Peutertopic

06-02-2018 18:53 3042 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Afbeelding

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Wij hebben voor dochter ook luierbroekjes, Pampers. Kruidvat lekt hier altijd door, merk het nu ook weer bij de baby. Met Pampers gaat het meestal goed, tenzij ze een héle volle plasluier heeft.
Met luierbroekjes moet je echt de perfecte pasvorm voor je kind vinden. Middelste is klein en tenger en luierbroekjes van de jumbo maat 4 passen hem echt perfect en lekt nooit door. Maar diezelfde luierbroekjes lekten bij de oudste altijd door omdat hij normaal gebouwd is. Het is per merk heel erg verschillend hoe ze vallen.
Hier ook geen luierbroekjes snachts, dat lekt vaak door. Wel een gewone luier, en dan een maat groter dan overdag.

Wij hebben nu de slaapkamer peuterproof gemaakt. Kast aan de muur vast, spullen waar ze niet bij mag buiten handbereik. Dus de zijkant kan uit het ledikant. Nu nog het juiste moment vinden. Ze slaapt nog prima, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Meer voor onszelf zodat we niet meer hoeven te tillen.

Wow, een dekbed van 99 euro, das best duur. Wat is daar de moeite waard aan Glitter? Ik had een peuterdekbed van de ikea gekocht, maar nog niet gebruikt. Ze ligt nu weer in de slaapzak.

En nu weekend! Jullie nog leuke plannen?
anoniem_346835 wijzigde dit bericht op 05-10-2018 18:03
Reden: Aanvulling
3.65% gewijzigd
Ze hebben bij de bp nu een spaaractie voor dekbedden. Een 1-persoonsdekbed kost daarmee 17,50.

Zoon heeft wel altijd luierbroekjes. Eigenlijk nooit problemen met doorlekken. Alleen wel eens als we de randjes niet goed gedaan hebben.

We zijn op zoek naar een andere woning en hebben misschien een ander huis gevonden. Aankomend weekend gaan we wat zaken doorrekenen. Verder geen plannen.
Hier voor 15 euro een hema dekbed.

Van het weekend zelf naar de verloskundige en verder peuter beloofd koekjes te bakken. En zondag in monkeytown afgesproken met familie.
:-$ Ik vind het het wel waard voor een puur wollen dekbed. Het gaat een leven lang mee en het verschil van wel/niet slapen onder wol is groot qua comfort. Ik slaap veel dieper.

Peuter heeft zijn eerste verjaardagsfeestje morgen en wij gaan mee. Zondag gaan we naar een indoorskatebaan voor een reünie. Lijkt mij hilarisch om al die 30+ skaters nu als mama’s en papa’s te zien :-D

Hoop dat alle cijfers jullie gunstig gestemd zijn Tinkeltje! Wij zijn ook aan het kijken voor een nieuw huis.
Hey allemaal! Ben even een tijdje niet online geweest, maar ging jullie nu toch wel missen :$

Ik moet straks alles even rustig teruglezen, maar hier een update: zoon is de afgelopen week wat ziekjes geweest (standaard peuterpest icm de laatste kiezen die doorkomen, niks ernstigs verder). Maar goed, hij voelde zich zo belabberd dat hij geen flessen meer wilde en eigenlijk alleen in ons grote bed wilde slapen (het ledikant was opeens te klein naar zijn smaak blijkbaar), dus lang verhaal kort: nu ligt hij opeens zonder laatste fles en zonder nachtfles in zijn eigen grote bed te slapen :cheer:

Alles in een keer opgelost :proud:

@ dekbed: hier van Ikea, we zijn in de weken na de hittegolf overgegaan van slaapzakken naar een pyjama

@ nachtluiers: hier babydry van pampers, omdat er vroeger een lief slapend beestje op stond en dat voor ons een goed argument was om die luiers voor 's nachts dus te kopen :$
Zoon lekt bijna nooit door, als hij 2 nachten op rij doorlekt krijgt hij een grotere maat romper, pyjama en/of luier.

Zo, ik ga "even" bijlezen! :smooch:
Wij hebben nog nooit luierbroekjes gebruikt. Ik vind ze te duur. En zoontje drinkt niet zo geweldig, dus last van doorlekken hebben we daar niet mee. Met poepluiers echter...

Wij hebben ook een ikea dekbed. En een lidl matras en marktplaats bed. Als we gaan verhuizen ga ik dat bed een verfbeurt geven.

Hopelijk betere nachten nu voor jullie GC. Wij hebben helaas ook weer twee drama avonden achter de rug. Ik hoop echt dat peuter de komende dagen weer wel zelf makkelijk in slaap gaat vallen, zeker omdat mijn man morgenavond werkt...

Wij doen morgen niet zo veel en gaan zondag bij vrienden op bezoek die ook een peuter hebben. Onze peuter weet nog goed wat voor speelgoed ze daar hebben ;-D

Welkom terug Maartje ;-)
We hebben een rustig weekend voor de boeg. Gelukkig maar, peuter spuugde net twee keer alles (lees: ons bed) onder. :sick:
Ach wat sneu Elifantje. Dat zijn altijd rustige weekenden gelijk. Zoon was afgelopen week ook ineens ziek ‘s avonds. Was na een paar uur gelukkig weer beter.
Welkom terug Maartje!

Hopelijk slaapt je zoon snel door GC in zijn nieuwe bed. Iedereen heeft andere prioriteiten waar hij/zij het geld aan uit wil geven.

Ik gebruik voor dochter alleen luierbroekjes (van de Kruidvat) na het peuterzwemmen. Ik ben geen held in staand verschonen met gewone luiers.

Hier een vier seizoenen dekbed van de HEMA. Bevalt prima! Dochter slaapt er heerlijk onder voor zover ze 's morgens nog onder haar deken ligt

Beterschap Elifantje met je zoon!

Morgen hebben we twee verjaardagen en zondagochtend en -middag hebben we kraamvisite. Hopelijk zit zoon dan wat beter in zijn vel. Hij heeft nog veel last van zijn eerste vaccinaties die hij deze week heeft gekregen.
Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag
Welkom terug @Maartje :cheer: Tis net Hotel California ;) Heel tof dat nu zowel het bed als de fles er doorheen is! Soms lukt het ineens.

Wat zielig die zieke peuters :there: Wat zijn ze dan sneu he. Ik hoop dat je een goede nacht hebt @Morgenstond

Hier ging de nacht best goed. Peuter is 1x wakker geworden en toen heb ik hem terug zijn bed in gestuurd, toegedekt en zijn Nijntje knuffel met muziekje gegeven. Man had hem er ws uitgehaald en eten gegeven. Daar had ik geen trek in.
Hallo allemaal! Zoon is gister 2 geworden dus heb het dreumestopic verlaten om me aan te sluiten bij het peutertopic. :) en wat gaat de tijd toch hard!

Ik ben benieuwd welke uitdagingen een peuter met zich mee gaat brengen :P
sneeuwball schreef:
06-10-2018 09:28
Hallo allemaal! Zoon is gister 2 geworden dus heb het dreumestopic verlaten om me aan te sluiten bij het peutertopic. :) en wat gaat de tijd toch hard!

Ik ben benieuwd welke uitdagingen een peuter met zich mee gaat brengen :P
Namens alle ouders van peuters: welkom! En sterkte.
JonathanStrange schreef:
06-10-2018 10:50
Namens alle ouders van peuters: welkom! En sterkte.

:lol:

Ik wou dr eigenlijk succes wensen :-P) Maar sterkte is ook wel op zijn plaats.
Haha jS ;-D

Peuters zijn een beetje bipolair. Het ene moment blij en je hoeft maar met je ogen te knipperen en het slaat om. Hier een peuter met veel gevoel voor drama (lees: snel huilen). Zelfs de kdv leidster zei dat hij daar iets mee moet doen :facepalm:
Hahaha bedankt he :P
Morgenstond_ schreef:
06-10-2018 11:55
Haha jS ;-D

Peuters zijn een beetje bipolair. Het ene moment blij en je hoeft maar met je ogen te knipperen en het slaat om. Hier een peuter met veel gevoel voor drama (lees: snel huilen). Zelfs de kdv leidster zei dat hij daar iets mee moet doen :facepalm:

Haha. Ik zei gisteren tegen zoon: moet je ongesteld worden of zo. Jeumig wat een humeur.
Haha, bipolair is wel de beste omschrijving inderdaad, en dan met een wisselvalligheid van heb ik jou daar. Welkom, succes & sterkte dus, sneeuwball :mrgreen:

Om een voorbeeld te geven van de wisselvalligheid: wij waren vanmiddag met dochter bij de kinderboerderij en ze was ontzettend lief al de hele middag. Terwijl ik dit tegen man zei, stopte ik gedachteloos een minuscuul krummeltje van dochter haar koekje in mijn mond. Reactie dochter: :cry: :furious: :steam: :swear: , en dat allemaal binnen 3 seconden - want dat kruimeltje was toch %#<!$^~?>>#% van háár koek!! Het duurde ongeveer een half uur voor ze bedaard was, meine gutte.
Ik word op het moment echt horendol van het corrigeren de hele dag. Hij luistert ook voor geen meter. Hebben jullie ook dat ze dan een aantal weken heel lief zijn, om daarna een aantal weken continu je geduld op de proef te stellen?

Nijntje had het volgens mij over alleen horizontaal onder de arm te tillen. Zoon wil continu getild worden en we doen dit nu ook. Het werpt al vruchten af.
Oh shift, hoe durf je ook die kruimel te stelen?! Heel herkenbaar hoor. Morgen mag het vast gewoon weer ;-)

Peuter luistert hier soms ook als een krant Tinkeltje. Het vervelendste vind ik het wanneer hij expres stoute dingen doet, zoals aan de tv zitten en/of erop spetteren met zijn kwijl... Maar ik word hier met name gek van zijn gehuil. Kleine botsing, huilen; verkeerde boekje, huilen. Huilen, huilen, huilen.

Maar ik was ook heel blij met peuter vandaag. We hebben succesvol en toch redelijk rustig boodschappen gedaan en hij heeft een heel stuk (1 km heen en 1 km terug) op zijn loopfiets gefietst. In de zandbak wilde hij met een auto van een ander kindje spelen en bedacht toen heel slim dat hij dan iets van zijn speelgoed mee kon nemen om te ruilen :idee:
Ja dat expres dingen doen, en dan zo uitdagend kijken. En dan voel ik me alleen maar machteloos, ik vind het zo vervelend.

Maar ik moet ook zeggen dat hij sinds een aantal weken een behoorlijke ontwikkeling gemaakt heeft. Je kunt hem beter meenemen ergens naar toe, het is niet meer zo’n ongeleid projectiel. Hij is echt wat zelfstandiger geworden.
:-D Dat was ik van het horizontaal tillen. Als een zak aardappelen onder je arm. Technisch gezien is het het tillen, maar hier koos peuter vlot eieren voor zijn geld. Dr is natuurlijk niks aan als je niet lekker getilt wordt :-P)

Dat uittesten hebben wij ook op en af. Maar niet met weken meer met dagen op, dagen af.

Recept van afgelopen week:

Deze tortellini:
Afbeelding

Met staafjes gebakken courgette en gekookte wortel, gefruite knoflook/ui met Heinz Tomato Frito.

Alles is makkelijk prikbaar :thumbsup: Peuter at een groot bord leeg.

Ik snij de groenten meestal groot. Ooit heb ik eens gelezen dat kinderen groenten wantrouwen omdat volwassenen ze zo klein maken dat kinderen ze niet meer kunnen indentificeren. Dat maakte dat ze groenten wantrouwden want van oorsprong eten we niks wat we niet kunnen thuisbrengen. Ik kan het onderzoek niet terugvinden maar het is na al die jaren (minstens 10 jaar geleden) toch blijven plakken in mijn hoofd. Ik ben benieuwd of het echt klopt.
Morgenstond_ schreef:
06-10-2018 22:04
Oh shift, hoe durf je ook die kruimel te stelen?! Heel herkenbaar hoor. Morgen mag het vast gewoon weer ;-)

Peuter luistert hier soms ook als een krant Tinkeltje. Het vervelendste vind ik het wanneer hij expres stoute dingen doet, zoals aan de tv zitten en/of erop spetteren met zijn kwijl... Maar ik word hier met name gek van zijn gehuil. Kleine botsing, huilen; verkeerde boekje, huilen. Huilen, huilen, huilen.

Maar ik was ook heel blij met peuter vandaag. We hebben succesvol en toch redelijk rustig boodschappen gedaan en hij heeft een heel stuk (1 km heen en 1 km terug) op zijn loopfiets gefietst. In de zandbak wilde hij met een auto van een ander kindje spelen en bedacht toen heel slim dat hij dan iets van zijn speelgoed mee kon nemen om te ruilen :idee:

Wooow wat een stap! :cheer2:
Klinkt wel logisch GC. Hier lijkt peuter ook graag te willen weten wat hij in zijn mond stopt. Behalve met een kant en klare roerbakmix krijgt hij het inderdaad ook in grote stukken op zijn bord. En soms eet hij ervan op een manier dat ik niet zou doen/lekker zou vinden. Maar ik zeg er niets van natuurlijk ;-D

Wij aten spaghetti vandaag. Of pasgetti, als je het aan peuter zou vragen. Was ook een groot succes. Gewoon van een pakje trouwens :p

Die tip van het tillen pas ik ook toe soms. En ook die van de plakmannetjes voor het tandenpoetsen. Dat kwam van jou toch shift?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven