Voorpiepen bij de kassa

07-10-2018 19:26 130 berichten
Vanmiddag ging ik boodschappen doen en achter mij stond een wat oudere dame met een paar pakken melk. Ik had het eea aan boodschappen maar niet echt heel veel, de rekening was bij elkaar nog geen 25 euro.
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.

Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
Anoniem126 schreef:
07-10-2018 23:47
Nee, heb het zelf nog niet gevraagd. Alleen als ze het aanbieden is het wel fijn. Doe ik zelf ook.

Laatst wel meegemaakt dat ik in een lange rij stond en er ging een nieuwe kassa open. Ik was eigenlijk eerst, en had ook maar 1 ding. Op naar kassa 2.
En dan sprinten mensen die achter je staan met volle karren als eerste naar die nieuw geopende kassa, haha. Dat zie ik echt vaak.

Als er iemand achter me staat met echt maar 1 of 2 dingen bied ik aan dat diegene voor mag, wordt meestal erg gewaardeerd. Ook pubers met maar 1 blikje drinken en een pakje frikandellenbroodjes of zoiets die laat ik ook voor. Want zo lang duurt een pauze of tussenuur nu ook weer niet en dan is het zonde als ze het grootste deel daarvan in de kassa-rij staan denk ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Poker schreef:
08-10-2018 15:22
Ik ben begin dit jaar zelfs uitgekafferd! Ik liep naar de kassa's er waren 2 open met lange rijen. Degene die ik passeerde ging net open en dus was ik eerst. Ik hoorde die achter mij al kritiek en commentaar geven aan mensen achter haar, maar ik hoor niet goed, dus wist niet over wat het ging. Zij had blijkbaar maar enkele boodschappen (had er niet op gelet) en terwijl ik al had betaald en alles nog aan het inladen was, was zij ook al klaar en passeerde mij; die begon daar efkes mij de les te lezen, ik was iedereen voorgestoken en hoe onbeleefd en veel gezever. Ik heb haar gewoon laten uitrazen en toen ze klaar was zei ik heel kalm: Mens doe eens niet zo belachelijk! Goh, die ontplofte bijna maar stond met haar mond vol tanden en is kwaad verder gelopen. Kassierster waar ik nog aan het inladen was vroeg wat er nu eigenlijk aan de hand was, ze snapte er niks van :biggrin:

Tja, ik vind dat dus ook asociaal van jou (niet dat jou uitschelden beter is, maar goed). Als er een nieuwe kassa bijkomt kijk je toch even wie er al langer staat te wachten en laat je die voor.
.
Anoniem262821034 schreef:
08-10-2018 15:31
Tja, ik vind dat dus ook asociaal van jou (niet dat jou uitschelden beter is, maar goed). Als er een nieuwe kassa bijkomt kijk je toch even wie er al langer staat te wachten en laat je die voor.

Maar iedereen stond langer te wachten dan mij aan 2 open kassa's, ik kwam net toevallig aan de kassa die open ging en kon mooi beginnen op de band leggen, voor er iemand achter mij stond. Het was een kassa aan de andere kant, dan ga ik toch niet wachten tot de rest tot daar komt? En dan moet ik dus 10 man ofzo voorlaten? Of hebben ze het nog niet eens gezien dat er nog een kassa was opengegaan. :-?
Poker schreef:
08-10-2018 15:37
Maar iedereen stond langer te wachten dan mij aan 2 open kassa's, ik kwam net toevallig aan de kassa die open ging en kon mooi beginnen op de band leggen, voor er iemand achter mij stond. Het was een kassa aan de andere kant, dan ga ik toch niet wachten tot de rest tot daar komt? En dan moet ik dus 10 man ofzo voorlaten? Of hebben ze het nog niet eens gezien dat er nog een kassa was opengegaan. :-?
meestal roepen ze dan iets als:
De eerst volgende in de rij kan naar Kassa 4 komen
natuurlijk was uitkafferen niet nodig, maar wat je deed valt wel onder voordringen
Nehemah schreef:
08-10-2018 15:27
En dan sprinten mensen die achter je staan met volle karren als eerste naar die nieuw geopende kassa, haha. Dat zie ik echt vaak.

Als er iemand achter me staat met echt maar 1 of 2 dingen bied ik aan dat diegene voor mag, wordt meestal erg gewaardeerd. Ook pubers met maar 1 blikje drinken en een pakje frikandellenbroodjes of zoiets die laat ik ook voor. Want zo lang duurt een pauze of tussenuur nu ook weer niet en dan is het zonde als ze het grootste deel daarvan in de kassa-rij staan denk ik dan.
Haha precies dat xD Eigenlijk zou je dan aan de zijkant van de kassa's moeten staan om alleen maar mensen te kijken. Prachtig :popcorn: :applause:

Inderdaad, als ik zelf meer heb en er staan mensen met een paar spulletjes laat ik ze zeker voor. Kleine moeite :)
Poker schreef:
08-10-2018 15:37

En toch was het voordringen en dat wordt niet gewaardeerd. Het gaat niet om de exacte tijdswinst in minuten maar het rekening houden met elkaar.

(10 man voorlaten is trouwens schromelijk overdreven, of die supermarkt doet het kassarijen managen wel erg slecht).
.
Van mij mag iedereen voorgaan die maar 2 of 3 dingen heeft ook al heb ik zelf geen volgeladen kar. Best vaak staan er jongeren met een blikje fris en een pak koek, dan zeg ik zelf al ga maar.
Als iemand het vraagt zeg ik nooit nee. Zelf vraag ik ook weleens of ik even voor mag met 1 boodschapje en het geld al contant in mijn handen.
Nog NOOIT heeft iemand nee gezegd.

De zelfscankassa is geen oplossing vaak zijn die dingen kapot. Zit er alcohol bij een fles wijn of bier gaat de sirene zodat iemand komt kijken of je wel 18 bent.
Sta je minutenlang naast een loeiende misthoorn te wachten tot er iemand komt helpen. Ze worden dan ook nauwelijks gebruikt.

Wat ik niet accepteer is de oudere man die bij de drogist waar ik al stond te wachten bij de kassa me werkelijk hard opzij elleboogde toen de verkoopster aankwam. Ik stond hier al te wachten meneer, even geduld. Hij zei dat hij maar 1 dingetje had en geen zin had om te wachten ja dikke doei, ik duwde zijn boodschapje weg en zei dat hij gewoon op zijn beurt moest wachten.
We hadden beide een doosje paracetamol, ik was vooral boos om het duwen en dat hij niets vroeg maar eistte.

Toen heb ik wel de 1,- die het kostte met dubbeltjes en stuivers uit staan tellen en bedacht dat ik eigenlijk best 2 doosjes kon kopen. Het tweede doosje ging ik pinnen en ja, ik had vragen over het gebruik. :p
Een elleboog in mijn zij prikken pik ik niet, een vriendelijk mag ik even voor ik heb echt haast is prima.

Waarom zo moeilijk doen het kost geen geld om vriendelijk te zijn hoor.
MevrouwMikMak schreef:
08-10-2018 16:29
Van mij mag iedereen voorgaan die maar 2 of 3 dingen heeft ook al heb ik zelf geen volgeladen kar. Best vaak staan er jongeren met een blikje fris en een pak koek, dan zeg ik zelf al ga maar.
Als iemand het vraagt zeg ik nooit nee. Zelf vraag ik ook weleens of ik even voor mag met 1 boodschapje en het geld al contant in mijn handen.
Nog NOOIT heeft iemand nee gezegd.

De zelfscankassa is geen oplossing vaak zijn die dingen kapot. Zit er alcohol bij een fles wijn of bier gaat de sirene zodat iemand komt kijken of je wel 18 bent.
Sta je minutenlang naast een loeiende misthoorn te wachten tot er iemand komt helpen. Ze worden dan ook nauwelijks gebruikt.

Wat ik niet accepteer is de oudere man die bij de drogist waar ik al stond te wachten bij de kassa me werkelijk hard opzij elleboogde toen de verkoopster aankwam. Ik stond hier al te wachten meneer, even geduld. Hij zei dat hij maar 1 dingetje had en geen zin had om te wachten ja dikke doei, ik duwde zijn boodschapje weg en zei dat hij gewoon op zijn beurt moest wachten.
We hadden beide een doosje paracetamol, ik was vooral boos om het duwen en dat hij niets vroeg maar eistte.

Toen heb ik wel de 1,- die het kostte met dubbeltjes en stuivers uit staan tellen en bedacht dat ik eigenlijk best 2 doosjes kon kopen. Het tweede doosje ging ik pinnen en ja, ik had vragen over het gebruik. :p
Een elleboog in mijn zij prikken pik ik niet, een vriendelijk mag ik even voor ik heb echt haast is prima.

Waarom zo moeilijk doen het kost geen geld om vriendelijk te zijn hoor.

Ehh. Dit is dan ook weer een beetje raar. Want uiteindelijk sta jij net zo moeilijk en onvriendelijk te doen om je punt te maken. :confused:

Dat van die zelfscankassa’s herken ik ook helemaal niet. Vind het echt een uitkomst. Ook als ik even moet wachten voor controle gaat het nog sneller dan in een rij staan. En als er geen rij staat ga ik gewoon naar de normale kassa.
.
Ik vind het niet beleefd om te vragen, maar waarschijnlijk zal ik toch wel 'ja' zeggen als iemand dat vraagt. Maar ik judge je wel. Zelf neem ik het liefst de zelfscankassa's, heerlijk rustig en geen druk. Ook geen gesprekje met de caissière.
@Anoniem262821034

Misschien moet je mijn hele berichtje even lezen en laten bezinken.
Dan pas reageren nu kom je over als de man die mij een beuk met zijn elleboog gaf.
Over de zelfscankassa heb ik ook mijn zegje gedaan. Vreemde reactie van je.
MevrouwMikMak schreef:
08-10-2018 16:44
@Anoniem262821034

Misschien moet je mijn hele berichtje even lezen en laten bezinken.
Dan pas reageren nu kom je over als de man die mij een beuk met zijn elleboog gaf.
Over de zelfscankassa heb ik ook mijn zegje gedaan. Vreemde reactie van je.

Nog een keer gelezen omdat je het zo lief vraagt. Maar mijn mening verandert niet, jij gaat tijd lopen rekken on hem een hak te zetten en dat is in mijn ogen net zo onvriendelijk (en kinderachtig).
Vertel eens, wat begrijp ik niet goed aan de situatie?
.
Anoniem126 schreef:
08-10-2018 16:03
Haha precies dat xD Eigenlijk zou je dan aan de zijkant van de kassa's moeten staan om alleen maar mensen te kijken. Prachtig :popcorn: :applause:

Inderdaad, als ik zelf meer heb en er staan mensen met een paar spulletjes laat ik ze zeker voor. Kleine moeite :)
Hahaha inderdaad, blijft een grappig tafereel.

Ik vind het ook een kleine moeite. Heb het van mijn moeder geleerd. Zij ging altijd weekboodschappen doen in het winkelcentrum vlakbij de middelbare school waar ik op zat en liet de pubers altijd voor, ze vond het anders zo zonde van hun pauze/tussenuur. Sowieso liet ze mensen met maar 1 a 2 dingen voor.

Zelf doe ik alle boodschappen op de fiets want alles toch dichtbij maar kan dus niet heel veel (zware) spullen per keer meenemen. En zie niet in waarom mensen met iets kleins op mij zouden moeten gaan wachten.
@Anoniem262821034

Wat je niet begrijpt is denk ik het verschil tussen vragen of je voor mag en een beuk van een man met zijn elleboog die aan kwam lopen waar ik al even stond te wachten.

De zelfscankassa's zijn meestal kapot hier. Lijkt me prettig als ze het doen maar dat is helaas niet zo. Daarom worden ze niet gebruikt.

Wat ik vreemd vind is dat je mijn reactie op de ene keer in mijn leven dat iemand geweld gebruikt om voor te piepen eruitpikt en de rest van mijn reactie negeert.
Hij kwam nog goed weg als hij jonger was geweest had hij een beuk teruggehad. Handen thuis niemand komt aan mijn lijf zonder toestemming en geweld gebruiken om voor te dringen? Doe normaal zeg.

Raar dat je dat wel normaal schijnt te vinden trouwens, geweld gebruiken om sneller aan de beurt te zijn. Hoe zou je reageren als ik je een forse elleboogstoot geef als je al staat te wachten en ik aan kom lopen een minuut later? Daar ben ik wel benieuwd naar.
kopjechino schreef:
08-10-2018 16:39
Ook geen gesprekje met de caissière.
Die heb ik sowieso nooit :) in supermarkten is het meestal druk, dus de caissières willen ook doorwerken.
MevrouwMikMak schreef:
08-10-2018 17:24
@Anoniem262821034

Wat je niet begrijpt is denk ik het verschil tussen vragen of je voor mag en een beuk van een man met zijn elleboog die aan kwam lopen waar ik al even stond te wachten.

De zelfscankassa's zijn meestal kapot hier. Lijkt me prettig als ze het doen maar dat is helaas niet zo. Daarom worden ze niet gebruikt.

Wat ik vreemd vind is dat je mijn reactie op de ene keer in mijn leven dat iemand geweld gebruikt om voor te piepen eruitpikt en de rest van mijn reactie negeert.
Hij kwam nog goed weg als hij jonger was geweest had hij een beuk teruggehad. Handen thuis niemand komt aan mijn lijf zonder toestemming en geweld gebruiken om voor te dringen? Doe normaal zeg.

Raar dat je dat wel normaal schijnt te vinden trouwens, geweld gebruiken om sneller aan de beurt te zijn. Hoe zou je reageren als ik je een forse elleboogstoot geef als je al staat te wachten en ik aan kom lopen een minuut later? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Waar zeg ik dan dat ik zijn gedrag of zelfs geweld goedkeur?!
Ik snap heel goed dat je er iets van zegt en hem niet voor laat gaan, dikke doei zeg! Wat ik níet snap is dat je vervolgens kinderachtig doet en dan zegt dat het niks kost om vriendelijk te zijn.. dat spreekt elkaar tegen.
.
08-10-2018 16:03
En toch was het voordringen en dat wordt niet gewaardeerd. Het gaat niet om de exacte tijdswinst in minuten maar het rekening houden met elkaar.

(10 man voorlaten is trouwens schromelijk overdreven, of die supermarkt doet het kassarijen managen wel erg slecht).
Niet overdreven echt waar, minstens 10 man hé! En hoe weet ik wie effectief in die rijen stond en wie er ook toevallig net aankomt? Ik ben niet in de buurt geweest van die open kassa's, want die lagen aan de andere kant. (Grote supermarkt) Is dat dan Belgisch als er een kassa opengaat, eerst is eerst? Ben het niet anders gewoon...
Btw ik laat vaak mensen voorgaan die maar een paar dingen bij hebben als ik een volle kar heb.
poker wijzigde dit bericht op 08-10-2018 17:58
7.84% gewijzigd
@Anoniem262821034

Je zegt niets over zijn gedrag of de elleboogstoot en dat valt op.
Ook geef je geen antwoord op mijn vraag hoe je zelf zou reageren.
Op zich ook een antwoord natuurlijk.
Nu ga ik koken ik doe de boodschappen niet voor niets.

Vertel gerust alsnog hoe je zou reageren. Terugslaan, de man voor laten gaan ik ben nog steeds benieuwd.
Jullie hebben blijkbaar allemaal selfscan kassa. Ik woon in een stad en geen enkele supermarkt heeft dat hier! Belgie staat blijkbaar wat achter :-$
Poker schreef:
08-10-2018 17:55
Niet overdreven echt waar, minstens 10 man hé! En hoe weet ik wie effectief in die rijen stond en wie er ook toevallig net aankomt? Ik ben niet in de buurt geweest van die open kassa's, want die lagen aan de andere kant. (Grote supermarkt) Is dat dan Belgisch als er een kassa opengaat, eerst is eerst? Ben het niet anders gewoon...
Btw ik laat vaak mensen voorgaan die maar een paar dingen bij hebben als ik een volle kar heb.
Nah, dan zouden er dus in totaal zo’n 30 mensen hebben staan wachten voor 2 kassa’s (er vanuitgaand dat ze zich min of meer over de 3 kassa’s verdelen), geloof je het zelf?
(Trouwens, hoe meer wachtenden voor jou, hoe asocialer als jij gelijk door loopt).
En dat het Belgisch is, zou kunnen, geen idee. Erg onsympathiek wel in elk geval.
.
MevrouwMikMak schreef:
08-10-2018 17:55
@Anoniem262821034

Je zegt niets over zijn gedrag of de elleboogstoot en dat valt op.
Ook geef je geen antwoord op mijn vraag hoe je zelf zou reageren.
Op zich ook een antwoord natuurlijk.
Nu ga ik koken ik doe de boodschappen niet voor niets.

Vertel gerust alsnog hoe je zou reageren. Terugslaan, de man voor laten gaan ik ben nog steeds benieuwd.

Joh, waarom zo moeilijk? Moet ik persé op elke zin die je schrijft in gaan? Jouw laatste zin viel me op, dus daar reageerde ik op, vandaar ook vetgedrukt gequote.
Ik heb geen idee hoe ik zou reageren, nog niet meegemaakt. Misschien hetzelfde als jij. Want jouw reactie is best begrijpelijk hoor. Maar doe dan niet roomser dan de paus, het is geen vriendelijke reactie, punt. Wel een menselijke reactie.

Eet smakelijk.
.
08-10-2018 18:03
Nah, dan zouden er dus in totaal zo’n 30 mensen hebben staan wachten voor 2 kassa’s (er vanuitgaand dat ze zich min of meer over de 3 kassa’s verdelen), geloof je het zelf?
(Trouwens, hoe meer wachtenden voor jou, hoe asocialer als jij gelijk door loopt).
En dat het Belgisch is, zou kunnen, geen idee. Erg onsympathiek wel in elk geval.
Er waren maar 2 kassa's open dus 20 wachtenden, elke rij 10! Ik had het ook nog nooit gezien of meegemaakt. Die supermarkt heeft in totaal dus een stuk of 10 kassa's hé! En er waren eigenlijk geen wachtenden voor mij, ik kwam vanuit het winkelgedeelte. Niemand had blijkbaar gezien dat er een kassierster was gaan zitten en er een extra kassa was opengegaan.
Maar bon ik dacht dus echt dat dat normaal was. Heb het zelf al vaak genoeg meegemaakt. Aanschuiven en nog niks op band gelegd, er staat 3 man achter mij. Die laatste in rij staat dan als eerste aan die pas geopende kassa. Ik heb eigenlijk nog niet anders geweten :A:
Poker schreef:
08-10-2018 18:11
Er waren maar 2 kassa's open dus 20 wachtenden, elke rij 10! Ik had het ook nog nooit gezien of meegemaakt. Die supermarkt heeft in totaal dus een stuk of 10 kassa's hé! En er waren eigenlijk geen wachtenden voor mij, ik kwam vanuit het winkelgedeelte. Niemand had blijkbaar gezien dat er een kassierster was gaan zitten en er een extra kassa was opengegaan.

Precies. Overdreven dus, want met 20 wachtenden en 3 kassa’s ben je mooi dom als je er 10 voor laat. :HA:
.
Poker schreef:
08-10-2018 18:15
Maar bon ik dacht dus echt dat dat normaal was. Heb het zelf al vaak genoeg meegemaakt. Aanschuiven en nog niks op band gelegd, er staat 3 man achter mij. Die laatste in rij staat dan als eerste aan die pas geopende kassa. Ik heb eigenlijk nog niet anders geweten :A:

Doe maar niet als je in Nederland boodschappen komt doen dan. :P
.
Ik zal wel echt in een droomwereld leven buiten, want ik heb van dit alles echt nooit wat in de gaten. Ik laat niemand voor (let niet op/sta te dromen) en ik vraag ook nooit of ik voor mag.

Er is gewoon een rij en daar ga ik in staan :rofl:
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven