Dreumes topic III

zaterdag 8 september 2018 om 22:05

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij

woensdag 3 oktober 2018 om 13:29
Wat een debiele serveerster Lavendel! Wel fijn dat het vliegen zo goed ging ondanks de beperkte ruimte...
Wakker worden rond 05.00uur kan goed door kou komen. Ik zou de mouwen er dan ook weer aan ritsen.
Hier slaapt ze in een krabpakje met lange mouw (soort romper lange mouw die over haar handen zit) en een dikke slaapzak zonder mouw.
Als wij naar bed gaan leg ik een deken over haar heen maar daar blijft ze meestal niet onder.
Wakker worden rond 05.00uur kan goed door kou komen. Ik zou de mouwen er dan ook weer aan ritsen.
Hier slaapt ze in een krabpakje met lange mouw (soort romper lange mouw die over haar handen zit) en een dikke slaapzak zonder mouw.
Als wij naar bed gaan leg ik een deken over haar heen maar daar blijft ze meestal niet onder.

woensdag 3 oktober 2018 om 13:44
Bij ons heeft zoon het 's ochtends ook koud.
Wij dekken hem altijd toe als wij ook gaan slapen, maar hij beweegt teveel en ligt dan toch einde van de nacht koud.
Hij slaapt in romper en pyjama.
Sinds kort dekt vriend hem rond half 6/6uur toe doordeweeks, als hij moet werken. Met als resultaat: slapen tot 7uur half 8!
En in het weekend dus voor 6en wakker, dat is wel jammer.
Daarom denken wij dat zoon het koud heeft in de ochtend.
Slaapzak wil hij echt niet meer helaas.
Wij dekken hem altijd toe als wij ook gaan slapen, maar hij beweegt teveel en ligt dan toch einde van de nacht koud.
Hij slaapt in romper en pyjama.
Sinds kort dekt vriend hem rond half 6/6uur toe doordeweeks, als hij moet werken. Met als resultaat: slapen tot 7uur half 8!
En in het weekend dus voor 6en wakker, dat is wel jammer.
Daarom denken wij dat zoon het koud heeft in de ochtend.
Slaapzak wil hij echt niet meer helaas.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:37

woensdag 3 oktober 2018 om 14:39
Nou, eerste weekend weg zonder kind is geboekt. Twee nachten en drie dagen begin Maart. Heerlijk om samen te zijn met man, maar vind het toch spannend om zoon ‘achter te laten’. Ben nog nooit langer dan 24 uur zonder ‘m geweest en dan was mijn man er bij. Maargoed, hij is tegen die tijd bijna twee dus het mag wel eens een keer.
woensdag 3 oktober 2018 om 14:52
Lekker Lola Lily!
Mijn dreumes heeft een pyjama shirtje aan en daar over heen een slaapzakje zonder mouwen. Ik wissel momenteel tussen zomer slaapzak en een iets dikkere (beetje tussen variant).
Wat is de winter variant bij jullie al veel in gebruik. Ik heb kinderen die het niet snel koud hebben.
Mijn peuter slaapt zelfs in alleen zn onderbroek onder zn dekbed. En als hij dan per ongeluk bovenop zn dekbed komt te liggen slaapt ie net zo hard door als er onder.
Mijn dreumes heeft een pyjama shirtje aan en daar over heen een slaapzakje zonder mouwen. Ik wissel momenteel tussen zomer slaapzak en een iets dikkere (beetje tussen variant).
Wat is de winter variant bij jullie al veel in gebruik. Ik heb kinderen die het niet snel koud hebben.
Mijn peuter slaapt zelfs in alleen zn onderbroek onder zn dekbed. En als hij dan per ongeluk bovenop zn dekbed komt te liggen slaapt ie net zo hard door als er onder.
woensdag 3 oktober 2018 om 15:27
Misschien toch eens proberen met de mouwen eraan... al sliep zoon tot 6.30 uur vanochtend, dat is een redelijk normale tijd voor hem.

Lola-lily: fijn hoor! Dat word even genieten samen!
Dat is zeker fijn! Hopelijk blijven jullie dat stapje extra zetten

Lola-lily: fijn hoor! Dat word even genieten samen!
aardbei-banaan wijzigde dit bericht op 03-10-2018 15:28
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
5.36% gewijzigd

woensdag 3 oktober 2018 om 20:33
Jeejte lavendel dat had ook fout kunnen gaan zeg pfff dat ze biet ff nadenken!
Gelukkig bevalt het verder goed en kan je lekker een drankje doen aan se bar goed geregeld zo haha!
Lola dat is een heerlijk vooruitzicht zeg, even lekker samen weg!
Qua slapen en wat aan te trekken nu slaapt dochter in romper lange mouwen mer pyama en slaapzak zonder mouwen is nog geen winterslaapzak wel een dikkere, raam staat op mini kiepstand. Maar merk met koudere nachten dat ze toch wakker wordt vanmorgen was het half 5 pffff en andere dagen half 7!
Gelukkig bevalt het verder goed en kan je lekker een drankje doen aan se bar goed geregeld zo haha!
Lola dat is een heerlijk vooruitzicht zeg, even lekker samen weg!
Qua slapen en wat aan te trekken nu slaapt dochter in romper lange mouwen mer pyama en slaapzak zonder mouwen is nog geen winterslaapzak wel een dikkere, raam staat op mini kiepstand. Maar merk met koudere nachten dat ze toch wakker wordt vanmorgen was het half 5 pffff en andere dagen half 7!

donderdag 4 oktober 2018 om 11:14
Vinden jullie het soms ook zo lastig om niet te vergelijken? Een buurkindje is 6 weken ouder dan Rozetje en voor mijn idee kan zij zoveel meer! Loslopen, meerdere woordjes zeggen, bewust mama na doen, pop in bed leggen...
Als ik naar Rozetje zelf kijk maak ik me in principe geen zorgen; ik zie dat ze groeit en groter wordt en steeds iets meer kan en wil, maar tegelijkertijd kan ik niet zeggen 'kijken eens!'
Hoe laat je dat nou het beste een beetje los?
Als ik naar Rozetje zelf kijk maak ik me in principe geen zorgen; ik zie dat ze groeit en groter wordt en steeds iets meer kan en wil, maar tegelijkertijd kan ik niet zeggen 'kijken eens!'
Hoe laat je dat nou het beste een beetje los?

donderdag 4 oktober 2018 om 11:58
@ serveerster: wij eten sowieso elk weekend in een restaurant of koffietentje en het verschilt enorm hoe serveersters inspelen op kleine kinderen. De ene legt het bestek ook naast de kleine
en de ander geeft alvast een soepstengel voor het wachten. De stomste was wel een serveerster die een stapel american pancakes voor dreumes neer zet terwijl het gloeiend heet was + een kommetje bosbessen sausje + het moest eerst gesneden worden. Zaten man en ik daar boven tafel te touwtje trekken met krijsende dreumes aan een bord pannenkoeken..
Die heeft geen fooi gekregen ook omdat ze heel afkeurend naar de situatie stond te kijken, i.p.v. helpen.
@ meerdere slaapjes: zeker! Wij bewegen met peuter mee. Van de week wilde hij om 08.00 terug naar bed terwijl we de dag al begonnen waren. Prima en hij sliep 3 uur lang. En toen middags gewoon zijn slaapje weer. Hij slaapt in de nacht ook beter als hij overdag goed heeft geslapen.
@ vergelijken: ja aan de lopende band. Ik doe het als geruststelling of als iets waar ik naar uit kan kijken. Ik maak mij geen zorgen als ik een ander kindje als iets zie doen wat de onze nog niet kan. Ik gebruik het ook als inspiratie. Als een kindje al kleuren kan noemen dan doe ik daar ook een paar dagen wat meer mee en dan kan de onze het ook. Of niet en dan weet ik dat hij daar nog niet mee bezig is.

@ meerdere slaapjes: zeker! Wij bewegen met peuter mee. Van de week wilde hij om 08.00 terug naar bed terwijl we de dag al begonnen waren. Prima en hij sliep 3 uur lang. En toen middags gewoon zijn slaapje weer. Hij slaapt in de nacht ook beter als hij overdag goed heeft geslapen.
@ vergelijken: ja aan de lopende band. Ik doe het als geruststelling of als iets waar ik naar uit kan kijken. Ik maak mij geen zorgen als ik een ander kindje als iets zie doen wat de onze nog niet kan. Ik gebruik het ook als inspiratie. Als een kindje al kleuren kan noemen dan doe ik daar ook een paar dagen wat meer mee en dan kan de onze het ook. Of niet en dan weet ik dat hij daar nog niet mee bezig is.
donderdag 4 oktober 2018 om 12:20
Heerlijk Lola-Lily, wij zijn twee maanden geleden ook voor het eerst een weekend zonder kind weggeweest. Zoon was lekker bij oma en opa en heeft niet één keer naar ons gevraagd
Ondertussen verwend met speelgoed, speeltuin, ijsjes en pannenkoeken, dus voor hem ook een feestweekend. En oja... bij opa en oma sliep hij dan lekker uit tot half 9....
Slapen: Ik worstel ook met de temperatuur... nu romper, pyjamashirt en dikke slaapzak, dat lijkt wel te werken. En eigenlijk doe ik nooit meer meerdere slaapjes. Als ik dat probeer is het echt drama. Soms als zoon heel moe is dan gaat hij wel eerder naar bed en kijken we samen op de bank wat tv smorgens, maar hij wordt echt woest als ik hem voor de lunch in bed leg.
Vergelijken: Tja, ik kijk wel, maar qua ontwikkeling maak ik me niet druk. Zoon was snel met kruipen, een kennis met een zoon die even oud is kon daar niet zo goed tegen blijkbaar. Als we dan samen waren met de jongens, zei ze tegen haar zoon: 'kijk, zo moet het!' Soort van als grapje, maar ik vond het maar sneu. Toevallig kon haar zoon dan weer eerder lopen, daar was ze ook enorm trots op...
Ik merk nu wel dat het opvoeden een beetje begint, en dan vergelijk ik wel enorm. Man en ik staan helemaal achter hoe wij het doen, dat wordt denk ik best streng gevonden. Dus ik kijk vaak met verbazing hoe andere kinderen na twee keer 'nee' toch ineens iets mogen. Natuurlijk geef ik ook wel eens toe, pick your battles, maar voor ons is duidelijkheid belangrijk. Ik zeg er trouwens niks van hoor, iedereen doet natuurlijk wat hij/zij het beste vindt voor zijn eigen kind, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde

Slapen: Ik worstel ook met de temperatuur... nu romper, pyjamashirt en dikke slaapzak, dat lijkt wel te werken. En eigenlijk doe ik nooit meer meerdere slaapjes. Als ik dat probeer is het echt drama. Soms als zoon heel moe is dan gaat hij wel eerder naar bed en kijken we samen op de bank wat tv smorgens, maar hij wordt echt woest als ik hem voor de lunch in bed leg.
Vergelijken: Tja, ik kijk wel, maar qua ontwikkeling maak ik me niet druk. Zoon was snel met kruipen, een kennis met een zoon die even oud is kon daar niet zo goed tegen blijkbaar. Als we dan samen waren met de jongens, zei ze tegen haar zoon: 'kijk, zo moet het!' Soort van als grapje, maar ik vond het maar sneu. Toevallig kon haar zoon dan weer eerder lopen, daar was ze ook enorm trots op...
Ik merk nu wel dat het opvoeden een beetje begint, en dan vergelijk ik wel enorm. Man en ik staan helemaal achter hoe wij het doen, dat wordt denk ik best streng gevonden. Dus ik kijk vaak met verbazing hoe andere kinderen na twee keer 'nee' toch ineens iets mogen. Natuurlijk geef ik ook wel eens toe, pick your battles, maar voor ons is duidelijkheid belangrijk. Ik zeg er trouwens niks van hoor, iedereen doet natuurlijk wat hij/zij het beste vindt voor zijn eigen kind, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde

donderdag 4 oktober 2018 om 12:40
Onze zoon slaapt al poos maar 1 keer per dag, maar is momenteel ontzettend moe dus krijgt gewoon wat vaker de speen voor rustmoment.
@vergelijken: Doet denk ik elke ouder. Maar mijn kind gaat echt heel vlot in zijn ontwikkeling, dat hoor ik ook van mijn omgeving en kinderdagverblijf. Hij slaapt alleen slechter en heeft minder tanden. Maar op dat laatste heb je als ouder toch geen invloed.
@vergelijken: Doet denk ik elke ouder. Maar mijn kind gaat echt heel vlot in zijn ontwikkeling, dat hoor ik ook van mijn omgeving en kinderdagverblijf. Hij slaapt alleen slechter en heeft minder tanden. Maar op dat laatste heb je als ouder toch geen invloed.
donderdag 4 oktober 2018 om 12:46
donderdag 4 oktober 2018 om 12:53

donderdag 4 oktober 2018 om 13:06
Ik vergelijk eigenlijk niet. Ieder kind ontwikkeld zich op zijn eigen manier en dat is helemaal prima.
Ook vergeet ik hoeveel maanden zoon was toen hij bepaalde dingen kon, dus kan er voor anderen ook geen antwoord op geven voor hun vergelijking.
Wel merk ik dat anderen denken dat zoon ouder is dan dat ze denken, hij wordt vaak 3 geschat. Hij word morgen 2..
Zo zie je maar hoe anders kinderen weer zijn.
Ook vergeet ik hoeveel maanden zoon was toen hij bepaalde dingen kon, dus kan er voor anderen ook geen antwoord op geven voor hun vergelijking.
Wel merk ik dat anderen denken dat zoon ouder is dan dat ze denken, hij wordt vaak 3 geschat. Hij word morgen 2..
Zo zie je maar hoe anders kinderen weer zijn.
donderdag 4 oktober 2018 om 13:38
donderdag 4 oktober 2018 om 17:11
Precies dit. Als ik vergelijk loopt Elsa met veel dingen wat "achter" maar daar kan ik me geen seconde druk om maken. Ieder kind doet dingen op zijn/haar eigen manier en ik geniet ervan hoe vrolijk en zelfverzekerd Elsa is.billy01 schreef: ↑04-10-2018 12:20
Ik merk nu wel dat het opvoeden een beetje begint, en dan vergelijk ik wel enorm. Man en ik staan helemaal achter hoe wij het doen, dat wordt denk ik best streng gevonden. Dus ik kijk vaak met verbazing hoe andere kinderen na twee keer 'nee' toch ineens iets mogen. Natuurlijk geef ik ook wel eens toe, pick your battles, maar voor ons is duidelijkheid belangrijk. Ik zeg er trouwens niks van hoor, iedereen doet natuurlijk wat hij/zij het beste vindt voor zijn eigen kind, gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde![]()
Ik weet nu al niet meer hoe oud ze precies was met omrollen, kruipen, dr eerste woordje/stapje etc. Man heeft het wel ergens opgeschreven in zn telefoon.
@slaapjes, als je kind avonds geen moeite heeft weer te gaan slapen en overdag nog een x extra naar bed wil zou ik dat ook doen. Nu Elsa niet meer slaapt overdag proberen we wel altijd een rustmoment te pakken. Ik heb het idee dat ik het harder nodig heb dan zij maar goed. Heel soms valt ze dan wel in slaap maar als we haar dan langer dan een uur laten liggen maak ik haar wakker omdat het dan avonds feest is.
donderdag 4 oktober 2018 om 17:15
Wat fijn!
Het gaat hier nu wat minder met man, hij is oververmoeid/licht overspannen of hoe je het ook wilt noemen. Merk dat ik dat best pittig vind nu het verbouwen nog niet klaar is en ik 30 weken zwanger ben.
Wel heel goed van hem dat hij aan de rem trekt voordat het erger wordt en nu tijdelijk thuis is.
donderdag 4 oktober 2018 om 18:31
Oh wat moeilijk Envelop! Je gaat tjjdens zo’n verbouw-proces echt langdurig over je grenzen heen merk ik. Heel goed om even wat rustiger aan te gaan doen.
In jouw situatie kan ik me wel heel goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat het niet uitkomt nu. Hopelijk doet het hem goed om wat rust te nemen en is hij er dan snel weer de volle 100% voor jou.
Pas goed op elkaar
In jouw situatie kan ik me wel heel goed voorstellen dat je het gevoel hebt dat het niet uitkomt nu. Hopelijk doet het hem goed om wat rust te nemen en is hij er dan snel weer de volle 100% voor jou.
Pas goed op elkaar

vrijdag 5 oktober 2018 om 13:26
Gefeliciteerd met je zoon sneeuwbal!
@ Dudette, fijn dat het de laatste dagen goed gaat! Hopelijk zet dat door, en helpt de therapie erbij. Dat begint volgende week toch?
@ Envelop: wat pittig zeg, wel goed dat hij aan de rem trekt. Kunnen jullie de boel een beetje 'de boel laten' of hulp inschakelen (dit is al eerder besproken hier maar ik kon het even niet terugvinden
)?
En oh ja na een foutje bij het DHL afhaalpunt hebben we eindelijk het ielm-softshel-pak in huis! Had 92 besteld voor zoon van 1.5 (86 was uitverkocht en dacht dan kunnen we er even mee vooruit, haha). Hij zwemt er behoorlijk in maar het is wel makkelijk aan- en uittrekken
. Nu wachten op regenachtig weer
.
@ Dudette, fijn dat het de laatste dagen goed gaat! Hopelijk zet dat door, en helpt de therapie erbij. Dat begint volgende week toch?
@ Envelop: wat pittig zeg, wel goed dat hij aan de rem trekt. Kunnen jullie de boel een beetje 'de boel laten' of hulp inschakelen (dit is al eerder besproken hier maar ik kon het even niet terugvinden

En oh ja na een foutje bij het DHL afhaalpunt hebben we eindelijk het ielm-softshel-pak in huis! Had 92 besteld voor zoon van 1.5 (86 was uitverkocht en dacht dan kunnen we er even mee vooruit, haha). Hij zwemt er behoorlijk in maar het is wel makkelijk aan- en uittrekken

whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 05-10-2018 13:28
Reden: ielm vergeten!
Reden: ielm vergeten!
29.65% gewijzigd
happiness = reality - expectations