EAUSM

vrijdag 5 oktober 2018 om 08:53
Ja uiteraard, maar in bovenstaand geval niet. Ik vraag me trouwens af in welk wereld vreemd durp "chalant" als "galant" wordt uitgesproken. Vast in bekakt-nederlandsland (maar dat even terzijde).Trotter schreef: ↑05-10-2018 06:20Een spatie waar er geen hoort te staan kan anders tot grote betekenisverschillen leiden. Zie https://www.spatiegebruik.nl/
Ik ben een Spatie Speurder!

vrijdag 5 oktober 2018 om 08:56
wereldvreemdHuLang schreef: ↑05-10-2018 08:53Ja uiteraard, maar in bovenstaand geval niet. Ik vraag me trouwens af in welk wereld vreemd durp "chalant" als "galant" wordt uitgesproken. Vast in bekakt-nederlandsland (maar dat even terzijde).
Ik ben een Spatie Speurder!Laat de fecilitaties maar toe stromen!
![]()
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)

vrijdag 5 oktober 2018 om 09:35
Je hebt altijd baas boven baas: ik ben een spatiemeester.

vrijdag 5 oktober 2018 om 10:20

vrijdag 5 oktober 2018 om 10:53
Leuk toch heh?

Het valt me op dat dergelijke blaaskakige, wijsneuzige posts zeer regelmatig ten prooi vallen van hun eigen, goedbedoelde intenties. Gisteren was het weer prijs:
Je schrijft naar je iq, als je aan goede zinsopbouw doet, correct Nederlands schrijft (gaan taal,- spellings,- schrijf- of stijlfouten.
Ere wie ere toe komt: ik had er zelf over heen gelezen...

vrijdag 5 oktober 2018 om 12:08
Inderdaad. Het gaat volledig mis na het open haakje.
En dat gebeurt ook wel, denk ik, maar dan nóg gaat het zo vaak mis, het lijkt wel een self-fulfilling prophecy (hoe vaak wordt dààr niet tegen geblunderd?).Bij zo'n post zou ik extra goed zoeken naar fouten en het driedubbel teruglezen.
Zelf daag ik het lot ook vaak genoeg uit, goed beseffend dat met een vergrootglas zal worden gespeurd naar taalfouten, maar ik ben natuurlijk ontzettend goed in die zaken...

En nu bijna zonder dollen/plagen/aanstellen: eentje dat het punt bevestigt wat Trotter eerder maakte
Waarom zou je je druk maken over een pik zwarte Piet
Guess where...

vrijdag 5 oktober 2018 om 13:02
De ware blaaskaak wijst hier natuurlijk vooral fraai naar zichzelfHuLang schreef: ↑05-10-2018 10:53Leuk toch heh?En dan hebben ze fecilitaties zelfs niet gespot.
Het valt me op dat dergelijke blaaskakige, wijsneuzige posts zeer regelmatig ten prooi vallen van hun eigen, goedbedoelde intenties. Gisteren was het weer prijs:
Je schrijft naar je iq, als je aan goede zinsopbouw doet, correct Nederlands schrijft (gaan taal,- spellings,- schrijf- of stijlfouten.
Ere wie ere toe komt: ik had er zelf over heen gelezen...![]()

Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
vrijdag 5 oktober 2018 om 14:39
HuLang schreef: ↑04-10-2018 15:43Zou kunnen: tijdelijke woordblindheid of zo. Een spatie waar er geen hoeft te staan lijkt me geen zinvolle bijdrage en de overeenkomst tussen nonchalant en galant ontsnapt me, wellicht omdat de context ontbreekt.
Maar goed, als jij dat vindt: het is jouw feestje hoor.![]()
Dat je de grap niet begreep of leuk vond is niet erg hoor, schaam je niet.
En bedankt voor jouw zinvolle bijdrage !
nounou

vrijdag 5 oktober 2018 om 14:46
Daar heeft hij vast overheen gelezenJollyRider schreef: ↑05-10-2018 13:02De ware blaaskaak wijst hier natuurlijk vooral fraai naar zichzelf![]()

vrijdag 5 oktober 2018 om 15:36

Er moet me toch iets van het hart: wat hier in dit topic wordt geplaatst is een beetje vilein. Argeloze medeforummers te kakken zetten die zich nergens van bewust zijn of niet over de vaardigheden beschikken correct Nederlands te schrijven, ik vind het niet zo netjes. Doordat men vaak niet eens weet dat hier teksten uit andere topics worden geciteerd, ontbreekt het recht op verdediging en, nog belangrijker, de mogelijkheid er iets van op te steken. Zij die Eausm wél kennen zijn misschien bang de confrontatie aan te gaan en daarbij helemaal door de mangel te worden gehaald.
Ik zou het eigenlijk wel prettig vinden wanneer taalpuristen en wannabe's (zoals ikzelf) elkaar zouden treffen in een topic waar het hanteren van correct Nederlands taalgebruik het enige criterium is en wij elkaar naar hartenlust kunnen bestoken en bekritiseren op zelfs de kleinste taalfoutjes. Volgens mij is daar ooit al eens een aanzet toe gegeven, alleen was de pleinvrees toen dermate groot dat het bij een kortstondige poging is gebleven.
Bestaat er animo voor een dergelijk topic?
Sorry, Dreamer.

vrijdag 5 oktober 2018 om 16:03
HuLang schreef: ↑05-10-2018 15:36Er moet me toch iets van het hart: wat hier in dit topic wordt geplaatst is een beetje vilein. Argeloze medeforummers te kakken zetten die zich nergens van bewust zijn of niet over de vaardigheden beschikken correct Nederlands te schrijven, ik vind het niet zo netjes.
Daarom zijn de quotes ook niet te herleiden tot personen. Er wordt niemand te kakken gezet, we lachen om grappige verhaspelingen (die vaak nog grappiger worden door het commentaar erbij). Dat is altijd nog beter dan er in de topics zelf op wijzen.
Er is trouwens al een topic voor taalpuristen, 'Pijn aan mijn taalgevoel' of zo.

vrijdag 5 oktober 2018 om 16:08