Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mevrouw stippel so far so good! Ik hoop op een tp en wie weet ook wat voor de vriezer! Ik duim voor je, jij hebt ook al wat geduld moeten hebben!

Duuf fijn dat de intake staat... ik ben benieuwd wat ze voor jullie kunnen betekenen. Lijk me hoe dan ook heel goed om meer te weten over wat er precies in het proces bij jullie niet goed gaat. En hoop natuurlijk dat ze er wat mee kunnen!
Lekker dat je kan klussen op een rustig tempo. Dat geeft de nodige afleiding en is geen moetje. Super dat het huis zo goed voelt :)

Yara dreamz wat ontzettend verdrietig! Heel veel sterkte...

Windmolen succes met afspraak bij endo centrum. Jij hebt ook al zoveel geduld moeten hebben.

Animal gelukkig kan je het een plekje geven. Lijk me heel zwaar. En ik vind het zo lief dat je hier nog steeds anderen jouw ervaringen deelt. Ik heb veel bewondering voor je dat je er zo mee omgaat. Je hebt geen keuze ook maar toch, doe het maar even...

Voor de rest lees en leef ik met iedereen nog mee!
Windmolen, dankjewel ik heb het aangepast.
Ik heb hier al een hele tijd niet meer gereageerd. Wel een beetje meegelezen trouwens. En dus ook de vreselijk grote hoeveelheid slecht nieuws. Voor iedereen die dat nodig heeft een grote knuffel.

Voor Duufje heel veel succes in DD. Hopelijk kunnen ze daar veel voor jullie betekenen.

En mw. Stippel, wat een gigantische score. Fijn hoor. Hou je maar heel erg rustig. Zo lang als nodig is :)
Ik duim met je mee voor een terugplaatsing zondag. Als alles goed gaat kom ik dan maandag bij je op het bankje zitten (cryo tp). Dan kunnen we elkaar gezelschap houden.

En ik wil nog even zeggen hoeveel ik jullie allemaal bewonder (hoewel dat niet echt het juiste woord is). Jullie zijn al zo lang bezig en hebben al zoveel tegenslagen gehad, dat is gewoon niet eerlijk. Ik heb nooit geweten hoeveel pijn en verdriet er bij vruchtbaarheidsbehandelingen komt kijken (doordat ik ivf heb ivm PGD geen ervaring daarmee). Ik vind jullie allemaal kanjers.
@mevrouwstippel ben heel er benieuwd meis. Hoop dat er veel goed bevruchten. Je hebt in ieder geval een prima oogst!

@baggal wat fijn dat het zo lekker gaat in je huis. Heerlijk als alles zo een eigen plek krijgt allemaal en je je thuis kan gaan voelen.

@duuf: een informatie avond over pleegzorg. Gaan jullie kijken of je een pleegkindje kunnen verzorgen wat een ontzettend goed streven. Heel veel succes dinsdag.

@zizo ik schrok er ook wel van hoeveel missers het nu waren na al het positieve nieuws. Gaat het wel een beetje? Is gewoon ontzettend rot allemaal.

@windmolen ik voelde me echt best wel rot een poos. Dus was een beetje op mezelf de maand hiervoor.. Het is zo'n rollercoaster als je eerst denkt dat het goed zit en daarna keihard naar beneden wordt gegooid.

Ik ben op dit moment hardstikke onzeker ervan. Ik heb geen ei meer over. Deze is de laatste. Ik hoop echt dat het lukt anders beginnen we weer met de prikken.

Zizo ik zag mijn gegevens nog staan inderdaad. Maar goed morgen weet ik of ik klaar ben of een sprankje hoop kan hebben want dan mag ik testen.
Lily & blauwe rok had jullie post gemist.

@lily dank je. 😊 Fijn af en toe een lieve ondersteunde post

@blauwe rok jij ook bedankt. Het is gewoon een heftig traject helaas.

zizokun je twee kleine dingen doen in de tabel,? 1geen cryos meer, nu poging 1.4 en 2 stond ik na sheela in de tabel . Dank je wel alvast.
Hoi Dames,

Ik ben op het moment niet echt heel erg op de hoogte maar volg alle informatie over dusseldorf vs gent en de umc vz graag (vraag me bijna af of we er niet een apart topic voor zouden moeten openen) want zit zelf ook in die twijfel..

Verder natuurlijk wel de geweldige score van mw stippel meegekregen, wow wat is dat goed zeg!!! en wat je zelf ook zegt van nu kan jij er niets meer aan doen, maar jeetje wat heb jij het goed gedaan. Dat moet gewoon zo fijn zijn, dat alle moeite van de afgelopen maanden (dit wil ik graag geloven he?) zich zo uitbetaald...
Ik duim mee voor morgen!!

En ik denk ook aan yara die misschien nu al meer weet, ook voor jou duim ik. We zijn hier wel toe aan wat meer goed nieuws.

Ik ben gewoon nog steeds mezelf niet, huil om niks ben moe, niet gefocused op werk, zelfs mijn geheugen is slecht. Denk nog een beetje gevolg van de klap gewoon ook depressief of zo.

Ben wel bezig met wat ik zou moeten doen in mijn hoofd maar nog niet echt iets aan het doen...en dan bedoel ik: 1) evaluatiegesprek plannen, 2) gaan lijnen/gezond eten, 3) vitamines kopen (bij mw stippels website) 4) sporten..5) informatie zoeken over dd vs gent etc. Het is alsof ik nu onderaan die berg sta omhoog kijk en weet dat ik hem ga beklimmen maar nog even niet de energie heb...
Is ook een beetje lastig met manlief, die is voor mijn gevoel wat ongeduldiger en wil door met dingen doen en plannen terwijl ik nog even onder die steen wil liggen en de dag probeer door te komen.
Mamamaria :hug:

Ik heb een lange pauze gehad tussen poging 2 en 3. Van mei tem eind augustus. Heeft me erg goed gedaan.

Zizo ik ben 1 juni begonnen met de vitaminen en extra gezond eten. Ze zeggen dat je minimaal 3 maanden moet rekenen om de eicelkwaliteit te verbeteren. Ik heb een paar posts geleden de namen van de voedingssupplementen opgeschreven.

Ik had een groot aantal eicellen. Maar ik vind het echt afwachten hoeveel er rijp waren en hoe de kwaliteit is. Ik heb gisteren echt heel veel pijn gehad. Vandaag gaat het iets beter. Wel nog beurs maar ik loop niet meer krom van de pijn.
Mamamaria grote knuffel

mevrstippel mijn duimen draaien voor morgen. Hoop het zo voor je.

zizo hoe gaat het met je? :hug:

yara spannend de testdag. Fingers crossed dat deze cryo het is!

sheela grote knuffel! Hoe gaat het? Blijft het hier dan ook bij voor jullie of gaan jullie het ergens anders verder onderzoeken? Hoop natuurlijk dat je spontaan zwanger mag raken en dat het dan helemaal goed gaat.

blauwerok alvast veel succes voor maandag! Hoop dat de terugplaatsing doorgaat en heerlijk bij je blijft.

hier volgens mij is mijn bericht vorige week een beetje ondergesneeuwd geraakt omdat er helaas veel verdrietige berichtjes zijn. Maar met 11 weken is dus de miskraam op gang gebracht en dat was behoorlijk pittig. Vandaag een controle echo en schoon. Hoe dubbel ook, ik was opgelucht. Ook al kennen we elkaar niet Zizo, ik heb veel aan je gedacht. Hoop zo dat jij straks ook weer verder kan.
De komende maanden ga ik vooral heel hard voor iedereen duimen en veel positieve energie deze kant opsturen. Ik zal door de miskraam zelf even niks te melden hebben omdat ik een pauze moet inlassen.
Voor DD vragen, mijn combinatie van Nederlands en Duits ziekenhuis of verzekeringsdingen. Vraag het vooral of nodig me uit voor een topic hierover (vond ik ook een goed idee!)
Heey meiden. Hier dan toch een positieve test vanmorgen. Ik weet dit keer niet of ik blij kan zijn en ben ontzettend onzeker geworden eigenlijk.
Ik had gisteren ook al getest maar wilde toch echt vanmorgen bevestiging hebben.

Ik ga voorzichtig zijn en rustig aan hopen dat deze blijft zitten.

@mamamaria ik heb door mijn eigen sores niet helemaal meegekregen de afgelopen tijd dat je je zo slecht voelde. Dikke knuffel van deze kant. Die downs zijn in dit traject nog wat vaker en harder helaas. Sterkte meis.

@mevrouw stippel: ik vind het zo fijn voor je dat het er zoveel zijn, er moeten er toch zeker nog genoeg over blijven. Wanneer weet je meer?

@mahi-mahi: fijn dat je het achter de rug hebt. Ik hoop dat je dit een plekje kan geven. Ik vind het echt ongelooflijk hoeveel missers we hier in het traject hebben gehad van de afgelopen zomer. Het maakt me misschien nog wel onzekerder. Eerst waren er elke maand wel een of enkelen. Nu is iedereen van de afgelopen maanden behalve miekje weer terug in het traject. Neem lekker je tijd meis. Heb je nog wel cryos over? Of is het weer van voor af aan?
Yara voorzichtig gefeliciteerd. Het is in ieder geval weer de eerste stap in de goede richting. Ik duim dat deze blijft zitten tot het einde.

Morgen weet ik of ik een terugplaatsing heb en hoeveel embryo's er nog in de running zijn. Man en ik beginnen hem inmiddels wel een beetje te knijpen.

Mahi mahi inderdaad heel erg dubbel maar fijn dat de pillen alles weg hebben kunnen halen en een curretage je bespaard is. :hug:
Mahi mahi: :hug: voor jou. Wat ontzettend verdrietig!

Blauwerok: lief jouw bericht, deed mij veel toen ik het las.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, lees nog wel af en toe mee. Maar het lukt me even niet alles bij te houden nu we zelf een pauze hebben.

Wel even een ego-post. Vandaag kraambezoek bij een vriendin die de 2e heeft gekregen in kortere tijd dan wij de wens hebben. Werd er aan het eind door een andere vriendin ook verteld dat de 3e eraan komt binnen 3,5 jaar (!). Voelde echt als een dolksteek in mijn hart, hoewel ik voor hen ook wel heel blij ben. Maar zag het echt niet aankomen, dacht dat het voorlopig wel even klaar was met babynieuws.
Heb echt zo’n dubbel gevoel, waarom wij nog geen 1x geluk in die bijna 4 jaar met alle moeite vind ik steeds moeilijker te verteren.
vienna25 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 10:51
0.12% gewijzigd
Hey dames,
Ik heb al een tijdje niets van me laten horen maar ik lees (en leef) nog steeds trouw mee.

Wat een nare berichten de afgelopen tijd zeg! Het is de hoogste tijd voor weer eens een hele bups zwangerschappen bij elkaar. Ik hoop heel hard dat velen van jullie (het liefst allemaal) snel mogen doorstromen naar het zwanger topic.

Verder wil ik even laten weten dat ik 6 weken geleden ben bevallen van een prachtige dochter (ik zag dat de tabel al is aangepast, dank!).
Ze was het allemaal waard, maar ik merk dat wanneer ik hier lees over de miskramen en de spanning tijdens de pogingen dat het me nog steeds erg aangrijpt. Het is zo heftig waar we met z'n allen doorheen moeten en dan is het fijn om steun te hebben aan elkaar.

Hou vol dames! Ik blijf hopen en duimen voor jullie en lees mee.
Lief Missfiddler! Gefeliciteerd met jouw dochter, wat fijn dat ze er is.

Hier echt even weer een lastige periode mentaal gezien. Een tijdje terug met iemand gesproken die in hetzelfde schuitje zit. Die zette me al aan het denken of ik het nu opgegeven heb of niet. Zeker met mijn heftige gevoel na gisteren, maakt het het zo moeilijk.
Moeten we niet tóch ‘gewoon’ verder met behandelingen en onze kinderwens?
Zijn er meer die hiermee zitten?
Voor mijn gevoel is de rek eruit, terwijl we nog wel opties hebben.
Ik heb een terugplaatsing. :yes:
Even het advies van de arts afwachten maar ik neig naar 2 embryo's terugplaatsen.

Vienna ik kan alleen maar zeggen dat ik ook wilde opgeven en een derde poging me zinloos leek. Ik ben blij dat ik toch mijn man en de artsen heb gevolgd die wel heil zagen in een laatste poging. Ik weet het eindresultaat nog niet. Maar ben toch nu al blij dat ik het wel ben aangegaan.

Ik heb het wel heel moeilijk met het traject. Al die onzekerheid, spanning en onduidelijkheid. Daar functioneer ik erg slecht op.

Super confronterend ook met je vriendinnen wiens kinderwens wel heel vlot in vervulling gaat. Dat blijft altijd pijnlijk denk ik. :hug:
Yara: voorzichtig gefeliciteerd! Ik kan me heel goed voorstellen dat je een slag om de arm houdt, maar een positieve test is wel een mijlpaal en laten we met z'n allen hopen dat het goed blijft gaan. Ik duim voor je!

Mahi: Fijn dat je schoon bent, al is fijn niet echt het juiste woord, want het blijft hoe je het ook bekijkt gewoon een enorme rot situatie. Sterkte meis en dat je even een pauze moet inlassen lijkt mij eigenlijk best prettig. Ik heb het na mijn tweede vroege miskraam als prettig ervaren om er even niet mee bezig te hoeven zijn (en vond het vervolgens doodeng toen we weer van start gingen).

MamaMaria: Ik herken wel wat je schrijft - althans hoe ik mij na de eerste vroege MK voelde. Je hebt er geen fluit aan, maar de teleurstelling was gewoon enorm groot en ik denk dat het toen wel een goede 6 weken heeft geduurd voordat ik weer een beetje vooruit kon en durfde te kijken. Een beetje wat Mssfiddler schrijft: ik lees nog steeds mee en ook al sta ik nu aan de andere kant ik herken veel qua emoties en al het slechte nieuws grijpt me ook gewoon nog steeds wel aan. Het hele traject is gewoon slopend en als je dan met pijn en moeite zwanger bent en het gaat mis, is het net alsof je dubbel getroffen wordt. Voor je zoontje moet je door, maar inwendig is het verdrietig wanneer je de keuze voor meer(deze) kinderen niet zelf in de hand hebt.

Animal: Ook ik vind het net als Lily en anderen ontzettend lief hoe betrokken jij blijft, ondanks dat het bij jou echt anders is uitgepakt dan gehoopt. En ik vind het fijn om te horen dat je jezelf als het ware hebt kunnen herpakken en het goed met je gaat.

Vienna: Lastig dilemma. Je wordt altijd zo meegezogen in de trajecten... Ik heb eigenlijk nooit getwijfeld te stoppen met de behandelingen. Sterker nog, ik had destijds al een heel back-up plan liggen als onze laatste embryo's niet tot een zwangerschap zou leiden. In dat geval zou ik teruggegaan zijn van de privé kliniek naar het NHS ziekenhuis en dan had ik 50% van mijn eicellen laten bevruchten met reeds aangeschaft donor zaad en 50% met dat van mijn man. Als dat ook niet gelukt was weet ik niet wat ik dan had gedaan - want ergens moet je ook wel een grens trekken al weet ik niet waar die grens zou hebben gelegen en of ik die toch zou hebben verschoven. Wel heb ik een grens getrokken bij niet nog een keer de medische molen in gaan. We hebben net na de geboorte van SA wel even getwijfeld overigens - maar het is uiteindelijk een definitieve nee geworden. Ik vind het soms wel frustrerend dat dit zo is (het niet zelf in de hand hebben), maar ik koester wat ik heb. Ik wil gewoon niet nog een keer door die onzekerheid en die pijn heen. En laten we eerlijk zijn: bij mij was het nou niet bepaald eerste ronde raak of zo. En een ander argument tegen is dat mijn man zich te oud vindt worden om weer opnieuw vader te worden en dat is ook wel een valide argument waardoor ik er eigenlijk goed mee om kan gaan. Dus Vienna, dit is niet echt een antwoord op je vraag vwb stoppen als je nog geen kind hebt, maar wel overwegingen voor ons waarom we niet opnieuw de MMM ingaan. Toen ik SA nog niet had, had ik wel zoiets van: ik wil er echt alles aan gedaan hebben - ook omdat het -als het niet gelukt was- dat misschien ergens nog rust had gegeven.

Zot: hoe gaat het met jou? Ik wil even de spaarpot weer aanvullen, want het is er met bakken uitgegaan de laatste weken. Het is niet zo dat we op een houtje moeten bijten, maar bepaalde spaarrekeningen wil ik liever 'in tact' laten - dus dan maar even aan de bak de komende maanden zodat e.e.a. weer een beetje wordt aangevuld. Heb je al een beetje idee wanneer je weer van start gaat? Erg benieuwd en een dikke knuffel voor jullie en T.

En wat betreft de omgeving bij wie het zwanger worden en blijven heel makkelijk gaat kan ik alleen maar zeggen dat het mij altijd erg hielp om te bedenken dat ik niet meer of minder zwanger werd als gevolg van de zwangerschap van iemand anders. Heel rationeel en feitelijk juist (maar stiekem deed het soms natuurlijk wel pijn om de zoveelste Facebook zwangerschapsaankondiging te zien). En even heel eerlijk: ik heb dat heel soms nog (!) en dat vind ik heel flauw van mezelf. Ik ga vanmiddag op kraamvisite bij een kennis/oud collega en zelfs toen ik SA al had vond ik het stiekem best lastig om te lezen dat het bij haar (op haar 40e) binnen 3 maanden raak was en haar man is 17 jaar ouder dan dat zij is. Zo'n gevoel is na een goed uur ook wel weg hoor (en ik geef en verkoop SA's kleding aan haar), maar het blijft voor mij op de een of andere manier toch iets gevoeligs en ik kom ook steeds meer tot de conclusie dat het traject en de gevoelens nooit helemaal over gaan, zowel op een positieve manier (dankbaarheid) als ene negatieve manier (gevoelens over andere zwangerschappen). Zelfs niet als je reeds gezegend bent met een kind.

Duuf: Spannend een gesprek over pleegzorg en ook weer een DD oriëntatie. Wat jij overigens beschrijft met jouw huis heb ik ook heel sterk. Als ik binnen loop is het echt opgeruimd en allemaal op elkaar afgestemd. Ik kan er nooit zo goed tegen wanneer het een bende is. Alleen op de zolder kast zijn er nog een aantal niet uitgepakte dozen. Maar goed - daar zit niet veel in. En dinsdag komt mijn ladenkast uit Nederland met bijzettafeltjes en kan de inhoud van de dozen weer in de ladekast gezet worden en maandag wordt de tuin onderhanden genomen. Kan je man zijn 'ei' kwijt met klussen en dat soort dingen? Hoe is het tussen jullie? Ik heb altijd de indruk dat jullie een heel sterk stel zijn samen. Ook hoe jullie je door het verlies van B. heen lijken te slaan en toch weer een poging overwegen - petje af.

Zizo: Ben ook benieuwd hoe het jou vergaat op het moment. En niet zozeer lichamelijk, maar ook in jouw hoofd, want jij hebt echt een hoop sh*t over je heen gekregen met je torsie, miskraam, curettage en dan niet helemaal schoon zijn. Denk aan je.

Windmolen: Heel veel succes met je gesprek aankomende donderdag!

Sheela: Niet alleen je miskraam moeten verwerken maar ook te horen krijgen dat ze de laatste vergoede poging niet willen starten vind ik wel een beetje veel slecht nieuws. Enorm verdrietig - en het idee dat je op de natuurlijke manier betere kansen zou hebben dan met IVF snap ik niet helemaal. Juist omdat jij nooit heel veel eitjes hebt gehad zou ik denken dat de ei-kwaliteit niet slechter wordt door IVF. En bij een TP weet je lig zeker dat een bevrucht embryo wordt teruggeplaatst. Dus helemaal volgen doe ik het niet (maar ik ben geen arts). Dat gezegd hebbende: het is reeds gelukt op de natuurlijke manier dus ik kan me voorstellen dat je dat blijft proberen.

Blauwe rok: Hoe is het met jou?

MwStippel: ik ben erg benieuwd naar het aantal bevruchtingen uit jouw geweldige score - ik hoop enorm dat het gouden embryo erbij zit. En ik kan je van harte aanbevelen om er 2 te laten terug plaatsen. Gelet op jouw leeftijd zou dat overigens in de UK standaard zijn.

Nou ik zat weer even op mijn praatstoel - weet dat ik meeleef met jullie allemaal en ik hoop enorm dat Yara en Stippel de eerste zijn met goed nieuws.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Msfiddler:gefeliciteerd met je dochter. Wat heerlijk dat ze er is.

Vienna: ik denk dat het antwoord alleen bij jou ligt. Maar als ik al die dappere meiden keer op keer door zie gaan. Denk ik dat als je graag wilt, je toch de energie krijgt om weer door te gaan. Ondanks de vele tegenslagen... :hug:

@mevrouwstippel wat fijn.. Goed nieuws zeg, wanneer mag je? Oew misschien twee tegelijk. Ik ben wel benieuwd naar het advies.

Hier weinig aan het handje, behalve die verrekte onzekerheid. Mijn laatste test die ik had ook maar gedaan en de uitslag is nog steeds zwanger. Nu hopen dat de weken naar echo snel en goed gaan.
Baggal: crosspost : wat ben je toch een lieverd, thanks voor lieve berichtje. :D

Ik snap dat je nou weer lekker wilt aanvullen na je huis maar het resultaat heb je vast en zeker. Hoelang woon je trouwens in Engeland?
Er zijn 5 embryo's ontstaan. Ik heb een morula teruggeplaatst gekregen.

Nu nog 4 in de running voor cryo dus. De arts gaf aan dat de embryo's beduidend beter leken qua kwaliteit dan de eerste poging. Gezien de kwaliteit van dit embryo adviseerde ze er nu maar 1 terug te plaatsen.
Wat fijn mevrouw stippel. Ga heel hard voor je duimen en kaarsjes branden.
Er is al zoveel verdrietig nieuws over miskramen, dat zijn dingen die je in dit traject er echt niet bij kan gebruiken.
Gelukkig 1 positieve test, hopelijk snel de eerste echo, zodat je er vertrouwen in krijgt
Yaradreamz schreef:
30-09-2018 10:09

Ik snap dat je nou weer lekker wilt aanvullen na je huis maar het resultaat heb je vast en zeker. Hoelang woon je trouwens in Engeland?
Het is absoluut mooi geworden en omdat dit toch een beetje een forever home is (we hebben wel even gedacht om mogelijk naar NL te gaan, maar is toch te lastig), hebben we eigenlijk ook gekocht wat we graag wilde hebben - zonder echt te compenseren qua aankopen. Ik woon sinds 2012 in London, maar ken mijn man sinds 2005 (kregen pas iets midden 2007).

MwStippel: Dat klinkt veelbelovend! Wat fijn - ik weet dat je er nog lang niet bent, maar toch werd ik blij van jouw post. Zet 'em op gedurende de wachtweken en ik ga keihard voor je duimen meis!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Wat een verdriet hier voor jullie allemaal een knuffel. Hoop dat er snel iemand mij achterna komt en blijft! T wordt nu echt wel weer tijd hoor. Zo bijzonder hoe iedereen elkaar hier bijstaat. Het lukt me momenteel niet om steeds te reageren druk, moe en wil de boel niet te veel verzieken met mijn roze wolk verhalen (wel met n flinke onzekere rand maar dat zal wel blijven na zo'n traject) ik lees en leef zeer regelmatig mee en duim me suf en pink traantjes weg voor jullie. Hou vol! Het tij moet echt wel weer keren voor minimaal de meeste meeschrijfsters! Heel veel liefs en kracht.
Hoi,

sorry dames, nog steeds niet helemaal op de hoogte van alles wat hier speelt maar een paar reacties.

@mahi-mahi, ondanks het enorme verdriet van de miskraam toch 'fijn' dat je er zonder al te veel fysieke ellende uitgekomen bent. Ik had je pb wel gezien hoor, fijn dat je er wat aan had. En een DD/gent topic lijkt mij erg fijn, misschien dat ik er de komende dagen er een aanmaak.

@vienna, Leef met je mee, niks is zo klote als een onverwachtte zwangerschapsaankondiging op een kraamvisite. Maar watbetreft opties, ik weet even de details van jou situatie niet, maar volgens mij ben je nog relatief jong. Dus kan je als je wil rustig een lange pauze nemen...als je er over na wil denken. Verder heb ik voor mezelf een beetje hetzelfde als wat Baggel schreef zo'n gevoel van ik wil alle opties benut hebben om er later meer vrede mee te hebben als het dan toch niet gelukt is.

@ yara, voorzichtig gefeliciteerd zo fijn om weer eens goed nieuws te lezen hier. Voor jou natuurlijk hele spannende dagen nu...sterkte met het wachten op de echo.

@Baggal, dank je voor je fijne lange bericht weer. Je doet dat zo goed, weloverwogen, en niet-oordelend advies geven of gewoon meeleven, echt bewondering voor.

@Mevrouw Stippel, jeeeeeeeeee!!!! zo fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad van een emmy met goede kwaliteit en dat er waarschijnlijk een paar de vriezer in gaan. Echt heel blij voor je!
Stippel, wat fijn! Heerlijk nieuws. Mijn duimen draaien voor je.

Yara, voorzichtig gefeliciteerd. Begrijp dat je wat terughoudend bent. Maar hoop heel erg op een voorspoedige zwangerschap.

En Baggal; mijn lief en ik zijn een goed setje inderdaad. We zijn al behoorlijk lang samen en hebben al het nodige doorgemaakt voor onze kinderwens überhaupt ter sprake kwam. Dus we wisten al wel dat wij het goed doen samen. Het hele traject en alle ellende die daarmee gepaard ging/gaat en het overlijden van B hebben gelukkig nooit invloed gehad op onze relatie. We zijn elkaars rots en ik realiseer me ontzettend goed hoe waardevol dat is.

Ben bijgelezen, maar reageer via de telefoon en dat blijft een ellende. Dus binnenkort meer ;-)
MwStippel.  Wat een fijne score! Hoe voel je je ondertussen? Met zoveel eicellen moet je waarschijnlijk wel een tijdje bijkomen. Heel veel succes met wachten.

Yara, voorzichtig gefeliciteerd. Ik ga voor je duimen.

Maria een dikke knuffel. Wat lijkt het me lastig als je die berg voor je ziet. Ik kreeg pasgeleden van iemand (over iets anders) een mooie tip. Vooruit gaan (of in jouw geval omhoog) gaat stapje voor stapje. En ook een klein stapje is een stapje.

Mahi, wat een naar nieuws inderdaad. Extra gek voor mij omdat we een beetje gelijk opliepen in de vorige poging. Sterkte met bijkomen en het lijkt me extra naar dat je nu lang moet wachten voor je weer verder kunt.

Vienna, lastig zeg al die zwangerschappen. Zeker dat verdriet en geluk naast elkaar moeten kunnen bestaan, maar dat dat gewoon (nog) niet gaat.

Gefeliciteerd mssFiddler! Geniet ervan :). En laat ook ruimte voor het verdriet en de angst die je hebt gehad.

Ik wordt ergens vanochtend gebeld of de cryo goed ontdooit is en of er een terugplaatsing komt. Ik ben helaas vergeten hoe laat ze gaan bellen dus zit vanochtend aan mijn telefoon gekluisterd:). En hoewel ik dacht dat het wel mee zou vallen ben ik enorm zenuwachtig. En door alle slechte berichten van de laatste tijd merk ik ook dat ik er eigenlijk weinig vertrouwen meer in heb.
Lieve woorden MamaMaria en Yara. Ik kom hier ook nog steeds graag en als ik niet reageer lees ik wel mee.
Ik oordeel overigens wel eens - niet zozeer de dames hier, maar wel om domme opmerkingen over een IVF traject. Gister opende iemand een topic wiens man slecht zaad heeft en dan vinden sommige forum-leden het nodig om te beginnen over natuurlijke selectie - daar kan ik me dan wel enorm aan ergeren. Want hoewel verminderd vruchtbaarheid geen ziekte is, zijn de oorzaken die daar vaak aan ten grondslag liggen wel vaak aan te merken als ziekte. En het eventuele kind dat ontstaat na een vruchtbaarheidsbehandeling is zelf niet zwakker, verminderd vruchtbaar, vaker autistisch of behept met een trisomie. IVF bestaat als sinds eind jaren '70 en een dergelijk causaal verband is nooit aangetoond. Dus als mensen beginnen over Darwin dan gaan de nekharen wel overeind staan. En als je zo'n theorie als wil aanhangen, misschien moeten we dan cardiologie- en oncologie patiënten (om maar een zijstraat te noemen) ook niet meer behandelen onder het mom: de natuur zijn gang laten gaan - ja toch?!

Een goede relatie is inderdaad zeer waardevol Duufje en ook ontzettend mooi om te lezen. Ik vond het ten tijde van de behandelingen zelf nog wel eens moeilijk om dat soort dingen te zien en oog voor elkaar te houden, maar jij en Duufman weten het wel te rooien als ik het zo lees.

BlauweRok: Wat spannend zeg! Ik hoop enorm dat het ontdooien goed gaat - is meestal het geval- en dat jij in navolging van Yara (en hopelijk MwStippel) hier met zeer positief nieuws mag komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven