Ik weet het niet meer

07-10-2018 23:10 154 berichten
Ik heb nog al wat op mijn bordje gehad de afgelopen jaren, burn-out, , herstel periode, overlijden vader, afhandeling erfenis, nieuwe baan, opleiding. Al met al best veel wat een mens mee kan maken, in een korte periode. Alle aandacht ging naar mij toe, door al die problemen, waardoor mijn vriend druk was met mij te steunen (waar ik erg blij mee was)
Vorige week hadden we knallende ruzie en heeft hij voor het eerst uitgesproken wat hem dwars zat, ik had zelf niet door dat ik zoveel aandacht opeiste (kan ook natuurlijk niet als je midden in de problemen zit)ik had beloofd voor verbetering (waar ik mij ook aan heb gehouden). Mijn vriend heeft tegen mij geschreeuwd en ik heb ook terug geschreeuwd, maar toen duwde hij mij opeens heel hard, ik kwam met mijn arm tegen de koelkast, alleen maar omdat ik niet mee wilde gaan naar een voetbal wedstrijd. Dit keer zag ik wél héél véél woede in hem en agressie, iets wat ik nooit heb gezien.
Ik heb mijn spullen gepakt en ik zit nu bij mijn oma, maar ik zie deze relatie niet meer zitten, om heel eerlijk te zijn, zeker niet nadat hij mij heeft geduwd en heel agressief was naar mij toe. Nu wil hij dat ik terug kom en dat we gaan praten met een relatie-therapeut, maar ik wil het niet meer, ik wil niet meer in deze relatie zijn.
Een deel van mijn vaders en moeders erfenis zit in zijn huis, praktisch moet ik het nog allemaal regelen, een huis (dat wordt tijdelijk een kamer, in Amsterdam).

Ik weet het niet meer, ik vraag me gewoon af, wanneer ik een keer gewoon normaal kan leven zonder problemen altijd maak ik drama’s mee. Nu weer. Ik zoek echt niet bewust drama’s op.

Ik wilde een topic openen om mijn verhaal te delen, ik heb geen behoefte aan stemmingmakerij en gezeik, dit is niet het moment. Enkel alleen goed advies a.u.b.
Alle reacties Link kopieren
Mogelijk dat jullie aanvaring van afgelopen week dit allemaal getriggerd heeft. Ik vind je reactie erop behoorlijk buitensporig en vermoed dan ook dat het slechts een 'bliksemafleider' is van alle problemen die al heel lang onder de oppervlakte sudderen, maar waar je niet naar wilt/kunt/durft kijken, maar die zich op de lange duur helaas niet laten negeren.

Hoe langer je negeert en je in bochten wringt om iets af te dwingen dat niet goed voor je is, hoe meer last je ervan zult krijgen. Het zou mij tenminste niet verbazen als je burn-out, de problemen met je vriendinnen en het gat in je hand hier allemaal een relatie mee hebben.
OopjenCoppit schreef:
10-10-2018 12:18
Ga hiermee aan de slag.

Wat je nu doet is je vriend de 'schuld' geven van de onvrede en boosheid die in jezelf leeft. Daarmee vermijd je om naar jezelf te kijken en de bron en oorzaken van je negativiteit en onzekerheid op te sporen.
Mogelijk past deze man niet bij je, hoeveel je ook van hem houdt. Misschien dwingt deze relatie je wel dat je teveel op je tenen moet lopen en dat jezelf teveel zoveel geweld aan moet doen dat je in een 'burn-out' beland. Niet dat je vriend dit oplegt, maar het gevolg van je eigen keuzes.
Maar misschien kom je er ook achter dat je gebukt gaat onder denkfouten en aannames die je geluk in de weg staan en zal een verandering van mindset je meer voldoening en een meer evenwichtige basis geven. Ervaar dat je bent zoals je bènt en dat dat goed is. Dat jij niet je vriend bent en dat je niet jezelf moet forceren iemand te zijn die je niet bent. Daar zou iedereen ongelukkig van worden!

Hoe dan ook, de problemen en onvrede waar je nu mee kampt, zitten in je inner self en als daar niet mee aan de slag gaat , zal dat blijven etteren. Als je denkt dat een maatje 36, RTL Z en een stewardessenpakje je het geluk en zelfverzekerdheid gaan brengen zul je bedrogen uitkomen.
Dit denk ik ook.
Hulp voor jezelf hiervoor zoeken dus.
verkeerde topic
Hoe is het nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven