Lelijkste stad ter wereld
maandag 8 oktober 2018 om 09:47
Ik lees nu Bad Oeynhausen. Ik rijd daar al sinds ik klein ben regelmatig door ivm familie in DLD en dat is ook wel een hele erge. Nooit in het centrum geweest, maar de ring met zijn door uitlaatgassen aangetaste panden en de vele seksshops nodigen niet uit om verder te kijken. Alle Duitse lelijkheid komt daar samen: eethuisjes die al sinds 1964 geen makeover hebben gehad, lelijke appartementgebouwen die ook helemaal grijs zijn door de uitlaatgassen, veel autodealers en dan ook nog seksshops. Terwijl ik alleen maar grauwe verlopen koppen rond zie lopen waar ik, ook als ik heel veel geld toe zou krijgen, nooit van mijn leven seks mee zou willen hebben. Laat staan in een sexy verpleegsterspak dat al sinds 1979 in dezelfde etalage hangt.
maandag 8 oktober 2018 om 09:48
jaaa, dat was ikgemini2011 schreef: ↑08-10-2018 09:47Ik lees nu Bad Oeynhausen. Ik rijd daar al sinds ik klein ben regelmatig door ivm familie in DLD en dat is ook wel een hele erge. Nooit in het centrum geweest, maar de ring met zijn door uitlaatgassen aangetaste panden en de vele seksshops nodigen niet uit om verder te kijken. Alle Duitse lelijkheid komt daar samen: eethuisjes die al sinds 1964 geen makeover hebben gehad, lelijke appartementgebouwen die ook helemaal grijs zijn door de uitlaatgassen, veel autodealers en dan ook nog seksshops. Terwijl ik alleen maar grauwe verlopen koppen rond zie lopen waar ik, ook als ik heel veel geld toe zou krijgen, nooit van mijn leven seks mee zou willen hebben. Laat staan in een sexy verpleegsterspak dat al sinds 1979 in dezelfde etalage hangt.
Wat een gruwelijke plek is dat!!
maandag 8 oktober 2018 om 09:49
Rotterdam inderdaad. Misschien best wat mooiere nieuwe gebouwen,maar vind de stad echt niks. Vooral de sfeer en het hele gevoel van/in die stad. Troosteloos, op één of andere manier deprimerend/niet vrolijk, agressief sfeertje. Zou daar mijn kinderen niet willen laten opgroeien.
Terwijl ik juist een stad als Belgrado, welke misschien objectief ook 'hard' is, erg mooi vindt.
Levenslustig, positieve energie, leuke mensen.
Emmen inderdaad erg lelijk, kom ik zelf vandaan (woon er gelukkig niet meer), ook deprimerend.
Terwijl ik juist een stad als Belgrado, welke misschien objectief ook 'hard' is, erg mooi vindt.
Levenslustig, positieve energie, leuke mensen.
Emmen inderdaad erg lelijk, kom ik zelf vandaan (woon er gelukkig niet meer), ook deprimerend.
maandag 8 oktober 2018 om 10:05
Waarom wordt Den Haag nooit genoemd? Wat een vreselijke mislukte binnenstad is dat zeg met fietspaden die naadloos overgaan in voetgangersgebieden zodat er permanent (dronken) fietswachters doen alsof ze het verkeer regelen, pleinen waar drie tramrails samenkomen...levensgevaarlijk.
Wie dat ooit verzonnen heeft verdient te worden gestript van zijn of haar ingenieurs-titel.
Wie dat ooit verzonnen heeft verdient te worden gestript van zijn of haar ingenieurs-titel.
maandag 8 oktober 2018 om 10:19
Mee eens! Het verkeer in Den Haag is ontzettend onoverzichtelijk!kadanz schreef: ↑08-10-2018 10:05Waarom wordt Den Haag nooit genoemd? Wat een vreselijke mislukte binnenstad is dat zeg met fietspaden die naadloos overgaan in voetgangersgebieden zodat er permanent (dronken) fietswachters doen alsof ze het verkeer regelen, pleinen waar drie tramrails samenkomen...levensgevaarlijk.
maandag 8 oktober 2018 om 10:51
Lelystad: de troosteloosheid, de lelijkheid... brrrrr.. (ik had er familie wonen, en vond het altijd verschrikkelijk om op bezoek te moeten daar, terwijl die familie best leuk was).
Apeldoorn vind ik ook niks. Buiten de Loolaan en het paleis is het een droevige verwarrende bloemkoolwijk.
Eilat vond ik een dikke tegenvaller: een soort Lloret de Mar met schreeuwerige tenten en lelijke hoogbouw. De saving grace was de natuur in de omgeving.
Apeldoorn vind ik ook niks. Buiten de Loolaan en het paleis is het een droevige verwarrende bloemkoolwijk.
Eilat vond ik een dikke tegenvaller: een soort Lloret de Mar met schreeuwerige tenten en lelijke hoogbouw. De saving grace was de natuur in de omgeving.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 8 oktober 2018 om 11:14
Nou sorry, ik vind Zwolle, Deventer en Zutphen oprecht mooi maar totaal onvergelijkbaar met Brugge.
Grief is just love with nowhere to go
maandag 8 oktober 2018 om 11:16
maandag 8 oktober 2018 om 11:17
Ja die strijdt wel om de 1e prijs samen met Nairobi en Dar Es Salaam. Pereira in Colombia vond ik ook oerlelijk. Met allemaal van die zelfgebouwde huisjes / winkeltjes van golfplaten, onder viaducten enzo, en overal troep en vuilnis. Er zat geen enkele logica in die hele stad.
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 8 oktober 2018 om 11:18
IK heb er lang gewerkt, en als er gedoe was op de snelweg moest ik mijn weg zien te vinden door die eindeloze toestanden. En élke keer weer verdwalenMaleficent schreef: ↑08-10-2018 11:16Ik woon er al 20 jaar maar ik raak ook vaak nog de weg kwijt in bepaalde wijken![]()
![]()
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
maandag 8 oktober 2018 om 11:22
In Nederland vind ik Den Haag echt lelijk. Zoveel beton en glas en brede stinkwegen door de stad. En ja ik weet heus wel dat er ook wat mooie straten in het centrum zijn maar zie die maar eens te vinden tussen de oerlelijke ministeries. En ja mijn zusje heeft wel eens in zo'n prachtig jaren-30 pand gewoon maar om er te komen moest ik altijd eerst een half uur door die oerlelijke grauwe, kille, sfeerloze kutstad. Jammer, want ik zou best graag in een stad op fietsafstand van het strand willen wonen en ik ben wel opgegroeid in die omgeving.
Met Rotterdam had ik altijd een haat-liefdeverhouding maar nu hou ik van die stad. Juist om de ruigheid en industriële look, en al die ruimte en dat water, en die gekke lelijke en mooie gebouwen allemaal door elkaar.
Met Rotterdam had ik altijd een haat-liefdeverhouding maar nu hou ik van die stad. Juist om de ruigheid en industriële look, en al die ruimte en dat water, en die gekke lelijke en mooie gebouwen allemaal door elkaar.
maandag 8 oktober 2018 om 11:24
Zo was het inderdaad tot 10-15 jaar geleden. Ben je er sindsdien wel eens geweest? Een wereld van verschil. Het moet niet nóg relaxter en vrolijker worden of het wordt een soort Disneyland.glitglam schreef: ↑08-10-2018 09:49Rotterdam inderdaad. Misschien best wat mooiere nieuwe gebouwen,maar vind de stad echt niks. Vooral de sfeer en het hele gevoel van/in die stad. Troosteloos, op één of andere manier deprimerend/niet vrolijk, agressief sfeertje. Zou daar mijn kinderen niet willen laten opgroeien.
Oh ja en je moet natuurlijk niet naar de Lijnbaan of de koopgoot gaan. Dat is wel een troosteloze bende.
Ga eens een kubuswoning in en kijk in de Oude Haven rond. Ga naar de Markthal. Neem een watertaxi van Leuvehaven naar Hotel New York. Steek het bruggetje over naar de Fenix Food Factory. Wandel terug over de Erasmusbrug. Of ga eens fietsen bijvoorbeeld over Noordereiland en door Delfshaven. Loop eens door de Nieuwe Binnenweg. Ga shoppen in de Pannekoekstraat.
maandag 8 oktober 2018 om 12:00
Luik valt best mee tegenwoordig. Het stinkt er niet meer, ze hebben een fantastisch nieuw station, een ontwerp van Calatrava, en de binnenstad heeft leuke alternatieve tentjes. Nog altijd geen negen als rapportcijfer, maar toch wel een klein zeventje.Zeilboot76 schreef: ↑07-10-2018 13:36Den Helder, Heerlen, Hengelo, Almelo, Emmen, Drachten en Helmond.
Offenburg en Bazel.
Luik dit jaar voor het eerst bezocht ipv doorheen rijden en ik was aangenaam verrast over het stadscentrum. Vooral in de buurt van het Sint Lambertusplein.
Emmen is geen stad maar een dorp. Net als Drachten, dat best een aardig dorp is.
Ook dorpen: Hengelo en Almelo, maar verder eens. Daar mis je niks aan.
Emmen heeft ook veel leegstand, net als Almelo, maar die lege vrij toegankelijke dierentuin in het centrum vond ik dan wel weer heel grappig.
Iemand noemde hier eerder Riga. Dat is geen lelijke stad. Echt niet.
En Vlissingen vond ik ook een enorme afknapper na Middelburg.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
dinsdag 9 oktober 2018 om 08:01
Luik inderdaad.
En Mondragon in Spaans Baskenland. Ook nog eens geen zak te doen.
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:14
Dit dus, ik denk echt dat mensen hun mening over Rotterdam baseren op tien of vijftien jaar geleden. Ik was er vorig jaar weer voor het eerst sinds jaren en wat een verschil. Rotterdam is een fantastische en gezellige stad geworden!patsy--stone schreef: ↑08-10-2018 11:24Zo was het inderdaad tot 10-15 jaar geleden. Ben je er sindsdien wel eens geweest? Een wereld van verschil. Het moet niet nóg relaxter en vrolijker worden of het wordt een soort Disneyland.
Oh ja en je moet natuurlijk niet naar de Lijnbaan of de koopgoot gaan. Dat is wel een troosteloze bende.
Ga eens een kubuswoning in en kijk in de Oude Haven rond. Ga naar de Markthal. Neem een watertaxi van Leuvehaven naar Hotel New York. Steek het bruggetje over naar de Fenix Food Factory. Wandel terug over de Erasmusbrug. Of ga eens fietsen bijvoorbeeld over Noordereiland en door Delfshaven. Loop eens door de Nieuwe Binnenweg. Ga shoppen in de Pannekoekstraat.
dinsdag 9 oktober 2018 om 09:19
Ho ho ho, Almelo is wel een stad hoormerano schreef: ↑08-10-2018 12:00Luik valt best mee tegenwoordig. Het stinkt er niet meer, ze hebben een fantastisch nieuw station, een ontwerp van Calatrava, en de binnenstad heeft leuke alternatieve tentjes. Nog altijd geen negen als rapportcijfer, maar toch wel een klein zeventje.
Emmen is geen stad maar een dorp. Net als Drachten, dat best een aardig dorp is.
Ook dorpen: Hengelo en Almelo, maar verder eens. Daar mis je niks aan.
Emmen heeft ook veel leegstand, net als Almelo, maar die lege vrij toegankelijke dierentuin in het centrum vond ik dan wel weer heel grappig.
Iemand noemde hier eerder Riga. Dat is geen lelijke stad. Echt niet.
En Vlissingen vond ik ook een enorme afknapper na Middelburg.
dinsdag 9 oktober 2018 om 18:26
Honingbloesem schreef: ↑09-10-2018 07:34Idd Den-Haag was ik even vergeten, je komt er in maar je komt er niet meer uit! Rondjes rijden![]()
![]()
Hahaha zó herkenbaar!
Was er een tijd terug bij iemand op bezoek die in het centrum woonde. We hebben er op de terugweg heel lang over gedaan om überhaupt een weg te vinden die het centrum weer uitging. We bleven maar rondjes rijden.
Ik was even bang dat we de stad nooit meer uit zouden komen.
Hier = 136 km ten noorden van Zelhem. Hemelsbreed.
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:04
Honingbloesem schreef: ↑09-10-2018 07:34Idd Den-Haag was ik even vergeten, je komt er in maar je komt er niet meer uit! Rondjes rijden![]()
![]()
Oplossing: Goede navi nemen en die regelmatig updaten
Komt door het verkeers circulatie plan wat ze een paar jaar geleden hebben ingevoerd
https://www.ad.nl/den-haag/pollers-houd ... ~ad90ddb2/
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:54
Luik wordt veel genoemd maar vooral, schat ik, door mensen die er doorheen gereden zijn langs de Maas. Dat is inderdaad bepaald niet fraai, maar het centrum is echt de moeite van het bezoek waard. Vrij smoezelig, zeker voor opgepoetste Nederlandse begrippen, maar dat hebben de meeste Belgische steden wel. Maar veel oude gebouwen, leuke steegjes, en de verrassende trapstraten (zie bv Montagne de Bueren). De weg door Bad Oeynhausen is ook bepaald niet representatief voor het centrum van het (kuur)oord zelf.
In Nederland vallen, buiten de bekende Vinex-oorden, vooral Apeldoorn, Enschede en Tilburg op in negatieve zin. Gewoon absoluut niet mooi. In Europa zijn de lelijkste steden die ik zelf gezien heb, inclusief centrum: Manchester, Duisburg, Oberhausen, Magdeburg en, als je het een stad wilt noemen, Genk. Glasgow vond ik ook lelijk. Wel een leuke, intrigerende stad overigens.
Buiten Europa vond ik Miami een afzichtelijke massa veel te gelikte appartementencomplexen zonder ziel, daar doen de 3 aardige Art Deco-gebouwen van Miami Beach niets aan af. En Las Vegas is ook erg lelijk, al is dat zo over de top dat ik het meer als pretpark zie. Maar buiten de 2 grote uitgaansgebieden is het één lelijke uitgestrekte zee van losse huizen.
Niet zelf gezien, maar ongetwijfeld op ieders lijst die er geweest zou zijn: Norilsk in Rusland, als vlaggenschip van een hele serie hardcore industriesteden waar zelfs een depressie nog depressief van zou worden.
In Nederland vallen, buiten de bekende Vinex-oorden, vooral Apeldoorn, Enschede en Tilburg op in negatieve zin. Gewoon absoluut niet mooi. In Europa zijn de lelijkste steden die ik zelf gezien heb, inclusief centrum: Manchester, Duisburg, Oberhausen, Magdeburg en, als je het een stad wilt noemen, Genk. Glasgow vond ik ook lelijk. Wel een leuke, intrigerende stad overigens.
Buiten Europa vond ik Miami een afzichtelijke massa veel te gelikte appartementencomplexen zonder ziel, daar doen de 3 aardige Art Deco-gebouwen van Miami Beach niets aan af. En Las Vegas is ook erg lelijk, al is dat zo over de top dat ik het meer als pretpark zie. Maar buiten de 2 grote uitgaansgebieden is het één lelijke uitgestrekte zee van losse huizen.
Niet zelf gezien, maar ongetwijfeld op ieders lijst die er geweest zou zijn: Norilsk in Rusland, als vlaggenschip van een hele serie hardcore industriesteden waar zelfs een depressie nog depressief van zou worden.