Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
Locatie
MevrouwStippel
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...


:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Ik heb inderdaad lang last deze keer blauwe rok. Gisteren was de eerste dag dat ik het uithield zonder paracetamol. Maar heb toch iets teveel gedaan, blokje om met de hond, wasje opgehangen.... En toen kreeg ik in de middag weer buikpijn en voelde ik me overall niet lekker. De rest van de dag maar weer op bed en bank doorgebracht.

Ik zou normaal gesproken vandaag een dag training gaan volgen voor het werk inclusief een lange treinreis. Al extra op mijn vrije dag want normaal gesproken ben ik vrij op maandag. Maar vanochtend toch de keuze gemaakt niet te gaan en me af te melden. Ik zag het niet zitten. Ik doe nog maar een dag heel rustig aan.
De artsen zagen geen vocht of gekke dingen op de echo gisteren. Maar ik luister maar gewoon naar mijn lichaam en neem extra rust. Morgen weer aan het werk.

Zo spannend die telefoontjes of berichtjes van het ziekenhuis. Ik verwacht morgen of overmorgen bericht van het ziekenhuis over cryo's.

G-power wanneer ga je testen? Hou je het nog vol?

Missfiddler fijn dat je dochter er is. Ik had het al mee gekregen uit het andere topic dat je bevallen was. Ik lees en leef daar ook mee en ben telkens heel blij wanneer iemands wens vervuld wordt. Jammer genoeg door het slechte nieuws hier is er ook weinig doorstroom naar het vervolg topic.

Miekje ik ben superblij voor je. Schrijf je mee in een maandtopic? Wat is de volgende stap? 20 weken echo?

Ik denk ook nog regelmatig aan Flipje. Wat een doorzetters zijn jullie. En zo fijn dat het nu eindelijk zo voorspoedig gaat.

Baggal straks fijn de 1ste verjaardag van SA in jullie nieuwe huis vieren. Er is veel gebeurd in een jaar bij jullie.
Alle reacties Link kopieren
MevrouwStippel schreef:
01-10-2018 10:17
Ik denk ook nog regelmatig aan Flipje. Wat een doorzetters zijn jullie. En zo fijn dat het nu eindelijk zo voorspoedig gaat.
:hug:
Ik hoop echt heel hard dat dit hem nu gaat worden voor jullie!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
@ MwStippel, wat fijn dat je en terugplaatsing hebt gehad. nu lekker broeden en hopen op een positieve uitslag over een korte tijd. Hier gaat het mwah. Heb erg veel last van mijn buik de afgelopen 3 dagen. Het voelt als een harde bal. Ben ook best moe en met vlagen misselijk. Heb het gevoel dat alles naar boven wordt gedrukt. Ben geneigd als dit morgen nog steeds zo is, de gynaecoloog te bellen. Had namelijk gister avond gelezen dat een verlate OHSS ook kan optreden zo'n 8 a 12 dagen na de punctie, meestal doordat er een zwangerschap is. Dus ik dacht gisteravond toen ik had gelezen 'door het ontstaan van een zwangerschap', laat ik morgenochtend maar eens testen. Wel veel te vroeg, want de officiële testdatum is pas zaterdag, maar de test was vanochtend duidelijk positief!! Ben heel blij, maar ook nog wel erg voorzichtig.
Alle reacties Link kopieren
GPower: wow - voorzichtig Gefeliciteerd! :thumbsup: Dit is een fijne mijlpaal. Ik hoop wel dat de pijn snel minder wordt.

Verstandig MwStippel - kan me voorstellen dat je zo’ dag even niet zag zitten.
Er is in een jaar tijd heel veel veranderd idd - lief dat je eraan denkt.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Yes, wat fijn dat er weer goed nieuws binnenstroomt!!

G-Power en Yaradreamz, gefeliciteerd met jullie positieve testen! :cheer2:. Ik ga duimen dat alles nu verder goed gaat bij jullie en jullie een heerlijk rustige zwangerschap tegemoetgaan!

MevrouwStippel, yes, wat fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad! En van een morula op dag 3, die heeft er zin in! Dat-ie maar mooi mag doorgroeien in je buik! En hopelijk straks ook nog wat cryo's in de vriezer. Goed dat je rustig aan doet!
Alle reacties Link kopieren
:cheer2: onderweg naar het ziekenhuis voor een cryo terugplaatsing.

Edit. Terugplaatsing gelukt.

En G-power voorzichtig Gefeliciteerd! En wees voorzichtig met jezelf, veel drinken (maar dat deed je natuurlijk al) en als je je echt beroerd gaat voelen kan je natuurlijk altijd het spoed nummer bellen.
G-power en Yara, gefeliciteerd! Jullie zijn weer een stap verder!

Voor degenen met een embryo aan boord, succes met de wachtweken. Killing.

Ruk dat mobiel reageren. Baggal reageerde op dat de derde poging niet meer gedaan wordt omdat ivf geen betere kans biedt - maar kan nu niet meer teruglezen wie dat was en mijn geheugen is slecht deze dagen. Bij ons zeiden ze dat toen ook, dat was de reden in NL dat ze hier niets wilden doen. Het idee is dat ivf een afvalrace is en dat als je zo weinig eicellen hebt, je met een afvalrace slechter af bent. Het bleek bij ons wel te kloppen dat de afvalrace niet zo’n succes bleek.

Hier: ik begin deze week aan mijn strip pil als voorbereiding en de verwachting is dat we half november naar Alicante vliegen. Exacte timing onbekend omdat die afhangt van de punctie bij de donor dus wordt dit keer last minute werk. T blijft dan bij de opa’s en oma’s, geen doen om hem mee te nemen. Wel raar hoor, gaat toch om een dag of 8 en dat is heel lang.
Man en ik zijn net een weekendje samen weggeweest en dat was heerlijk. Ontspannen en ook veel gepraat over ons traject. We merken beiden dat we heel verdrietig zouden zijn als er geen kind meer komt, maar ook dat we uitzien naar rust en stoppen. Zoals we er nu in staan, staan we dus helemaal achter dat dit onze laatste poging wordt. Ik herken ook wel wat Duufje zegt over relatie. Man en ik kennen elkaar eigenlijk nog maar kort (4,5 jaar) maar hebben al zoveel meegemaakt. En we worden samen alleen maar sterker. Dat vinden we beiden mooi om te merken.
Verder gestart bij de psycholoog en bedrijfsmaatschappelijk werker. En in gesprek met een coach over wat ik nou met werk wil, want zit niet op m’n plek.

Aan iedereen die ik vergeten ben (de dames met een miskraam): :hug:
Alle reacties Link kopieren
Yes Yaradreamz en G-Power! Wat fijn weer eens positief nieuws. Duim super hard mee dat het allemaal goed gaat voor jullie.

MevrouwStippel en Blauwerok: wat goed terugplaatsingen! Ik hoop ook voor jullie op positieve testen.

Wilde jullie allemaal laten weten dat ik de reacties echt heel fijn vond. Wat een begrip en zo lief, doet me echt goed. Na twee dagen van huilen en slapeloze nachten hoop ik nu weer vooruit te kunnen.

Maar het blijft heel moeilijk. Dit had ik er eerder nog niet bij gezet. Maar deze vriendin heeft pas geleden laten vallen dat ze eraan dacht om draagmoeder voor ons te zijn. Nu is dat in onze situatie sowieso geen optie en vond ik het toen heel lief dat ze het überhaupt overwoog. Maar op dat moment wist ze al dat ze weer zwanger was. Terwijl ik dacht dat met zo’n aanbod hun gezin al compleet was.
Dit maakt het extra pijnlijk, zag het zo niet aankomen. Snap ook niet goed waarom ze dit zo heeft gedaan en niet gewoon heeft gezegd dat ze graag nog een eigen kindje zouden krijgen. Dan had ik er rekening mee kunnen houden.
En ook omdat ik heel open ben geweest over ons traject, begrijp ik niet waarom zij dat andersom niet is geweest.
Alle reacties Link kopieren
Zot wat ontzettend spannend weer en ik ga enorm hopen en duimen dat T en F* er nog een broertje/zusje bij krijgen. Ik heb altijd het idee dat de vorige donor geen goede eitjes had - waarom weet ik niet, maar hopelijk was het met haar pech en zitten er nu gewoon een paar prachtige eicellen bij die na de bevruchting met het zaad van jouw man toch nog voor een zwangerschap gaan zorgen.

Vienna: Ik snap je gevoel wel - je voelt je gewoon ergens genept als het ware. Vooropgesteld dat het extreem lief is dat ze had willen overwegen om draagmoeder te zijn, is het een beetje een extra klap dat je vervolgens moet horen dat ze ten tijde van het aanbod reeds zwanger was en je nu door de zwangerschapsaankondiging weer een extra dreun te verwerken hebt (hoewel jouw fertiliteitsarts problemen wel los staat van haar). Ze heeft het wellicht niet zo bedoelt, maar ik kan me je gevoel wel een beetje voorstellen. En daar komt ook nog bij dat zij weer iets heeft waar jij nou zo ontzettend naar verlangt en dat voelt oneerlijk. Misschien toch eens voorzichtig zeggen dat je het wel moeilijk vindt en haar timing gewoon (ver)rot was. Ik had het ooit met iemand die altijd heel hard riep geen kinderen te willen en opeens toch zwanger bleek in 2014. Wij hadden toen net de eerste teleurstellende onderzoeken gehad. Nu ben ik de eerste die toegeeft dat een mens van gedachten kan en mag veranderen en toch voelde ik me, mede door mijn eigen onvermogen om op de natuurlijke manier kinderen met mijn man te krijgen, wat in de maling genomen. Als ik zelf gemakkelijk zwanger zou zijn geworden had ik die gevoelens vermoedelijk wat minder of misschien wel helemaal niet gehad, maar juist door een eigen gevoel wordt het net wat pijnlijker. Dikke knuffel dus!

En dames - wat ben ik blij dat er toch ook weer wat positief geluid komt met lig wat nieuwe positieve testers hier! Het werd hoog tijd en niet zo'n beetje ook!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Hier weer even een kort berichtje van mij. Zie weer wat positieve berichten, wat fijn! Ik loop nu in Düsseldorf, allerlei onderzoeken gehad (allemaal goed) en we beginnen in november eindelijk weer met prikken! Anders dan in NL gaan we voor deze poging zaad gebruiken van mijn vriend dat was ingevroren in het buitenland voor zijn ziekte. In NL gaven ze aan dit niet nodig te vinden, spannend allemaal dus!

Kort vraagje, wie heeft nog meer wel eens AMH waarde getest? Mijn waarde was 2, volgens dokter Scholtes prima voor iemand van 31, maar volgens alle tabelletjes online lijkt het zo laag....

Dan nog iets, ik heb in de zomer ook een afspraak gemaakt in Gent, omdat de wachtlijst daar zo ontzettend lang is (4 maanden) en ik toen nog niet de keuze had gemaakt tussen Düsseldorf en Gent. De afspraak staat op 13 november. Iemand die staat te springen om een afspraak daar? Misschien kunnen we dan iets regelen? Ik weet niet of ze met wachtlijsten werken maar het is een poging waard!
Alle reacties Link kopieren
Ginger, niet alle laboratoria hanteren dezelfde grenzen, omdat niet alle laboratoria exact dezelfde test hebben. Dus je kunt de uitslag beter niet vergelijken met waarden van internet als die van andere laboratoria zijn. Dan kun je beter even navragen aan DD wat hun grenzen zijn.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Even een ego juich momentje. Alle 4 de embryo's hebben het tot cryo geschopt. Ze zijn alle 4 ingevroren. :cheer2:

Ik ben er natuurlijk nog niet. Maar mijn vertrouwen stijgt hiermee toch wel. Nu ik weet dat de kwaliteit toch beter lijkt dan de vorige keer.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Stippel wat goed!

En G-power ook goed nieuws! Fijn zeg. Van harte.

Hier gaat het okay, maar het houdt even niet over. Ik sta op overleven momenteel.
Ik merk dat mijn hoofd weer erg vol zit nu en ik veel nadenk / pieker over alles. Logisch ook, eind van de week info-avond pleegzorg, eind van de maand intake DD. En dan maakt mijn hoofd overuren. Omdat ik het gevoel heb dat ik NU iets moet beslissen en dat ik NU moet weten wat ik wil. En ik weet het niet. En dat kan ook nog helemaal niet, eerst maar eens de diverse gesprekken afwachten. Maar ik heb weinig geduld en ik merk aan alles dat het allemaal gewoon te lang heeft geduurd. De rek is er een beetje uit.
Daarnaast heb ik het hele sterke vermoeden dat mijn jongste zusje zwanger is van de 2de. Wat betekent dat zowel mijn jongere broertje als mijn jongere zusje volgend jaar een kind krijgen. En dat gun ik ze met alle liefde en ik vind het ook onwijs leuk om tante te zijn, maar het steekt toch. En ik vind het ook heel lastig omdat ik weet hoe moeilijk zij het vinden richting mij. En ze zouden er gewoon alleen maar van moeten genieten. Vind het zo ontzettend k*t en oneerlijk hoeveel invloed onze ellende op de rest van onze omgeving heeft. Zou niet moeten, maar zo werkt het helaas wel. En dan voel ik me schuldig omdat door onze ellende niemand in onze omgeving meer alleen nog maar kan genieten van iets wat eigenlijk alleen maar mooi en fijn zou moeten zijn. Mijn moeder vind het ook heel lastig om alleen maar blij te zijn met de zwangerschap van schoonzusje, omdat zij vindt dat het onze beurt was. En zo zou het niet mogen zijn. Maar goed, alles had anders moeten zijn natuurlijk.
Lichtpuntje is wel dat ik weet dat het weer beter gaat zodra er wat meer duidelijkheid is. Ik kan niet goed tegen alle onzekerheid. Dus het komt wel weer in orde, nog even overleven. En dat kan ik goed gelukkig ;-)

Lieve dames, succes allemaal. We gaan hier weer een beetje de goede kant op lijkt het, na veel te lang bijna alleen maar slecht nieuws. Hoop dat dat gaat doorzettten.
Alle reacties Link kopieren
Even een hoera'tje voor G-power, Yara en MwStippel! :yes:
Hopelijk breekt er nu weer een vruchtbare periode aan in dit groepje.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Duufje: allereerst een dikke knuffel - want volgens mij kan je die wel gebruiken. Dat zo in onzekerheid verkeren is hartstikke lastig. Het gesprek in DD afwachten, pleegzorg overwegen, het is niet niets. En dat een mogelijke zwangerschap van je zusje steekt naast het nieuws van je broer is vrij normaal. Zij hebben op het oog zonder veel interventie gekregen waar jij nu al meer dan 4 jaar voor aan het knokken bent en waar jij zo ontzettend naar verlangd. En wat je eigenlijk reeds had moeten hebben en dat brengt voor iedereen om jou heen lastige gevoelens met zich mee. Maar ga je je daar alsjeblieft niet schuldig over voelen naar hen toe, want dat proef ik een beetje uit jouw post. Natuurlijk gunt je moeder het jullie meer dan wie dan ook, maar helaas werkt het niet zo met dit soort dingen. Het is zo’n machteloos gevoel - omdat niemand er echt invloed op kan uitoefenen, maar iedereen het zo graag anders voor jullie zou hebben gezien. Het verdriet om B., de miskraam, de mogelijk verdere pogingen en pleegzorg overwegingen zijn harstikke zwaar naast alle reguliere IVF-empties en daar heb je dan ook de tijdsdruk bij. Allemaal nogal “overwhelming”. Mijn man zegt altijd in situaties die Ik als overwhelming ervaar: how do you eat an elephant? - piece by piece. Kortom, benader het stapje voor stapje. Deze maand heb je en de voorlichting en het gesprek in DD. Als DD echt kansen ziet, en ik mag aannemen dat ze daar heel eerlijk in zijn, is een nieuwe poging wellicht het overwegen waard. En je (schoon?)ouders hebben reeds aangegeven jullie eventueel daarbij te steunen. Maar die zorg is voor later, eerst maar eens kijken wat Dr S te zeggen heeft...

En nu toch even een felicitatie voor MwStippel, want ik ben oprecht blij voor je! Dit klinkt hoopgevend!

Ginger: Ik heb mijn AMH destijds laten testen, maar weet alleen dat het within range was. En verder sluit ik me bij Flip aan!
baggal wijzigde dit bericht op 02-10-2018 11:47
0.03% gewijzigd
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
*empties = emoties

#doe dit vanaf mijn telefoon met Engels woordenboek gggrr
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
:lol: IVF-empties is in mijn geval best passend :lol:
Verder, dank je voor je lieve post. Ik weet het ook allemaal heel prima hoor, maar soms voelt het even anders. De olifant onthoud ik.
Een hoera voor mwstippel!
En een knuffel voor duufje.

Ginger, bij mij is mijn AMH volgens mij 2 keer geprikt, beide keren <0,16 (dus te laag om aan te tonen). Ik was toen ook 31. Volgens mij was dit bij umcu en DD.
Correctie, even nagekeken, toen april 2014 was hij in umcu <0,16 en in november 2014 <0,05 in Voorburg (RdGG). Omdat hij 2 keer zo laag was heeft DD niet meer geprikt. Ik heb wel DHEA daar laten prikken en geslikt omdat dat de kwaliteit zou kunnen verbeteren.
Alle reacties Link kopieren
Gpower, oew dat is fijn :-) dan gaan we aardig tegelijk op!

mevrouw stippel, dat is fijn . Ik had er ook 4 :-) dat is echt super fijn nieuws.

duuf, het blijft natuurlijk zwaar en al gun je het iedereen, zelf zou je toch ook wel aan de beurt willen zijn. het is heel logisch en begrijpelijk dat je soms een beetje jaloers bent of het gewoon even niet meer weet.

blauwe rok yes ook een tp ga voor je duimen.

vienna we snappen het allemaal en hebben elk ook onze ups en downs in dit traject. dus je bent altijd welkom :-)

Hier voel ik van alles en zelf een beetje misselijkheid dus hoop dat dit positief is en het goed blijft gaan allemaal. Flipje hoe ben jij de tijd steeds doorgekomen omdat het bij jou ook niet in een keer goed is gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Goed nieuws zeg mevr. Stippel.

En hoe gaat het met jou Gpower? Had de gynaecoloog een goed antwoord over jouw klachten?

En een dikke knuffel voor Duuf.
Alle reacties Link kopieren
Joepie, mevrouw Stippel, wat fijn dat er wat in de vriezer ligt.
Baggel die onzekerheid in dit traject vind ik ook verschrikkelijk, wachten, wachten, wachten en niets weten :-( en ook heel herkenbaar dat broertjes of zusjes kinderen krijgen. Iedereen gunt het jou natuurlijk ook, maarja....... daar krijg je geen baby van. Sterkte in elk geval.
G power en yara gefeliciteerd. Duim voor jullie.

Hoe doen jullie het met uren op je werk? Na een punctie moet ik echt dik 4 dagen bijkomen, het aanprikken gaat erg moeizaam. Nu heeft het mij al 2 weken gekost en alle losse bezoeken. Ik moet daar vakantie uren voor opnemen, maar dit hele traject kost mij al zoveel energie. Ik rust niet echt uit van deze "vakantie uren". Op mijn werk zeggen ze, " het is hetzelfde als een borstvergroting, eigen keuze ". Nou...... Als ik een keuze had, was ik allang moeder geweest.
Het einde van het jaar komt eraan, zijn jullie van verzekering verandert voor evt een vierde poging? En welke verzekering was dat?
En voor de mensen die al naar het buitenland gaan, hoe doe je zoiets met de taal??
Ben blij dat dit forum er is. Voor mij is het lastig om op iedereen te reageren, weet mijn ww niet meer, dus alles gaat via mijn telefoon ;-)
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwstippel: wat fijn dat je 4 Cryo’s hebt!

Duufje: heel herkenbaar jouw verhaal. Wij hebben binnenkort kennismaking bij pleegzorg.
En mijn hoofd is ook op hol: doen we hier nu al goed aan? Misschien toch niet verder met behandelingen en wanneer/waar dan? Etc.
En dan al die confrontaties.
Het maakt het er allemaal niet makkelijker op. Dus ook even een dikke :hug: voor jou!
Alle reacties Link kopieren
Duufje: een dikke knuffel voor jou! Meid, je bent zo ontzettend sterk in dit traject. Het is heel begrijpelijk dat het allemaal nu heel heftig voor je is en dat je in de overlevingsstand staat. Hoeveel je ook van je zusje houdt en haar een tweede kindje gunt, je gunt het jezelf ook zo. Ik hoop dat je na de voorlichting over pleegzorg en de intake in DD wat meer rust krijgt en je dan weer beter gaat voelen. Sterkte!

Wow MwStippel! Wat een topscore! Een heerlijk gevoel om cryo’s te hebben, zeker als er vier zijn! Ik hoop dat je de cryo’s niet eens nodig hebt en deze blijft plakken. Door jouw succesverhaal heb ik ook die pakketten met voedingssupplementen besteld. Morgen komt de postbode.

Yaradreamz: gefeliciteerd! Die verlengde wachtweken zijn enorm spannend, maar dat zal ook bij een goede zwangerschap waarschijnlijk spannend blijven. Ik duim voor een goed verloop!

Flipje wat fijn om jou hier ook weer te zien. Ik ben zo blij dat jij niet het volgende ivf-topic hoeft te openen. Je hebt zoveel topics hier meegeschreven, veel te lang. Succes met de laatste loodjes!

Gingerspice: wat fijn om te lezen dat jij nu in Dusseldorf loopt en daar een goed gevoel bij hebt. Mijn AMH is nooit gecheckt. Ik heb het vorige maand gevraagd, maar ze adviseerden mij dit in NL niet te laten prikken, omdat ze niet behandelen als dit te laag is. Dus beter niet weten dat het te laag is, dan hierop checken, aldus in mijn ziekenhuis. Heel bijzonder. Want volgens mij is dit bij Animal ook gecheckt en heeft Animal daardoor wel een aangepast programma gekregen in DD. (Animal, als je dit leest, correct me if I’m wrong).

Baggal wat fantastisch dat SA morgen al een jaar wordt! Dat is zeker een feestje waard! Ik ben zo blij dat jullie dit mogen meemaken. En zo lief hoe jij hier reageert en nog steeds meeleeft.

Vienna, het zit jou op dit moment ook zeker niet mee. Het blijft voor je omgeving lastig om met de MMM om te gaan. Als ik dit lees, vind ik het heel pijnlijk van je vriendin, maar misschien heeft ze het zich niet gerealiseerd dat deze aanpak van haar eigenlijk heel pijnlijk voor je. Ik heb dat ook gehad met een vriendin, die steeds de ‘verkeerde’ aanpak had. Gelukkig kon ik het er met haar over hebben en bleek het ook voort te komen uit onwetendheid en onhandigheid.

Zot: dat dilemma tussen stoppen of doorgaan in het traject is immens. De mmm is een aanslag op je lijf en heeft enorm impact op het leven. Vooral voor jullie nu jullie het traject in het buitenland ondergaan. Bedenk wel: welke keuze je ook maakt, je maakt altijd een goede keuze. Ik hoop ook dat je het op je werk weer naar je zin krijgt. Sterkte en succes met de nieuwe poging!

Blauwerok: Yes, pupo! En nu hopelijk positief bericht over twee weken!

G-power: Gefeliciteerd! Wat leuk om weer goed nieuws te lezen! Hoe gaat het nu met je? Heb je nog contact gehad met zkh over je klachten?

MissFiddler: gefeliciteerd! Ik wens jullie heel veel geluk toe!

Jokke, hoe jouw werk reageert, klopt niet hoor. Kijk maar eens op de website van Freya. Check deze link: https://www.freya.nl/kinderwens/praktis ... ndelingen/
Je heb recht op bijzonder verlof voor de ziekenhuisbezoeken en je kunt je na de punctie ziek melden, als je dan niet kunt werken. Eerlijk gezegd doe ik dat ook niet en neem ik altijd verlof op, maar in elk geval kun je hier lezen hoe het officieel zit.
Alle reacties Link kopieren
Dames, ik zie dat dit het 3000e bericht wordt. Ik ga nu een nieuw deel van dit topic aanmaken, zodra het er is, meld ik het hier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven