Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Doen jullie dan ook echt aan het geklop op het raam en wauw sinterklaas heeft cadeautjes gebracht?
anoniem_64c6c4c645fab wijzigde dit bericht op 15-10-2018 22:24
3.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lavendel_12 schreef:
15-10-2018 22:08
Doen jullie dan ook echt aan het geklop op het raam en wauw sinterklaas kreeg cadeautjes gebracht?
Neuh, de jongste na mijn zoon is mijn broertje van 16 dus dat lijkt me niet nodig. Maar cadeautjes uitpakken vindt hij de shit ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
15-10-2018 22:16
Neuh, de jongste na mijn zoon is mijn broertje van 16 dus dat lijkt me niet nodig. Maar cadeautjes uitpakken vindt hij de shit ;)
Hahaha, schoen zetten!
Ja dat gaan we wel proberen een keertje. Zien wel goe het gaat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik ben 9 december uitgerekend dus denk dat we sint overslaan. Als het uitkomt loopt man nog wel even naar de intocht denk ik met dochter.
Andere jaren vierden we het wel met mijn neefje, dit is het eerste jaar dat hij niet geloofd.

Dochter is dan 22mnd maar snapt het nog niet echt, op het kdv komt piet wel muziek maken op de groep.
Hier is overslaan geen optie met een halfzus van 6 en neefje van 4. Wij vieren het het laatste weekend van november bij mijn schoonouders (ivm omgangsregeling). Vorig jaar was hij echt nog klein en zat stokstijf bij opa op schoot. Veel te druk. 5 december wil ik het thuis met zijn drietjes nog klein vieren met gourmetten ofzo en cadeautje + chocoladeletter. Ook praktisch want heb nu al te veel cadeautjes voor zoon.
@aapje: laat je je zoon ook mee gourmetten? En hoe doe je dat dan? Ik wil hier ook zo graag, maar heb het nog niet aangedurfd, ben bang dat het veels te lang duurt voor hem...
Hier ook Sinterklaas omdat we het zelf leuk vinden ;-) En Kerst idem.
Komend jaar nog op de ouderwetse manier Sinterklaas, dus lootjes met schoonfamilie met cadeaus voor de twee kleintjes ( neefje van 2 en dochter van 1)
Uit eten met mijn familie en met Kerst pakken we dan wat meer uit.

Maar dat zal volgend jaar wel veranderen, neefje begrijpt dan denk ik Sinterklaas wel, dochter is dan 2 geweest en snapt denk ik wat meer van het concept cadeautje uitpakken ;-) Geen lootjes meer bij schoonfamilie en ook bij mijn eigen familie zal Sinterklaas dan anders gevierd gaan worden.

@ Tandjes, dochter mist 2 voortanden.. Ze is nu dracula! Twee snijtandjes boven heeft ze, 3 tandjes onder. Maar die 2 voortanden zijn er niet. Het ziet er een beetje gek uit ;-) Komt vast goed toch? ;-)
Maartje2016 schreef:
16-10-2018 08:15
@aapje: laat je je zoon ook mee gourmetten? En hoe doe je dat dan? Ik wil hier ook zo graag, maar heb het nog niet aangedurfd, ben bang dat het veels te lang duurt voor hem...
Ik heb nog geen idee haha. Het idee vind ik leuk maar weet niet of het haalbaar is. Denk dat ik sowieso zorg voor dingen die hij zeker lust dus pannenkoekenbeslag bijvoorbeeld.
Ik lees nog steeds mee hier ;)

Vorig jaar mer kerst hebben wij gegourmet. Bij ons thuis met alleen mijn ouders.

Zoon at lekker stokbrood, wat vleesjes, komkommer, tomaat.
Omdat we gezellig met elkaar aan tafel zaten, hield zoon het lang vol. En als hij klaar is, mocht hij van tafel af om te spelen. Want het is inderdaad een lange zit.

Vond het wel echt een succes.
lux- schreef:
14-10-2018 17:19
‘Loedervader?’ Vroeg zij. ‘Wanneer heb jij de zoon voor het laatst verschoond?’ ‘Jij hebt hem toch verschoond?’ Zei Loedervader. ‘Nee,’ zei Loedermoeder, ‘alleen vanochtend’. ‘Nou, ik voor het laatst gisteravond’, zei Loedervader.
Hahaha beetje balen voor je dreumes maar mooi omschreven :hihi: . Herkenbaar hoor zulke misverstandjes!

@sinterklaas: dat zal zoon nog wel grotendeels ontgaan dit jaar, maar we vieren het waarschijnlijk toch sowieso met schoonouders. Dat deden we al jaren voordat er een kleinkind was :P . Nu hebben schoonouders nog meer reden om allerlei cadeaus in te slaan :$ .

@envelop: succes, hopelijk kun je goed je rust pakken!

@chantilly: hier kwamen ook boven eerst de twee snijtanden aan de zijkant door en kort daarna pas de tandjes in het midden.
happiness = reality - expectations
@Rosings

Goede vraag wat het tanden poetsen betreft.. ik mag ook bijna nooit poetsen, dus heb het sabbelen en kauwen steeds als ‘wennen aan het ritueel’ gezien.. maar ja, wanneer ga je actief poetsen...?
Kleine dracula dreumes Chantilly ;) kindje van een vriendin van me heeft 2 ondertandjes en de 2 snijtanden boven, het ziet er zo schattig uit!

@Sinterklaas: vriend en ik hebben niks met sinterklaas, we vinden kerst veel leuker! Zoon snapt er nu toch niks van dus dit jaar kunnen we het nog overslaan en volgend jaar zien we wel weer verder. Al zal hij bij opa en oma vast een keer zijn schoen mogen zetten met neefjes/nichtjes die nog wel geloven.

Zoon zit hier volop in een 'sprongetje'... echt een vervelende fase nu, gaat van lief vrolijk jongetje naar een huilend, gillend, boos duiveltje. Eten is dráma, slapen is ook niet je van het en zoon wil alleen maar bij mij zijn. Zelf zijn papa wil hij negen van de tien keer niet.
Hopelijk is dit weer snel voorbij en krijgen wij ons lieve mannetje weer terug.
Maartje2016 schreef:
16-10-2018 08:15
Hier zal ook met kerst wel gegourmet worden. Ik zou denk ik zorgen dat ze zich eerst vermaakt met stukje brood en dat ik dan ondertussen eerst wat voor haar bak en op bord schep. Denk dat ik dr ook gewoon even zou laten spelen als ze er zat van is en wij met zijn allen nog zitten te tafelen. Voor het ijs komt ze toch wel weer aan tafel! :biggrin:

Op vakantie ging dat trouwens ook wel goed met aan tafel zitten in restaurant. Als er van alles om haar heen gebeurt vind ze dat ook reuze interessant!

Ben een beetje bezig met drinken uit een beker. Ze zet de beker wel aan de mond, maar madame snapt niet dat je de beker dan ook omhoog moet kantelen. Daar mag mama natuurlijk absoluut niet mee helpen en dan wordt het een soort getouwtrek aan de beker waarbij ik probeer te voorkomen dat de inhoud met een zwieper op de grond of tegen de muur terecht komt :facepalm:
@tandenpoetsen: sinds onze gastouder een weekend heeft opgepast haha, doet ze dr mondje zelf open of als je er om vraagt. Daarna poets ik en dat vind ze alsnog niet altijd leuk zeker als er tanden doorkomen. Probeer haar wel af te leiden met zingen, praten of fluiten. Als ik klaar ben mag ze zelf altijd nog even 'poetsen'
Lavendel_12 schreef:
16-10-2018 14:55
Hier zal ook met kerst wel gegourmet worden. Ik zou denk ik zorgen dat ze zich eerst vermaakt met stukje brood en dat ik dan ondertussen eerst wat voor haar bak en op bord schep. Denk dat ik dr ook gewoon even zou laten spelen als ze er zat van is en wij met zijn allen nog zitten te tafelen. Voor het ijs komt ze toch wel weer aan tafel! :biggrin:

Op vakantie ging dat trouwens ook wel goed met aan tafel zitten in restaurant. Als er van alles om haar heen gebeurt vind ze dat ook reuze interessant!

Ben een beetje bezig met drinken uit een beker. Ze zet de beker wel aan de mond, maar madame snapt niet dat je de beker dan ook omhoog moet kantelen. Daar mag mama natuurlijk absoluut niet mee helpen en dan wordt het een soort getouwtrek aan de beker waarbij ik probeer te voorkomen dat de inhoud met een zwieper op de grond of tegen de muur terecht komt :facepalm:
Ik ben meer bang dat het te lang duurt dat hij nergens aan mag zitten. Er staat een razend interessant ding op tafel, waar papa en mama op mogen bakken en koken, wat sist en spettert. Dat zijn allemaal factoren die hem aantrekken, en dan zou hij er vanaf een afstandje naar moeten kijken :-D
Maartje2016 schreef:
16-10-2018 15:15
Ik ben meer bang dat het te lang duurt dat hij nergens aan mag zitten. Er staat een razend interessant ding op tafel, waar papa en mama op mogen bakken en koken, wat sist en spettert. Dat zijn allemaal factoren die hem aantrekken, en dan zou hij er vanaf een afstandje naar moeten kijken :-D
Ja zo, tja dat interesseerd haar niet zo. Op vakantie had ik ook zo gietijzeren ding waar mijn eten al kokend/sissend op werd geserveerd dat boeit haar niet zo. Net als dat we aan het bbq zijn. Ze kijkt wel maar aanzitten niet.
Gourmetten waag ik me nog maar niet aan. Hier drinkt zoon eigenlijk voornamelijk uit een gewone beker tegenwoordig, maar ik heb hem dat niet bewust geleerd ofzo. Toen hij zelf de dop van zijn tuitbeker afschroefde om een ‘gewone’ slok te nemen had ik het idee dat het misschien wel eens tijd was voor een gewone beker ;)

Dus ik zou lekker wachten als het nog niet lukt. Ze kan vast uit een gewone beker drinken tegen dat ze 18 is ;)
lux- wijzigde dit bericht op 16-10-2018 16:59
5.54% gewijzigd
Hier gaat de beker trouwens wel met enige regelmaat om omdat hij hem altijd zo in zijn ‘beweegradius’ zet op tafel en dan moet hij vreselijk huilen, ook al zeg ik dan: geeft niks lieverd dat kan gebeuren! Echt dikke tranen, arme schat :P
Maartje2016 schreef:
16-10-2018 15:15
Wij gaan thuis gourmetten dus zoon kan van tafel als het te lang duurt.
Zoon drinkt uit bidons, rietjesbekers zonder rietje erin (zoon hield die juist op zijn kop en dat werkte niet met een rietje erin) of gewone bekers.
1-Aapje schreef:
16-10-2018 15:36
Wij gaan thuis gourmetten dus zoon kan van tafel als het te lang duurt.
Haha, ik denk dat hij hier niet van tafel wil, want dat is waar het allemaal gebeurd. Hij zou het met een gourmetstel op tafel zelfs als straf zien als we hem een filmpje aanbieden :rofl:
Maartje2016 schreef:
16-10-2018 15:40
Haha, ik denk dat hij hier niet van tafel wil, want dat is waar het allemaal gebeurd. Hij zou het met een gourmetstel op tafel zelfs als straf zien als we hem een filmpje aanbieden :rofl:
Dan lekker laten toekijken. Misschien wel pannetje geven om mee te spelen. Desnoods zorgen voor twee pannetjes. Eentje waar je samen eten indoet en zodat jij hem erop kan zetten. Eentje die dan dus nog koud is voor de volgende ronde. Zodat zoon wel zijn pannetje kan vullen maar geen heet pannetje vast hoeft te houden. Eerste panbetje kan dan weer afkoelen als twee erop staar.
Mmm... dat kan wel eens gaan werken :idee:

Eens kijken of ik mijn man kan overtuigen, ik heb nog 5mnd tot ons volgende potentiële gourmetmoment, dus dat moet lukken
:yes:
Nu heb ik ook zin om te gourmetten! :lol:

@tandenpoetsen, ik heb geen idee of het klopt maar ik heb in mn hoofd dat het vanaf 1,5 toch wel belangrijk is om "echt" te poetsen.
Hier heeft ze er niet altijd zin in maar het lukt wel, ik doe zelf mn mond ook open en vraag haar hetzelfde te doen. Zelf poetsen doen we niet meer, ik heb het idee dat het duidelijker voor haar is als wij het gewoon altijd doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven