Plus 1 op bruiloft
donderdag 20 september 2018 om 00:59
Hoi forummers,
Misschien een wat onconventionele mening/topic, maar momenteel ben ik voor een vriendin een bruiloft aan het mee-plannen en we hebben het over het volgende: kun je het maken om de partners van een aantal gasten (het gaat om partners die je niet persoonlijk kent en die niet op zichzelf uitgenodigd waren geweest) niet uit te nodigen? Ze wil graag een hele intieme bruiloft met alleen familie en goede vrienden. Omdat veel vrienden pas na hun studietijd een serieuze relatie zijn begonnen, kent zij de partners van die vrienden niet zo goed. Hun budget staat een bruiloft toe waarbij ca. 50 mensen bij het diner zullen zijn. Hiervan zouden er dus al 11 plus-ones zitten, dus meer dan 20%. Het gaat ten koste van de iets minder naaste vrienden, maar nog wel steeds leuke vrienden, die hiervoor in de plaats hadden kunnen komen en die ze wel had uitgenodigd als ze wat meer geld had kunnen besteden.
Zelf denk ik eigenlijk dat je het niet kunt maken, maar toen ze me vroeg van waarom niet, kon ik het ook niet zo goed bedenken. Zij vindt dat ze haar dag met haar naasten wil besteden en dat ze het zonde vindt dat iedereen maar haar/zijn vriend/vriendin mee wil nemen, als zij die vriend/vriendin maar 1 of 2 keer heeft gezien.
Wat vinden jullie eigenlijk?
Misschien een wat onconventionele mening/topic, maar momenteel ben ik voor een vriendin een bruiloft aan het mee-plannen en we hebben het over het volgende: kun je het maken om de partners van een aantal gasten (het gaat om partners die je niet persoonlijk kent en die niet op zichzelf uitgenodigd waren geweest) niet uit te nodigen? Ze wil graag een hele intieme bruiloft met alleen familie en goede vrienden. Omdat veel vrienden pas na hun studietijd een serieuze relatie zijn begonnen, kent zij de partners van die vrienden niet zo goed. Hun budget staat een bruiloft toe waarbij ca. 50 mensen bij het diner zullen zijn. Hiervan zouden er dus al 11 plus-ones zitten, dus meer dan 20%. Het gaat ten koste van de iets minder naaste vrienden, maar nog wel steeds leuke vrienden, die hiervoor in de plaats hadden kunnen komen en die ze wel had uitgenodigd als ze wat meer geld had kunnen besteden.
Zelf denk ik eigenlijk dat je het niet kunt maken, maar toen ze me vroeg van waarom niet, kon ik het ook niet zo goed bedenken. Zij vindt dat ze haar dag met haar naasten wil besteden en dat ze het zonde vindt dat iedereen maar haar/zijn vriend/vriendin mee wil nemen, als zij die vriend/vriendin maar 1 of 2 keer heeft gezien.
Wat vinden jullie eigenlijk?
donderdag 20 september 2018 om 13:49
Alles kan natuurlijk, je kunt ook eisen dat iedereen in een smurfenpak komt ook al staat dit blauw je niet..
Voor mij is en blijft het ouderwets niet sociaal om erop te staan dat partner niet wordt uitgenodigd.
Het is de dag van de liefde, verbintenis waarin het paar wordt gehuwd.
Om juist op die dag van je gasten te verwachten dat ze hun geliefde thuislaten is voor mij een domper.
Komt iemand alsnog zonder partner dan kun je toch ook niet alleen de bruid feliciteren omdat je de bruidegom niet (goed) kent...
Mbt de kosten is het ook goed mogelijk dat je minder vangt als partnerlief niet is uitgenodigd.
'Vroeger' was het ondenkbaar een partner over te slaan op zo'n dag.
Zal wel met de ikke, ik mentaliteit te maken hebben.
Voor mij is en blijft het ouderwets niet sociaal om erop te staan dat partner niet wordt uitgenodigd.
Het is de dag van de liefde, verbintenis waarin het paar wordt gehuwd.
Om juist op die dag van je gasten te verwachten dat ze hun geliefde thuislaten is voor mij een domper.
Komt iemand alsnog zonder partner dan kun je toch ook niet alleen de bruid feliciteren omdat je de bruidegom niet (goed) kent...
Mbt de kosten is het ook goed mogelijk dat je minder vangt als partnerlief niet is uitgenodigd.
'Vroeger' was het ondenkbaar een partner over te slaan op zo'n dag.
Zal wel met de ikke, ik mentaliteit te maken hebben.
donderdag 20 september 2018 om 14:03
Dus jij zou het niet doen en je vindt een andere oplossing, good for you.lemoos2 schreef: ↑20-09-2018 12:24Heeft vast met etiquette te maken. Ik persoonlijk val nog liever dood neer dan expliciet mensen niet uit te nodigen op een uitnodiging voor een diner en daarmee de schijn kunnen wekken van platzak/gierig/op zoek naar decorvulling/it’s my party and I cry If I’ll want to attitude. Dan zou ik diner alleen voor familie doen & beste vriendin/getuige +1 en overige vriendinnen met aanhang op het feest. Problem solved.
Maar behalve dat ik je ideeën over de motivatie erachter niet allemaal snap (op zoek naar decorvulling, dan nodig je toch zoveel mogelijk mensen uit), kun je je echt niet voorstellen dat het enige juiste argument is dat je het wil vieren met de mensen die je liefhebt en goed kent?
En er zijn hier best wel wat mensen die er over lijken te vallen dat zij zich niet welkom voelen als hun partner niet welkom is, dat vind ik gewoon heel verwonderlijk. Er zijn echt mensen in mijn omgeving waarvan ik het heel raar zou vinden als mijn partner niet uitgenodigd wordt. Maar dat zijn de mensen met wie we ook regelmatig als stel afspreken, maar ik heb echt best wel wat vriendinnen met wie ik eigenlijk alleen maar zonder mijn vriend afspreek. Waarom is het dan heel raar als hij bij deze afspraak wel ineens mee moet komen en ik me anders onjuist bejegend voel.
donderdag 20 september 2018 om 14:09
Nodig iedereen uit te komen met partner en koppel er daarna een aantal telefoontjes aan vast, waarbij je uitlegt dat vriendin natuurlijk van harte welkom is met partner, maar dat zij, de bruid, er alle begrip voor heeft als de partner niet zo'n trek in heeft om op een diner te komen, waar hij niemand echt goed kent. Dus ze heeft alle vrijheid om in haar eentje te komen en haar partner thuis te laten.
Win-win situatie.
Win-win situatie.
donderdag 20 september 2018 om 14:48
Wow wat een verhaal. Ik vind dit echt heel zielig voor de bruid. Niet afzeggen, en vervolgens giechelig gaan doen als je half in tranen gebeld wordt... Omg wat harteloos. Waren dat überhaupt echte vrienden van pleegzus?? Dan ga je iemand toch niet expres zo erg kwetsen op de bruiloft? Kijk, ik vind het gierig als partners niet welkom zijn en zou het zelf anders doen. Maar om je nou ZO vals op te stellen gaat echt te ver.Lenn12345 schreef: ↑20-09-2018 03:03Hou er wel rekening mee dat mensen massaal af gaan zeggen of niet komen.
Mijn pleegzus wilde ook een intiem etentje en verder geen feest, dus dat etentje moest perfect zijn. Zelfde verhaal bijna; ze hadden op 38 mensen gerekend (4 hadden meteen nee gezegd)
De rest nam niet de moeite om af te zeggen.
(...)
Best een triest gezicht al die feestelijk gedekte tafels en maar staren naar de deur of er nog iemand kwam.
Zelf gaan bellen of ze wel het juiste restaurant haddenom dan te horen: nog één knuffel van mijn lief en dan ga ik. Als hij me laat gaan giecheldegiechel, je weet hoe het is als je net samenwoont. Mss tot straks..
Een vriendin kwam toch nog na een huilbui van zus, nam afscheid van haar man die haar bracht, hij mocht natuurlijk best blijven bij nader inzien. Dat gezicht toen hij zei: ik heb al gegeten, ik was niet uitgenodigd toch? Bel maar als ik je kan komen halen vriendin, eetse!
donderdag 20 september 2018 om 14:51
Inderdaad. Dat gedrag vind ik nog veel en veel en veel erger dan een bruiloft vieren en partners niet uitnodigen. Dan ben je echt een vals secreet, als je iemands bruiloft zo moedwillig verziekt.Moezy schreef: ↑20-09-2018 14:48Wow wat een verhaal. Ik vind dit echt heel zielig voor de bruid. Niet afzeggen, en vervolgens giechelig gaan doen als je half in tranen gebeld wordt... Omg wat harteloos. Waren dat überhaupt echte vrienden van pleegzus?? Dan ga je iemand toch niet expres zo erg kwetsen op een bruiloft? Kijk, ik vind het gierig als partners niet welkom zijn en zou het zelf anders doen. Maar om je nou ZO vals op te stellen gaat echt te ver.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 20 september 2018 om 14:53
Ik lees nu de hele post. Gatverdamme, en dan ook nog met een groepje bekokstoven om die avond expres samen in de stad te gaan stappen. Dan ben je echt heel rancuneus. En dan die trut met haar gegiechel aan de telefoon. Al woon je net samen, dan nog haal je dat niet in je hoofd.
Nee, sorry, maar dat staat echt niet in verhouding. Het ene is ongastvrij, het andere is ronduit gemeen.
Nee, sorry, maar dat staat echt niet in verhouding. Het ene is ongastvrij, het andere is ronduit gemeen.
donderdag 20 september 2018 om 15:15
Een van me jaaaaaaren beste vriendin is laatst ook getrouwd.
Ze gaf ook aan dat ze twijfelde of ze mijn partner zou uitnodigen als daggast. Omdat ze hem niet heel goed kennen. 3 a 4x gezien. We wonen 2jaar samen en ik had goed nagedacht of ik zou komen als hij niet uitgenodigd werd. Omdat ze een ander stel wel zou uitnodigen waarvan ze de partner misschien 2x vaker hebben gezien. En dat vrouwtje is niet eens zo close met de bruid. Dat had me echt pijn gedaan als ze mijn partner liet zitten. Als hun het o zo belangrijk vonde, hadden ze ook zelf initiatieven kunnen nemen om af te spreken met zn 4en oid om hem beter te leren kennen. (Dit is 1x eerder gebeurd) maar goed dat deden ze ook niet.
Wachten op antwoord was snel, hij mocht gewoon komen. En dat was maar goed ook. Het had onze vriendschap veel beschadigd.
Er zijn gewoon bepaalde principes vind ik. En dan zal je maar even door moeten sparen om het te kunnen bekostigen.
Ze gaf ook aan dat ze twijfelde of ze mijn partner zou uitnodigen als daggast. Omdat ze hem niet heel goed kennen. 3 a 4x gezien. We wonen 2jaar samen en ik had goed nagedacht of ik zou komen als hij niet uitgenodigd werd. Omdat ze een ander stel wel zou uitnodigen waarvan ze de partner misschien 2x vaker hebben gezien. En dat vrouwtje is niet eens zo close met de bruid. Dat had me echt pijn gedaan als ze mijn partner liet zitten. Als hun het o zo belangrijk vonde, hadden ze ook zelf initiatieven kunnen nemen om af te spreken met zn 4en oid om hem beter te leren kennen. (Dit is 1x eerder gebeurd) maar goed dat deden ze ook niet.
Wachten op antwoord was snel, hij mocht gewoon komen. En dat was maar goed ook. Het had onze vriendschap veel beschadigd.
Er zijn gewoon bepaalde principes vind ik. En dan zal je maar even door moeten sparen om het te kunnen bekostigen.
donderdag 20 september 2018 om 15:23
Hier ook een introvert, maar heb totaal geen probleem om me voor te stellen aan nieuwe mensen. Klinkt meer als verlegen dan introvert.Timetraveler schreef: ↑20-09-2018 09:24Ah ja ik ben ook aardig introvert, dus ik ken die drempel ook zeker. Elke keer toch weer een beetje, vooral als er een overnachting bij zit en je alleen naar je hotelkamer vertrekt, maar vaak als je er eenmaal bent is het toch een hele leuke, gezellige en bijzondere dag. En je doet het voor je vriendin! Ik ben ook al eeuwen single trouwens, dus ik ga vrijwel altijd alleen. Maar om daarom dan maar jarenlang helemaal niet naar bruiloften te gaan vind ik ook echt geen optie. Voor mijzelf niet en voor de vriendinnen die trouwen al helemaal niet.
donderdag 20 september 2018 om 15:25
Ik mocht mijn vriend jaren geleden niet meenemen. Wat we waren pas twee jaar samen. De rest van die vriendengroep had al langer een partner.
Ik ben wel gewoon gegaan. Iedereen vroeg natuurlijk waar mijn vriend was en heb daar eerlijk antwoord op gegeven. Bruid kwam op de avond zelf nog haar excuses maken, dat het een fout was geweest om alleen mij uit te nodigen. Vond het nog sneu voor haar, want het werd echt een roddelding.
Vriend vond het verder niet erg, die is gaan stappen met vrienden en had ook een leuke avond.
Ik ben wel gewoon gegaan. Iedereen vroeg natuurlijk waar mijn vriend was en heb daar eerlijk antwoord op gegeven. Bruid kwam op de avond zelf nog haar excuses maken, dat het een fout was geweest om alleen mij uit te nodigen. Vond het nog sneu voor haar, want het werd echt een roddelding.
Vriend vond het verder niet erg, die is gaan stappen met vrienden en had ook een leuke avond.
donderdag 20 september 2018 om 15:29
Jemig inderdaad. Met zulke 'vriendinnen' heb je geen vijanden meer nodig. Dat je vindt dat het niet uitnodigen van je partner blijkbaar een geldig excuses is om iemands bruiloft te verzieken, dan ben je pas een egocentrische trut.
donderdag 20 september 2018 om 15:31
Precies. Op een bruiloft wordt de verbintenis tussen 2 mensen en de liefde gevierd. Als ik daar alleen zonder mijn geliefde welkom ben weiger ik beleefd. Scheelt ook dat ik geen lid van clubjes ben of zo en dat de uitnodigingen die wij krijgen vaak van hele nauwe vrienden en familie komen. Maar ooit kreeg ik een uitnodiging voor het huwelijk van een collega. Avondgast, op een woensdag en 300 km verderop (dus 2 vrije dagen nemen), met strikte dresscode, zonder partner. Tja toen ik ook nog eens hoorde dat er geen eten voorzien was voor al die mensen die zo ver moesten rijden en dat ze eventueel wel hun tentje mochten meebrengen om op het gras rond het landgoed te overnachten.... wist ik het wel. Collega heeft een aardig kaartje gekregen. Ik vond het ronduit onbeschoft.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 20 september 2018 om 15:32
Dit ook, ja!!Marana-- schreef: ↑20-09-2018 07:35Oh dan zul je best echt vriendinnen zijn. Maar op een feest ter ere van de liefde zijn hun partners toch ook welkom? Ik vind het raar om als vriendin zonder partner te moeten komen.
Als die partners het ongemakkelijk vinden kiezen ze er zelf wel voor om thuis te blijven.
donderdag 20 september 2018 om 15:34
Ik vind het niet zo raar als je een collega uitnodigt dat je niet ook de partners van collega's uitnodigt. Ik zou trouwens ook geen 300km gaan rijden voor een bruiloftsfeest van een collega in de avond als het zo ver is hoor, met of zonder partner.Oudblond schreef: ↑20-09-2018 15:31Precies. Op een bruiloft wordt de verbintenis tussen 2 mensen en de liefde gevierd. Als ik daar alleen zonder mijn geliefde welkom ben weiger ik beleefd. Scheelt ook dat ik geen lid van clubjes ben of zo en dat de uitnodigingen die wij krijgen vaak van hele nauwe vrienden en familie komen. Maar ooit kreeg ik een uitnodiging voor het huwelijk van een collega. Avondgast, op een woensdag en 300 km verderop (dus 2 vrije dagen nemen), met strikte dresscode, zonder partner. Tja toen ik ook nog eens hoorde dat er geen eten voorzien was voor al die mensen die zo ver moesten rijden en dat ze eventueel wel hun tentje mochten meebrengen om op het gras rond het landgoed te overnachten.... wist ik het wel. Collega heeft een aardig kaartje gekregen. Ik vond het ronduit onbeschoft.
anoniem_376079 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 15:35
Reden: stuk weggevallen
Reden: stuk weggevallen
0.64% gewijzigd
donderdag 20 september 2018 om 15:36
Maar het uitnodigen van collega's, past weer niet in deze 'casus' die draait om intieme vrienden
Voor collega's en volleybalteams gelden andere 'regels'.
donderdag 20 september 2018 om 15:37
Laatst ook een intieme bruiloft van een neef waar ik nauwelijks contact mee heb.
Dat ik niet was uitgenodigd was voor mij logisch.
Dat mijn vader niet was gevraagd vond ik wel sneu.
Hij is vanaf neef zijn geboorte een soort suikeroom en enige oom van deze kant van de familie.
Ook goed contact, idem met zijn broer en diens vrouw dus de ouders van neef.
Mijn vader zei dat er maar een selectief klein groepje van 10 mensen oid was, ouders en getuigen.
Toen de foto's op facebook verschenen zag je daar een groep van toch zo'n 40 man met allerlei toeters en bellen.
Ach mijn vader is een stille, dus niks over gehoord maar zag zijn bedrukte gezicht wel en dat vond ik heel erg vervelend maar goed, de man is een bikkel van in de 70 en doet wel modern maar ondertussen snapt ie het ook niet helemaal soms en ik ook niet.
Kan me soms zo ergeren aan bruiloften
Dat ik niet was uitgenodigd was voor mij logisch.
Dat mijn vader niet was gevraagd vond ik wel sneu.
Hij is vanaf neef zijn geboorte een soort suikeroom en enige oom van deze kant van de familie.
Ook goed contact, idem met zijn broer en diens vrouw dus de ouders van neef.
Mijn vader zei dat er maar een selectief klein groepje van 10 mensen oid was, ouders en getuigen.
Toen de foto's op facebook verschenen zag je daar een groep van toch zo'n 40 man met allerlei toeters en bellen.
Ach mijn vader is een stille, dus niks over gehoord maar zag zijn bedrukte gezicht wel en dat vond ik heel erg vervelend maar goed, de man is een bikkel van in de 70 en doet wel modern maar ondertussen snapt ie het ook niet helemaal soms en ik ook niet.
Kan me soms zo ergeren aan bruiloften
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 15:40
0.29% gewijzigd
Hangt van de omstandigheden af. Ik ben wel eens alleen uitgenodigd maar dan is het wel vaak als groep (dus de collega's, de mensen van de vereniging...) Dat vind ik prima. Het maakt me echt niet uit in dat soort gevallen of mijn partner wel/niet is uitgenodigd. Sterker nog ik ga liever zonder hem want als ik met mijn collega's ga vind ik het gezellig om met hen te kletsen. Als mijn partner dan ook meegaat dan moet ik deels ook hem entertainen, aangezien hij niemand anders kent. En ik snap ook prima dat het bruidspaar niet zitten te wachten op 15 partners die ze helemaal niet kennen.
Als ik als losse vriendin zou worden uitgenodigd en ik ken weinig andere mensen dan zou ik een plus 1 wel op prijs stellen. Al zou ik nog steeds wel gaan als mijn partner niet is uitgenodigd. Ik heb daar niet zo heel veel moeite mee. En als andere partners ook niet zijn uitgenodigd leg je misschien ook weer makkelijker contact met andere mensen.
Principieel heb ik geen moeite met uitnodigingen zonder partner/kinderen/honden en ik ga gewoon.
Van mijn hele goede vriendinnen ken ik de partners wel maar ik ben zeker niet heel close met allemaal. Sommige partners zie ik echt nooit. Toch zijn we nog steeds goede vriendinnen. Zelf zou ik wel de partners van vriendinnen uitnodigen, ook al ken ik ze niet (goed).
Als ik als losse vriendin zou worden uitgenodigd en ik ken weinig andere mensen dan zou ik een plus 1 wel op prijs stellen. Al zou ik nog steeds wel gaan als mijn partner niet is uitgenodigd. Ik heb daar niet zo heel veel moeite mee. En als andere partners ook niet zijn uitgenodigd leg je misschien ook weer makkelijker contact met andere mensen.
Principieel heb ik geen moeite met uitnodigingen zonder partner/kinderen/honden en ik ga gewoon.
Van mijn hele goede vriendinnen ken ik de partners wel maar ik ben zeker niet heel close met allemaal. Sommige partners zie ik echt nooit. Toch zijn we nog steeds goede vriendinnen. Zelf zou ik wel de partners van vriendinnen uitnodigen, ook al ken ik ze niet (goed).
donderdag 20 september 2018 om 15:40
Overigens zou ik zelf liever wat meer mensen uitnodigen en dan niemand kwetsen. Als je gaat snijden in families en vriendengroep dan kwets je toch vaak mensen. Ik heb liever wat extra gasten waar ik niet heel close mee ben dan mensen kwetsen door ze niet uit te nodigen (zoals de ene tante wel en de andere tante niet). Het moet ook een feestelijke gelegenheid zijn voor iedereen.
donderdag 20 september 2018 om 15:46
Poosje terug had ik een bruiloft van een collega. Op werk was iedereen vrij close met elkaar, gingen ook privé met elkaar om, en de meesten van ons kenden elkaars partner ook. Sommigen van werk waren daggast (iedereen kon natuurlijk niet want het was doordeweeks) en iedereen was welkom op het feest 's avonds.
Ik vroeg of mijn vriend ook mee mocht, toen gaf collega aan (zag wel dat ze dat moeilijk vond) dat dat niet de bedoeling was. Ze had zelf een grote familie en vriendenkring buiten het werk, en als alle collega's ook nog een partner meenemen waren het opeens 30 mensen extra. En daarbij, als collega's kenden we toch elkaar dus het was ook niet zo dat je dan zielig en oncomfortabel in je eentje zit. Ik vond het wel jammer en er werd wel over gesproken (is een paar keer benoemd dat mensen het jammer vonden, geen valse streken zoals hierboven beschreven), maar er werd verder geen probleem van gemaakt. Vóór het feest zijn we met de hele groep collega's wezen eten in de stad, en toen gewoon naar het feest. Hele leuke avond gehad!
Als ik zelf ooit ga trouwen zijn alle partners gewoon welkom overigens. Het diner zou ik sowieso écht intiem houden, paar beste vrienden en ouders en zusjes, en ik ken alle partners van mijn vriendinnen goed. Als ik die niet zou uitnodigen zouden die mannen persoonlijk gekwetst zijn denk ik. Voor het feest 's avonds maken die paar extra hapjes en drankjes toch niet uit als je naar het hele prijskaartje kijkt lijkt me.
Ik vroeg of mijn vriend ook mee mocht, toen gaf collega aan (zag wel dat ze dat moeilijk vond) dat dat niet de bedoeling was. Ze had zelf een grote familie en vriendenkring buiten het werk, en als alle collega's ook nog een partner meenemen waren het opeens 30 mensen extra. En daarbij, als collega's kenden we toch elkaar dus het was ook niet zo dat je dan zielig en oncomfortabel in je eentje zit. Ik vond het wel jammer en er werd wel over gesproken (is een paar keer benoemd dat mensen het jammer vonden, geen valse streken zoals hierboven beschreven), maar er werd verder geen probleem van gemaakt. Vóór het feest zijn we met de hele groep collega's wezen eten in de stad, en toen gewoon naar het feest. Hele leuke avond gehad!
Als ik zelf ooit ga trouwen zijn alle partners gewoon welkom overigens. Het diner zou ik sowieso écht intiem houden, paar beste vrienden en ouders en zusjes, en ik ken alle partners van mijn vriendinnen goed. Als ik die niet zou uitnodigen zouden die mannen persoonlijk gekwetst zijn denk ik. Voor het feest 's avonds maken die paar extra hapjes en drankjes toch niet uit als je naar het hele prijskaartje kijkt lijkt me.
donderdag 20 september 2018 om 15:48
Kan ze het niet combineren? Ik weet niet wat ze zelf in gedachten had maar stel je hebt een overdag planning en een avond planning dan kan je daar gebruik van maken. Ik moet wel zeggen, ga je echt moeilijk doen over 11 mensen?
Wij zijn ook erg in dubio, want hier dan een grote familie. En je kan niet iedereen tevreden stellen maar geld speelt de grootste rol. Dus vooral kijken wat bij jullie past en wat jullie het waard vinden.
Wij zijn ook erg in dubio, want hier dan een grote familie. En je kan niet iedereen tevreden stellen maar geld speelt de grootste rol. Dus vooral kijken wat bij jullie past en wat jullie het waard vinden.
donderdag 20 september 2018 om 16:11
Ik vind dat je er als gastvrouw en -heer er dan vanuit moet gaan dat dit tot aan het einde der tijden gaat duren en dat het dus wél een heel goede bekende of zelfs vriend(in) gaat worden, en hem/haar uitnodigen.Anoniem262821034 schreef: ↑20-09-2018 03:36Maar dat is het nou juist, iemand die je hooguit 2x hebt gezien is voor jou geen direct betrokkene.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 20 september 2018 om 16:12
In mijn omgeving krijgen de singles ook een uitnodiging met een +1, en die nemen dan bijvoorbeeld een goede vriendin mee. Of ze komen alleen, maar ze hebben in elk geval wel de optie om samen te gaan.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 20 september 2018 om 16:15
Wat een ontzettend lullig triest gebeuren zeg, en dan grote liefde met hoofdletters... dit is gewoon moedwillig iemand zijn bruiloft verzieken.
♡
donderdag 20 september 2018 om 16:49
Ja ik kan mij dat voorstellen. Ik kan mij niet voorstellen dat ik zelf ooit zo onbeschoft op een uitnodiging nota bene al mensen ‘onuitnodig’. Dat gaat gewoon tegen alle etiquetteregels in. Ik vind het ook erg wereldvreemd dat mensen die bewust afwijken van wat toch wel wordt gezien als de norm (getuige de best wel wat mensen in dit topic en vergelijkbare topics) dan vervolgens verbaasd zijn dat andere mensen daar wat van vinden. En heel wat mensen bedanken voor de eer of dat jouw bruiloft jaren later nog ‘die ene bruiloft’ is. Situaties waarin al best veel mensen voorbeelden hebben gegeven van een compromis (het Indische buffet, de mobiele frietkraam) waarin alles haalbaar is qua budget en aantal. Zo’n kring collega’s of sportteam is heel makkelijk uit te nodigen als sportteam of collega’s zonder die mensen allemaal een uitnodiging op naam te versturen waarin hun partner onuitgenodigd wordt.Kaaaaaaaatje schreef: ↑20-09-2018 14:03Dus jij zou het niet doen en je vindt een andere oplossing, good for you.
Maar behalve dat ik je ideeën over de motivatie erachter niet allemaal snap (op zoek naar decorvulling, dan nodig je toch zoveel mogelijk mensen uit), kun je je echt niet voorstellen dat het enige juiste argument is dat je het wil vieren met de mensen die je liefhebt en goed kent?
En er zijn hier best wel wat mensen die er over lijken te vallen dat zij zich niet welkom voelen als hun partner niet welkom is, dat vind ik gewoon heel verwonderlijk. Er zijn echt mensen in mijn omgeving waarvan ik het heel raar zou vinden als mijn partner niet uitgenodigd wordt. Maar dat zijn de mensen met wie we ook regelmatig als stel afspreken, maar ik heb echt best wel wat vriendinnen met wie ik eigenlijk alleen maar zonder mijn vriend afspreek. Waarom is het dan heel raar als hij bij deze afspraak wel ineens mee moet komen en ik me anders onjuist bejegend voel.
Het valt mij gewoon op, niet enkel rondom bruiloften, dat steeds meer mensen die instelling hebben dat het hun feestje is, hun dag en zij bepalen en vervolgens het niet kunnen handelen dat mensen daarvoor bedanken. Dat de mensen waarvan je zegt dat het de meest nabije mensen in jouw leven zijn en die vervolgens zo slecht kennen. Ik weet precies hoe mijn vriendinnen op bepaalde zaken zouden reageren, wat voor hen bespreekbaar is en niet. Daarom zijn het mijn beste vriendinnen. Dat vind ik pas verwonderlijk.
donderdag 20 september 2018 om 17:00
Nou inderdaad, dat je achteraf iemand dan nog een trap na geeft met zo'n opmerking. Ik heb er echt geen woorden voor, wat ben je dan een kreng. Had gewoon beleefd bedankt voor de uitnodiging als je niet zonder je partner wil komen. Als je dit nodig hebt om een punt te maken dan spoor je in mijn ogen echt niet.diamantje123 schreef: ↑20-09-2018 16:15Wat een ontzettend lullig triest gebeuren zeg, en dan grote liefde met hoofdletters... dit is gewoon moedwillig iemand zijn bruiloft verzieken.