Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
CHL schreef:
14-09-2018 16:36
Ik ben ‘s werelds slechtste huisvrouw, ik vind het niet belangrijk en heb echt een grafhekel aan de meeste huishoudelijke klussen. Dus iedere week komt de schoonmaakster en verder wil ik best de robotstofzuiger/vaatwasser/wasmachine aanzetten.
:high5:
Alleen valt die schoonmaakster nog buiten budget dus stofzuig uit noodzaak en poets de wc.

Tijdens koken zet ik zoon zeer verantwoord voor zijn favoriete programma: Teletubbies! Met wat rauwkost en water/ranja. Die is na dag kdv ook gewoon moe dan.
Maartje2016 schreef:
14-09-2018 19:12
En ik ben zó blij dat ik een man heb die het prima vind. Ik heb dus serieus vriendinnen waarbij de man verwacht dat het opgeruimd en schoon is als hij thuis komt :biggrin:
De mijne is meer dat tweede type. Maar die beseft niet dat het 5 minuten eerder super netjes kan zijn geweest en ik dan al 2 keer heb gestofzuigd bij wijze van.
Onze grote man krijgt trouwens een kleine broer :mrgreen:. Dochter van man is er gelukkig regelmatig voor het evenwicht haha. Mannenhuishouden hier dus.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
14-09-2018 19:21
Ik had hem op mijn verlanglijst staan voor mijn laatste verjaardag én voor Sinterklaar, maar niet gekregen. Blijkbaar stoort het hem dus niet...

Maar misschien heb ik dit jaar meer geluk :whip:
Ik heb hem mijzelf kado gedaan :jump:
Hahaha als je hem niet krijgt maartje, er inderdaad maar van uit gaan dat het niet stoort :)

Gefeliciteerd aapje!
CHL schreef:
14-09-2018 20:03
Ik heb hem mijzelf kado gedaan :jump:
Ik kan de oplader van mijne nergens meer vinden :-(
fiona2018 schreef:
14-09-2018 09:41

En ik klaag ook over dat ik het soms zwaar vind en ik ben echt niet de hele dag gemotiveerd. Maar klagen deed ik ook bij mijn kantoorbaan en daar was ik ook zeker niet de hele dag gemotiveerd. Als je af en toe klaagt, betekent dat in mijn ogen nog niet dat je ongelukkig bent.

Ik doe gewoon mijn ding. Het huishouden, boodschappen, even op bezoek bij iemand. Als dochter rustig zit te spelen probeer ik wat te werken. Ik ga echt niet elke dag erop uit met haar voor grootse activiteiten, maar maakt mij dat dan een slechte moeder?
Niemand zegt dat het je een slechte moeder maakt. Zelfs de dames waar ik het over had (die echt geen lol lijken te ervaren aan het thuisblijven) vind ik alsnog geen slechte moeders. Ik vind hen vooral slecht voor zichzelf zorgen in zo’n geval.
Maar ik denk dat jij niet valt onder de categorie waar ik over sprak, wat zolang je nog praat in woorden als ‘soms klagen’ is dat anders dan wat ik bedoel. We klagen soms idd allemaal. Dat moet best kunnen. Ik heb het over de Brigitte Kaandorp achtige klagers die een heeeeel zwaaaaar leven hebben. Altijd ;-D
Aapje, gefeliciteerd :cheer2: :cheer2: :cheer2:

Mijn man wil ook nog wel eens tegen beter weten in het speelgoed tussendoor opruimen. Dan loopt zoonlief 2 seconden later naar zijn net opgeruimde winkeltje en maait dan met een uitgestreken smoeltje alle boodschappen op de grond, loopt vervolgens op zijn zojuist geparkeerde fietsje richting kast om doos met blokken naar het midden van de kamer te trekken en om te kiepen :rofl:
Envelop schreef:
14-09-2018 11:42
Nog over het werken, in mijn omgeving is het heel normaal dat mannen ook minder gaan (en willen) werken zodra er kids zijn. Hier op het forum lees ik dat dat lang niet zo vanzelfsprekend is en mannen soms zelfs opmerkingen krijgen als ze parttime gaan werken. Heb me daar een aantal keer heel erg over verbaasd, mijn man heeft dat nog nooit meegemaakt.
Ik ken overigens ook een bewuste thuisblijfvader met 4 kids, moeders is mijn leidinggevende en werkt 50+ uur in de week.

