Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
Handbal schreef:
09-10-2018 17:15
Ik zat nu te denken om de lego piraten achtbaan aan de jongens te geven als gezamenlijk kado voor de sint. De lego trein is ook leuk maar veel duurder.

Ben benieuwd hoe de dino encyclopedie bevalt. Hier hebben ze nu twee boeken van dino’s maar beide worden vaak gelezen
Het heeft heel erg zijn interesse dus denk dat hij er vaak in zal willen bladeren. Echt lezen moet voorlopig nog met mij.

Interesses en voorkeuren komen er steeds meer bij en vooral op het gebied van Lego. De Piraten achtbaan was een wens van hem zelf en de andere kadootjes hebben wij bedacht.

Daarna moeten we eens kijken wat we met Sint en wat we met kerst zullen geven. Verleden jaar deden we sinterklaas uitgebreider dan kerst maar ik denk dat ik het dit jaar andersom wil.
Dochter heeft aangegeven dat ze voor haar 4e verjaardag graag een poppenhuis wil. Ik zit me al jaren te vergapen aan poppenhuizen, dus ben er wat dat betreft helemaal voor! Wat ik alleen lastig vind is om in te schatten of ze er wel echt wat mee gaat doen. Ze is (nog) niet echt een speler, doet niet zelfstandig aan fantasiespel en scharrelt meestal maar wat rond of imiteert haar broer. Ze heeft het meeneempoppenhuis van Playmobil, maar daar doet ze niks mee. Dus heeft zo'n groot poppenhuis dan wel zin, of gaat het staan te verstoffen? Ik kan nog slecht inschatten hoe ze zich zal gaan ontwikkelen als ze 4 is en waar ze mee zal spelen met vriendinnetjes.

Als we het niet doen, wat geef je dan aan een 4-jarige die (nog) niet zo goed kan spelen?

En als we het wel doen, welk huis is dan het leukste? Ik vind zelf de huizen van Kidkraft mooi, maar daar zijn er ook nog een heleboel van. En ik zou het handig vinden als het gecombineerd kan met ander speelgoed, dus geen aparte popjes erbij maar Playmobil poppetjes of Barbies erin. Wat is dan het leukste?
wij hebben een poppenhuis waar barbies inpassen. dochter wordt eind november 5 en heeft dit vorig jaar reeds gekregen. ze speelt hier wel goed mee. er zit een lift aan enzo. als het voor playmobil ventjes is zou ik gewoon het huis van playmobil zelf nemen. deze hebben we ook en wordt zowel door dochter als zoon mee gespeeld.
Wij zitten eraan te denken om voor sinterklaas een watertafel te geven alvast voor volgend jaar zomer. Ons zoontje is net 1 geworden dus hij zal dan ruim 1.5 jaar zijn.
Is dit leuk en zoja wie heeft er tips voor een goede&leuke ?
En kunnen kids er ook goed aan staan of zijn ze allemaal zo laag..

Had zelf deze gezien ,maar is errrrugg prijzig voor een Sint cadeau.. 🤨
https://www.googleadservices.com/pagead ... ICw&adurl=
anoniem_186335 wijzigde dit bericht op 12-10-2018 13:26
89.97% gewijzigd
Lobbes gids is binnen :cheer2:
Bij de Lidl webshop hebben ze een leuk houten poppenhuis, groot genoeg om mee te spelen en handzaam genoeg om mee te slepen
Voor 1-2 jarige: klein loopfietsje voor buiten, keukentje, houten inlegpuzzel, garage, hogervoetbal voor binnen, skippydier, houten treinbaan
Hier een groot poppenhuis gevuld met playmobil.
Dochter speelt er nu veel mee, maar dat heeft even geduurd.
Zoon (bijna 3) vindt het ook prachtig en zelfs onze ruim anderhalf jarige vindt het leuk.
Dus ik denk dat het kan. Hier dus playmobil.
Wij hebben een poppenhuis van playmobil en het huis van Spirit van playmobil. Wordt met beide veel gespeeld. Al had ze wel commentaar dat Lucky niet naar de wc kan, want in het Spirit huis zit geen wc.

Manlief heeft aangegeven dat pup zelf een lijstje mag maken voor sinterklaas. Uiteraard krijgt ze dan niet alles wat ze vraagt maar maken wij een selectie.

Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen? Als ze de speelgoedgidsen ziet wil ze bijna alles hebben (uiteraard). Maar hoe onderscheid je wat ze echt wil en wat een impuls is omdat ze het toevallig ziet?

Daarnaast is er zoveel leuks wat niet in de gidsen staat. Hoe doen jullie dat?
Ik kan heel goed sturen en ken mijn kinderen ook goed. Nog geen grote miskopen gedaan de afgelopen jaren.

Dus lijstje maken we samen in Word, dan plak ik de plaatjes erin. Kan ik ook meteen een beetje overleggen. Bijvoorbeeld: je krijgt altijd 1 groot cadeau, dus moet je kiezen. Of: met Playmobil speel je nooit, dan kun je misschien beter Lego kiezen. Werkt prima.
Rubble schreef:
13-10-2018 08:52
Wij hebben een poppenhuis van playmobil en het huis van Spirit van playmobil. Wordt met beide veel gespeeld. Al had ze wel commentaar dat Lucky niet naar de wc kan, want in het Spirit huis zit geen wc.

Manlief heeft aangegeven dat pup zelf een lijstje mag maken voor sinterklaas. Uiteraard krijgt ze dan niet alles wat ze vraagt maar maken wij een selectie.

Nu vroeg ik me af hoe jullie dat doen? Als ze de speelgoedgidsen ziet wil ze bijna alles hebben (uiteraard). Maar hoe onderscheid je wat ze echt wil en wat een impuls is omdat ze het toevallig ziet?

Daarnaast is er zoveel leuks wat niet in de gidsen staat. Hoe doen jullie dat?
Sturen door middel van welke boekjes je aanbied? Hier heb ik naast de lobbes gids een boekje van brio, Schleich, plan toys en een folder van smartmax. Het boekje van de Lidl, kruidvat en intertoys komen daar nog bij. Dan heb ik tich wel alles een beetje waar hier interesse is, kan jij dat niet ook doen? Van de dingen die je mist de merken toevoegen? Als ze geen folder hebben zelf wat plaatjes uitprinten?
Plaatjes printen is misschien wel een goede. Voor de rest doe ik het al aardig zoals jullie voorstellen.

Paar jaar geleden kreeg ze een bilibo en dat is nog steeds een grote, dagelijkse, hit. Maar zulk soort dingen staan niet in gidsen en zijn dus behoorlijk specifiek.

Hebben jullie nog leuke suggesties die niet in de ge-ijkte speelgoedwinkels te krijgen zijn?

Hoeveel kadootjes krijgen jullie kids per kind? Afhankelijk hoe duur de kadootjes zijn, zijn het er 3 of iets meer.

Met kerst ligt er een boek onder de boom. Dat is traditie. Denk dit jaar een nieuw tiptoi boek.
anoniem_374681 wijzigde dit bericht op 13-10-2018 18:35
16.81% gewijzigd
Met kerst doen wij niets want de oudst is vlak erna jarig. Bij ons krijgen ze in de zomer nog een mooi kado.

Met Sinterklaas heb ik niet echt een budget. Ik zorg dat ongeveer gelijk is. Nu heb ik er twee met ongeveer dezelfde interesse. Al heeft de jongste het erg over Barbies sinds kort. Ik heb echt al wel een bestuurbare auto in huis voor beide van het kruitvat en playmobil en lego. Ik moet nog wel een groot kado voor beide en gezamenlijk kopen.
Aangezien we Sinterklaas bij schoonouders vieren doen we 1 cadeau van ongeveer 50 euro. Schoonouders ook cadeau rond die prijs. Schoonzus koopt iets kleins en overgrootopa ook. Dat is tenminste het idee. In de praktijk zijn het wel meer dan 4 cadeaus per kind.
De oudste is nu 3.

Het eerste jaar wel gevierd, maar het kind kreeg er zelf niks van mee dus thuis best klein gedaan. Bij familie sinterklaas wat uitgebreider en kerst ook maar een deel koopt dan 1 cadeau per kind en de kinderen krijgen dan al snel wel 5 cadeaus van rond 10 euro.
Jaar 2 was echt echt veel te veel in aantallen. Thuis was nog wel oke, maar met vrienden en familie was de stapel echt gigantisch... Kerst met familie weer iets van 5 dingen
Jaar 3 waren de aantallen beter te behappen per kind maar wel 2 kinderen inmiddels en de jongste kon niet uitpakken want die was te jong. Het gevolg was dat de oudste het uit 'moest' pakken voor wie het aantal weer te hoog lag daardoor. Met familie en vrienden heb ik toen zelf maar een deel uitgepakt.
Jaar 4 is dus nu. Voor thuis zijn de aantallen per kind nu rond de 4 of 5 dingen per vier moment en met familie en vrienden gaat 1 van de vieringen misschien zonder cadeautjes zijn en gewoon kruidnoten bakken, film kijken, knutselen oid worden. De andere 2 vier momenten zullen denk ik 5 tot 7 dingen per kind zijn. Wel heb ik dit jaar veel uitgegeven en zijn de cadeaus groter dan bedoeld geworden. Dat komt ook wel omdat de kleine goedkope dingen echt al veel van is en ik een paar grote dingen graag voor ze wilde. Denk aan bijvoorbeeld een wobbel, Grimm's regenboog en Hubelino. Volgend jaar hoop ik dat het niet meer wordt dan dit en het een stuk goedkoper kan. Kleinere dingen en uitbreidingen op wat we al hebben ipv hele nieuwe dingen in huis te halen.
Wij doen eigenlijk elk jaar wel een beetje hetzelfde.

In schoen kleine cadeautjes, bij aankomst een medium cadeautje en op pakjesavond een groot cadeau van ons, iets van grootouders, een boek en een pyjama.
Tiana, leuk om traditionele kadootjes te geven.

Hier is het traditie om elk jaar een dekbedovertrek te krijgen, maar ze slaapt nog steeds graag onder die van vorig jaar en ze heeft er nu 4 verschillende, dus ik denk dat ik een jaar oversla.
fashionx schreef:
11-10-2018 16:32
Wij zitten eraan te denken om voor sinterklaas een watertafel te geven alvast voor volgend jaar zomer. Ons zoontje is net 1 geworden dus hij zal dan ruim 1.5 jaar zijn.
Is dit leuk en zoja wie heeft er tips voor een goede&leuke ?
En kunnen kids er ook goed aan staan of zijn ze allemaal zo laag..

Had zelf deze gezien ,maar is errrrugg prijzig voor een Sint cadeau.. 🤨
https://www.googleadservices.com/pagead ... ICw&adurl=
Wij hebben een watertafel koffer. Die kun je open vouwen en dan zet ik hem op een kindertafeltje. Zo is hij ook niet zo laag. M'n zoon van 5 speelt er nu nog mee. De bootjes laat hij varen door de baan, maar inmiddels wordt er ook in gespeeld met auto's en waterdieren, haaien en zeehonden en dergelijke.

Ik heb hem bij de action gekocht, maar ik vermoed dat het een seizoensproduct is.
Had ik een tijd geleden een lang bericht hier geschreven, is hij niet geplaatst...

Dank voor de adviezen en ervaringen over poppenhuizen. Verschillende meningen zie ik. Het poppenhuis wat ze nu bij de LIDL hebben vind ik niet leuk, ik zoek iets groters (we hebben het meeneemhuis van Playmobil al) en het liefst in pastelkleurtjes, zoals het plaatje hieronder. Vorig jaar hadden ze er een bij de LIDL die hier erg op leek, maar nu helaas niet.

Afbeelding
@Nicole, misschien komt dat nog. De Lidl heeft vanaf 15 nov weer een speelgoedgids. Althans, dat stond volgens mij laatst in een folder.

Weet iemand wanneer de kortingsacties bij de intertoys zijn?

Inmiddels heeft pup aangegeven wat ze wel van sinterklaas zou willen hebben. Er zitten een aantal dingen bij die ze ook voor haar verjaardag wilde hebben, dus ik denk dat we daar maar naar moeten kijken.
Ik vrees dat wij de intertoys gids niet meer gaan krijgen.

Iemand tips voor cadeau van ongeveer 50 euro voor meisje van 7? Dol op eenhoorns, slijm, turnen, poppen en niet op roze.
Paar goede ringen of een trapeze. Leuk als ze een stevig plafond en ruimte in haar kamer heeft. Mijn dochter heeft een schommel en rekstok op haar kamer, wordt veel gebruikt.
1-Aapje schreef:
16-10-2018 22:09

Iemand tips voor cadeau van ongeveer 50 euro voor meisje van 7? Dol op eenhoorns, slijm, turnen, poppen en niet op roze.
En de gids halen bij een winkel?

Voor een meisje van 7 geen idee, in mijn omgeving vinden die lego Friends en boeken heel leuk dus verder dan dat kom ik niet.
1-Aapje schreef:
16-10-2018 22:09

Duikelrek voor in de tuin?
Step? Rolschaatsen/skates?
Hoe is het met het playmobil onderdeel gegaan Rubble? Misschien heb ik het gemist en ik vroeg het mij af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven