nu lees ik dat dit wel een verband kan hebben met miskramen. Weet iemand hier iets van toevallig? Ik hoop morgen terug gebeld te worden door de arts en een uitleg te krijgen. Volgende week verwacht ik de verdere stollingsonderzoeken binnen te hebben.

De afspraak in gent staat gepland op 18 oktober.
Is dit Factor V van Leiden?
Zo ja, dan is dit misschien interessant om te lezen
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zw ... eptie.html
Hoi Innerpeace, volgens mij is dit iets anders als de Factor V van Leiden, ik denk dat je dokter gezegd heeft dat alles normaal is omdat je heterozygoot bent. Je hebt van alle genen 2 copies en als 1 verandert is noem je het heterozygoot, beide verandert dan homozygoot. In jouw geval heb je dus waarschijnlijk 1 goed functionerend gen en 1 die niet goed functioneerd. Ik lees vooral tekort aan vitamines en foliumzuur en hoge nivo's van homocysteine (gerelateerd aan vitamine B tekort) als dit gen niet goed functioneerd. Maar ik las ook dat dat het geval is bij de Homozygoot gevallen dus niet wanneer er maar 1 van de 2 aangedaan is zoals bij jou. Maar ja, wetenschap is natuurlijk telkens in ontwikkeling. Misschien kan je vragen of er bloed geprikt kan worden om jouw nivo's van vitamines en foliumzuur te checken om je gerust te stellen.
Dankjewel. De uitslag van factor V rn de andere stollingsproblemen verwachten we volgende week.

Het klopt dat 1 gen niet goed functioneert. Ben benieuwd hoe men er in belgie over denkt.
Labgeek, het klopt dat je altijd bestaande embryo’s moet ‘opmaken’ voor je iets nieuws mag doen. Ruk is dat he? Helemaal als je er geen vertrouwen in hebt. De 3 miskramen klinken veel en tegelijkertijd heb ik er nu ook 2 achter elkaar gehad (al waren die heel vroeg). Ik kan het nergens onderbouwen maar gevoelsmatig denk ik dan: ergens zat er in die combi iets niet goed ofzo waardoor die ‘batch’ om het maar oneerbiedig te zeggen die goed was.
Wat dat betreft is het soms zo frustrerend dat we als mens zo weinig weten van dat hele proces van zwanger worden en blijven. Ik bedoel, de theorie snappen we allemaal maar waarom dan de ene keer wel en de andere keer niet is vaak een black box.

Windmolen, was nog vergeten te reageren op je afspraak. 4 oktober klinkt als te overzien en geen maandenlange wachttijden. Tegelijkertijd kan ik me voorstellen dat je hef liefst gisteren daar had gezeten.

Innerpeace, ik weer helaas weinig tot niks van de verschillende stollings-issues. Wel iets tegengekomen in mijn zoektocht naar de pro’s en con’s van de Clexane, dus er is wel het een en ander te vinden.
hallo dames,

Het gevreesde telefoontje is gekomen en het is slecht nieuws. Geen bevruchtingen, niks. Ik ben verslagen, boos verdrietig ik weet het allemaal niet zo goed.

Vind het ook gewoon gek, we hebben een zoontje, 2 miskramen gehad in het afgelopen jaar 6 eicellen, goed zaad en er gebeurt niks? de mevrouw aan de telefoon zei dat we misschien beter af zijn met icsi...

Voel me ook wel strijdvaardig, zo van en wat is de volgende stap nu? Dieet, sporten, gezonder worden (zoals mevr stippel) maar misschien ook een ander ziekenhuis. Daar wil ik me nu in gaan verdiepen misschien dusseldorf of leuven of zo.
Mamamaria wat erg!
Eerlijk gezegd begrijp ik de reactie dat icsi misschien beter is, niet. Je man had immers heel veel zaadcellen. Sterkte!
Overigens ben ik afgelopen jaar ook veel bezig met levensstijl aanpassen. Ik heb geen overgewicht, rook niet en lust wel een wijntje maar drink echt maar zelden een glaasje of twee.
Ik heb vitamine b12, d3 en b6 laten controleren. Bij mij was b12 en d3 begin van het jaar aan de lage kant. Dat is slecht voor de vruchtbaarheid. Daarvoor extra supplementen gehad. En vervolgens betere score qua bevruchtingen bij icsi2 en zelfs een miskraam. Zo ver was ik nog nooit gekomen. Ik weet niet of het door de vitamines komt, maar het heeft het niet verslechterd. En ook voel ik me beter.
Nu na alle ellende weer dit laten prikken. Blijkt de d3 te laag. Dus daar ga ik nu mee bezig.
Je kunt het altijd laten checken. :hug:
MamaMaria: wat k** zeg! Ik zou me alleen kunnen voorstellen dat ze ICSI doen in de hoop het aantal bevruchtingen te verhogen. Als ik me niet vergis had de man van Animal ook top zaad en toch werd ICSI voorgesteld. Ook is het zo dat de schil van het eitje harder wordt (zeker wanneer dames ouder worden) waardoor de bevruchting lastiger is.

Verder onderschrijf ik heel erg wat Zot zegt mbt miskramen, Labgeek. Een late en twee relatief vroege klinkt veel en toch heb je met IVF slechts 25% kans op een zwangerschap (per TP). Ik had destijds 8 embryos nodig voor 1 kind. En na de 2e VMK geloofde ik ook echt niet meer dat de overgebleven embryos voor succes zouden zorgen. Zo van: zonder donor ga ik er niet komen. En toch zat daar een gezonde embryo bij... Waarom SA wel tot een baby is uitgegroeid en de andere embryos niet, weet ik niet - het blijft de natuur en zoals Zot zegt: een black box. En ik geloof dat het met IVF en zwanger worden/blijven ook een kwestie van geluk hebben is.

Windmolen: Verdorie! Snap enorm dat het frustrerend is wanneer je lichaam je zo in de steek laat! Wat k** en Je bent ook al een tijd bezig.

Duuf: verder ben je ook nog veel in mijn gedachten, meis. Heb je inmiddels DD al aangeschreven? Vervelend dat je niet veel tijd hebt om te beslissen hoe verder en dat wat je ook beslist weer allerlei financiele en emotionele gevolgen heeft.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Jeetje Mamamaria wat een vreselijk nieuws zeg. Ik herken je gevoelens natuurlijk heel erg goed. Ik was ook zoooo boos na poging twee, in 1 klap alle hoop weg en al die moeite voor niets. Verdorie zeg, een hele dikke knuffel en heel veel sterkte.

Ik vraag me trouwens erg af of al die vitaminen en dat biologische eten het verschil gaan maken hoor. Het is ook om vooral voor mezelf te weten dat ik er werkelijk alles aan gedaan heb qua gezonde leefwijze. Ik ben stiekem namelijk heel bang voor weer zo'n zelfde horrorscenario bij mijn derde poging.

Baggal wanneer je zegt dat er 8 embryo's nodig waren om SA te krijgen zakt de moed me eigenlijk in de schoenen. Ik heb uit twee pogingen nu 1 terugplaatsing gehad. En ik verwacht niet ineens top resultaten van poging drie gezien het verleden.

Herkenbaar ook wat je schrijft over die easy peasy trajecten, voor ik startte had ik natuurlijk ook stiekem de hoop dat ik daarbij zou horen. Maar nu heb ik het gevoel dat ik zelfs met een ingewikkeld vruchtbaarheidstraject niet eens een echte kans maak. Ik zal maar niet helemaal op de zaken vooruit lopen natuurlijk. En afwachten hoe deze poging gaat aflopen. Maar tot nu toe liep mijn traject vrij ruk.
He jakkes mamamaria
Misschien dat mijn verhaal je nog enige hoop biedt... wij hadden steeds ook veel eicellen en heel weinig bevruchtingen of ze stopten ermee. Maar ben nu toch van laatste 4e poging al 13 weken zwanger. Ik zou toch net als baggal zeggen dat icsi wellicht toch een goede optie is. Maar ga nu eerst even bekomen en plan een evaluatie in met je arts. Sterkte met deze teleurstelling.
Mw Stippel: mijn voorbeeld zegt natuurlijk niet zo veel over jouw situatie. Wat ik mbt zot en labgeek probeerde aan te geven is dat, zeker met IVF, (vroege) miskramen eigenlijk vrij vaak voorkomen. Juist omdat wij op de OTD testen heb je vaker een risico een hele vroege miskraam te spotten, die in een normale situatie onopgemerkt zou zijn gebleven. En verder zie je gelukkig ook dames bij wie het meteen raak is met IVF. Als SA mijn 1e terugplaatsing zou zijn geweest en het was goed blijven gaan, was mijn referentie kader ook anders geweest. Je weet gewoon nooit of en zo Ja wanneer het “gouden embryo” erbij zit en dat is gewoon rot en onzeker. En ondertussen wordt de wens niet minder sterk - integendeel.

Heel veel succes deze ronde!! Hopelijk ben jij straks aan de beurt! Dikke kus
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Oh nee, Mamamaria, wat ontzettend rot en onverwacht... En werd je pas op vrijdag gebeld? Dan ga je er toch al half vanuit dat er wel een terugplaatsing is? Waren er echt helemaal geen bevruchtingen? Of zijn ze niet goed doorgegroeid? Wat betreft icsi versus ivf, ik heb ook wel eens iets gelezen dat juist bij heel veel sperma, de eicel zo'n beetje kapot gemaakt wordt door het sperma. Dan zou icsi ook beter kunnen zijn. Ik denk dat zoiets in het lichaam mss minder snel gebeurd, omdat dan het zaad meer gefilterd wordt en er wellicht minder sperma bij het ei aankomt? Dat zou kunnen verklaren waarom je afgelopen jaar wel twee keer spontaan zwanger bent geworden. Ik hoop dus voor je dat icsi idd een oplossing gaat zijn. Hoe gaat het nu verder? Ik neem aan dat je nu sowieso een cyclus moet overslaan? En jullie gaan dus andere klinieken bekijken? Vind het wel sterk van je dat je meteen weer zo strijdvaardig bent, ik denk wel dat dat helpt om het te verwerken en verder te gaan. Maar loop jezelf ook niet voorbij. Heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij :hug:.
Mamamaria je bent veel in mijn gedachten. Dit is zo rot. :hug:

Doces hoe gaat het op de wachtbank? Hou je het nog vol? Ik zie in de tabel dat je 18-9 mag testen. Spannend. Ik hoop enorm op positief nieuws.

Ik hoop het ook Baggal. We gaan het zien. Vind het retespannend allemaal.
Wat Baggal en Windmolen schrijven over icsi bij veel zaadcellen, wist ik niet. Weer wat geleerd!
Mamamaria hoe gaat het vandaag? Het is zo vreselijk rot dit.

Baggal wat jij schrijft over 'hoe bevalt Nederland' vind ik herkenbaar. Vaak worden toch nog de succesverhalen eruit gepikt. Dat zal wel mooiere tv opleveren, want 'eind goed, al goed' doet het natuurlijk veel beter op tv dan dat er geen positief einde is. Toch zijn betekent ivf of icsi niet dat je gegarandeerd een baby krijgt. Dat is iets wat nogal eens vergeten wordt. Het wordt als de oplossing voor vruchtbaarheidsproblemen gezien. Dat is het in een deel van de gevallen ook, maar nog steeds staat de helft na drie pogingen met lege handen.

Wij hebben aanstaande woensdag een evaluatiegesprek op de fertiliteitsafdeling. Ik ben benieuwd of het hoopgevend is. We twijfelen om naar DD, Brussel (Jette) of Gent te gaan. Aangezien ik nu wel kort zwanger ben geweest, geeft dat mij hoop voor het traject. En DD, Brussel en Gent zijn voor ons erg ver weg. Ook weet ik niet goed hoe we moeten kiezen. Hopelijk wil onze ivf-arts in NL ons hierin adviseren woensdag. En ik overweeg om over te stappen naar UMC verzekering om een vierde poging vergoed te krijgen (als ze dat volgend jaar nog steeds doen). Ik weet dat Miekje ook is overgestapt naar UMC. Ik hoop dat dat mij wat meer rust geeft voor de derde poging.

Een knuffel voor iedereen die dit nodig heeft. :hug: :hug: :heart:
Zizo t is niet goedkoop maar ik ben blij met overstap naar umc. Voordeel van zo'n aanvulling is dat er ook redelijk wat acupunctuur e.d. worden vergoed. Lekker gebruik van maken als dat bij je past. Ik denk dat ik op deze manier goedkoper ( en makkelijker) af ben geweest dan zelf betalen. Hoewel we dat als poging 4 niet gelukt was waarschijnlijk alsnog gedaan zouden hebben.

Doces hoe ga jij? Wordt spannend nu zeker? Hoop zo dat jij nu ook kunt doorschuiven.
anoniem_339205 wijzigde dit bericht op 15-09-2018 17:59
Reden: Aanvulling
10.27% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven