Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
zaterdag 6 oktober 2018 om 22:50
Ik heb een intens verdrietig jochie vandaag. Mijn oudste zit aan zijn loopfiets vastgeplakt, hij kan geen hele verre stukken lopen dus echt alles doet hij met die fiets. Zeker vanwege zijn handicap is dat ding zo belangrijk voor hem.
Vandaag hadden we een speeltuinen tocht en ineens lag het voorwiel van zijn fiets eraf. Mijn arme jong zo verdrietig en zoveel gehuild, thuis aangekomen kwam 1 van mijn broers langs om de fiets te maken maar helaas hij is echt kapot. Ik kind beloofd dat hij op de loopfiets van zijn broertje mocht maar toen ging hij alleen maar nog harder huilen want hij wil zijn eigen fiets. Hele dag was hij echt van streek, normaal gesproken zou ik zeggen nou knul kan gebeuren maar zeker voor hem betekend die fiets veel.
Nu belde net mijn andere broer dat hij een nieuwe loopfiets heeft besteld. Kan mijn jochie morgen dus heel erg blij gaan maken. Is alvast zijn verjaardagscadeautje van mijn broer!
En niet luisteren is hier ook wel echt een ding, soms ben ik het ook echt zat en dan stuur ik ze naar hun kamer. Niet om ze straf te geven maar om even van ze af te zijn ( ze vinden op hun kamer spelen geweldig ).
Vandaag hadden we een speeltuinen tocht en ineens lag het voorwiel van zijn fiets eraf. Mijn arme jong zo verdrietig en zoveel gehuild, thuis aangekomen kwam 1 van mijn broers langs om de fiets te maken maar helaas hij is echt kapot. Ik kind beloofd dat hij op de loopfiets van zijn broertje mocht maar toen ging hij alleen maar nog harder huilen want hij wil zijn eigen fiets. Hele dag was hij echt van streek, normaal gesproken zou ik zeggen nou knul kan gebeuren maar zeker voor hem betekend die fiets veel.
Nu belde net mijn andere broer dat hij een nieuwe loopfiets heeft besteld. Kan mijn jochie morgen dus heel erg blij gaan maken. Is alvast zijn verjaardagscadeautje van mijn broer!
En niet luisteren is hier ook wel echt een ding, soms ben ik het ook echt zat en dan stuur ik ze naar hun kamer. Niet om ze straf te geven maar om even van ze af te zijn ( ze vinden op hun kamer spelen geweldig ).
zondag 7 oktober 2018 om 08:32
Ach wat sneu whats, en ontzettend lief van je broer dat hij al een nieuwe heeft gekocht.
Dochter is opgeknapt gelukkig. Nu een relaxte zondagmorgen. Ik zit de speelgoedgids door te bladeren en bereid me vast voor op de vraag van sinterklaas wat dochter leuk zou vinden.
En over corrigeren gesproken, hier is dat vooral wanneer ze moe is dat is niet luistert en ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Dus vooral in de avond, en na een werkdag kan ik zelf ook snel geirriteerd zijn en ben ik er soms helemaal klaar mee. Ik moet me dan inhouden om niet uit mijn slof te schieten. Gelukkig weet man er wat beter mee om te gaan en blijft rustiger.
Dochter is opgeknapt gelukkig. Nu een relaxte zondagmorgen. Ik zit de speelgoedgids door te bladeren en bereid me vast voor op de vraag van sinterklaas wat dochter leuk zou vinden.
En over corrigeren gesproken, hier is dat vooral wanneer ze moe is dat is niet luistert en ze het bloed onder mijn nagels vandaan haalt. Dus vooral in de avond, en na een werkdag kan ik zelf ook snel geirriteerd zijn en ben ik er soms helemaal klaar mee. Ik moet me dan inhouden om niet uit mijn slof te schieten. Gelukkig weet man er wat beter mee om te gaan en blijft rustiger.
maandag 8 oktober 2018 om 20:17
Whatsinaname, wat onzettend sneu zeg! Wel lief van je broers dat ze je geliijk zo te hulp schieten. Heel fijn lijkt me dat.
En hopelijk snel een fiets.
Zoon heeft een leuke verjaardag gehad dit weekend, geprobeerd het kaarsje uit te blazen. Zo schattig.
Haha tinkeltje, ik was zo blij dat zoon die honden, daadwerkelijk hond roept! Wij hebben wel een grote hond, dus was daar een beetje bang voor. Maar hij noemt ze hond
Kan me voorstellen dat jij snel wilde doorlopen
En hopelijk snel een fiets.
Zoon heeft een leuke verjaardag gehad dit weekend, geprobeerd het kaarsje uit te blazen. Zo schattig.
Haha tinkeltje, ik was zo blij dat zoon die honden, daadwerkelijk hond roept! Wij hebben wel een grote hond, dus was daar een beetje bang voor. Maar hij noemt ze hond
Kan me voorstellen dat jij snel wilde doorlopen
dinsdag 9 oktober 2018 om 13:37
Het ging eigenlijk best goed. We zijn op de fiets naar het winkelcentrum gegaan en hij heeft maar een uur er zo bijgelopen. De hydrofiel was nat maar de buitenkant van het broekje niet. Peuter vond het maar zo zo. “Mijn broek is nat! Koud. Dat is vies! Mammm het is nat! Mam?” Blijkbaar voelt ie de nattigheid echt niet bij een Pamper
Misschien toch maar eens kijken naar wasbaar om zindelijkheid te bevorderen.
dinsdag 9 oktober 2018 om 19:21
Idd je voelt het nauwelijks, mijn middelste doe ik snachts nog een luier aan en elke ochtend voel ik eraan maar met voelen voelt het gewoon droog terwijl er toch echt plas in zit. Maar idd goed idee om de zindelijkheid op die manier te bevorderen.GlitterCupcake schreef: ↑09-10-2018 13:37Het ging eigenlijk best goed. We zijn op de fiets naar het winkelcentrum gegaan en hij heeft maar een uur er zo bijgelopen. De hydrofiel was nat maar de buitenkant van het broekje niet. Peuter vond het maar zo zo. “Mijn broek is nat! Koud. Dat is vies! Mammm het is nat! Mam?” Blijkbaar voelt ie de nattigheid echt niet bij een PamperMisschien toch maar eens kijken naar wasbaar om zindelijkheid te bevorderen.
dinsdag 9 oktober 2018 om 22:18
Oh GC toch, mooie actie. Ik moet morgen ook wel echt luiers gaan kopen voor baby, want geklooi met een hydrofiel en borstvoedingspoep zie ik niet zitten 
Ik had ook echt veel eerder luiers moeten bestellen, maar was te lui. Dat halen met boodschappen is voor ons nogal irritant, want het is groot en we hebben geen auto. Wordt een leuk uitje morgen. Mijn dagelijkse uitjes in mijn verlof zijn inderdaad soms naar de supermarkt of kruidvat oid :-p
Peutergerelateerde vraag dan weer: weten jullie waarom kinderen geen koffie mogen? En hoe erg is het als ze dat wel krijgen? Peuter hier lust het dus echt graag...
Ik had ook echt veel eerder luiers moeten bestellen, maar was te lui. Dat halen met boodschappen is voor ons nogal irritant, want het is groot en we hebben geen auto. Wordt een leuk uitje morgen. Mijn dagelijkse uitjes in mijn verlof zijn inderdaad soms naar de supermarkt of kruidvat oid :-p
Peutergerelateerde vraag dan weer: weten jullie waarom kinderen geen koffie mogen? En hoe erg is het als ze dat wel krijgen? Peuter hier lust het dus echt graag...
anoniem_370075 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 16:38
26.10% gewijzigd
dinsdag 9 oktober 2018 om 23:00
De effecten van cafeïne op (jonge) kinderen is onbekend. En aangezien grote hoeveelheden bij volwassenen schadelijke gevolgen kunnen hebben, zouden kleinere hoeveelheden (in theorie) dus misschien ook wel schadelijk kunnen zijn bij kinderen zo jong als peuters.
Dat lijkt me niet op gaan voor 1 slokje, maar wel als kind met enige regelmaat cafeine houdende dranken krijgt, waarbij koffie toch wel uitblinkt in hoeveelheid cafeine.
Denk ik
Dat lijkt me niet op gaan voor 1 slokje, maar wel als kind met enige regelmaat cafeine houdende dranken krijgt, waarbij koffie toch wel uitblinkt in hoeveelheid cafeine.
Denk ik
woensdag 10 oktober 2018 om 07:20
Waarom ik liever een kind geen koffie laat drinken is mijn mening en denk ik niet ondersteund door wetenschap. Mij lijkt koffie ongezond. We verhitten, bakken en koken voedsel wel vaker maar koffiebonen worden gebrand. Vuur vernietigd de boon en we halen het net op tijd uit het vuur voor het verkoolt is. Maar het is dan al verbrand. De rest van ons voedsel gooien we weg als het verbrand is. Maar nee, koffie malen we flinterdun en gieten we met heet water in onze monden.
Dat vind ik gek. Er zitten ook verslavende en nare stoffen in. Maar we blijven het drinken omdat het zo lekker is. Zo lekker vinden we het nou ook weer niet want we gooien er melk en suiker en nog meer doorheen. Ik zou het niet gek vinden dat we over 20 jaar net als bij sigaretten denken ‘ het is wel lekker maar niet zo goed voor ons’. Tabak zijn we ook in allerlei vormen gaan gieten om het lekkerder te maken.
Hierom drink ik geen koffie
Dat vind ik gek. Er zitten ook verslavende en nare stoffen in. Maar we blijven het drinken omdat het zo lekker is. Zo lekker vinden we het nou ook weer niet want we gooien er melk en suiker en nog meer doorheen. Ik zou het niet gek vinden dat we over 20 jaar net als bij sigaretten denken ‘ het is wel lekker maar niet zo goed voor ons’. Tabak zijn we ook in allerlei vormen gaan gieten om het lekkerder te maken.
Hierom drink ik geen koffie
woensdag 10 oktober 2018 om 07:36
Even spuien: dochter hier is EEN DRAAK! EEN HELE GROTE, VERVELENDE DRAAK! Ik word echt even helemaal gek van haar. Alles doen wat niet mag, precies doen wat niet handig is, koppig, driftbuien. Gisteren serieus tussen 12-18 8 driftbuien gehad. En die duren niet een minuutje, maar gewoon een half uur als we niet oppassen.
Vanochtend om vier uur wakker, ze kwam bij ons in bed, maar ikzelf slaap dan niet meer echt in. Zij slaapt natuurlijk ook niet jofel dus een enorm ochtendhumeur. Alle kleren uit haar kledingkast gooien terwijl ik douche en man op de wc zit. Ik leg haar nachtluier altijd bij de deur naar beneden zodat ik die luier beneden weg kan gooien. Ik buig me voorover om de luier op te pakken, geeft ze er een rotschop tegen zodat ik hem uit haar kamer moet plukken. Gooit de sokken die ik dan even op de grond leg om de luier te halen, bijna in de wc. Mept me tegen mijn oog als ik haar streng toespreek.
Ze is echt heel lief regelmatig, maar dit vind ik zoooo vervelend. Even helemaal klaar mee. Gelukkig gaat ze naar de opvang vandaag, maar daar voel ik me dan meteen weer erg schuldig over, dat ik dat denk...
Vanochtend om vier uur wakker, ze kwam bij ons in bed, maar ikzelf slaap dan niet meer echt in. Zij slaapt natuurlijk ook niet jofel dus een enorm ochtendhumeur. Alle kleren uit haar kledingkast gooien terwijl ik douche en man op de wc zit. Ik leg haar nachtluier altijd bij de deur naar beneden zodat ik die luier beneden weg kan gooien. Ik buig me voorover om de luier op te pakken, geeft ze er een rotschop tegen zodat ik hem uit haar kamer moet plukken. Gooit de sokken die ik dan even op de grond leg om de luier te halen, bijna in de wc. Mept me tegen mijn oog als ik haar streng toespreek.
Ze is echt heel lief regelmatig, maar dit vind ik zoooo vervelend. Even helemaal klaar mee. Gelukkig gaat ze naar de opvang vandaag, maar daar voel ik me dan meteen weer erg schuldig over, dat ik dat denk...
woensdag 10 oktober 2018 om 08:10
Haha goed opgelost met die luier glitter!
Hier heeft zoon weer eens in het ziekenhuis gelegen. Nu gelukkig weer thuis, maar denk door de medicatie nu hele erge diarree luiers. Alles zit er onder en moet hem zo onder de douche zetten. 1 geluk, douchen vindt hij erg leuk.
Ook de 20 wekenecho gehad en we krijgen zoals het eruit ziet een kerngezond kereltje erbij.
Hier heeft zoon weer eens in het ziekenhuis gelegen. Nu gelukkig weer thuis, maar denk door de medicatie nu hele erge diarree luiers. Alles zit er onder en moet hem zo onder de douche zetten. 1 geluk, douchen vindt hij erg leuk.
Ook de 20 wekenecho gehad en we krijgen zoals het eruit ziet een kerngezond kereltje erbij.
woensdag 10 oktober 2018 om 08:25
Ik kreeg gister een eerste echte stomp in mijn gezicht omdat ik mijn telefoon niet wilde afstaan aan peuter. Nou weet ik niet hoe jullie je daar bij voelen maar mijn eerste gevoel is dat ik terug wil stompen. Dat doe ik niet. Maar ik vind het wel dubbel. Ik ben heel harmonisch opgevoed waardoor ik het pispaaltje was op school. Pas toen ik terugsloeg op de middelbare hielt het pesten op. Mijn eerste reactie als iemand mij nu zou slaan (niet meer gebeurt sinds de middelbare) is terugmeppen. Ik zal trouwens niet onze peuter opvoeden dat ie zijn andere wang ook nog moet aanbieden als hij geslagen wordt.
Maar goed ik ben netjes door mijn knieën gezakt, uitgelegd dat pijn etc en toen peuter in de hoek gezet. Peuter schrok zich een scheet, ging huilen en bleef gek genoeg staan. Na 30 seconden ben ik weer op mijn knieën bij hem gaan zitten en weer uitgelegd wat er gebeurde. Toen een slokje water en klaar.
Recept: Curry Madras verspakket van de ah. Ik heb de peper weggelaten. Dit pakket is er ook bij de Lidl .https://www.ah.nl/producten/product/wi2 ... verspakket Het ging er met smaak in bij peuter.
We hebben nu wel gele vlekken op de vloer
woensdag 10 oktober 2018 om 08:28
snowgirl1 schreef: ↑10-10-2018 08:10Haha goed opgelost met die luier glitter!
Fijn dat de 20weken echo goed was
woensdag 10 oktober 2018 om 08:31
Whatsinaname1988 schreef: ↑09-10-2018 13:55Haha ik heb wel eens maandverband gebruikt toen de luiers op waren.
En ik begin ziek te worden, ik heb het zo koud, ben zo moe en m’n neus loopt leeg. Enige dat ik wil is slapen, op deze momenten is het rot om voor kinderen te zorgen.
Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?
woensdag 10 oktober 2018 om 08:38
Het lijkt erop dat hij een soort van astma heeft (mogen ze alleen nog geen naam geven op 2 jarige leeftijd) hij heeft pufjes thuis en allerlei dingen Gekregen in het ziekenhuisGlitterCupcake schreef: ↑10-10-2018 08:28Wat sneu weer in het ziekenhuis. Waar heeft hij de medicatie voor gekregen?
Fijn dat de 20weken echo goed was![]()
woensdag 10 oktober 2018 om 09:20
@glitter: curry is hier bij zoon ook favoriet. Het is lang de enige manier geweest waarop hij zijn groenten at, en dan bij voorkeur zo pittig mogelijk
@luiertekort: laten jullie die dingen dan niet gewoon bezorgen? Ik heb het gevoel dat wij de bol en wehkamp met onze bestellingen wel levend houden
@hier: dochter heeft met 7 maanden besloten om zelf te gaan zitten en kruipen, dus zoon wordt nu gedwongen om wat netter te gaan leven. Als hij zijn speelgoed niet opruimt, wordt het opgegeten, want ze heeft ook last van doorkomende tanden
@koffie: ik vind hem hier al druk genoeg zonder, dus meer dan mijn melkschuim als we ergens anders zijn krijgt hij niet.
@luiertekort: laten jullie die dingen dan niet gewoon bezorgen? Ik heb het gevoel dat wij de bol en wehkamp met onze bestellingen wel levend houden
@hier: dochter heeft met 7 maanden besloten om zelf te gaan zitten en kruipen, dus zoon wordt nu gedwongen om wat netter te gaan leven. Als hij zijn speelgoed niet opruimt, wordt het opgegeten, want ze heeft ook last van doorkomende tanden
@koffie: ik vind hem hier al druk genoeg zonder, dus meer dan mijn melkschuim als we ergens anders zijn krijgt hij niet.
woensdag 10 oktober 2018 om 09:33
Koffie: zoon zegt koffie mama en koffie papa. Drinkt er niets uit, weet dat het van ons is en niet mag.
Bij opa en oma wil hij roeren. (Wij drinken koffie zwart)
Luiers: ik bestel altijd maandverpakkingen. Ideaal, altijd luiers in huis.
Speelgoed opruimen: kan zoon heel goed. Soms ruimt hij zelfs speelgoed op voor hij aan tafel gaat voor het ontbijt, terwijl dat helemaal niet hoeft want daarna mag hij weer lekker spelen.
Maartje: 7 maanden klinkt vroeg. Maar eerlijk gezegd ben ik ook kwijt, wanneer zoon dat ging doen haha.
Bij opa en oma wil hij roeren. (Wij drinken koffie zwart)
Luiers: ik bestel altijd maandverpakkingen. Ideaal, altijd luiers in huis.
Speelgoed opruimen: kan zoon heel goed. Soms ruimt hij zelfs speelgoed op voor hij aan tafel gaat voor het ontbijt, terwijl dat helemaal niet hoeft want daarna mag hij weer lekker spelen.
Maartje: 7 maanden klinkt vroeg. Maar eerlijk gezegd ben ik ook kwijt, wanneer zoon dat ging doen haha.
woensdag 10 oktober 2018 om 10:20
Koffie drinken mijn kinderen nooit, simpelweg omdat ik ook nooit koffie drink. Alleen mijn man drinkt in de ochtend 1 kopje maar dat is om 05.00 dus iedereen slaapt dan nog. Heel soms bij een speciale gelegenheid mogen ze 1 slokje cola uit mijn glas. Mijn middelste moet op feestjes alleen heel erg in de gaten gehouden worden....hij drinkt namelijk bier
en krijgt enorme woede aanvallen als het bier wordt afgepakt. Op feestjes struint hij tussen de mensen door opzoek naar flesjes en glazen bier en heeft er ook geen problemen mee om aan mensen gewoon een flesje bier te vragen.
Luiers bestel ik altijd hewoon bij de boodschappen, 1 zo’n groot pak van 78 luiers doet hij 2 weken mee maar hij is de afgelopen dagen aan de diarree geweest dus denk dat ik nu in de tussentijd nog wel een nieuw pak moet halen.
Opruimen is hier met oudste altijd een drama, zodra ik zeg schatjes we gaan opruimen dan komen de tranen al. Hij doet het wel hoor maar is dan wel aan het huilen.
En wanneer de oudste en jongste zijn begonnen met zitten en kruipen weet ik echt niet meer. Van de middelste weet ik het wel. Het was 1 dag voor zijn 1ste verjaardag en deed nog niks. Echt letterlijk niks, hij lag alleen maar een beetje te rollen ( dat rollen al vanaf 7 weken dus ik dacht een snel kind te hebben haha). En 1 dag voor zijn verjaardag legde ik hem op de grond, hij ging zelf zitten, kroop naar de tafel toe, trok zich op, liep een rondje om de tafel en ging toen over de hele vloer kruipen. Raar jochie dus haha, denk dat hij echt heeft gewacht tot hij het kon. Paar dagen later liep hij los en rende gelijk alle kanten op.
Oudste zijn fiets is gister binnengekomen! Gelukkig maar want hij was er nog steeds zo verdrietig om, gelijk naar buiten gegaan en om 20.00 pas weer naar binnen want hij had het zo leuk. Nu gaan we weer lekker naar buiten toe, mijn griepje bleek een 1dagsgriep te zijn gelukkig. Nou fijne dag allemaal! P
Luiers bestel ik altijd hewoon bij de boodschappen, 1 zo’n groot pak van 78 luiers doet hij 2 weken mee maar hij is de afgelopen dagen aan de diarree geweest dus denk dat ik nu in de tussentijd nog wel een nieuw pak moet halen.
Opruimen is hier met oudste altijd een drama, zodra ik zeg schatjes we gaan opruimen dan komen de tranen al. Hij doet het wel hoor maar is dan wel aan het huilen.
En wanneer de oudste en jongste zijn begonnen met zitten en kruipen weet ik echt niet meer. Van de middelste weet ik het wel. Het was 1 dag voor zijn 1ste verjaardag en deed nog niks. Echt letterlijk niks, hij lag alleen maar een beetje te rollen ( dat rollen al vanaf 7 weken dus ik dacht een snel kind te hebben haha). En 1 dag voor zijn verjaardag legde ik hem op de grond, hij ging zelf zitten, kroop naar de tafel toe, trok zich op, liep een rondje om de tafel en ging toen over de hele vloer kruipen. Raar jochie dus haha, denk dat hij echt heeft gewacht tot hij het kon. Paar dagen later liep hij los en rende gelijk alle kanten op.
Oudste zijn fiets is gister binnengekomen! Gelukkig maar want hij was er nog steeds zo verdrietig om, gelijk naar buiten gegaan en om 20.00 pas weer naar binnen want hij had het zo leuk. Nu gaan we weer lekker naar buiten toe, mijn griepje bleek een 1dagsgriep te zijn gelukkig. Nou fijne dag allemaal! P