Maar als mijn man naar bv muziek op schoot gaat zijn er altijd maar 1 of 2 andere mannen. Bij de muziekles waar ik naartoe ga is er zelfs geen enkele man. Werken jullie mannen ook minder? En krijgen zij daar opmerkingen over?
Mijn man heeft wel een papa dag ja. Ik weet dat sommige mensen dat zum kotsen vinden qua woord, maar ik noem mijn eigen dagen dus ook mama dagen ;-D
Maar al had hij 7 papa dagen in de week, dan zou ik hem nog met geen 10 paarden naar iets als baby zwemmen of muziek op schoot krijgen.
Die gaat op zijn vrije dag veel liever met de jongens haar de bouwmarkt, een eind met ze fietsen, een half uur lang stoeien tot ze allemaal rood zpen bezweet zijn, de auto wassen, of meer van dat soort echte mannen activiteiten.
Vind ik stiekem super leuk :love:
Zo, het forumtempo ligt hier lekker hoog!
Nog even over die premies waar envelop (?) naar vroeg: ik bedoel pensioen en volksverzekeringen, ouderschapsverlof is idd onbetaald. Ik heb geen idee hoe hoog die premies zijn, dus alles nog uitzoeken binnenkort.

Werken: man verdient een stuk meer dan ik, dus voor ons is dit financieel het beste (hij fulltime, ik 3 dagen). Zoon trekt niet echt meer naar mij of hem toe, als ik hem uit bed haal, is zijn eerste woord papa, en als man hem haalt is het mama ☺️

Activiteiten: boodschappen, bieb, koffie drinken en wandelen.. allemaal ook niet zo spannend hier
9 van de 10keer gaat hij idd met Elsa "klussen" en de bouwmarkt heeft ze denk ik vaker gezien dan de supermarkt :-D Vind ik ook leuk hoor! En stoeien doen we allebei heel veel, het kan haar niet lomp genoeg gaan, schaterlachen terwijl ze op de bank gegooid wordt of kussens in haar gezicht gedrukt krijgt. Ik kan daar ontzettend van genieten :love:

Ik noem het trouwens ook mijn mamadag en zijn papadag.

Als ik een dag met haar thuid ben kom ik er ook niet aan toe dingen in het huis te doen of de vaat tussendoor op te ruimen. Alleen een wasje doe ik nog wel eens, meer wil ik ook niet want het is onze dag samen om iets leuks te doen.
Man lukt het altijd wel om met haar het hele huis te stofzuigen. Na de fles moet Elsa altijd haar speelgoed opruimen (ik doe 90% en zij de overige 10%) en daarna mag ze naar bed.
Haha, mijn man wilde juist graag ook een keertje naar muziek op schoot en babyzwemmen, hij had op foto’s die ze daar maakten gezien dat zoon dat geweldig vindt, maar voor hem hoeft het ook geen tweede keer meer. Hij heeft wel uit volle borst meegezongen :love:
Hier zijn bij babyzwemmen eigenlijk altijd wel paar vaders. Man is in zijn vakantie wel keer geweest maar vond vooral het zingen bij babyzwemmen vreselijk haha. Ik was er wel bij dus ik had aankleden enzo gedaan. Tijdens mijn verlof mag ie mooi alleen met zoon als ik net bevallen ben.
Ah wat leuk Aapje! Een kleine broer voor zoon. Had je zelf vooraf ook het idee een jongetje te krijgen?

@ Werken, beiden 32 uur en ik ben dolblij met deze verdeling. Ook financieel de beste optie voor ons, maar als ik zie hoe man bezig is met dat kleine meiske van ons, kan ik alleen maar denken hoe goed dit voor iedereen is.
Zelf kom ik uit een gezin met een zeer traditionele rolverdeling, vader zag ik vooral in mijn puberjaren met een beetje geluk in het weekend. Daar stond ook wel financieel natuurlijk e.e.a. tegenover, maar het heeft aan alle kanten wel offers gevraagd.

Zelf toen al besloten het anders te willen, niet alleen voor de kinderen zelf, maar vooral voor mijzelf als moeder, vrouw, mens.

Mijn moeder moest wel even wennen aan het feit dat ik 32 uur ging werken, maar nu snapt ze helemaal wat ik bedoel en overal waar we komen is ze aan het benoemen hoe goed het allemaal wel niet is en dat het KDV ook zo goed is voor dochter. En mijn vader die dat goedkeurend beaamd ;-) Ach, hij haalt zijn verloren tijd nu in met zijn kleindochter. Ook erg bijzonder!

Afgelopen week echt geveld geweest door een zware keelontsteking en dan is het toch wel erg makkelijk dat manlief zo in kan springen en flexibel is in zijn werk. Ik weet niet hoe ik het zonder hem had moeten doen..Wat dat betreft neem ik mijn petje af voor mijn moeder, die er vaak alleen voorstond met 3 kinderen..

Dochter gelukkig weer haat gelukkige zelf, slaapt weer normaal en is weer vrolijk.

Manlief onderneemt van alles met de kleine dame, hij is vaker op stap met haar dan ik. Ik ben wat meer van het stofzuigen en dweilen op mijn part timedag, even snel naar de supermarkt of Ikea, maar hij laat de boel de boel en gaat naar de kinderboerderij, het dorp in, naar de Intratuin etc. en blijft dan gewoon de hele ochtend/middag weg. Ook wel lekker als je dat zo kan!
@Chantilly. Nee ik ben niet zo goed in gokken. Beide keren dacht ik dat het een meisje zou zijn.
Nog gefeliciteerd aapje! Leuk twee jongens :cheer:
Ik krijg vriend ook niet het zwembad in voor babyzwemmen. Gewoon zwemmen met zoon vind hij geweldig, maar liedjes moeten zingen etc etc word hij heel ongemakkelijk van wat hij dan weer zou overbrengen op zoon.
Hij 'stoeit' liever met zoon of doet andere gekke dingen met hem of boekjes voorlezen thuis.
1-Aapje schreef:
14-09-2018 20:02
Onze grote man krijgt trouwens een kleine broer :mrgreen:. Dochter van man is er gelukkig regelmatig voor het evenwicht haha. Mannenhuishouden hier dus.

:cheer2: Gefeliciteerd!

Wat was de reactie van dreumes en dochter?
Leuk Aapje, gefeliciteerd!
GlitterCupcake schreef:
14-09-2018 21:18
:cheer2: Gefeliciteerd!

Wat was de reactie van dreumes en dochter?
Dreumes zegt het niet zoveel. Dochter was wel teleurgesteld dat ze nu nog geen zusje krijgt die ze kan leren opmaken enzo haha.
1-Aapje schreef:
14-09-2018 21:29
Dreumes zegt het niet zoveel. Dochter was wel teleurgesteld dat ze nu nog geen zusje krijgt die ze kan leren opmaken enzo haha.

Oh je kan ook een jongen opmaken :blond: Maar ik snap het wel.
Wat leuk aapje!

Activiteiten: boodschappen doen, wandeling maken, naar het dorp, naar de speeltuin, zwemmen, op visite bij zusje/vriendinnen.

Afspraak met de huisarts gehad. Het eerste wat hij zei was dat hij altijd doorverwijst naar de kinderarts bij zo'n afbuigende groeicurve. Dus we hebben een doorverwijzing.
Goede nieuws: ze hebben het bloed op diabetes getest en dat was binnen normale marges :cheer:

Huishouden: ik doe meestal huishouden tussendoor als zij aan het spelen is. Stoffen 'samen' met dochter. Man zijn antwoord is meestal; wanneer moet ik dat doen dan. Ik moet toch op dochter passen.' Die dingen tegelijk doen is error ofzo
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 14-09-2018 21:44
22.57% gewijzigd
GlitterCupcake schreef:
14-09-2018 21:32
Oh je kan ook een jongen opmaken :blond: Maar ik snap het wel.
Haha. Dat zei man dus ook. Je kan het dreumes ook leren. De fase dat hij net als grote zus gelakte nagels wil komt vast wel.
Thanks dames :lips:
1-Aapje schreef:
14-09-2018 21:43
Haha. Dat zei man dus ook. Je kan het dreumes ook leren. De fase dat hij net als grote zus gelakte nagels wil komt vast wel.
Ja dat moment komt! Was hier een fotomoment. Dreumes laat de nagellak niet drogen. En zus had het er in ieder geval dik genoeg op gesmeerd. Dus die nagellak zat in zn haar, oren, kleren en op de vloer en tafel.
En gefeliciteerd!!

Huishouden: als ik de kans krijg! Dus soms is hier ineens alles schoon en soms is het een puinhoop. Mijn hobby is het niet in ieder geval. Wc, badkamer en keuken heeft prioriteit en dweilen doe ik vaak savonds na kinderbedtijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven