Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Hier in de stad wat eigenlijk gewoon een uit de kluiten gewassen dorp is zijn bijna alle winkels dicht. Gelukkig de action open dus ik ga even wat testen inslaan.

En mensen, leven en laten leven :-) Lief dat mensen het voor mij opnemen, maar het is ok. Ik ben zelf ook wel eens in de fout gegaan met berichtjes verkeerd/anders interpreteren en dan is er gewoon even een toelichting nodig, en is alles 'water under the bridge'.

Rozeschuim, het lijkt erop dat je inderdaad er nog niet uit bent voor jezelf, ook moeilijk hoor. Alle emoties naast het rationele denken Dat is gewoon lastig. Je kan je natuurlijk op een wachtlijst laten zetten, en die tijd gebruiken om het een plekje te geven. Niemand zal je dwingen als je aan de beurt ben over 1,5-2 jaar als je besluit dat het toch niet de weg is die je wilt inslaan. Dat geeft je tijd om er over te denken, misschien naar wat bijeenkomsten te gaan voor meer info, misschien wel de love of your life tegenkomen en op die manier huisje boompje beestje krijgen (als je dat wilt natuurlijk).
Wel goed om er niet hals over kop in te stappen, want stel dat het ineens gelijk raak is en je bent er nog niet over uit wordt het nog lastiger.
Succes.

De rest ook, zijn er nu nog meer bankwachters?
En rozeschuim heeft ook wel gelijk dat het voor anderen best lastig en frustrerend kan zijn dat ik hier aankom met een (waarschijnlijk) positieve test en om bevestiging vraag terwijl er juist mensen van het wachtbankje zijn gevallen.

Maar peace and love en al die dingen. Het is al moeilijk genoeg dus laten we elkaar niet aanvallen :couple: :sun: :cheer2:
Ik droom ervan om over een wachtbank te kunnen schrijven haha.
Science, het is je in ieder geval zoooo gegunt!

ondertussen droom ik weg hoe ik mijn ouders zou inlichten enzo. Hoe ik mijn huidige appartement zou indelen, hoe t baby gedeelte eruit komt te zien, elke kleuren/spullen ik wil hebbem etc etc.
Argh :p
In welke fase bevind jij je dan depster

Ik zit echt ff in de fase pyjama aan, vette knot, en me de hele dag afvragen...hoe nu verder....en...tik tik tik...de tijd gaat door....
Sciencerocks wat ontzettend spannend zeg. Ik kan me voorstellen dat je jezelf gek kan maken. Ik hoop het voor je en als ik het zo lees zeg ik hierbij een voorzichtige gefeliciteerd :heart:
Het punt bij mij is dat ik echt dolgraag een kind wil echt heel graag maar een donor bij mij echt een brug te ver is.
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 11:59
Het punt bij mij is dat ik echt dolgraag een kind wil echt heel graag maar een donor bij mij echt een brug te ver is.
Dan is je enige optie een man..
Denk er een paar maanden over na, wellicht sta je er dan al anders in. Praat erover met mensen in je omgeving, ook dat helpt om voor jezelf helder te krijgen waar je grens ligt en in hoeverre die grens nog opgeschoven kan worden.
Of toch nog adoptie, dat is iets wat ik ook al heel lang wil en waar ik zelf wel een veel beter gevoel bij heb dan met een donor. Ik blijf dat iets heel naars vinden om via een buisje een kind te krijgen. Het voelt bij mij van te voren al niet als iets van yes zwanger blijdschap rompertjes kopen maar meer of je via een fabriek een pop op kan halen dat dan je kind is. Ik heb daar zelfs een paar keer een nachtmerrie over gehad. Het gevoel wat ik krijg als ik eraan denk om zwanger te raken is echt groot maar als ik dan aan een donor denk word ik echt verdrietig zo kunstmatig en klinisch.

Dat is uiteraard mijn gevoel nou niet allemaal over ivf beginnen ofzo, dit is mijn gevoel en dat is al lastig genoeg.
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 11:48
In welke fase bevind jij je dan depster

Ik zit echt ff in de fase pyjama aan, vette knot, en me de hele dag afvragen...hoe nu verder....en...tik tik tik...de tijd gaat door....
Nog aan het begin. Ik ga in het nieuwe jaar de doorverwijzing regelen bij de huisarts. Daarna wil ik mij gaan aanmelden bij Nij Geertgen & Voorburg (tenzij dit komende maanden door oriëntatie nog wijzigt).

Kans is dan vrij groot dat ik (sowieso) mijn huidige opleiding klaar heb als het traject van start mag gaan en wellicht de vervolg opleiding klaar of bijna klaar.

In je pyjama oriënteren is echt niets mis mee hoor, het is een hele beslissing die je gaat maken. Zoals iemand (volgens mij science) al zei, je kan je inschrijven..er is toch een wachtlijst. Wellicht ben je er dan met de tijd achter wat je wil?
Maar is donor dan een eerste keus voor jou of heb je nu je ouder wordt afscheid genomen van het idee om met een man een kind te krijgen....
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 12:55
Maar is donor dan een eerste keus voor jou of heb je nu je ouder wordt afscheid genomen van het idee om met een man een kind te krijgen....
Ik ga voor een donor inderdaad, maar ik heb geen afscheid genomen van het idee om een kind te krijgen samen met iemand. Als dat gebeurt is het leuk, anders niet.
Dit neemt bij mij een hoop druk van de ketel mbt daten. Ik heb geen 'man meer nodig'.
Ok, ja snap wat je bedoelt. Toen ik hoorde van cryos etc gaf dat bij mij eerst een heel fijn gevoel zo van jemig dat ik daar niet eerder serieus over na heb gedacht. Ook de verhalen op de site waren hartstikke prettig en ik dacht ook heel erg elke keer zo van ja niet iedereen heeft het geluk gehad om op tijd een leuke vent met kinderwens te ontmoeten en zo denk ik er nog steeds over. Verder ben ik er ook echt van overtuigd dat veel vrouwen in een relatie heel erg bezig zijn met het krijgen van het gewenste aantal kinderen en niet eens zozeer bezig zijn of dat wel met de man van hun dromen is of waar ze 100 mee willen worden. Ze willen een kind en dan graag nog een of twee en dan gaan ze vaak ook weer uit elkaar. Niet altijd hoor maar mensen gaan nou eenmaal meestal pas uit elkaar als de kinderwens afgerond is, dan is het samenzijn minder interessant en komen er weer nieuwe tijdvakken in het leven is het onderwerp kinderen krijgen afgerond.
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 13:04
Ok, ja snap wat je bedoelt. Toen ik hoorde van cryos etc gaf dat bij mij eerst een heel fijn gevoel zo van jemig dat ik daar niet eerder serieus over na heb gedacht. Ook de verhalen op de site waren hartstikke prettig en ik dacht ook heel erg elke keer zo van ja niet iedereen heeft het geluk gehad om op tijd een leuke vent met kinderwens te ontmoeten en zo denk ik er nog steeds over. Verder ben ik er ook echt van overtuigd dat veel vrouwen in een relatie heel erg bezig zijn met het krijgen van het gewenste aantal kinderen en niet eens zozeer bezig zijn of dat wel met de man van hun dromen is of waar ze 100 mee willen worden. Ze willen een kind en dan graag nog een of twee en dan gaan ze vaak ook weer uit elkaar. Niet altijd hoor maar mensen gaan nou eenmaal meestal pas uit elkaar als de kinderwens afgerond is, dan is het samenzijn minder interessant en komen er weer nieuwe tijdvakken in het leven is het onderwerp kinderen krijgen afgerond.
Precies dat. Ik wil een fijne relatie om hem en mij. Niet om een kind
Ja en in mijn hoofd betekent het dan dat er wsch geen kind meer gaat komen...ik kan er niet aan wennen om via een bevroren buisje een kind te krijgen ik denk dat ik me dan niet zwanger ga voelen en erg schuldig naar het kind. Het voelt zo plastisch met iemand een kind te krijgen die ik niet eens ken. Ik koop nog niet eens een stuk vlees via ah thuisbezorgd, dat wil ik dan wel eerst zien of een spijkerbroek bij Zalando,....
Is dit (cryos) dan wel het juiste traject voor jou? Je kan ook co-ouderschap doen, en er zijn ook mannen die zich serieus aanbieden.. puur om vrouwen te helpen. Vaak zit er dan eerst een aantal ontmoetingen aanvast etc.

Opties zat eigenlijk. (voor vrouwen dan)
Nee, cryos ga ik sowieso niet doen, het voelt voor mij zo naar, zo verkeerd zo wil ik geen kind krijgen. Eerst vond ik het wel een goede optie hoor heb heel wat profielen bekeken maar nee niet goed voor mij.
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 14:15
Ja en in mijn hoofd betekent het dan dat er wsch geen kind meer gaat komen...ik kan er niet aan wennen om via een bevroren buisje een kind te krijgen ik denk dat ik me dan niet zwanger ga voelen en erg schuldig naar het kind. Het voelt zo plastisch met iemand een kind te krijgen die ik niet eens ken. Ik koop nog niet eens een stuk vlees via ah thuisbezorgd, dat wil ik dan wel eerst zien of een spijkerbroek bij Zalando,....
Ik zou er inderdaad nog maar eens heel goed over nadenken als je er zo in staat.
Ja, daarom lees ik er veel over, er moet toch iets zijn dat ik over het hoofd zie ofzo dat zoveel vrouwen dit wel prima vinden en ik er zo'n plastic gevoel van krijg.
Als het niet jouw weg is, is het dat niet. Dan ga je kijken of er een andere optie is, of je besluit dat het voor jou dan beter is om de kinderwens (voorlopig) naast je neer te leggen. Zo veel mensen, zo veel keuzes.
Ja klopt,

Op het gebied van kinderen krijgen is er geen eerlijkheid of logica

Ik vraag me soms echt af wat ik dan mis in mijn hoofd, want bv bij dieren vind ik op deze manier nageslacht krijgen weer doodnormaal. Als ik een veulentje zou willen zou ik het echt niet erg vinden dat dat veulentje ter wereld is gekomen met zaad uit Scandinavie uit een vrieskist. Waarom vind ik dat dan niet erg of raar. Ik denk dat ik bij een mens echt het menselijke aspect nodig heb.
@ science, een voorzichtig gefeliciteerd!
Ik wens je een duidelijke test toe de volgende keer. Dat zou ontzettend fijn zijn. Zijn die testen van Kruidvat van 3 voor 5 euro nog zo goed? Anders kan je die morgen even halen.

Die eerste periode vond ik toen ook zo ontzettend spannend, het duurde bij mij pas tot de eerste echo dat ik het een beetje kon geloven. Beetje onwerkelijk als je grote wens na al die tijd dan eindelijk uit lijkt te komen.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Hallo allemaal,
Mag ik jullie om advies/ervaring vragen? Zit op wachtbankje na 6e IUI poging. Vandaag, 11 dagen na Pregnyl (voor eisprong) een positieve test met een zeer duidelijke streep. Voorzichtig een beetje blij, maar tegelijkertijd de angst dat het wellicht toch nog de pregnyl is...
Iemand hier ervaring mee?
Dream2beamom schreef:
16-09-2018 21:17
Hallo allemaal,
Mag ik jullie om advies/ervaring vragen? Zit op wachtbankje na 6e IUI poging. Vandaag, 11 dagen na Pregnyl (voor eisprong) een positieve test met een zeer duidelijke streep. Voorzichtig een beetje blij, maar tegelijkertijd de angst dat het wellicht toch nog de pregnyl is...
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb na de pregnyl nooit vroeg getest (sowieso nooit) De arts raadt het ook af omdat het nog in je bloed kan zitten.Wanneer is je nod?
rozeschuimsoes schreef:
16-09-2018 14:15
Beste Rozeschuimsoes,

Zag al eerder een reactie van een ander lid over hoe je overkomt. Ik haak daar even op in....

Op deze groep zitten dames die in een achtbaan van gevoelens zitten. Niet alleen door de hormonen maar ook het ellenlange wachten, de constante onzekerheid, het machteloze gevoel, rouwproces, verlies, zenuwen, spanning etc.

Ik snap dat je zelf aan het oriënteren bent wat je wilt maar sommige uitspraken/ vergelijkingen kunnen voor mij echt niet. Ik heb net even bij gelezen en heb van alles voorbij zien komen.... vergelijken met thuis bestellen/bezorgen, bevroren buisjes, onvoldoende/voldoende etc.

Hier en daar kan ik je insteek door de regels door lezen maar toch vraag ik je je woorden wat beter uit te kiezen. Iedereen hier heeft lang nagedacht en vele afwegingen gemaakt om tot deze beslissing te komen. In de buitenwereld krijgen een aantal dit soort vergelijkingen al vaak genoeg te horen.

Iedereen is welkom op deze groep, ook met vragen mbt het proces enzo maar hou ook rekening met iedereen.

Persoonlijk zou ik dat erg fijn vinden.
Als het zo mag zijn hoop ik een kindje te krijgen door hulp van een 'meneer' die mij niet kende maar wel wist hoe diep een kinderwens kan zitten.
Globe, even een hart onder de riem en dank voor een weloverwogen maar zeer eerlijk geschreven berichtje. Ik hoop voor je dat je snel je kinderwns kan vervullen op deze manier.

ik zit nog vol op in mijn achtbaan, en doe veels te veel research wat alleen maar voor meer onzekerheid zorgt. Misschien toch een false positive,, wie weet had ik toch niet mijn ovulatie goed getest en was ie wat later, dus wordt ik morgen gewoon alsnog ongesteld etc.

Maar gped, niet veel wat ik kan doen behalve afwachten en morgenochtend maar weer testen. Weltrusten allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven