Centraal Moderatortopic

29-08-2018 10:30 2878 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_mes ... #p28955681

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-106/list_messages/431859

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
psyche/nieuw-jaar-nieuw-topic-op-naar-2 ... /399046/58#

Hier staat ook die irritante WE-reclame waar ik niet langs kan scrollen.
iPhone SE.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
fijn dat die spuitende aubergine weg is
Waarom krijgt iemand die een old-school racistische post schrijft in het mod-topic een 24-uurs ban terwijl ie eergisteren ook al 24 uur heeft opgeknapt?
Lady*Voldemort schreef:
12-10-2018 22:30
Waarom krijgt iemand die een old-school racistische post schrijft in het mod-topic een 24-uurs ban terwijl ie eergisteren ook al 24 uur heeft opgeknapt?
De administratie schijnt tegenwoordig net zo’n chaos te zijn als de techniek.
Lady*Voldemort schreef:
12-10-2018 22:30
Fijn dat je scherp bent! Het is aangepast. Het moet inderdaad 48 uur zijn.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Ik snap iets niet. Jullie beweren dat het nieuwe systeem van berichten goedkeuren werkt tegen spam, trolltopics, et cetera.
En vervolgens laten jullie een overduidelijk trolltopic door :facepalm: Die staf ik, en vervolgens wordt dat stafje gewoon verwijderd, maar het topic niet. Zien jullie dan echt niet dat het een trolltopic is, of zo?
¡Apagando las luces!
thedutchwiseguy schreef:
12-10-2018 21:57
[...]
Onrust stoken, provoceren? Keihard racisme, persoonlijk op de man was het! Zo' n gast moet je hier toch niet willen mods. Hup een perma! Kom op zeg.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
13-10-2018 08:59
Onrust stoken, provoceren? Keihard racisme, persoonlijk op de man was het! Zo' n gast moet je hier toch niet willen mods. Hup een perma! Kom op zeg.
inderdaad. er wordt immers vaker afgeweken van de bansystematiek.
Die tips die het ouderschap een stuk makkelijker maken hangt voortdurend over wat ik wil lezen.
Erg irritant aangezien ik die snotpuber tegenover me probeer te negeren.
SombraOnline schreef:
13-10-2018 05:10
Ik snap iets niet. Jullie beweren dat het nieuwe systeem van berichten goedkeuren werkt tegen spam, trolltopics, et cetera.
En vervolgens laten jullie een overduidelijk trolltopic door :facepalm: Die staf ik, en vervolgens wordt dat stafje gewoon verwijderd, maar het topic niet. Zien jullie dan echt niet dat het een trolltopic is, of zo?
Trollen krijgen inderdaad wel erg vaak het voordeel van de twijfel.
Je zou als Viva als tussenweg bij bepaalde topics kunnen neerzetten: er bestaan vermoedens dat dit een trolltopic zou kunnen zijn. Of: dit topic wordt in de gaten gehouden.
Zo lullig namelijk om te zien dat bepaalde forummers een hartverzakking krijgen als ze lollige (in hun ogen wrede) reacties lezen in een overduidelijk trolltopic dat maar blijft dooretteren.
Plus: Viva blijft die topics dan in de gaten houden en niet alleen maar als er opnieuw gestaft zou worden.
Het topic "Antidepressiva, wel of niet?" is verwijderd ivm verzoek om medisch advies.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 12:55
Die tips die het ouderschap een stuk makkelijker maken hangt voortdurend over wat ik wil lezen.
Dankjewel voor je melding, we hebben het doorgegeven!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

snug schreef:
13-10-2018 13:14
Trollen krijgen inderdaad wel erg vaak het voordeel van de twijfel.
Je zou als Viva als tussenweg bij bepaalde topics kunnen neerzetten: er bestaan vermoedens dat dit een trolltopic zou kunnen zijn. Of: dit topic wordt in de gaten gehouden.
Zo lullig namelijk om te zien dat bepaalde forummers een hartverzakking krijgen als ze lollige (in hun ogen wrede) reacties lezen in een overduidelijk trolltopic dat maar blijft dooretteren.
Plus: Viva blijft die topics dan in de gaten houden en niet alleen maar als er opnieuw gestaft zou worden.
Beste Snug en SombraOnline,

Bij vermoedens van trollen (zonder 'bewijs') maken wij hiervan altijd een notitie in het dossier van de betreffende forummer. Deze forummer blijft dan op die manier bij ons in beeld. Mochten er weer 'dubieuze' berichten geplaatst (en gestaft) worden dan kunnen we het postgedrag beter beoordelen met de eerdere meldingen in ons achterhoofd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-10-2018 14:50
Reden: offtopic - beleid
98.36% gewijzigd
.
ModeratorViva schreef:
13-10-2018 14:41
Beste Snug en SombraOnline,

Bij vermoedens van trollen (zonder 'bewijs') maken wij hiervan altijd een notitie in het dossier van de betreffende forummer. Deze forummer blijft dan op die manier bij ons in beeld. Mochten er weer 'dubieuze' berichten geplaatst (en gestaft) worden dan kunnen we het postgedrag beter beoordelen met de eerdere meldingen in ons achterhoofd.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Dit topic heeft letterlijk élk ingrediënt van een troll. Dat jullie dat zelf serieus niet zien.

Maar werkt top hoor, dat goedkeuren van berichten. :thumbsup:
¡Apagando las luces!
Nemaìn’ schreef:
13-10-2018 12:55
Beste Nemaìn’,

Gaat het om een banner? We zien hem zelf namelijk niet.. We hebben dus wat meer informatie nodig om er iets aan te kunnen doen. Heb je misschien een screenshot voor ons, en de URL? Dan kunnen we het makkelijker traceren en laten aanpassen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
13-10-2018 15:49
Beste Nemaìn’,

Gaat het om een banner? We zien hem zelf namelijk niet.. We hebben dus wat meer informatie nodig om er iets aan te kunnen doen. Heb je misschien een screenshot voor ons, en de URL? Dan kunnen we het makkelijker traceren en laten aanpassen. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Zo’n reclame tussen de berichten in.
Mods, kijk even naar dit topic, de post van 16:27 actueel/lintje-voor-a7-blokkeerders/lis ... s/429435/6#
Ik heb het gestaft, maar blijkbaar zien jullie dat niet.

edit : inmiddels wel. Dank voor het ingrijpen !
nounou
Nouschi schreef:
13-10-2018 08:59
Ja, dat. Flikkert op zeg.
Er heeft nu weer iemand een 24-uursban wegens racisme. Waarom treden jullie daar niet strenger tegen op? Racisme is tegen de huisregels en tegen de wet, onbegrijpelijk dat racisten een tweede (derde, vierde, vijfde...) kans krijgen.
Trotter schreef:
13-10-2018 20:57
Er heeft nu weer iemand een 24-uursban wegens racisme. Waarom treden jullie daar niet strenger tegen op? Racisme is tegen de huisregels en tegen de wet, onbegrijpelijk dat racisten een tweede (derde, vierde, vijfde...) kans krijgen.
Zal wel weer onder vrijheid van meningsuiting vallen.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
charlottew88 schreef:
13-10-2018 21:06
Zal wel weer onder vrijheid van meningsuiting vallen.
Of ze denken echt dat de racisten iets leren van zo'n bannetje :rofl:
Trotter schreef:
13-10-2018 20:57

Ja, eens. De tekst die er stond was ook niet op het randje, maar fullblown zoals je dat ooit in het Zuid-Afrika tijdens de apartheid had kunnen horen. Alleen noemden ze het toen geen afrikanen.
nounou
Lady*Voldemort schreef:
13-10-2018 21:09

Het is een forummer die voor het laatst in mei had gepost, dus een 24-uurs ban is een lachertje, een symbool, meer niet.
nounou
Lady*Voldemort schreef:
13-10-2018 21:09
Ja dat kan ook :HA:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven