Werk & Studie alle pijlers

Te lief

13-09-2018 21:33 69 berichten
Ik ben bezig met solliciteren en ik krijg vaak terug dat ze twijfelen omdat ik te lief overkom.

Maandag moet ik dit in een tweede ronde zien aan te passen. Iemand tips?
naamloosjes schreef:
14-09-2018 11:31
Nee, in het onderwijs staan veel docenten onbevoegd voor de klas.
Ah okee. Dus dan is het voor jou nu wel belangrijk om ‘sterk’ over te komen denk ik. Dat zou ik dan Miss ook als sterk punt noemen: ook al studeer je nog, je bent heel erg gemotiveerd om aan de slag te gaan! (En dan verder al die tips over je kleding, haar etc. Normaal vind ik het nogal ver gaan om iemand op haar uiterlijk te beoordelen. Maar in jouw geval kan het je net even dat zetje geven). En het is al de tweede ronde dus dat zegt ook wel wat, toch? ^^

Succes! Laat je nog even weten hoe je gesprek is gegaan?
Dankje, hij had bij mij een beter gevoel dan bij de concurrentie. Hij wil alleen weten of ik het aan kan door de proefles omdat het een pittige doelgroep is.
Ceylon schreef:
14-09-2018 11:37
Als je die hogere managers wat beter leert kennen kom je erachter dat zij er precies zo over denken ;-D .

In mijn werk heb ik met ze allemaal regelmatig te maken. Toen ik laatst aan één van hen vroeg of hij even tijd voor me had, was het eerste dat hij vroeg; `je gaat toch niet weg he..?` . Dat was het moment waarop ik aanvoelde dat ook deze manager, die notabene door de overkoepelende organisatie hoger wordt ingeschat dan onze eigen directeur, soms ook het gevoel heeft dat hij vanalles verkeerd doet.

Het gras van de buren lijkt altijd groener.

Het zit hem toch vooral in uitstraling en dat had ik al op mijn zestiende. Het heeft weinig met gewicht of kleding te maken. Maar ik ben wel eerlijk, weet wat ik kan en ik ben daar zélf van overtuigd. Ik weet ook wat ik niet kan maar ben altijd bereid om het te proberen en ik kan met mijn eigen fouten en mislukkingen goed leven.
Ik weet wel dat het in mijn eigen hoofd zit. Net als dat ik de kwaliteiten die een ander heeft vaak beter vind dan de mijne. Ik kreeg ooit een compliment van een topmanager bij ons, zo een die je nooit spreekt en waar ik een dagje mee op pad mocht om een stukje te schrijven. Hij vond het zo knap dat ik in 800 woorden precies de essentie van de dag wist weer te geven. En ik denk dan dat duizenden mensen een leuk stukje kunnen schrijven, maar maar een enkeling een organisatie van 30.000 man kan besturen.
Het is uiteindelijk niet gelukt. De les ging goed, maar hij was bang dat de doelgroep te zwaar zou zijn.
Wat jammer! Maar je hebt je best gedaan en je vind vast een andere leuke baan, waar ze wel zien wat je kan!
Ja hij zei als deze school niet in deze wijk had gestaan, had ik je wel aangenomen (achterstandswijk).
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
18-09-2018 15:15
Ja hij zei als deze school niet in deze wijk had gestaan, had ik je wel aangenomen (achterstandswijk).

Jammer, maar het klinkt wel als een goede reden. Ik kan me voorstellen dat ze de voorkeur geven aan iemand die meer ervaring heeft met het werken op een school in een achterstandswijk met een zware doelgroep.

Ze zijn positief over je. Geef aan dat ze je sollicitatie mogen houden, en mocht er een nieuwe vacature krijgen dan ze aan je denken. Sollicitaties moeten namelijk vernietigd worden wanneer de procedure is afgerond.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ja hij zei dat hij het me eigenlijk niet wilde aandoen om hier afgemaakt te worden. Sommige docenten met 20 jaar ervaring redden het ook niet.

Deze week weer 3 gesprekken 😁
Oef, dat klinkt pittig! Jammer, maar misschien dan wel beter. Jouw kwaliteiten komen dan beter tot z’n recht op een andere plek. Heerlijk dat je al drie andere gesprekken hebt deze week! Veel succes gewenst!
Wat jammer van de baan, naamloosjes, maar toch weer 3 gesprekken deze week, dat biedt wel perspectief!

Denk je dat je het op de lange termijn ook leuk gevonden had, die pittige baan op de school in een achterstandswijk? En het ook daadwerkelijk aangekund had? Gewoon benieuwd hoor, ik merk aan mezelf namelijk dat ik bij sollicitaties vaak word overvallen door een soort drang dat ik die baan per se moet hebben, terwijl je eigenlijk pas bij het gesprek merkt of het ook echt bij je zou kunnen passen.

Ik krijg ook vaak te horen dat ze bang zijn dat ik niet stevig genoeg ben.. is toch een combinatie van uiterlijk en houding/uitstraling ofzo denk ik. Heb zelf ook wel eens getwijfeld om het te benoemen tijdens een gesprek, maar toch niet gedaan. Laatste keer had ik namelijk heel erg mijn best gedaan om er netjes en zakelijk uit te zien (doe ik normaal ook wel maar nu echt extra, naar de kapper geweest enzo) en was dan ook weer bang om ze er misschien juist op te attenderen als ik het zou zeggen..
anoniem_364614 wijzigde dit bericht op 19-09-2018 21:41
Reden: grote spelfout eruit gehaald
0.05% gewijzigd
Nee, ik denk dat het beter zo is. Geen zin in veel vechtpartijen enzo.
Ik wil graag beginnen, maar moet ook weer niet iets aanpakken uit wanhoop.

Heb net 1 ding afgezegd voor een gesprek. Las teveel negativiteit over die plek in het nieuws. (Steekpartij, fraude, in het rood etc).
Ja, dat kan ik me voorstellen. En je hebt gelijk, je hoeft niet zomaar alles aan te pakken, beter wachten tot je iets vindt dat in ieder geval vol te houden is en dan kun je altijd nog verder zoeken naar iets dat echt goed bij je past.

Maar nog steeds 2 gesprekken over dus, spannend en succes!
Dankje! Ik denk vandaag niet gelukt, ze willen liever fulltime en dat red ik niet.

Volgende week weer 3 kansen 😁
Ik ben aangenomen ergens anders!
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
26-09-2018 11:46
:cheer: gefeliciteerd!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Wauw, wat fijn!!! Super snel! Gefeliciteerd!!
naamloosjes schreef:
26-09-2018 11:46
Gefeliciteerd.

You go, girl!
Tnx !
Fijn! :sun:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven