Werk & Studie alle pijlers

ziek

13-10-2018 16:48 96 berichten
...
anoniem_637e3dab9c49b wijzigde dit bericht op 24-12-2018 18:17
0.00% gewijzigd
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:15
Je hebt gelijk!
Volgende keer voor iemand invallen en heel lang niet ziek melden misschien?

Je kunt je wel voornemen om je heel lang niet ziek te melden, maar gezien jouw gezondheid lijkt me dat niet haalbaar.
Tenzij je je iets te makkelijk ziek meldt, ook als het eigenlijk niet nodig is.

Als je echt ziek bent: ga naar de huisarts. Het is niet echt normaal dat je op je 17e zo vaak ziek bent.
Als je niet echt ziek bent: doe niet zo flauw en ga werken.
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:22
Heb je dit tegen mij?
Nee tegen degene die roept dat je ontslagen wordt. Ik ben de vorige keer te snel gaan werken en nu weer ziek. In 1.5 maand. Ok, ik heb een grotemensenbaan maar soms heb je gewoon pech.

Gelukkig zijn er in een stad vaak tig supermarkten.
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:20
denk je dat ik ontslagen wordt?
Je contract loopt toch af in november? Dan krijg je gewoon geen nieuw contract, dat is niet ontslaan, maar kan je wel op zoek naar nieuw werk.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
13-10-2018 17:24
Je kunt je wel voornemen om je heel lang niet ziek te melden, maar gezien jouw gezondheid lijkt me dat niet haalbaar.
Tenzij je je iets te makkelijk ziek meldt, ook als het eigenlijk niet nodig is.

Als je echt ziek bent: ga naar de huisarts. Het is niet echt normaal dat je op je 17e zo vaak ziek bent.
Als je niet echt ziek bent: doe niet zo flauw en ga werken.
Wat een onzin. Door stress kan je al vatbaarder zijn voor ziekte. Ik was veel vaker ziek toen ik puber was. Was ook heel faalangstig.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:20
Want jij vindt het normaal als iemand met koorts werkt?
waar staat dat hij koorts heeft?
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
13-10-2018 17:25
Je contract loopt toch af in november? Dan krijg je gewoon geen nieuw contract, dat is niet ontslaan, maar kan je wel op zoek naar nieuw werk.
Omdat ze ziek is? Ik zou dat niet pikken. TO ga naar de huisarts en laat een briefje schrijven dat je echt griep hebt.
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:15
Je hebt gelijk!
Volgende keer voor iemand invallen en heel lang niet ziek melden misschien?

Je meldt je dus makkelijk ziek, ook als het niet nodig is.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:25
Wat een onzin. Door stress kan je al vatbaarder zijn voor ziekte. Ik was veel vaker ziek toen ik puber was. Was ook heel faalangstig.
Goede reden om daarmee naar de huisarts te gaan toch?
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-10-2018 17:26
waar staat dat hij koorts heeft?
Griep is koorts.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:24
Nee tegen degene die roept dat je ontslagen wordt. Ik ben de vorige keer te snel gaan werken en nu weer ziek. In 1.5 maand. Ok, ik heb een grotemensenbaan maar soms heb je gewoon pech.

Gelukkig zijn er in een stad vaak tig supermarkten.
Ja probleem is ik woon in een dorpje maar de volgende keer als iemand vraagt om te werken zal ik me aanbieden om te gaan werken en nu tijdje niet ziek melden.
In het verleden ben ik ziek geweest melanoomkanker heb ik gehad en nu nog soms last ervan vaak erg moe enzo dit heb ik niet gemeld bij mijn nieuwe werkgever omdat ik dit niet wilde. maar is het misschien verstandig om te vertellen? en hoe
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:24
Nee tegen degene die roept dat je ontslagen wordt. Ik ben de vorige keer te snel gaan werken en nu weer ziek. In 1.5 maand. Ok, ik heb een grotemensenbaan maar soms heb je gewoon pech.

Gelukkig zijn er in een stad vaak tig supermarkten.
zijn contract wordt niet verlengd zei ik, niet dat hij "ontslagen" wordt.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:26
Omdat ze ziek is? Ik zou dat niet pikken. TO ga naar de huisarts en laat een briefje schrijven dat je echt griep hebt.
Artsen doen dat niet in NL.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:26
Omdat ze ziek is? Ik zou dat niet pikken. TO ga naar de huisarts en laat een briefje schrijven dat je echt griep hebt.
kansloos, einde contract is in principe zonder reden beëindiging
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:26
Ja probleem is ik woon in een dorpje maar de volgende keer als iemand vraagt om te werken zal ik me aanbieden om te gaan werken en nu tijdje niet ziek melden.
In het verleden ben ik ziek geweest melanoomkanker heb ik gehad en nu nog soms last ervan vaak erg moe enzo dit heb ik niet gemeld bij mijn nieuwe werkgever omdat ik dit niet wilde. maar is het misschien verstandig om te vertellen? en hoe
Vervelend. Maar als jij ontslagen wordt en je vertelt het aan de buurt dat dat komt omdat je ziek was doirdat je kanker hebt gehad gaat geen hond daar nog iets kopen hoor.
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:26
Omdat ze ziek is? Ik zou dat niet pikken. TO ga naar de huisarts en laat een briefje schrijven dat je echt griep hebt.
Daarom mijn vraag: wat is voor TO ‘ziek’. Bij 3x echt ziek wordt het tijd voor de huisarts, maar het zou me ook niet verbazen als het 1x flink hoofdpijn, 1x niet fit en nu een verkoudheid is. In geval 1 hoop ik dat ze hulp krijgt, in geval 2 zou in een contract verlenging niet logisch achten.

Edit: nu TO aangeeft door melanoonkanker vaak moe te zijn is bovenstaande overbodig.
pergamon wijzigde dit bericht op 13-10-2018 17:31
8.08% gewijzigd
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:26
Ja probleem is ik woon in een dorpje maar de volgende keer als iemand vraagt om te werken zal ik me aanbieden om te gaan werken en nu tijdje niet ziek melden.
In het verleden ben ik ziek geweest melanoomkanker heb ik gehad en nu nog soms last ervan vaak erg moe enzo dit heb ik niet gemeld bij mijn nieuwe werkgever omdat ik dit niet wilde. maar is het misschien verstandig om te vertellen? en hoe
als jij wil verklaren waarom jij zo vaak ziek bent, vertel je dit.
Alle reacties Link kopieren
Tiana_76 schreef:
13-10-2018 17:27
Artsen doen dat niet in NL.
Ik heb dat al een keer gedaan toen een docent moeilijk deed aan de uni.
Alle reacties Link kopieren
Valeriexo schreef:
13-10-2018 17:26
Ja probleem is ik woon in een dorpje maar de volgende keer als iemand vraagt om te werken zal ik me aanbieden om te gaan werken en nu tijdje niet ziek melden.
In het verleden ben ik ziek geweest melanoomkanker heb ik gehad en nu nog soms last ervan vaak erg moe enzo dit heb ik niet gemeld bij mijn nieuwe werkgever omdat ik dit niet wilde. maar is het misschien verstandig om te vertellen? en hoe
Griep heeft toch niets met kanker te maken?
Alle reacties Link kopieren
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:26
Griep is koorts.
Van griep kan je doodgaan. In veel gevallen is ‘griep’ gewoon een goede verkoudheid. Echte griep kan drie weken duren en daar ben je doorgaans zo beroerd van dat je niet gaat forummen.
Hoe kun je je nou voornemen om je een tijdje niet ziek te melden?
Als je werkelijk zo vaak écht ziek bent, dan kun je je dat niet voornemen, want dan heb je dat niet in de hand.

Als je wel invloed hebt op hoe vaak je je ziek meldt, ben je blijkbaar niet echt ziek.
Alle reacties Link kopieren
Als je mijn kind zou zijn zou ik het op de dorps Facebook pleuren. Kan die winkel wel meteen opdoeken.
Cheeks schreef:
13-10-2018 17:28
Vervelend. Maar als jij ontslagen wordt en je vertelt het aan de buurt dat dat komt omdat je ziek was doirdat je kanker hebt gehad gaat geen hond daar nog iets kopen hoor.
doe even normaal zeg, werkgever weet dit niet eens.
En als je je als 17jarige op je bijbaan zo vaak ziek meld, zonder de werkgever een goede reden te geven, is het heel normaal dat hij het contract niet verlengd.
Alle reacties Link kopieren
Pergamon schreef:
13-10-2018 17:30
Van griep kan je doodgaan. In veel gevallen is ‘griep’ gewoon een goede verkoudheid. Echte griep kan drie weken duren en daar ben je doorgaans zo beroerd van dat je niet gaat forummen.
Onzin. Ik heb nu griep en lig onder de wol met smartphone. En had vanochtend toch echt koorts.
Alle reacties Link kopieren
Splinter_ schreef:
13-10-2018 17:30
Hoe kun je je nou voornemen om je een tijdje niet ziek te melden?
Als je werkelijk zo vaak écht ziek bent, dan kun je je dat niet voornemen, want dan heb je dat niet in de hand.

Als je wel invloed hebt op hoe vaak je je ziek meldt, ben je blijkbaar niet echt ziek.
Zo is dat!
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
13-10-2018 17:30
Griep heeft toch niets met kanker te maken?
Lage weerstand, smartass.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven