Napraattopic deel 104
dinsdag 25 september 2018 om 10:00
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

maandag 15 oktober 2018 om 15:58
MarindaH schreef: ↑15-10-2018 14:06Zonde zeg, dat de TO van het 'mijn zoon is homo'-topic het heeft opgegeven. En ik snap het best, na 10 pagina's discussie over het openen van zo'n topic en dat gejank om de titel. Echt, waar een groot forum klein in kan zijn. Er staan behoorlijk idiote reacties in. Zoals dat ze zelf dus vooroordelen heeft, anders zou ze zo'n topic niet openen.
Wat een zuurgraad. Bah!
Het ging niet alleen om de titel, ook om de (ietwat) homofobe toon van de OP. Daar reageren mensen op. Wil je dat niet, dan moet je de OP zorgvuldiger schrijven. Vind ik dan.

maandag 15 oktober 2018 om 16:00
Een moeder die haar angsten uitspreekt is niet per definitie een homofoob.
Ze is heel duidelijk in haar OP hoe ze over haar zoon denkt. Ze is gewoon bang voor wat anderen van hem denken.
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 15-10-2018 16:01
14.89% gewijzigd
maandag 15 oktober 2018 om 16:01
maandag 15 oktober 2018 om 16:05
Nou, dit dus.
Ze klopte zichzelf nog even op de borst, dat ze haar zoon(s geaardheid) liefdevol geaccepteerd had.
Wat valt daar in godsnaam aan te accepteren?
Ik vind het vrij schokkend dat mensen dat dan ook nog een compliment waard vinden.
Echt, het gros ziet niet dat alleen die bewoording al tenenkrommend en bevooroordeeld is.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

maandag 15 oktober 2018 om 16:11
Solomio schreef: ↑15-10-2018 16:05Nou, dit dus.
Ze klopte zichzelf nog even op de borst, dat ze haar zoon(s geaardheid) liefdevol geaccepteerd had.
Ik vind het vrij schokkend dat mensen dat dan ook nog een compliment waard vinden.
Echt, het gros ziet niet dat alleen die bewoording al tenenkrommend en bevooroordeeld is.
Eens. Dan maar zuur.

maandag 15 oktober 2018 om 16:14
Misschien was het onhandig geformuleerd maar wat is er erg aan om met andere ouders van gedachte te wisselen ?Solomio schreef: ↑15-10-2018 16:05Nou, dit dus.

maandag 15 oktober 2018 om 16:17
Eens.Solomio schreef: ↑15-10-2018 16:05Nou, dit dus.
Geen bijzonderheden
maandag 15 oktober 2018 om 16:22
Ja ze vind zichzelf nogal geweldig en als er forummers zijn die er een ander mening op na houden vervalt zij in calimerogedrag.Solomio schreef: ↑15-10-2018 16:05Nou, dit dus.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
maandag 15 oktober 2018 om 16:26
Onhandig geformuleerd.....
Ik wissel dagelijks met andere ouders van gedachten, niks mis mee. Maar dat je eigen angsten mede een uiting (kunnen) zijn van je eigen vooroordelen vind ik in dit soort situaties erg belangrijk om in te zien.
David Dunning
David Dunning

maandag 15 oktober 2018 om 16:28
Je zet zelf het woord kunnen al tussen aanhalingstekens. Er wordt erg veel ingevuld voor TO nav een OP.

maandag 15 oktober 2018 om 16:29
Mijn zoon krijgt regelmatig iets naar zijn hoofd geslingerd hij zit er gelukkig niet mee ik soms wel , wat is dan precies mijn vooroordeel ?

maandag 15 oktober 2018 om 16:33
Niks. Maar ik was aanwezig in het topic waar dit topic door geïnspireerd is omdat een moeder de weg kwijt was en voel geen enkele behoefte om in dit tweede topic dat op deze manier start mee te praten.
Waarbij ik eerlijkheidshalve moet vermelden dat ik geen behoefte heb aan een lotgenoten-groep of platvorm, maar wel iets zou kunnen zeggen om anderen een hart onder de riem te steken.

maandag 15 oktober 2018 om 16:36
Jouw laatste zin is veelzeggend. Blijkbaar weet jij uit ervaring dat daar behoefte aan kan zijn.yette schreef: ↑15-10-2018 16:33Niks. Maar ik was aanwezig in het topic waar dit topic door geïnspireerd is omdat een moeder de weg kwijt was en voel geen enkele behoefte om in dit tweede topic dat op deze manier start mee te praten.
Waarbij ik eerlijkheidshalve moet vermelden dat ik geen behoefte heb aan een lotgenoten-groep of platvorm, maar wel iets zou kunnen zeggen om anderen een hart onder de riem te steken.

maandag 15 oktober 2018 om 16:38
charlottew88 schreef: ↑15-10-2018 16:22Ja ze vind zichzelf nogal geweldig en als er forummers zijn die er een ander mening op na houden vervalt zij in calimerogedrag.
Nou dat zie ik dan ook weer niet.

maandag 15 oktober 2018 om 16:40
Nou in eerste instantie dacht ik van wel maar zit me nu te bedenken waar het over zou moeten gaan , ja ik maak me wel eens zorgen om hem doe ik over mijn andere zoon ook is nu eenmaal de aard van het beestje. Dus vrees dat ik ook vrij snel uit gekletst zal zijn maar misschien ook niet we zullen zien .
maandag 15 oktober 2018 om 16:52
Maar dat is eigenlijk wat ik ook zeg: je maakt je bij tijd en wijlen zorgen om je kinderen. Om allerlei redenen. En ik begrijp best dat je je zorgen kunt maken over het gebrek aan tolerantie t.o.v. homo's.Yildizlar schreef: ↑15-10-2018 16:40Nou in eerste instantie dacht ik van wel maar zit me nu te bedenken waar het over zou moeten gaan , ja ik maak me wel eens zorgen om hem doe ik over mijn andere zoon ook is nu eenmaal de aard van het beestje. Dus vrees dat ik ook vrij snel uit gekletst zal zijn maar misschien ook niet we zullen zien .
Maar als je eerst vermeldt dat je zelf zijn geaardheid geaccepteerd hebt, liefdevol nog wel, sla je wat mij betreft de plank mis.
Ik zie dat sommigen dat begrijpen, anderen niet, het zij zo.
Geaardheid en accepteren passen wat mij betreft niet bij elkaar. Dat is net zoiets als dat je accepteert dat je kind bruin haar heeft.
David Dunning
David Dunning

maandag 15 oktober 2018 om 16:58
Ja dat liefdevol accepteren hoeft voor mij ook niet mijn kinderen mogen zijn zoals ze zijn , acceptatie heeft in deze een negatieve bijsmaak .Solomio schreef: ↑15-10-2018 16:52Maar dat is eigenlijk wat ik ook zeg: je maakt je bij tijd en wijlen zorgen om je kinderen. Om allerlei redenen. En ik begrijp best dat je je zorgen kunt maken over het gebrek aan tolerantie t.o.v. homo's.
Maar als je eerst vermeldt dat je zelf zijn geaardheid geaccepteerd hebt, liefdevol nog wel, sla je wat mij betreft de plank mis.
Ik zie dat sommigen dat begrijpen, anderen niet, het zij zo.
Geaardheid en accepteren passen wat mij betreft niet bij elkaar. Dat is net zoiets als dat je accepteert dat je kind bruin haar heeft.

maandag 15 oktober 2018 om 17:08
Ik las je post. Je hebt gelijk wat mij betreft. Zo normaal is het niet die acceptatie.

maandag 15 oktober 2018 om 17:10
Er wordt een hoop drama gemaakt over 1 woord.*Labalade* schreef: ↑15-10-2018 17:07Ik heb nog geen flauw idee of mijn kind hetro, homo, bi of anderszins geaard is. Fijn, dan hoef ik hem voorlopig ook nog niet te accepteren![]()