Werk & Studie alle pijlers

ziek

13-10-2018 16:48 96 berichten
...
anoniem_637e3dab9c49b wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:17
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:30
Als je mijn kind zou zijn zou ik het op de dorps Facebook pleuren. Kan die winkel wel meteen opdoeken.
:facepalm:
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:31
doe even normaal zeg, werkgever weet dit niet eens.
En als je je als 17jarige op je bijbaan zo vaak ziek meld, zonder de werkgever een goede reden te geven, is het heel normaal dat hij het contract niet verlengd.
Veel supermarkten gaan om met werknemers alsof het dingen zijn. Zwaar onderbetaald en vervangbaar. Ik zou het niet pikken als ouder.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:30
Als je mijn kind zou zijn zou ik het op de dorps Facebook pleuren. Kan die winkel wel meteen opdoeken.
ik heb je gestaft, vind je posts zeer opruiend naar TO
Cheeks schreef:
Onzin. Ik heb nu griep en lig onder de wol met smartphone. En had vanochtend toch echt koorts.
Griep of influenza is een ziekte die door het influenzavirus wordt veroorzaakt.[1] Dit virus infecteert de luchtwegen. Veel mensen zeggen griep te hebben als ze in de winter of de herfst door een verkoudheidachtige ziekte met wat koorts worden getroffen, maar hierbij gaat het meestal om een gewoon verkoudheidsvirus. Echte influenza leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en een niet te verwaarlozen sterfte.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Griep
Cheeks schreef:
Onzin. Ik heb nu griep en lig onder de wol met smartphone. En had vanochtend toch echt koorts.
Goh, aparte griep. Ik kan bij griep niet eens normaal uit mijn ogen kijken. Maar ik ben dan ook een watje natuurlijk.
Beter met vier katten onder één dak, dan een leugenaar in de køfferbak.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:32
Lage weerstand, smartass.
Dan krijg je nog geen griep.
Calamitycat schreef:
13-10-2018 17:34
Goh, aparte griep. Ik kan bij griep niet eens normaal uit mijn ogen kijken. Maar ik ben dan ook een watje natuurlijk.
Ja meid, jij bent de enige die ooit griep heeft en alles wat zich niet naar jouw maatstaf richt stelt zich aan..
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:33
ik heb je gestaft, vind je posts zeer opruiend naar TO
Doe je ding. Iemand ontslaan wegens gezondheidsklachten na kanker is zum kotzen.
Adem in, adem uit Cheeks. Dat is beter voor je gezondheid.
Pergamon schreef:
13-10-2018 17:34
Griep of influenza is een ziekte die door het influenzavirus wordt veroorzaakt.[1] Dit virus infecteert de luchtwegen. Veel mensen zeggen griep te hebben als ze in de winter of de herfst door een verkoudheidachtige ziekte met wat koorts worden getroffen, maar hierbij gaat het meestal om een gewoon verkoudheidsvirus. Echte influenza leidt bij de meeste mensen tot aanzienlijke ziekteverschijnselen en een niet te verwaarlozen sterfte.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Griep
Op dag 1 deed ik ook niks. Nu zit ik op dag 4 en kan ik forummen.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:35
Ja meid, jij bent de enige die ooit griep heeft en alles wat zich niet naar jouw maatstaf richt stelt zich aan..
:rofl: Jij bent best sneu. En niet omdat je ziek bent.
Calamitycat schreef:
13-10-2018 17:38
:rofl: Jij bent best sneu. En niet omdat je ziek bent.
Zit je King Louie in de kreukels?
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:36
Doe je ding. Iemand ontslaan wegens gezondheidsklachten na kanker is zum kotzen.

En hou je even bij het verhaal. Je geeft er nu zelf een draai aan.
Maar oké, als iemand werkelijk ontslagen wordt vanwege gezondheidsklachten na kanker, dan heb je gelijk.
Maar hier gaat het niet om ontslag én de werkgever weet helemaal niks van die kanker af.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:39
Zit je King Louie in de kreukels?
Sla jij wel vaker de plank volledig mis?
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:37
Op dag 1 deed ik ook niks. Nu zit ik op dag 4 en kan ik forummen.
Zucht....................zat je nog maar op dag 1.
Splinter_ schreef:
13-10-2018 17:40
En hou je even bij het verhaal. Je geeft er nu zelf een draai aan.
Maar oké, als iemand werkelijk ontslagen wordt vanwege gezondheidsklachten na kanker, dan heb je gelijk.
Maar hier gaat het niet om ontslag én de werkgever weet helemaal niks van die kanker af.
Het is een dorp.
En hoe relevant is die melanoomkanker nog voor de huidige kwaaltjes?
En zijn die huidige kwaaltjes dermate heftig dat het ziekmelden noodzakelijk maakt?
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:47
Het is een dorp.
Dus?
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:47
Het is een dorp.
Niet iedereen die in een winkel in een dorp werkt, woont daar ook.
En als werknemers zich ziek melden, zijn dat qua privacy geen zaken waar je het even uitgebreid met je klanten en werknemers over gaat hebben.
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:49
Niet iedereen die in een winkel in een dorp werkt, woont daar ook.
En als werknemers zich ziek melden, zijn dat qua privacy geen zaken waar je het even uitgebreid met je klanten en werknemers over gaat hebben.
Alsof iedereen in een dorp elkaar kent en alles van elkaar weet.
Maar wat is jullie advies nu dan?
Volgende keer als ik weer moet werken veel initiatief nemen volgende keer dat ik moet werken is het zaterdag.. die week erna is het herfstvakantie maar we worden niet ingepland dan meestal in de zomervakantie veel.
Zal ik dan zeggen dat ik dan beschikbaar ben en kan werken?
Mijn advies is om eens na te denken over wat nou echt te ziek is om te werken en wanneer niet.
Gewoon gaan naar die vergadering dan kan je werkgever gelijk zien dat jouw drempel om je ziek te melden wel erg laag is.

Als je ziek bent van de griep ben je zo ziek dat je in bed ligt en niet kan werken en dus ook 's avonds niet naar een vergadering.
En ja bij mij is 3x ziek sinds mei geen verlenging arbeidscontract
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 17:58
Mijn advies is om eens na te denken over wat nou echt te ziek is om te werken en wanneer niet.
Dat is waar maar dit is een goede les voor mij dat ik volgende keer misschien eerst kan komen kijken hoe het gaat en daarna misschien naar huis kan.
truusperenat schreef:
13-10-2018 17:59
Gewoon gaan naar die vergadering dan kan je werkgever gelijk zien dat jouw drempel om je ziek te melden wel erg laag is.

Als je ziek bent van de griep ben je zo ziek dat je in bed ligt en niet kan werken en dus ook 's avonds niet naar een vergadering.
En ja bij mij is 3x ziek sinds mei geen verlenging arbeidscontract
Hebben ze dit gezegd tegen je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven