Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
@ nijntje, sokken van de zeeman. Miet duur, blijven mooi en goed zitten, maat staat erop. De anti slipsokken zijn daar ook fijn.

En de rompers met knoopjes op de schouders. Maar daar ging het niet over ;)

Over dat poetsen.. wat een drama ja. Hier gaat 1x per dag al moeizaam. Gebruiken jullie ook tandpasta? Wij zijn nog erg zoekende hoe we dat zo goed mogelijk kunnen aanpakken zonder strijd. Lukt nog niet echt haha.

Wat is er veel geschreven zeg. Ik ben het overzicht even kwijt O_o

Las nog iets over hoe je terugkijkt op de kraamtijd en babytijd. Wat verschillend kan iedereen dat ervaren he.
Fijn om te weten dat het voor een volgend kindje ook weer heel anders kan zijn.

Ik heb tijdens de kraamtijd en babytijd volgens mij alles wel een keer gevoeld. Wat me wel is bijgebleven is dat ik die roze wolk echt direct niet had. En dat me dat in het begin heel onzeker maakte. En daarna boos, omdat iedereen me toch maar had wijsgemaakt dat je dat gevoel gelijk hebt zodra je baby uit je buik is.. gelukkig had ik mensen om me heen die wisten hoe het was, en dat lang niet iedereen die roze wolk krijgt.
Dat zal het een (hopelijk als het lukt) volgende keer vast wel makkelijker maken.
fiona2018 schreef:
18-10-2018 13:57
Ik ben nu net 7 weken zwanger en sinds een week weer echt ziek. Het valt me echt zwaar nu met een dreumes. Ze slaapt nu en ik zou eigenlijk moeten werken (ik werk thuis) maar ik voel me zo moe en misselijk dat ik me er niet toe kan zetten. Daar zal ik vanavond wel spijt van krijgen want dat betekent dat ik niet vroeg naar bed kan. Ik voel me ook een beetje schuldig naar dochter toe want ik wilde vanmiddag van alles met haar gaan doen, maar gister stond ik kokhalzend midden op straat. Vorige keer was ik ook zo ziek, ik hoop dat het dit keer sneller wegtrekt :-(

Beterschap Heytan!
Ooh man, ik leef met je mee!
Niet schuldig voelen hoor tegenover je dochter (al snap ik het best) je kan er niks aan doen. De komende weken wat meer binnen doen is ook geen ramp, samen een spelletje of filmpje kijken of knutselen of stickeren. Je lichaam heeft even je energie nodig. Om een baby te laten groeien ;)

Hopelijk trekt het snel weg. Succes!
Oh wat shit zeg Fiona, hoop dat je je snel weer stukken beter voelt. Lijkt me heel zwaar en dan ook nog met een dreumes erbij...

Wij poetsen vanaf de start met babytandpasta, het is juist belangrijker dat ze de pasta in de mond krijgen dan dat je alle tandjes raakt. Onze tandarts gaf destijds ook het advies van 2x poetsen bij 2 dus dat gaan we maar doen.

Zojuist heb ik een lang gesprek met de dieëtist van Elsa gehad en wij gaan vanaf nu ook langzaam de flessen minderen. Ze kreeg nog 2x 120+4 en vanaf nu gaan we stoppen met de ochtendfles. Heb zelf het idee dat ze er op zich wel klaar voor is maar denk dat ze het morgen wel moeilijk gaat vinden. Hoe we het doen laat de dieetiste aan ons over, eerst nog halve flessen of meteen stoppen en naar het ontbijt. Vanavond maar even overleggen met man hoe we dat gaan doen.

Ze vertelde ook dat de inzichten voor voeding bij baby's weer veranderd zijn. Als er een grotere kans is op allergieën wordt er aangeraden zo lang mogelijk bv te geven (niks nieuws) maar ook om juist vanaf 4mnd al te starten met voeding ipv 6mnd. Wij gaan de baby dus straks niet via rapley voeren maar met potjes vanaf 4mnd volgens hun introductieschema waarbij de allergenen zo vroeg mogelijk worden geïntroduceerd (ik heb veel vertrouwen in haar en haar onderzoeken). Ben wel benieuwd hoe dat tzt gaat.

En beterschap Heytan!
Heb je de onderzoeken ook gelezen Envelop? Ik ben na het lezen daarvan niet overtuigd dus ga het ook niet toepassen.

@Heytan: Tweede zwangerschal hoeft niet gelijk te verlopen. Bij eerste 7 weken misselijk en overgeven. Nu 1 dag in 21 weken. Ben wel uitgeput en deels in ziektewet met bekkeninstabiliteit.
@aapje, ze zou me volgende week nog wat sturen dus nee, ik heb het nog niet gelezen. Zij werkt zelf mee aan diverse internationale onderzoeken en kijkt vooral naar de invloed en ontwikkelingen van allergieën. Ze gaf ook eerlijk aan dat ze mij 9mnd terug een ander advies zou hebben gegeven maar dat er nu weer nieuwe inzichten zijn.

Ben jij je er ook in het verdiepen? Naar welke onderzoeken verwijs jij?
Envelop schreef:
18-10-2018 17:04
@aapje, ze zou me volgende week nog wat sturen dus nee, ik heb het nog niet gelezen. Zij werkt zelf mee aan diverse internationale onderzoeken en kijkt vooral naar de invloed en ontwikkelingen van allergieën. Ze gaf ook eerlijk aan dat ze mij 9mnd terug een ander advies zou hebben gegeven maar dat er nu weer nieuwe inzichten zijn.

Ben jij je er ook in het verdiepen? Naar welke onderzoeken verwijs jij?
Ik heb de onderzoeken gelezen die als een van eerste uitkwamen over de 4 maanden. Het onderzoek ging over verschil tussen 4 maanden of (ik geloof) 4 jaar. En stuk over 4 of 6 maanden maar daarbij had groot deel van eerste groep zich niet aan voorwaarden gehouden wat betrouwbaarheid in twijfel trok. Daarbij geloof ik dat ze bepaalde allergenen ook al via borstvoeding binnenkrijgen want anders zouden er geen voedende moeders op dieet zijn ivm allergieën bij de baby's. Ik kan me wel iets indenken dat men er bij kv anders instaat omdat dat natuurlijk altijd hetzelfde is en niet beïnvloedbaar door dieet moeder. Ik let wel op mijn eigen voeding nu trouwens en probiotica omdat er theorieën zijn dat bepaalde stoffen minder worden doorgegeven in bv als darmflora beter is.
Maar dat zijn dus weer oudere onderzoeken? Probiotica is mij ook weer aangeraden vanaf 32 weken zwangerschap tot de eerste 12mnd van de baby. Ik richt me natuurlijk heel erg op de allergen, geloof wel dat de rapley methode andere voordelen heeft zoals betere ontwikkeling van motoriek, grenzen leren aangeven met voeding, ontwikkeling spraak etc etc maar als ik er iets aan kan doen om te voorkomen dat de tweede weer een heftige allergie krijgt gaat dat voor!
@Envelop: Ik heb ze eind vorig jaar gelezen. Vind ook geen nieuwere via google trouwens. Wel nieuwe reviews over onderzoeken van 2015 en 2017.
Ik hoop wel voor jullie dat dit kindje gewoon geen eczeem heeft. En dat onze baby geen kma heeft al is ie daar gelukkig grotendeels overheen.

@Muziek/cd's: Hebben jullie nog tips voor leuke cd's voor in de auto? Heb er nu paar van minidisco besteld nadat zoon zeer vrolijk werd van de muziek op YouTube.
Dr eczeem is niet voedingsgerelateerd maar ik hoop idd dat onze zoon daar geen last van krijgt! En dat jullie kind ook lekker vrolijk en allergie vrij is
Hebben jullie tips om dreumes aan tafel te houden? Sinds een aantal weken hebben we het blad van de stokke gehaald en kan ze zelf op en ad de stoel klimmen. Aan het begin ging dit erg goed maar sinds een dikke week is ze ons enorm aan het testen en weten wij niet goed hiermee om te gaan. Ze stuitert alle kanten op, wil de tafel opklimmen en gaat op de stoel staan terwijl ze dondersgoed weet dat dat niet mag. Gooit dan extra dr vork op de grond en luistert totaal niet naar onze "nee", "op je billen zitten etc". Door al het geklooi eet ze bijna niks en begint het een echte strijd te worden.
Vanavond hebben we geprobeerd speelgoed erbij te zetten en soms ook wat te voeren maar dat heeft geen effect. Ze wil volgens mij wel eten maar is er echt te rusteloos voor.

Man zei, vraag het forum maar eens voor tips dus bij deze. Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Liedjes zingen, eten delen ed lijken ook niet te helpen.
Ik zou het blad weer terug zetten :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik wil haar niet moeten tillen en met het ontbijt gaat het veel beter... Maar misschien is het toch teveel vrijheid voor haar.
Ik zou ook het blad weer terugzetten, maar ik hou dan ook totaal niet van zo'n strijd aan tafel. Op vakantie hadden we hetzelfde. We hadden een aantal keer een overnachting waar geen kinderstoel was. Ze at dan bijna niet en rende alleen maar de kamer door. Als we wel een kinderstoel hadden (zo'n IKEA stoel) dan bleef ze keurig zitten en at ze haar hele bord leeg.

Hier thuis hebben we ook sinds een paar weken een Stokke zonder blad en hier gaat het wel goed vooralsnog.
Zo, de baby eh dreumes is weer zichzelf en lacht zich een ongeluk. Eert binnen 5 minuten een potje leeg en een boterham. Enig nadeel is dat hij nu niet meer tot 7 slaapt mar tot 6 uur maar daar mag ik niet over zeiken.
Sterkte voor de zwangeren
Het blijft gewoon intens die eerste maanden op welke manier dan ook en iedere bubbel is dan weer anders maar intens is deze zeker ;)

Envelop poehh ik moest ook weer even slikken bij je post, kan me zo goed voorstellen hoe verdrietig je wordt als je dan de foto’s terug ziet! Gelukkig gaat het nu zoveel beter met Elsa en kan je genieten.
En straks een heerlijke kleine frummel erbij het is en blijft bijzonder en ik hoop dat alles gewoon goed gaat en hij of zij overal doorheen fiets en alle ellende bespaard blijft!
Appart ik had vandaag ons eerste gesprek met de diëtiste voor dochter, en daar is dit ook ter sprake gekomen, ik neig ook om zoon die trouwens fv krijgt dus ergens ook met 4-5 maanden bijvoeding te gaan geven en ook eerder te starten met evt ei en noten, ik hoop zo dat hij ook gespaard blijft wat eczeem en allergieën betreft. Maar uiteindelijk is de kans gewoon weer aanwezig door mijn allergieën. Elsa haar eczeem is dan nu niet gerelateerd aan haar allergie maar uiteindelijk hangt het allemaal samen eczeem allergieën en astma. Ik ben ook wel benieuwd naar nieuwere onderzoeken want mij is dus vandaag ook verteld dat eerder beginnen met bij voeding en dan ook die bepaalde dingen toch zen voordeel kunnen hebben.
We moeten ook opnieuw bloed prikken om de allergenen te laten opsplitsen heel ingewikkeld verhaal maar zo zouden we beter inzicht krijgen in hoeverre dochter reageerd op bepaalde dingen.

Aardbei niet schuldig voelen meiss, je bent ook maar een mens en soms is de emmer vol en gelukkig zijn de kindjes vergevingsgezind. We hebben allemaal wel eens een moment dat we boos worden.

Fiona sterkte meiss en beterschap. Goed voor jezelf zorgen! Is belangrijker dan werk dat ligt er moren ook nog wel!

Envelop hmmm lastig met aan tafel, hier geef ik dochter een tijdschrift of wat anders als afleiding maar dat werkt net lang genoeg tot 1 van ons klaar is de andere neemt dochter dan even mee im te spelen die strijd heb ik geen zin in haha! Is al teveel strijd de hele dag.
@aardbei ach dat is super herkenbaar hoor dat boos worden terwijl je dat dus helemaal niet wilt! Niet leuk maar niets om te lang bij stil te blijven staan. We zijn ook maar mens.

@Nijntje fijn om te horen, geeft idd moed. Ik ben heel benieuwd. Deze zwangerschap is zo anders en de baby lijkt ook al anders: veel rustiger dan zoon. Zoon was echt een stuiterbal in de buik (en nu nog) en deze is zo rustig en ook op de echo een verschil te zien. Zoon vloog over 't scherm en deze verschoof heel rustig en smooth. Heel schattig :)
Ik verheug me op de komst maar ben ook blij dat ik nog 20 weken mag genieten van de relatieve rust met zoon.

@tandenpoetsen 1x per dag op de commode met baby tandpasta. Hij vindt het prima.maar veel langer dan 30sec duurt 't niet hoor.

@fiona wat vervelend dat je je zo beroerd voelt. Dat had ik de eerste weken ook en idd ook kokhalzend over straat. Vond dat heeeeel pittig. Ik deed de slaapjes met zoon mee en ging na 't avondeten naar bed. Gelukkig vanaf 12 weken de omslag. Hopelijk voor jou :hug:
En voel je niet schuldig hoor naar je dochter, je doet wat je kan!! En als 't goed is is 't maar eventjes.

@lux en heytan beterschap!!

@sokken geen advies voor sokken met maten. Maar vindt dat de sokken van prinark wel heel erg goed blijven zitten. Maarja daar staan dus geen maten op dus heb je geen snars aan.

@envelop snap dat je niet meer wilt tillen maar deze heisa is ook niks lijkt me... Ik zou 't blad er idd ook weer op zetten!

Zoals hierboven gezegd hebben wij de echo gehad vandaag. Alles was heerlijk gemiddeld en alles er op en er aan. En het is een meisje. Ik ben helemaal over the moon :love:
Oh tegelijk gepost teckel , wat fijn dat alles goed is en wat leuk een meisje. Ik zie je al stralend zitten heerlijk!

Ik durf bijna niet te zeggen maar dochter was echt een heerlijk rustig dametje in de buik en is nu de wervelwind hier en zoon was juist super druk in de buik en is nu de rust in huis :facepalm:
Maar goed ik denk dat het allemaal niks zegt en sowieso zullen ze heel vervechilkend zijn dus laten we hopen dat jij gewoon een relaxt meisje hebt straks
Oooh heerlijk nieuws Teckel! En wat leuk, een meisje.

Voor de rest nog ziek en een beetje teveel hoofdpijn om uitgebreid te reageren dus :bigkiss:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Heytan: bedant voor de Zeeman tip!

Envelop: als dreumes gaat spelen/uitdagen, schuiven wij zijn bordje weg en vragen we ‘ben je klaar?’ Dan gaat hij heel snel weer zitten en zegt ie boos ‘nee!’
Als hij het dan nog een keer doet, zeggen we meestal iets van ‘Jij gaat staan, dus jij bent klaar’ en dan gaat hij dus ook weer snel zitten. Meestal waarschuwen we dan voor de laatste keer ‘blijven zitten, anders is het eten klaar!’.
Bij een derde keer pakken we door met ‘jij bent klaar’ en zetten we het bord weg in de keuken. Dan is hij ook echt klaar. Dat levert uiteraard wel een driftbui op..

Maar voor mijn gevoel heeft het er in geresulteerd dat dreumes nu keurig op zijn stoel blijft zitten, want eigenlijk komt het nu nooit meer voor dat het zo ver komt.
Kan ook mazzel zijn, maar ik hoop altijd dat mijn opvoedstrategie er ook een steentje aan bij draagt ;-D
Teckel: gefeliciteerd met de goede echo!
Quest schreef:
18-10-2018 19:51
Ik durf bijna niet te zeggen maar dochter was echt een heerlijk rustig dametje in de buik en is nu de wervelwind hier en zoon was juist super druk in de buik en is nu de rust in huis :facepalm:
Onze zoon was een wervelwind in de buik en nu nog steeds. Huidige zoon in de buik stuitert nog harder dus ik ben benieuwd wat zijn karakter zal zijn.
Hier gister de eerste echte dreumes-drama gehad. Jezus wat kan ik daar slecht tegen zeg.

Het eten stond op tafel maar ze moest nog even wachten omdat het te heet was. Had wel komkommer in de hand. zeker 10 minuten huilend op de grond gelegen. Toen was het eten wel afgekoeld... dat wel.
Zo gaat 't hier elke dag de hele dag door rosings :facepalm:
Teckeltje88 schreef:
19-10-2018 09:49
Zo gaat 't hier elke dag de hele dag door rosings :facepalm:
oh jee dat belooft wat.... sterkte!
Hiet zijn we alweer uit die fase momenteel gelukkig. Komt komende jaren vast nog aantal keer terug.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven