Werk & Studie alle pijlers

ziek

13-10-2018 16:48 96 berichten
...
anoniem_637e3dab9c49b wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:17
0.00% gewijzigd
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:57
Maar wat is jullie advies nu dan?
Volgende keer als ik weer moet werken veel initiatief nemen volgende keer dat ik moet werken is het zaterdag.. die week erna is het herfstvakantie maar we worden niet ingepland dan meestal in de zomervakantie veel.
Zal ik dan zeggen dat ik dan beschikbaar ben en kan werken?
Leer ervan dat je je bij een volgende (bij)baan je niet zo makkelijk ziek meldt
Valeriexo schreef:
13-10-2018 18:03
Dat is waar maar dit is een goede les voor mij dat ik volgende keer misschien eerst kan komen kijken hoe het gaat en daarna misschien naar huis kan.
Zeker goed!
Alle reacties Link kopieren
Welke behandeling heb je gehad voor de melanoomkanker?
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 18:05
Zeker goed!
Vaak is mijn leidinggevende enthousiast over mij ook tijdens het functionering gesprek zei die dat ik altijd klantvriendelijk ben en goed in het team beval.
Misschien volgende keer zeggen dat ik ervan baal?
Ik wil eigenlijk dit baantje niet kwijt.
SjaanRoeispaan schreef:
13-10-2018 18:07
Welke behandeling heb je gehad voor de melanoomkanker?
2 operaties 1 melanoom op het hoofd en een inwendig in de buik.
Het is erfelijk in mijn familie bij mijn moeder is het er heftiger aan toe zij is al ziek vanaf 2012
dit brengt ook veel stress mee..
Valeriexo schreef:
13-10-2018 18:07
Vaak is mijn leidinggevende enthousiast over mij ook tijdens het functionering gesprek zei die dat ik altijd klantvriendelijk ben en goed in het team beval.
Misschien volgende keer zeggen dat ik ervan baal?
Ik wil eigenlijk dit baantje niet kwijt.
Waarom zal er op korte termijn een volgende keer zijn dan?
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 18:08
Waarom zal er op korte termijn een volgende keer zijn dan?
Nee volgende keer dat ik moet werken bedoel ik
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:37
Op dag 1 deed ik ook niks. Nu zit ik op dag 4 en kan ik forummen.
Dus je zit op dag 4 en meld je pas vanochtend ziek? Da’s ook lullig voor je baas, kan ‘ie met spoed vervanging zoeken ipv gisteren al een rondje bellen.
Valeriexo schreef:
13-10-2018 18:10
Nee volgende keer dat ik moet werken bedoel ik
Als er niet naar gevraagd wordt niet nee. Ga vooral onderzoeken wat echt ziek is en wat niet.

Vinden je ouders het maar oke dat je je steeds ziekmeldt?
Weet je wel wat griep is?

Want als je nog overweegt om te gaan dan ben je blijkbaar niet zo ziek.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pergamon schreef:
13-10-2018 18:11
Dus je zit op dag 4 en meld je pas vanochtend ziek? Da’s ook lullig voor je baas, kan ‘ie met spoed vervanging zoeken ipv gisteren al een rondje bellen.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-10-2018 00:17
Reden: dubbelnicken
7.51% gewijzigd
[...]

Aha. Je zit te dubbelnicken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-10-2018 00:17
Reden: quote verwijderd
66.02% gewijzigd
Dat zou kunnen (zo eens zijn ze het met elkaar), maar volgens mij zijn het 2 forummers die allebei ziek of 'ziek' zijn.
Je arbeidsethos moet omhoog. Tegen onze kinderen zeggen wij ook: probeer het en als het niet gaat kun je altijd naar huis. Natuurlijk niet als het koorts etc heeft maar wel als ze wat half zijn. Nooit gebeld tot nu toe.

Ik werk sinds 1996 en buiten mijn zwangerschapsverlof heb ik mij tot nu toe 3 keer ziek gemeld. De eerste keer met buikloop (thuisgewerkt ivm maandeinde) en twee keer met spanningsklachten.

En ik zeg niet dat bovenstaande normaal is. Ik ga ook wel eens een grens over en had ik beter thuis kunnen blijven maar het geeft wel aan hoe ik er in sta. En de griep heb ik in de afgelopen 45 jaar nog niet gehad.
Dat is heel fijn dat je nooit ziek bent maar jij bent de TO niet.
Misschien is haar weerstand gewoon minder. TO ik weet niet hoé ziek je bent en wat je hebt. Als ik verkouden/niet zo fit/ supermoe ben ga ik wel werken. Hang ik spugend boven het toilet nee dan niet. Dus daar ben ik het wel mee eens; bedenk voor jezelf of je echt niet kunt werken.
Op je werk zou ik open kaart spelen. Zeggen dat je ervan baalt nu al 3 x ziek geweest te zijn, dat je zo blij bent met dit bijbaantje en dat je hoopt dat je nog wat langer kunt blijven dan tot november. Als jij verder goede inzet toont, hard werkt en altijd op tijd bent mag je vast wel blijven hoor.
Dat zeg ik toch ook: ik zeg niet dat dit normaal is maar er zit wel een heel gebied tussen.

Je hebt van die mensen die komen kuchend binnen..ooh ben zo half... Dan weet je gewoon dat ze de volgende dag ziek zijn.
Vanaf mei al drie keer ziekmelden? Bij mij had je eruit gelegen!
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
Polsjef schreef:
13-10-2018 22:20
Dat zeg ik toch ook: ik zeg niet dat dit normaal is maar er zit wel een heel gebied tussen.

Je hebt van die mensen die komen kuchend binnen..ooh ben zo half... Dan weet je gewoon dat ze de volgende dag ziek zijn.
En je hebt mensen die tegen beter weten in wel gaan werken en vervolgens iedereen aansteken of waarvan de hele dag de ellende afdruipt.
Overigens ben ik wel benieuwd wat TO dan heeft
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:30
Als je mijn kind zou zijn zou ik het op de dorps Facebook pleuren. Kan die winkel wel meteen opdoeken.
Ik snap het probleem niet.
Leidinggevende zegt eerst 'alweer ziek!?' wat op zich wel kan, want ze is vaak ziek geweest in korte tijd. Daarna maakt hij een grapje met haar, bedankt haar voor haar telefoontje en wenst haar beterschap.

TO, als je echt zo vaak ziek bent moet je misschien naar de huisarts en daar iets aan doen. Je zal heus niet ontslagen worden, maar als je vaak ziek bent kan het dat je contract niet wordt verlengd. Dat is verder niet persoonlijk, maar een werkgever wil wel iemand op wie hij kan rekenen. Als je vaker ziek bent met een bepaalde reden kan je dat ook vertellen, dat kan meer begrip kweken (wat niet per se betekent dat je contract dan wél verlengd wordt). Maar goed, volgens mij hoef je je niet druk te maken, je leidinggevende is toch niet boos geweest? Ik zou wel proberen iets aan je gezondheid te doen als dat kan. Het is toch ook niet fijn om zo vaak ziek te zijn?
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:57
Maar wat is jullie advies nu dan?
Volgende keer als ik weer moet werken veel initiatief nemen volgende keer dat ik moet werken is het zaterdag.. die week erna is het herfstvakantie maar we worden niet ingepland dan meestal in de zomervakantie veel.
Zal ik dan zeggen dat ik dan beschikbaar ben en kan werken?
.
Je hoeft niks extra's te doen. Ga gewoon weer werken en doe wat je kan om voor een goede gezondheid te zorgen.
Als je beschikbaar bent om te werken en je wil wat extra geld verdienen dan kan je je opgeven.
Je hoeft je nooit schuldig te voelen als je te ziek bent om te werken, dat hoef je ook niet 'goed te maken'. Maar je moet je niet ziek melden omdat je een beetje moe bent of een beetje verkouden of niet zo veel zin hebt. En je moet waar je kan verantwoordelijkheid nemen voor je gezondheid.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven