Voorpiepen bij de kassa

zondag 7 oktober 2018 om 19:26
Vanmiddag ging ik boodschappen doen en achter mij stond een wat oudere dame met een paar pakken melk. Ik had het eea aan boodschappen maar niet echt heel veel, de rekening was bij elkaar nog geen 25 euro.
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.
Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
Normaliter laat ik iemand met 1 of 2 items voorgaan als ik veel meer dan diegene in mij karretje heb liggen. Ik zag deze dame echter niet. Ze probeerde op een passief aggressieve wijze duidelijk te maken dat ze maar een paar pakken melk had om af te rekenen. Ik vangde het eea op toen ik haar hoorde zeggen “maar ja, zij heeft zoveel. Ik heb alleen maar dit”. Ik draaide me om en toen vroeg ze mij of ze voor mij mocht gaan. Ik vond dat best onbeschoft eigenlijk. Je hoort helemaal niet te vragen om voor te gaan. Pas als het jou word aangeboden zeg je dank je wel.
Vragen jullie weleens in de winkel om voor te gaan als jullie veel minder boodschappen hebben dan de klant ervoor?
maandag 8 oktober 2018 om 18:19
Nu kan ik niet meer volgen...of bedoel je dat sarcastisch?Anoniem262821034 schreef: ↑08-10-2018 18:17Precies. Overdreven dus, want met 20 wachtenden en 3 kassa’s ben je mooi dom als je er 10 voor laat.![]()
maandag 8 oktober 2018 om 18:22
maandag 8 oktober 2018 om 20:48
Ik denk dat ik er een stuk of zes had moeten laten voorgaan. Mijn gerief lag al op de band ik kon niet meer verhuizen.Anoniem262821034 schreef: ↑08-10-2018 18:22Nee, serieus, als jij er 10 voor laat gaan bij kassa 3, staan de andere 10 dus bij kassa 1 & 2, dus zijn die rijen de helft korter en kun je beter daar gaan staan.![]()

maandag 8 oktober 2018 om 20:54
Ik zou willen dat ik het durfde te vragen. Maar ik ben zo'n stomme kneus die het de halve supermarkt zelf aan biedt, terwijl ik door een ziekte niet lang stil kan staan
(dusdanig dat ik na 2 min stilstaan zomaar tegen de vlakte kan gaan).
Maar ja, ik zie er jong en gezond uit en wat moeten ze wel niet van me denken

Maar ja, ik zie er jong en gezond uit en wat moeten ze wel niet van me denken

"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."