Wat te doen?

06-10-2018 16:11 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heey

Ik zit nogal met een probleem. Ik woon sinds een jaar samen. Nu loopt onze relatie niet meer zo lekker. We zijn in totaal al 3.5 jaar samen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik er gewoon klaar mee ben. Hij weet dit maar probeert er nog alles aan te doen.

Toen we hier zijn komen wonen is er een contract opgesteld voor 2 jaar. Hij is de hoofdhuurder en ik sta als mede huurder. Ik heb het contract nooit ondertekend. Hij zou het huis eigenlijk zelf niet kunnen betalen of hij zou moeten stoppen zijn schulden af te betalen.

Ik ben zonder dat hij het weet bezig met een andere woning te zoeken en dit gaat niet meer lang duren.

Mijn vraag is nu, als ik hier weg ga kan ik dan aansprakelijk worden gesteld voor de huur. Omdat mijn mijn wel in het contract staat maar ik nooit getekend heb?

En zo ja. Wat moet ik dan doen want ik wil niet nog een jaar van me leven ongelukkig zijn
Een pareltje ben je hoor :nope:

Achterbaks tiepje, neuken met een ander wanneer je jeuk hebt ,stiekem andere woonruimte huren en je huidige vriend met de problemen laten zitten.
Psitsme schreef:
06-10-2018 16:42
Voor deze relatie was het FwB verhaal en met de relatie die ik nu heb is er een een breek geweest. Daarin zijn we weer in contact gekomen. En deze jongen steunt me nu heel erg
Ja met je jeuk, achter de rug van je vriend om.
Ik heb mijn vriend trouwens duidelijk verteld dat ik er klaar mee ben en dat hij geen valse hoop moet hebben.

En ja misschien moet ik inderdaad gewoon mijn spullen pakken en vertrekken maar het is niet zo dat ik ergens meteen heen kan daarom ben ik naar een eigen plek aan kijken
Ohhh tuuurlijk

Afbeelding
Psitsme schreef:
06-10-2018 16:45
Ik heb mijn vriend trouwens duidelijk verteld dat ik er klaar mee ben en dat hij geen valse hoop moet hebben.

En ja misschien moet ik inderdaad gewoon mijn spullen pakken en vertrekken maar het is niet zo dat ik ergens meteen heen kan daarom ben ik naar een eigen plek aan kijken
Misschien kun je bij die heel erg steunende vriend terecht?
Maar leg nou eens uit hoe het met dat contract zit dan. Want als je echt medehuurder bent dan ben je inderdaad verantwoordelijk voor betaling van de huur. Als hij het niet kan opbrengen dan komen ze het bij jou halen.
alkemade schreef:
06-10-2018 16:49
Misschien kun je bij die heel erg steunende vriend terecht?
Ja joh, die kan vast met meer helpen dan alleen die jeuk.
RikM schreef:
06-10-2018 16:49
Maar leg nou eens uit hoe het met dat contract zit dan. Want als je echt medehuurder bent dan ben je inderdaad verantwoordelijk voor betaling van de huur. Als hij het niet kan opbrengen dan komen ze het bij jou halen.
Er staat dat hij de huurder is en ik de mede huurder. Het lijkt mij dat als ik ergens aansprakelijk voor ben. Dat ik dan ook had moeten tekenen.

Ook staat in het contract als voorwaarden waarom het contract gebroken kan worden. Als de huurder de huur niet meer kan opbrengen. Daarbij staat wel dat de huur tot er een nieuwe huurder gevonden word tot max einde contract de huur wel betaald moet worden
Gewoon effe nog een flinke meid zijn en nog een jaar meebetalen.

'Jij' hebt er geen zin meer in, ''jij'' bent al vreemdgegaan, en ''jij'' wilt weg.. allemaal prima.. maar dan niet je (ex) vriendje in de financiele ellende duwen!

Het is ook niet zo dat jij op een later moment bij hem bent ingetrokken.
Deze overeenkomst zijn jullie samen aangegaan (met of zonder handtekening) .. en nu je er geen zin meer in hebt trek je de plank op, en zijn de vervelende gevolgen maar voor hem??

Overigens is deze woning wel goed genoeg voor je zolang je nog niks anders/beters hebt?!

Wat naar en egocentrisch hoe jij deze jongen gebruikt en behandeld.
Pindakaasjes schreef:
06-10-2018 17:00

'Jij' hebt er geen zin meer in, ''jij'' bent al vreemdgegaan, en ''jij'' wilt weg.. allemaal prima.. maar dan niet je (ex) vriendje in de financiele ellende duwen!

Deze overeenkomst zijn jullie samen aangegaan (met of zonder handtekening) .. en nu je er geen zin meer in hebt trek je de plank op, en zijn de vervelende gevolgen maar voor hem??

Overigens is deze woning wel goed genoeg voor je zolang je nog niks anders/beters hebt?!

+1!
Pindakaasjes schreef:
06-10-2018 17:00

Ik wil zeker een deel mee betalen. Maar er niet voor opdraaien als hij zijn deel niet betaald.

Stel voor ik ga weg en betaal 25 %. Dan zou hij het redden. Maar hij betaald zijn deel dan niet
Enige wat ik te zeggen heb dat jij een ontzettende heks bent🤦‍♀️
Die handtekening doet er niet toe, het gaat om de intentie.
Overigens kun je als medehuurder echt niet zomaar weglopen van je verplichtingen.
Je denkt sterk te staan omdat er een handtekening ontbreekt,, maar ik denk dat jij je daar lelijk in vergist.
Ik neem aan dat jij niet illegaal bij hem inwoont?
Deze woning is dus al een jaar ook jouw officiele adres.. dat maakt jou wel degelijk mede verantwoordelijk.
Hij wil niks anders zoeken terwijl ik het hier wel kan opbrengen. Het is niet zo dat ik het nog nooit met hem hierover gehad heb. Maar ik wil verder met mijn leven en als hij niks anders zoekt dan ga ik dat inderdaad doen.

En de gene die reageren nog even een jaar volhouden die hebben waarschijnlijk nog geen slechte relaties gehad..
Psitsme schreef:
06-10-2018 17:06
Ik wil zeker een deel mee betalen. Maar er niet voor opdraaien als hij zijn deel niet betaald.

Stel voor ik ga weg en betaal 25 %. Dan zou hij het redden. Maar hij betaald zijn deel dan niet
Het is : hij betaalt met een t.

Je gaat weg of je blijft nog een jaar met goede onderlinge afspraken maar in beide gevallen moet je nog gewoon nog 1 jaar de helft betalen van het huurbedrag.
Waarom?
Omdat dat fatsoenlijke mensen gewoon hun afspraken na komen.

De niet-fatsoenlijke piepen dat ze geen handtekening hebben gezet en ze zich daarom niet aan eerdere afspraken hoeven te houden, gaan stiekem op zoek naar andere woonruimte en neuken een ander vriendje.
Psitsme schreef:
06-10-2018 17:12
Hij wil niks anders zoeken terwijl ik het hier wel kan opbrengen. Het is niet zo dat ik het nog nooit met hem hierover gehad heb. Maar ik wil verder met mijn leven en als hij niks anders zoekt dan ga ik dat inderdaad doen.

En de gene die reageren nog even een jaar volhouden die hebben waarschijnlijk nog geen slechte relaties gehad..
waarom ben je dan niet ergens anders een kamer gaan huren? Of is dat te duur voor je?
Wees eerlijk tegen hem dat je op zoek bent naar een woning, dan heeft hij een eerlijke kans om iets anders te vinden. Doet hij dat niet, dan is dat inderdaad zijn probleem, maar nu zadel je hem op met iets waardoor het nog meer in de schulden komt. Dat is zoals gezegd ontzettend achterbaks.
"Die jongen steunt me heel erg" :nooo:
pamelacourson schreef:
06-10-2018 17:22
Wees eerlijk tegen hem dat je op zoek bent naar een woning, dan heeft hij een eerlijke kans om iets anders te vinden. Doet hij dat niet, dan is dat inderdaad zijn probleem, maar nu zadel je hem op met iets waardoor het nog meer in de schulden komt. Dat is zoals gezegd ontzettend achterbaks.

Hij kan niet eens weg, hij zit nog een jaar aan die woning vast. TO eigenlijk ook, maar die piept er tussenuit.
Psitsme schreef:
06-10-2018 17:12

Ik begrijp denk ik je situatie wel alleen staat het er beetje vreemd.
Jij komt eigenlijk niet van hem af omdat je medeverantwoordelijk bent voor de huur.
Als jij weg gaat en hij betaald niet dan komen ze alsnog bij jou.
Je zou gewoon naar de verhuurder moeten gaan en je als medehuurder van het contract laten halen.
Als dat geregeld is kan je daarna uitschrijven en weg gaan.
karin6789 schreef:
06-10-2018 17:13
Het is : hij betaalt met een t.

Je gaat weg of je blijft nog een jaar met goede onderlinge afspraken maar in beide gevallen moet je nog gewoon nog 1 jaar de helft betalen van het huurbedrag.
Waarom?
Omdat dat fatsoenlijke mensen gewoon hun afspraken na komen.

De niet-fatsoenlijke piepen dat ze geen handtekening hebben gezet en ze zich daarom niet aan eerdere afspraken hoeven te houden, gaan stiekem op zoek naar andere woonruimte en neuken een ander vriendje.

mensen die het nodig of zelfs prettig vinden om anderen op t,t,t,t,t,taal of schrijffouten te wijzen!, hebben in de regel een onprettig karakter of een bewijsdrang vanuit een onderliggend minderwaardigheid's complex.
Ik dacht: 'ik melt, meld, meldt' het even! :-D
Laguna46 schreef:
06-10-2018 17:32
Ik begrijp denk ik je situatie wel alleen staat het er beetje vreemd.
Jij komt eigenlijk niet van hem af omdat je medeverantwoordelijk bent voor de huur.
Als jij weg gaat en hij betaald niet dan komen ze alsnog bij jou.
Je zou gewoon naar de verhuurder moeten gaan en je als medehuurder van het contract laten halen.
Als dat geregeld is kan je daarna uitschrijven en weg gaan.

Maar dat doen ze niet want hij kan de huur alleen niet opbrengen. Het verzoek tot uitschrijving van de medehuurder zal worden afgewezen.
En ‘ze kan zo snel even nergens anders heen’ he. Daar is die gast dan weer wel goed genoeg voor
Pindakaasjes schreef:
06-10-2018 17:37
mensen die het nodig of zelfs prettig vinden om anderen op t,t,t,t,t,taal of schrijffouten te wijzen!, hebben in de regel een onprettig karakter of een bewijsdrang vanuit een onderliggend minderwaardigheid's complex.
Ik dacht: 'ik melt, meld, meldt' het even! :-D
?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven