Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Zizo, hier ook UMC. Betaal €223 per maand, ik zou dan maximaal 5 ivf pogingen mogen doen. Ik had er al 2 gehad en mocht er dus nog 3.
Ondanks dat we in december wisten dat ik zwanger was bewust deze keuze toen gemaakt. We wisten immers niet of de zwangerschap goed bleef gaan. En zelf een poging betalen was vele malen duurder dan een jaar extra premie aan UMC.
Met de kraamzorg was het ook goed geregeld, door herindicatie moesten we 3 dagen meer kraamzorg afnemen, dit wordt ook volledig vergoed. Weet niet hoe dat zit met een lagere of andere verzekering. Heb me alleen verdiept in aantal ivf pogingen ;-)
Oh en volgens mij worden de maaltijden van m’n man ook vergoed, maar voor die €14 ga ik niks indienen ;-)
Alle reacties Link kopieren
@ Miekje en MevrStippel: ik ga even niet zo lekker op het moment. Ik ga inderdaad dinsdag testen en ik vind het ongelooflijk eng. Ik durf niet te hopen, ben bang voor weer een teleurstelling. Ook heb ik veel last van de hormonen (Utro en hogere dosering Progynova): ik heb een kort lontje, ben snel geïrriteerd en huilerig, voel me verdrietig en heel moe (doe twee dutjes per dag :facepalm: ).

Op school is het bikkelen, waar ik nu eigenlijk de energie en positiviteit niet voor heb. Nog geen bloed gespot, bij vorige terugplaatsingen werd ik rond dag 10 na de tp dwars door de utro heen ongesteld. Dat is tot nu toe niet gebeurd. Ik durf daar niet echt positieve gedachten bij te hebben, want ik weet dat het niks zegt en dat het heel goed kan zijn dat de utro de menstruatie dit keer wel tegenhoudt.

Al met al trek ik het even niet zo goed... Ik tel de uren af tot dinsdag: ofwel heel mooi, bijzonder nieuws waardoor ik hopelijk weer wat positiviteit terugvind, ofwel ik kan per direct stoppen met alle hormonen en bekijken hoe en wat we willen met de laatste cryo van ICSI2.
Zizo: heel verstandig dat je die verzekering hebt afgesloten. Je weet gewoon nooit hoe het loopt, zoals Fruity ook heel begrijpelijk zegt.

Ik vond dat in “hoe bevalt Nederland” echt onder belicht. Het werd wel tussen neus en lippen genoemd om vervolgens een stel in beeld te brengen met het droom scenario: eerste ronde raak en prachtige eerste echo. Naar mijn idee zit de pijn van IVF juist in het verwerken van meerdere teleurstellingen en de angst voor de toekomst omdat die zo onzeker is. En daar is veel vaker sprake van dan de geluksnummers, helaas. En hoe verder je in een traject zit, hoe moeilijker het is qua vertrouwen houden op een goede afloop.

Ow Doces: wat moeilijk he, dat wachten en die onzekerheid! Dikke knuffel!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
16-09-2018 12:14
Ik vond dat in “hoe bevalt Nederland” echt onder belicht. Het werd wel tussen neus en lippen genoemd om vervolgens een stel in beeld te brengen met het droom scenario: eerste ronde raak en prachtige eerste echo. Naar mijn idee zit de pijn van IVF juist in het verwerken van meerdere teleurstellingen en de angst voor de toekomst omdat die zo onzeker is. En daar is veel vaker sprake van dan de geluksnummers, helaas. En hoe verder je in een traject zit, hoe moeilijker het is qua vertrouwen houden op een goede afloop.

Ik was het aan het kijken en heb het uitgezet op exact dit punt. Ik helemaal gefrustreerd tegen mijn man: “Ja hoor, ZIJ wel!!” :furious: En hij reageerde met: “Waarom kijk je dit dan ook nu?” Het gaf geen reëel beeld van de achtbaan waar je je in bevindt, naar mijn mening.
Doces je angst is zo herkenbaar. Dat je nog geen bloedverlies hebt, geeft hoop. Toch wil je ook niet te veel hopen omdat de teleurstelling en het verdriet zo heftig is als het toch mislukt.
Ik duim heel hard voor je en hoop zo dat jij dinsdag met goed nieuws komt. En die hormonen zijn zo ontzettend rot. :redrose:

Baggal volkomen met je eens. Overigens kun je in NL pas per 1 januari de verzekering aanpassen, dus ik heb dat nu nog niet gedaan, maar ga dat eind van het jaar zeker doen. Dat geeft rust.

Fruity en Miekje dank voor jullie reacties. Ik hoopt umc ook in 2019 nog deze voorwaarden heeft. Hebben jullie je direct verzekerd voor poging 4 en 5? Of is het ook mogelijk om eerst te verzekeren voor poging 4 en dan later nog te verhogen naar poging 5?
doces schreef:
16-09-2018 12:22
Ik was het aan het kijken en heb het uitgezet op exact dit punt. Ik helemaal gefrustreerd tegen mijn man: “Ja hoor, ZIJ wel!!” :furious: En hij reageerde met: “Waarom kijk je dit dan ook nu?” Het gaf geen reëel beeld van de achtbaan waar je je in bevindt, naar mijn mening.
Een vriendin attendeerde me op dit programma. Ik heb niet gekeken en ga ook niet kijken na jullie ervaringen.
Ik kruip liever onder mijn steen.

Lieve Doces, het traject is er 1 van hopen en teleurstellingen. Niet wetende welke uitkomst je zal hebben moet je alles maar ondergaan. Iemand zei het eerder, het is echt een fikse psychische belasting. De hoop en de vrees, de hormonen die je wiebelig maken. Ik hoop dat het snel dinsdag wordt en dat hier weer een golf van positief nieuws mag komen te beginnen met jou. :hug:

Zizo zo ontzettend rot dat jij aan een nieuwe poging moet beginnen. Ik denk dat je extra verzekeren een goede keuze is en gemoedsrust geeft.
Zizo even snel je kan kiezen voor extra aanvulling zoveel dan heb je 4e poging. Nog een hoger niveau van aanvullende verzekering dan heb je ook 5. Dus per 1 jan moet je 1 v a n die opties kiezen. Neem aan dat je evt jaar erna nog 5e kan doen.
Zizo, ik weet niet hoe het zit met eerst voor 4 pogingen afsluiten en dan later voor 5.
Ik heb direct voor de meest aanvullende gekozen en dus voor 5 ivf pogingen. Die verzekering (plus nog aanvullend voor tandarts) kost mij dit jaar €223 per maand. Met 1 poging ivf heb je die hoge premie er wel al uit qua kosten voor de medicijnen en echo’s enzo
Nou daar kan ik me alleen maar bij aansluiten MwStippel! De laatste tijd regende het shitty berichten hier.

Opzich was het programma best interessant en ze kunnen ook veel. Alleen had ik het iets representatiever gevonden wanneer er ook stel(len) aan bod kwamen die niet ”presto in 1 keer zwanger na een terugplaatsing” waren. Ik ben behoorlijk open over het feit dat SA een IVF kind is en dan nog lijken mensen te zeggen: Je kan toch nog een keer proberen of misschien lukt het wel spontaan - zucht. De impact van trajecten wordt zo onderschat en mi worden mensen zo meegezogen in de trajecten... En er is zo veel hoop en wanhoop. Ik geloof dat alleen mensen die daadwerkelijk door de MMM gaan dat begrijpen en vooral mensen bij wie het niet meteen raak is. En juist dat beeld mag best eens belicht worden.

Voor mezelf geldt dat ik niet altijd in IVF wil blijven “hangen”. Maar ik blijf het frustrerend vinden dat ik niet kan kiezen of ik gezinsuitbreiding had willen hebben en, zoals Duuf het zo treffend zei, tussen de lakens zwanger kan worden van mijn man. En wanneer Doces haar angst hier beschrijft snap ik het ook meteen. De wachtweken zijn extreem ruk. Of de frustratie bij Windmolen over de endometriose, het verdriet bij Zot, Mama Maria en Duuf. Wat dat betreft had ik ook heel veel aan het boek van Kate Brian na mijn zwangerschap: precious babies, want ongeacht de uitkomst na een behandeling, het traject “verlaat” je nooit helemaal.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Hoi dames,

ben wat minder op de hoogte van wat er allemaal gebeurt is ondertussen, maar doces sterkte met de laatste dagen wachten, begrijp je angst heel goed.

Interresant de discussie hier over aanvullend verzekeren, zou ik ook graag willen denk ik.

Bij ons is het verdriet nu wel echt ingeslagen, en ook de angst. Heb de arts nog gesproken en die begon meteen met woorden als 'pech' 'onbegrepen' 'frustrerend' en 'icsi geen garantie..' Blijkbaar waren mijn eitjes van goede kwaliteit en het zaad van mijn man ook dus niet te begrijpen. Krijg echt de indruk dat dit niet veel gebeurt, nu 3 mensen aan de lijn gehad van het ziekenhuis die allemaal gingen zeggen hoe erg dit is. Maar ik merk ook dat ik hier gewoon heel boos van wordt, geen verklaring en dan als advies om gewoon hetzelfde te doen over een maandje en dan icsi op hoop van zegen. O ja en inderdaad, geen bevruchting plaatsgevonden helemaal niks, punctie op dinsdag en dan pas gebeld worden op vrijdag...
Ik wil voor onze derde poging echt het gevoel hebben dat ik er alles aan heb gedaan, en ook dat ik in een ziekenhuis zit waar ik 'gehoord' wordt, ik heb gewoon zondag nog gevraagd of we echt geen icsi moesten doen...werd meteen weggewuifd nee de richtlijn in jullie geval zegt dat het niet nodig is. nou lekker..en dat dreigement dat als ik de punctie af zou zeggen ik niet meer welkom zou zijn ben ik ook nog niet vergeten.

Dus nu wil ik me gaan orienteren op alle mogelijkheden, en misschien ook dusseldorf of iets in belgie, maar ik vind het zo'n doolhof van informatie waar we naar moeten kijken en de belasting van dit traject op mijn werk en gezin wordt ook alleen groter. Ik zou graag -als we naar het buitenland gaan- wel de fm echo's hier in de buurt doen bijvoorbeeld. Beetje overweldigend op het moment.

Trouwens, iemand zei dat ik 2x spontaan zwanger ben geweest dit jaar was dat klopt niet helemaal 1x iui en 1x ivf, maar goed dat zou toch aan moeten geven dat sommige dingen bij ons wel zouden werken..
En kwa verklaringen, die dikke schil vind ik het aannemelijks klinken (of de eitjes waren stiekem toch niet van goede kwaliteit)..maar ben ergggg blij met die theorie over te sterk zaad...ik zei tegen mijn man eindelijk iets wat ik jou kan verwijten! alles ligt telkens aan mij, maar misschien ligt het gewoon aan jou!! en de oplossing is ook nog simpel, gewoon een paar biertjes teveel drinken in de week voor de punctie en dan wordt dat zaad wel wat minder agressief naar mijn arme eitjes toe ;-)
@ Fruitty-Pebbles, maaltijden voor je man? heeft hij dan ook zo'n uitgebreide aanvullende verzekering nodig :-?

O en ik heb trouwens best veel last van mijn buik, lijkt een beetje erger te worden ook...ben bang voor cystes of zo. Echt zo klote dat ook nog..morgen weer werken maar poehh wat zie ik daar tegenop.
MamaMaria81 schreef:
16-09-2018 21:17
[...] en dat dreigement dat als ik de punctie af zou zeggen ik niet meer welkom zou zijn ben ik ook nog niet vergeten [...]

O_O O_O Dat meen je niet! Bizar... :furious:
Och lieve Mamamaria, ik lees heel veel woede, verdriet en frustratie. En ik begrijp het allemaal. Ik snap dat je het vertrouwen in je zkh helemaal kwijt bent. Is het een idee om toch nog een evaluatiegesprek te plannen? Ik heb dat woensdag en heb ook aangegeven dat we het buitenland overwegen. Ik hoop dat de arts ons daarin wil adviseren, al hou ik er rekening mee dat ze het niet doen. In NL draait het voor mijn gevoel vooral om protocollen en mis ik het maatwerk.
Ik hoop echt dat er een uitleg en oplossing voor je komt. Dit geeft geen goed gevoel en geen vertrouwen in een volgende poging. Liefs :hug: :hug:
doces schreef:
16-09-2018 21:37
O_O O_O Dat meen je niet! Bizar... :furious:
+100!!! O_O
Mama Maria, Ohh ik vind het zo verschrikkelijk voor je! :hug: En wat moet dat inderdaad frusterend en moeilijk zijn dat daar dan helemaal geen uitleg of verklaring voor gegeven kan worden. Ik kan me voorstellen dat je zit na te denken over hoe verder te gaan met je derde poging. Vooral ook nu toch dat gesprek niet helemaal goed voelt door het wegwuiven van bepaalde mogelijkheden. Maar ook inderdaad na het soort van 'dwingen' om de punctie te doen. Oh wat moeilijk allemaal :hug: . Hopelijk krijg je binnenkort (misschien van anderen hier) wat meer duidelijk over hoe verder te gaan. Hoe voelt je buik vandaag? Hopelijk toch weer wat beter.

Doces, heel veel succes met het wachten tot morgen. Ik duim!

Zizo, hopelijk een goed gesprek woensdag dat jullie wat duidelijkheid kan geven voor het vervolg.

Innerpeace, heb jij al iets meer duidelijkheid gekregen over je uitslagen? Lijkt me zo'n dubbel gevoel met betrekking tot de uitslagen. Ergens lijkt het me fijn om na de miskramen iets te vinden wat makkelijk op te lossen valt. Ergens wil je natuurlijk dat alles helemaal goed zit. Of in ieder geval zo voelt het voor mij een beetje.

Windmolen, fijn dat je redelijk snel terecht kan bij het endometriosecentrum. Je moet door zoveel en dat wachten moet toch iedere keer weer zo moeilijk zijn.

Hier gelukkig een fijn gesprek gehad met de arts met gelijk de nodige actie. Heb vrijdag dus al geprikt voor schildklier waarden en chromosomen. Verder hebben we besloten om de stollingsonderzoeken te doen als ik over drie maanden niet zwanger ben maar voor nu gewoon verder te gaan (na een normale menstruatie) en dat voelt heel fijn. Als alles een beetje normaal verloopt dan begin ik dus eind oktober met prikken voor de volgende IVF/ICSI poging.
No joy... witte test... :-[

En nu ‘moet’ ik van het ziekenhuis ‘voor de zekerheid’ nog twee dagen de hormonen blijven gebruiken en dan donderdag nog een test doen. Voelt zó nutteloos...
Wat ku*!! Kwam even spieken Doces. :hug: echt wat een slagveld en ellende hier...
Doces.... :hug: :hug: :hug:
Doces nee.... :'( :hug: :hug:
Ah kak Doces :hug:
Ja, het is best wel kak inderdaad. Je stelt je er wel op in, maar toch doet het pijn...

En ik weet dat ik met twee cryo’s per ronde, tot nu toe allemaal succesvolle ontdooiingen en ‘nog maar’ vijf mislukte terugplaatsingen vast niet mag klagen ten opzichte van sommige anderen hier... Maar ik wil gewoon zo graag... :|
Lieve Doces, tuurlijk mag jij hier klagen! Al die rondes zijn tot nu toe mislukt, dan heb je toch goed recht om te klagen?! Het feit alleen al dat je in de mmm zit en niet spontaan zwanger wordt is al klagenswaardig. En dit topic is juist bedoeld om elkaar te steunen en om je hart te luchten. Het is alleen erg verdrietig om te zien dat het hier zo'n slagveld is en dat maar weinig mensen het geluk aan hun zijde hebben.

Het is gewoon ontzettend ruk als alle inspanningen die je hebt geleverd (spuiten, slikken, tig keer naar zkh, etc) niet tot het gewenste resultaat leiden.
Nogmaals een hele dikke knuffel :hug:
Oh my, wat een opeenstapeling van slecht nieuws hier de laatste weken... :cry:

Sterkte weer doces.

Zizo, hoe is het nu met jou?
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
@doces shit zeg.

@puk32 ik krijg vrijdag nog meer uitslagen en over een maand een afspraak in gent. Dus nog even geen meer nieuws
...
anoniem_311215 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 18:07
99.72% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven