Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Als alles goed gaat krijgt dreumes eind juni een broertje of zusje :cheer2:

Ik ben wel een beetje bang dat hij dat niet zo leuk gaat vinden, want hoewel delen qua lekkers of speelgoed geen probleem is, is mama echt alleen van hem :proud:
CHL schreef:
20-10-2018 08:26

Ik ben wel een beetje bang dat hij dat niet zo leuk gaat vinden, want hoewel delen qua lekkers of speelgoed geen probleem is, is mama echt alleen van hem :proud:
Gefeliciteerd!!! Superleuk nieuws :cheer2:
Gefeliciteerd CHL!

@netflix: voorheen keken peuter en dreumes kinderliedjes op YouTube maar daar staat ook echt enorme troep op waar ze heel simpel op terecht komen als je heel even niet op let (lees: kookt). Dus dat doen we niet meer.
Ze kijken nu Netflix en dreumes kijkt eigenlijk gewoon naar de programma's van peuter. Die is door allerlei fases gegaan: Nijntje, Teletubbies, kikker, Peppa pig, Pieter konijn en nu threehouse detective.
Dreumes zelf kijkt het liefst Nijntje.
CHL schreef:
20-10-2018 08:26

Gefeliciteerd, wat leuk!
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gefeliciteerd CHL! Wat leuk!

Heftige weken heb je Lux, knap dat je dat volhoudt hoor! Gelukkig krijg je er straks een mooi salaris voor terug geef je aan, is het jaren doorbikkelen wel waard :)

Zoon kijkt graag BabyTV, eigenlijk alles wat daar op komt vind hij leuk om te kijken.
Hoe laat eten jullie je avondeten? Wij normaal rond 17.00 uur maar ik heb een nieuwe baan waarbij ik tot 17.30 uur moet werken en dan nog naar huis en evt zoon ophalen, als vriend dat niet is gelukt. Betekent dat we voortaan waarschijnlijk pas tussen 18.00/18.30 uur gaan eten.
Zoon krijgt rond 18.30 uur zijn fles en daarna naar bed, ik denk dat ik die fles laat vallen dan? Anders is het niet haalbaar om hem ook nog op tijd naar bed te doen vrees ik.
Gefeliciteerd, CHL! Leuk zeg!

Filmpjes: dochter kijkt het liefst clips van K3 op YouTube. Ze gaat nu zelf op zoek naar de afstandsbediening en daarmee staan zwaaien als de tv aan moet. En als ik iets kijk en ze wil mijn aandacht zet ze de tv uit :hihi:
Gefeliciteerd CHL! :cheer2: :cheer2: Hier ook een juni baby :cheer:

Dochter kijkt het liefst Casper en Emma of Sesamstraat, en soms Kikker, Buurman & Buurman of Nijntje. Vooral Sesamstraat probeer ik bijna dagelijks op te zetten, ik merk dat ze daar echt veel van leert.

Wij eten rond 17.30 - 18.00. Ze eet erg langzaam, dus als het op is heeft ze nog net 10 minuten om te spelen en dan is het bedtijd. Toen ze nog een avondfles kreeg aten we veel vroeger, vaak al om 16.30. Ik zou ook proberen die fles te laten vallen, in principe hebben ze hem niet meer nodig toch?
Goede opmerking van dat “aan staan” zo had ik dat nog niet gevoeld.

Waar ik zelf heel veel moeite mee heb is de vraag of mevrouw westerpaviljoen moe is ja of nee en hoe ik daar verantwoordelijk voor ben.

Ik ga elke zaterdagochtend twee uur met hem wandelen en zondagochtend neem ik hem mee naar sporten (en ben dan anderhalf uur weg) zodat ze kan uitslapen maar als ze dan nog moe is voelt het alsof ik gefaald heb.
Zooo hoop geschreven weer!

Gefeliciteerd CHL!

Geloof dat het forum besmettelijk is want ik ben nu ook verkouden/grieperig. Gelukkig mocht ik uitslapen vanmorgen. Heel erg lekker. Rug/heup/bil gaat helaas echt heel ***. Gisteren eind vd dag kon ik bijna niet meer lopen. Hoop dat fysio me maandag kan helpen. Dit hou ik niet nog 20 weken vol...

Goed genoeg gezeur! Voor wie het vroeg wat wij gaan doen dit weekend. Vandaag heb ik een babyshower en ga ik dus gezellig doen met vriendinnen en zoon bij papa. Even bijkomen ;) morgen gaan we (als m'n gestel het toelaat) wandelen in 't bos met de loopfiets en de hond. Verder wat klussen in en om het huis.

@lux mijn vriend heeft gedaan wat jij nu doen en is nu in opleiding. Ook geen pretje, maar ligt idd wel aan wat je kiest. Ik heb er dus bewust voor gekozen om momenteel (middels ouderschapsverlof) 3x9 te werken maar ook dat vind ik pittig. Niet het werken an sich - zou niet zonder kunnen - maar inderdaad de combi met huis, tuin, baby en nu zwangerschap valt me soms best zwaar. Vooral omdat 't dus nooit meer af is.' vroeger' maakte ik me even kwaad en waren de wasmanden leeg en was 't huis spic en span. Als ik me nu even kwaad maak zit er een was in de machine, een in de droger en is de bodem vd mand nog niet in zicht en is of boven schoon of beneden schoon. Ach, is goed voor de weerstand toch een beetje een vies huis?

Op kdv dagen eten wij als zoon op bed ligt. Op andere dagen probeer ik het eten om 1800 op tafel te hebben. En als ik te moe ben eet zoon uit diepvries of potje en eten wij samen als zoon op bed ligt.

@tv kijken tiktak via YouTube is een hit idd. En Sesamstraat.
@Avondeten: wij eten tussen 18:30-19:00, eerder redden we niet. Zoon eet yoghurt toe en gaat aansluitend aan het eten in bad en naar bed. Hij ligt erin rond 19:30 en slaapt tot 07:00.

@WP: welnee. Moe zijn hoort er gewoon bij.

@Aardbei-banaan: nog 1 week en dan heb ik de allerzwaarste en langste dagen als het goed is achter de rug en keert de relatieve rust terug ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Oh Lux, volgens mij hebben wij dezelfde opleiding gedaan! Drie maanden voor m’n bevalling was ik klaar en rijp voor het gesticht 😂

En heel herkenbaar wat hier wordt geschreven. Altijd aan en nooit meer wat af.
@Teckel: ahja dan ben je bekend met de uren ;)
Doorgaans is het goed te doen hoor, mij sturen ze nog wel eens naar huis zo van ‘nu kan het nog’ ;) alleen zit nu net op een ‘it’s a way of life’-plek en dat is af en toe wel pittig. Nog maar 1 week :cheer2:

Lastig dat je zoveel last hebt van je bekken. Ik had dat ook bij m’n zwangerschap en heb dus 20 weken lang van ellende in de gekste houdingen op de bank gelegen. Wat een ramp. Soms kon ik niet meer zelf overeind komen want kon de beweging gewoon niet meer maken, m’n been niet meer nornaal aansturen.
Nog een van de vele redenen dat ik enorm opzie tegen weer zwanger worden. Kon je ze maar kopen bij de appie :sigh:
lola-lily schreef:
20-10-2018 11:38
Oh Lux, volgens mij hebben wij dezelfde opleiding gedaan! Drie maanden voor m’n bevalling was ik klaar en rijp voor het gesticht 😂

En heel herkenbaar wat hier wordt geschreven. Altijd aan en nooit meer wat af.
Oh grappig! Haha volgens mij ben ik ook rijp voor het gesticht tegen dat ik klaar ben :hihi:

Ik hoop dus zwanger van nr 2 af te studeren. Heb zoiets van: als dat lukt kan ik alles aan ;-D
Oh plannen.

Ehh wij waren net naar de speeltuin en gaan zo als zoon wakker wordt lunchen bij oma. Vanavond gaan man en ik samen eten en een nieuw bordspel uitproberen, zoon gaat met een potje op bed.
Morgen ga ik met een vriend naar een museum voor een tentoonstelling die ik graag wil zien en ‘s middags misschien met zoon ff naar de kinderboerderij ofzo. ‘s Avonds pannenkoeken bakken; daar zal hij blij van worden ;)
Wij hebben net bezoek (met ook een dreumes) gehad en nu moet hij echt even gaan dutten. Vanmiddag is het feestje van ons nichtje, mijn petekindje wordt alweer 2 jaar.

Morgen neemt man dreumes een dagje op sleeptouw, dan kan ik ff op mijn gemak de boel enigszins opruimen. En netflixen :biggrin:
ZO dat klinkt super chl! Lekker dat netfilxen!

Overigen Lux super dat je van de speen af bent, wow! Is hier nog even een ver van mijn (zijn) bed show geloof ik.

Had nog een vraag, meer even om eens te toetsen of jullie daar wel of niet iets mee zouden doen. Ben er zelf namelijk nog niet over uit.

Sinds eind augustus (toen mooie zomerweer wegging en weer ging regenen etc) is zoon weer verkouden geworden en is dat nu nog steeds. Hij heeft er gelukkig weinig last van, alleen heeft hij wel echt ook al twee maanden een hele nare hoest. Zo'n smerige rochel hoest. In de nacht hoest hij zich regelmatig overstuur, moet kokhalzen en heeft ons nodig om weer uit zo'n bui te komen. Nu moest ik deze week wel elke nacht 2/3 drie keer uit om hem te helpen. Vind ik niet erg, maar het hoesten lijkt dus wel toe te nemen in hevigheid en mate waarin hij er last van heeft. En dat vind ik zielig. Dus zat ik me ineens te bedenken: moet ik hier wat mee? Of is dit gewoon iets ' wat er bij hoort' . Heb zelf tijdens mijn studie op het KDV gewerkt en daar hoesten en proesten de kindjes ook altijd dus was zelf eigenlijk niet 1,2,3 gealarmeerd. Ben dus eigenlijk benieuwd hoe is dit bij jullie en wanneer zouden jullie denken, goh is wel een ideetje om eens om advies bij de huisarts te vragen.
Als ik het idee heb dat hij er last van heeft. Kan je vriend niet ff naar z’n longetjes luisteren? Dat doe ik altijd :hihi: als hij piept ga ik een ventolin halen.

En jaaaa hij slaapt nu alweer bijna 1.5 uur zonder speen :cheer2:
Ah wat fijn Lux, dat hij slaapt zonder speen! Dat moeten we hier nog gaan proberen, ik zie het voorlopig somber in..

Teckeltje, ik zou als het zo aanhoudt toch even de huisarts bellen.

Hier geen plannen voor het weekend. Mijn man is volop aan het werk dus dochter en ik moeten het even alleen doen. Ik ben hondsberoerd door de zwangerschap dus ik probeer vooral de dagen door te komen, vakantiewassen weg te werken en tussen het spugen door nog aan mijn werkuren te komen.
Westerpaviljoen schreef:
20-10-2018 10:50
Goede opmerking van dat “aan staan” zo had ik dat nog niet gevoeld.

Waar ik zelf heel veel moeite mee heb is de vraag of mevrouw westerpaviljoen moe is ja of nee en hoe ik daar verantwoordelijk voor ben.

Ik ga elke zaterdagochtend twee uur met hem wandelen en zondagochtend neem ik hem mee naar sporten (en ben dan anderhalf uur weg) zodat ze kan uitslapen maar als ze dan nog moe is voelt het alsof ik gefaald heb.
Weet je wat het is voor mij als moeder? Echt ontspannen kan niet meer. Dus ook niet als ik twee uur alleen ben. Een onderdeel van ‘aan’ staan is dat ik 24/7 aan het denken ben wat er nog moet gebeuren, wat daar nog voor gekocht/geregeld moet worden en hoe we dat gaan doen. Dus als ik ff lekker op de bank zit, bestel ik nog even wat luiers bij bol. En als ik uitslaap bedenk ik mij dat er nog lange mouwen shirts moeten komen. Oja en een jas en en en.. en oja oma is morgen jarig dus een bos bloemen. Maar de bloemist is pas om 12.00 open en dan slaapt koter nog. Hmm hoe gaan we dat dan doen met koter, bloemen, op tijd bij oma zijn. En had ie nou ook nog een bloem nodig voor ‘Leidsterdag’ op het kdv? Het. Gaat. Maar. Door.

En mijn man gaat op precies dezelfde bank zitten, scrolt wat op zijn telefoon of zet zijn PlayStation aan en denkt nergens meer aan. Terwijl ik in diezelfde tijd al een weekmenu heb bedacht en nog een artikel heb gelezen over zindelijk worden. Want ik lees mij altijd in. Op diezelfde bank, op hetzelfde moment.

Doen vrouwen zichzelf dat aan? 50/50 denk ik. Ik denk dat het een gedeelte onze natuur is en een gedeelte cultuur. Jij kan dat niet in je eentje uitschakelen bij je vrouw. Wat je wel kan doen is zeggen ‘ik zorg altijd voor kdv/kleren/eten/shit-aan-mijn-kant-van-de-familie’ dus een vast iets.

Mijn man zorgt voor het kdv. Ik doe daar geen bal mee. Ik zorg niet voor reservekleren, leidsterdag, ouderavonden, etc. En straks zorgt hij voor de basisschool met uitjes/10-minutengesprek/pleerollenverzamelen/sponsorloop. Ik hoef daar gewoon niet aan te denken en mijn hersenen zijn er daarom ook niet mee bezig. Dat geeft pas rust.
Wat GlitterCupcake noemt is hier op Viva eens uitgebreid beschreven als de Third shift. Vond ik een geweldig inzichtgevende post. Ik heb dat mijn vriend laten lezen en sindsdien hebben wij die derde taak ook veel eerlijker verdeeld. Zo hadden we voorheen wel verdeeld wie de boodschappen deed, maar is er nu ook afgesproken welk aandeel vriend heeft in bijvoorbeeld het bedenken van het weekmenu en op tijd bezien of er nog beleg is voor het weekend. Of bijv in de gaten houden of de kinderen de volgende dag nog schone kleren hebben in hun kast als er drie keer extra in de broek is geplast die dag en het wasschema in de war loopt. Heerlijk dat dat nu meer verdeeld voelt, dus daar zou je je vrouw bij kunnen helpen.

Maar buiten dat, kan het ook gewoon zijn dat jij keurig ondersteunt maar dat het haar gewoon zwaar valt. Sommige mensen hebben dat gewoon.
Of dat ze haar ontspan tijd niet zo efficiënt gebruikt. Ik zelf heb de neiging om te gaan bankhangen als ik tijd over heb, maar echt ontspannend werkt dat nauwelijks (terwijl vriend binnen 5sec écht ontspant met zn Xbox). Ik doe er beter aan om echt buiten op een stoel in de zon te gaan zitten met muziek in mijn oren. Of in een lunchroom een lekker broodje nuttigen.
Dan voel ik pas dat ik er echt uit ben.
Ontzettend herkenbaar Glitter. Ik sta ook altijd aan op die manier. Denk ver vooruit. Probeer alles goed te plannen, aan alles te denken en voor iedereen te zorgen. Dat is behoorlijk vermoeiend en regelmatig stressvol. Dan kan ik wel een beetje jaloers zijn op mijn vriend die dan zegt: 'dat zien we dan wel weer'.

CHL, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Envelop: hier kan zoon zelf op zijn triptrap klimmen, maar krijgt vervolgens zn tuigje aan. Hij is daar aan gewend en doet zelf zn armen door de lussen. Zo kan hij er niet vandoor of vallen. Als hij van zn stoel wil vraagt hij dat ('uit?') en dan klik ik zn tuigje open en klimt ie van zn stoel. ook nog een optie.

Hier wordt het hele weekend weer geklust door vriend en schoonvader, dus ik probeer met name niet in de weg te lopen en ben veel met zoon buiten. Hij ligt nu te slapen maar zal zo wel wakker worden. Dan gaan we denk ik even naar het bos ofzo.
@eten: Wij eten meestal rond 18:30 uur

@plannen: vandaag naar de Ikea geweest om de leegte op dreumes’ kamer te vullen nu hij de commode moest afstaan aan baby.
En vanavond even wat leuks voor mezelf. Uit eten met drie vriendinnen van het forum.
Oh ja the third shirt vond ik ook heeeeeel verhelderen. Daarom doe ik nu t complete huishouden en boodschappen dan hoeft zij zich daar niet meer druk over te maken.
Nog gefeliciteerd CHL! Hoe voel je je?

Wij zijn net terug uit de (grote) speeltuin. Schitterend weer erbij, nu even op de bank met een beetje Sesamstraat en een gin-tonic.

Wij eten rond 17.30/17.45. Daarna nog even spelen en om de dag in bed. Nog steeds een flesje en dan gaat om 19.00 het licht uit.
Gefeliciteerd CHL !

Ik probeer om 18.00 uur te eten van 19.00 tot 19.30 tv en dan naar boven. Om 20.00 uur in bed, 20.30 slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven