Pms
dinsdag 18 september 2018 om 20:27
Hallo,
Ik lijk steeds meer last te hebben van pms. Vooral lichamelijke klachten...opgeblazen gevoel, moe en kotsmisselijk. Elke keer een dag of 3 a 4 rond de eisprong echt beroerd en daarna sluimert het tot aan de menstruatie. Op dag 2 vd menstruatie zijn de klachten weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Met hormonale anticonceptie heb ik heel veel migraine, dus daar word ik ook niet blij van. Heeft er iemand tips? Vandaag zo misselijk dat ik ervan moest overgeven, om 2 uur later zin te hebben in pizza
en nu dus weer kotsmisselijk van die pizza.....goh
Ik lijk steeds meer last te hebben van pms. Vooral lichamelijke klachten...opgeblazen gevoel, moe en kotsmisselijk. Elke keer een dag of 3 a 4 rond de eisprong echt beroerd en daarna sluimert het tot aan de menstruatie. Op dag 2 vd menstruatie zijn de klachten weer als sneeuw voor de zon verdwenen. Met hormonale anticonceptie heb ik heel veel migraine, dus daar word ik ook niet blij van. Heeft er iemand tips? Vandaag zo misselijk dat ik ervan moest overgeven, om 2 uur later zin te hebben in pizza
zondag 23 september 2018 om 10:21
Ik heb dat dus andersom. Zonder anticonceptie heel erg last van PMS en die sombere gevoelens elke maand.Oudewijzeuil schreef: ↑23-09-2018 10:16Gelukkig, wat fijn dat het zo goed helpt tegen je pms klachten meid!
Het een is niet groter dan het ander, ik vind de pil slikken een grote stap omdat er nog een kinderwens is en vanwege het feit dat je toch hormonen slikt... Bang voor klachten als somberheid/laag libido/gewichtstoename, enz. Hoor dat wel in mijn omgeving, mijn zusje had juist last van geirriteerde gevoelens door de pil... Dus benieuwd naar ervaringen van andere vrouwen!
Maar ben daar volgens mij inderdaad een uitzondering op.
Na de sterilisatie werd de PMS helemaal niet minder en dus was dat de meest logische stap.
De prikpil bij een kinderwens op kort termijn is niet handig. Soms duurt het een jaar of 1,5 om weer een normale cycles te krijgen na lang gebruik van de prikpil.
zondag 23 september 2018 om 10:25
Heel fijn om je positieve ervaring te lezen. Hou het zeker in mijn achterhoofd. Ja we willen niet te lang wachten voor een tweede. Dochter is nu bijna 8 maanden dus nu nog wel even wachten, maar rond 1 a 1.5 jaar zouden we weer zwanger willen worden als het ons weer gegund is.Lucifer2018 schreef: ↑23-09-2018 10:21Ik heb dat dus andersom. Zonder anticonceptie heel erg last van PMS en die sombere gevoelens elke maand.
Maar ben daar volgens mij inderdaad een uitzondering op.![]()
Na de sterilisatie werd de PMS helemaal niet minder en dus was dat de meest logische stap.![]()
De prikpil bij een kinderwens op kort termijn is niet handig. Soms duurt het een jaar of 1,5 om weer een normale cycles te krijgen na lang gebruik van de prikpil.
zondag 23 september 2018 om 13:25
De huisarts adviseerde de mirena en evt antidepressiva als mirena niet het gewenste effect heeft. Maar voor nu geen oplossing vanwege de wens voor een 3e. Hopelijk dus snel zwanger! Al heb ik in de zwangerschap dus wel 2x flink migraine gehad. Hopelijk krijg ik daar met een mirena geen last van, want dat heb ik met de pil dus ook wel en is dus duidelijk ook hormoongerelateerd.
donderdag 27 september 2018 om 08:59
Ik heb ook veel last van PMS klachten en ontzettende buikpijn 2 dagen vóór en de dagen tussen de eisprong en menstruatie.
Óók had ik extreem bloedverlies tijdens de menstruatie en kreeg ik daardoor bloedarmoede, 4,5!!
Februari 2017 heb ik een novasure behandeling ondergaan omdat ik niet aan de pil wilde omdat ik daar altijd veel migraine van kreeg.
Na de novasure behandeling, waarbij ze poliklinisch het baarmoederslijmvlies wegbranden, heb ik geen bloedingen meer gehad. Wel voel ik nog wanneer de eisprong is en wanneer ik ongesteld zou moeten worden, omdat ik dan wel wat buikkrampen krijg, maar lang niet zó extreem als vóór de behandeling.
Misschien is het een optie, áls de kinderwens niet meer aanwezig is, om deze behandeling te ondergaan??
Ik kan het iedereen aanraden...
En voor de PMS klachten slik ik nu dagelijks capsules van de Kruidvat: 'menstruatie ongemak' en die halen de scherpe kantjes van mijn hormoonschommelingen af
Veel succes!
Óók had ik extreem bloedverlies tijdens de menstruatie en kreeg ik daardoor bloedarmoede, 4,5!!
Februari 2017 heb ik een novasure behandeling ondergaan omdat ik niet aan de pil wilde omdat ik daar altijd veel migraine van kreeg.
Na de novasure behandeling, waarbij ze poliklinisch het baarmoederslijmvlies wegbranden, heb ik geen bloedingen meer gehad. Wel voel ik nog wanneer de eisprong is en wanneer ik ongesteld zou moeten worden, omdat ik dan wel wat buikkrampen krijg, maar lang niet zó extreem als vóór de behandeling.
Misschien is het een optie, áls de kinderwens niet meer aanwezig is, om deze behandeling te ondergaan??
Ik kan het iedereen aanraden...
En voor de PMS klachten slik ik nu dagelijks capsules van de Kruidvat: 'menstruatie ongemak' en die halen de scherpe kantjes van mijn hormoonschommelingen af
Veel succes!
donderdag 27 september 2018 om 09:37
donderdag 27 september 2018 om 09:39
Paracetamol werkt niet bij flinke menstruatiepijn, je hebt Naproxen nodig (gewoon huismerk)
donderdag 27 september 2018 om 10:11
Dit heb ik ook allemaal en dan twee weken voordat ik ongesteld word. Zo k*t. En die pijn onderrug en borsten mijn god! Slapen gaat ook slecht door de pijn.KoffieDoosje schreef: ↑27-09-2018 09:37Ik heb constant last van pms.
Pijnlijke/gevoelige borsten.
Grieperig gevoel.
Puisten rondom mond en op kin.
Ondraaglijke buikpijn, pijn in onderrug en bovenbenen.
De pil helpt bij mij niet, maakt niet uit welke. Ik wordt ziek van de zwaarste en lichtste. Paracetamol ook niet. Klaar ben je ermee.
![]()
Heb jij ook last van bovenrug? Heb ik wel extreem.
Ik kan ook niet tegen de hormonen van de pil. En paracetamol helpt voor geen moer. Naproxen zou ik niet zomaar aan beginnen. Slecht voor je maag en ik geloof ook voor hart.
Het is bij mij overigens ook altijd een verrassing wanneer ik ongesteld word. Meestal een cyclus van 34 tot 40 dagen. 1 x ih jaar ofzo heb ik geen klachten. En dan probeer ik wanhopig te achterhalen wat ik anders heb gedaan, maar kom er nooit uit.
donderdag 27 september 2018 om 10:18
Koufront schreef: ↑27-09-2018 10:11Dit heb ik ook allemaal en dan twee weken voordat ik ongesteld word. Zo k*t. En die pijn onderrug en borsten mijn god! Slapen gaat ook slecht door de pijn.
Heb jij ook last van bovenrug? Heb ik wel extreem.
Ik kan ook niet tegen de hormonen van de pil. En paracetamol helpt voor geen moer. Naproxen zou ik niet zomaar aan beginnen. Slecht voor je maag en ik geloof ook voor hart.
Het is bij mij overigens ook altijd een verrassing wanneer ik ongesteld word. Meestal een cyclus van 34 tot 40 dagen. 1 x ih jaar ofzo heb ik geen klachten. En dan probeer ik wanhopig te achterhalen wat ik anders heb gedaan, maar kom er nooit uit.
Bovenrug niet echt. Maar ik heb soms zo'n erge pijn dat ik niet eens kan zitten. Niet handig als je moet werken.
Ik heb alle klachten ook altijd een paar weken vooraf. Nu wordt ik dus ook iedere maand 2 dagen eerder ongesteld dan de maand ervoor.
Eerst was het op de 22ste, toen 20, 18, 16, 14, 12, 10 en afgelopen maand op de 8ste
donderdag 27 september 2018 om 10:56
Van pijn word je sowieso al hels en die hormonen doen ook niet veel goed voor je humeur.KoffieDoosje schreef: ↑27-09-2018 10:18Bovenrug niet echt. Maar ik heb soms zo'n erge pijn dat ik niet eens kan zitten. Niet handig als je moet werken.
Ik heb alle klachten ook altijd een paar weken vooraf. Nu wordt ik dus ook iedere maand 2 dagen eerder ongesteld dan de maand ervoor.
Eerst was het op de 22ste, toen 20, 18, 16, 14, 12, 10 en afgelopen maand op de 8steEn dan vragen sommigen zich af waarom ik zo hels ben iedere maand.
Ik zit nu alweer een week in die pms ellende. En nu maar hopen dat ik snel ongesteld wordt...
donderdag 27 september 2018 om 11:38
donderdag 27 september 2018 om 12:46
bij mij helpt trouwens de pil doorslikken, zonder stopweekKoffieDoosje schreef: ↑27-09-2018 12:31Dat je echt naar lucht hapt ..... been there. Iedere maand hetzelfde verhaal![]()