Kinderfeestje peuters

19-09-2018 09:51 136 berichten
Onze peuter is uitgenodigd voor zijn eerste kinderfeestje. Peuter is net 2 jaar, jarige wordt 2 jaar. Ik dacht dat dit pas vanaf de basisschool werd gedaan?

Het is bij een kindje van het kdv thuis van 14-19 uur. Er komen zo’n 8 peuters, een clown en iemand die gezichten beschilderd. Mij lijkt het echt een heel slecht idee qua duur en qua hoeveelheid peuters :-| Maarja peuter en de jarige zijn wel echt dikke vriendjes op het kdv. Buiten het kdv ziet hij dr niet. Het kindje heeft zo’n Instagram moeder, dus het zal er vast heel leuk uit zien.

Zou jij gaan?
Nouschi schreef:
19-09-2018 10:49
Omdat het zó Amerikaans is allemaal.

Dit.

Ik ben bijvoorbeeld heel precies met mijn interieur. Dan zucht mijn zus wel eens ‘of ik nou nooit gewoon naar de Ikea kan gaan voor een lampje’. Dat heb ik met ‘Instagram moeders’. Of ze nou nooit eens een niet perfect gestijlde, uber gelukkige of juist overdreven rauwe foto kunnen plaatsen maar gewoon eens een kiekje. Er staat ook altijd een Bloomon op tafel.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet wel wat het is, maar niet, dat hier nou echt gevierd wordt.
Moeten we toch niet willen joh, al de Amerikaanse feestelijkheden adopteren.
karin6789 schreef:
19-09-2018 11:33
Ik weet wel wat het is, maar niet, dat hier nou echt gevierd wordt.
Moeten we toch niet willen joh, al de Amerikaanse feestelijkheden adopteren.
zeg dat tegen Middelbare scholen, die eind oktober Halloween-feesten geven
Of tegen Eikels met Horror-clown Insta-accounts, waarin gezegd wordt, waar ze gezien zijn etc

Echt hoor, Halloween is echt iets onder (jonge)pubers
Ja hoor, het is geen kinderfeestje (a la basisschool). Maar ze vieren de verjaardag samen met haar vriendjes En hun ouders. Een gewone verjaardag dus.
Wij hadden op die leeftijd geen clown maar een pinata. En ook zeker zoveel kinderen en hun ouders (en oma en opa). Familie kwam een ander moment. Leuk toch! En als jij of je kind het zat is dan gewoon weer gaan (ik vind het wel een heel lang feest, dat wel...).
En qua thema: zelf een spijkerbroek en roze short of blouse aan. Klaar. Je kind kan je helemaal opdoffen natuurlijk ^^
lilalinda schreef:
19-09-2018 11:42
zeg dat tegen Middelbare scholen, die eind oktober Halloween-feesten geven
Of tegen Eikels met Horror-clown Insta-accounts, waarin gezegd wordt, waar ze gezien zijn etc

Echt hoor, Halloween is echt iets onder (jonge)pubers
Wij hebben hier de uitnodiging voor het Halloween-verjaardagsfeestje van vriendje (wordt 8) net binnen. Zoon wil dat thema zelf ook wel (ware het niet dat Halloween niet echt samenvalt met zijn verjaardag lol). Niks mis mee toch! Weer eens wat anders dan die eeuwige piraten en ridders...
Voor mijn kind zou het veel te lang zijn. Maar hoorde ook dat hij voor het eerst clown gezien heeft bij Kdv deze week en dat was geen succes.
Hier wordt voor zover ik weet helemaal niks gedaan met Halloween, hier in de straat wordt al Sint Maarten gevierd. Bij mijn dochter op school wordt er ook niet echt aandacht aan besteed. Misschien dat mijn zoon nog een pompoen knutselt op het kinderdagcentrum.

Of het hier op de middelbare school gebeurt weet ik niet. Heb op de basisschool wel een keer een feestje met Halloween-achtig thema gehad, toen gingen we de clip van Thriller kijken en die vader vertelde een spookverhaal, voor de rest was het gewoon een discofeest, maar die jongen was volgens mij in december jarig, dus het was niet echt met Halloween, eerder gewoon een griezelfeestje,
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Het thema is unicorn? Dus je bedoelt dat alle kindjes een hoorn met elastiekje op hun voorhoofd krijgen, zodat ze ten alle tijden bewapend zijn mocht de clown te dichtbij komen :whip:

Wel praktisch dat ze de cadeaus al aan het begin uitpakken, dan kan je er vandoor zodra het tegenvalt.
GlitterCupcake schreef:
19-09-2018 11:15
(...)
Iemand nog verkleedtips? Het thema is unicorn. Voor zowel de peuters als hun aanhang.
Je hebt voor een prikkie tegenwoordig een unicorn-diadeem. En anders iets rozigs, regenboogkleuren of glitterig. Voor jou ook natuurlijk. :proud:
GlitterCupcake schreef:
Het is in het weekend en zeker niet de bedoeling om aan te waaien wanneer je zin hebt. Om 14.00 worden we verwacht en om 14.30 worden de kaarsjes uitgeblazen. Tis geen inloopmiddag.
Omdat je zelf mee mag, zou ik wel gaan als je peuter het trekt om 14 uur qua slapen. En als je peuter t beu is, lekker weer naar huis.
Had hier trouwens nog niet bedacht om een kinderfeestje te geven als peuter 3 wordt. Denk ook dat we daar toch nog maar even mee wachten ;-D
Wat lang. En het is dus niet van "kom ergens tussen.." Misschien houden ze rekening met een eventueel middagdutje? Dat de moeders ff aan de koffie gaan?
GlitterCupcake schreef:
Het is in het weekend en zeker niet de bedoeling om aan te waaien wanneer je zin hebt. Om 14.00 worden we verwacht en om 14.30 worden de kaarsjes uitgeblazen. Tis geen inloopmiddag.

Dat cadeaulijstje vind ik zelf wel handig trouwens. Ik zou bijvoorbeeld een Schleigh dino kunnen geven (vind mijn peuter tof) maar ik las ook in het peutertopic dat er kleintjes zijn die op dino’s reageren als de puber van Lila op clowns :lol:

Ik zal een update geven na afloop :)

Iemand nog verkleedtips? Het thema is unicorn. Voor zowel de peuters als hun aanhang.
😂😂😂😂😂 sorry hoor maar serieus zelfs een dresscode!
Sorry dit topic is echt niet echt hoor!!
pipootje schreef:
19-09-2018 12:45
Ik geloof het meteen hoor. Toen kind 3 was, zijn we serieus uitgenodigd op een kindertuinfeest inclusief groot springkussen. En ook een keer op een themafeestje met clown 😉 ( thema ridders, dat wel).
Wij denken nu aan een Harry Potter feestje. Zoon wil dit graag. En aangezien HP al een tijdje ‘uit’ is, zal ik alle decoraties zelf moeten maken... ik vraag me ook af of de andere kinderen het wel een leuk thema zullen vinden (aangezien verder niemand Harry Potter kent 🤔), en zoon dan misschien geen leuk feestje heeft...
Whatsinaname1988 schreef:
19-09-2018 12:39
Een dresscode? Maak het niet zo zwaar zeg. Veel kinderen vinden het leuk om te verkleden. Mijn dochter heeft vandaag ook een kinderfeestje, ze mocht verkleed komen. Heb ik niet gedaan, maar dan wordt ze echt niet aan de deur geweigerd.
pipootje schreef:
19-09-2018 12:45
Hoezo niet?
Whatsinaname1988 schreef:
19-09-2018 12:39
Je kan het ook zelf overdrijven he...

Overal zijn dresscodes. Op je werk, in het zwembad, in openbare ruimtes. En op feestjes soms ook ja. Meestal ‘feestelijk’.
Zijn ze van buitenlandse afkomst? In verschillende landen waarin ik gewoond heb, is dit vrij normaal vanaf de eerste verjaardag. Vaak idd in een thema. Wellicht geïnspireerd door Amerika maar verder zie je het ook in Azië, zuid Amerika en Europa hoor.

Gewoon gaan, hartstikke leuk voor de kids en er wordt waarsch niet verwacht dat je de hele tijd aanwezig bent maar gewoon komt en gaat wanneer t jullie uitkomt.
*Labalade* schreef:
19-09-2018 11:53
En qua thema: zelf een spijkerbroek en roze short of blouse aan. Klaar. Je kind kan je helemaal opdoffen natuurlijk ^^
Ik zie nu een half geklede/ontklede moeder voor me; spijkerbroek en short OF een blouse :rolling:

ontopic: klinkt op papier leuk maar ik zou inderdaad ook eerst willen zien hoe het in de praktijk gaat. Overigens vind ik wel dat TO zich nogal negatief opstelt over de instagrammende-biologische pizza serverende-zuivelwerende-moeder. Kennelijk heeft deze moeder een duidelijke levenswijze. Hoeft niet de jouwe te zijn maar probeer haar wel in haar waarde te laten! A for effort denk ik dan dat ze in ieder geval haar peuter een leuke verjaardag wil geven.
En is het niks? Dan heel snel de deur achter je dichttrekken, niet meer omkijken en moeder in de toekomst ontlopen. Veel plezier/succes!
peerke77 schreef:
19-09-2018 13:11
Ik zie nu een half geklede/ontklede moeder voor me; spijkerbroek en short OF een blouse :rolling:
:hihi:
Ik bedoelde spijkerbroek + shirt en/of blouse... :bonk:
peerke77 schreef:

vaders met de eenhoorn uit de broek
lilalinda schreef:
19-09-2018 13:19
vaders met de eenhoorn uit de broek
Wel met glitters erop natuurlijk!
Dreumes was net 1 toen wij werden uitgenodigd voor zijn eerste kinderfeestje bij Monkeytown. Ik begreep het wel want inderdaad een buitenlands gezin, zonder familie in Nederland en je wil toch een feestje voor je kind.

Ik zou zelf nog niet zo gauw een echt kinderfeestje geven, maar ik zou wel gaan.
peerke77 schreef:

ontopic: klinkt op papier leuk maar ik zou inderdaad ook eerst willen zien hoe het in de praktijk gaat. Overigens vind ik wel dat TO zich nogal negatief opstelt over de instagrammende-biologische pizza serverende-zuivelwerende-moeder. Kennelijk heeft deze moeder een duidelijke levenswijze. Hoeft niet de jouwe te zijn maar probeer haar wel in haar waarde te laten! A for effort denk ik dan dat ze in ieder geval haar peuter een leuke verjaardag wil geven.
En is het niks? Dan heel snel de deur achter je dichttrekken, niet meer omkijken en moeder in de toekomst ontlopen. Veel plezier/succes!

Dat is dus het gekke, ik zeg niks negatiefs over de moeder, de pizza, het gebrek aan zuivel of Instagram. Ik vraag mij enkel af waarom kiekjes op Instagram zo perfect (rauw) moeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven