Vasectomie partner

21-10-2018 03:24 150 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Ik wil graag even mijn hart luchten.
Sinds 2 jaar heb ik een fantastisch leuke relatie.
Mijn vriend is 38 en ik 30.
Hij heeft 2 kinderen uit een eerder huwelijk van 9 & 7.
Deze wonen 24 dagen per maand fulltime bij ons.

Het legt enigszins druk op mijn vriend omdat hij een lichte vorm van autisme heeft.

Ik wil nog heel graag een kindje en droom er al heel lang van om moeder te worden.
Ook al voelen die andere 2 ook wel als eigen er is toch nooit een Moederdag en ik mag niet bij oudergesprekken etc zijn.

Nu heeft hij besloten een vasectomie te willen omdat hij 2 druk genoeg vind.

Ik heb het er heel moeilijk mee wat zich uit in huilbuien en onzekerheid.
Ben ik niet goed genoeg?,kan ik dit accepteren nooit een eigen kind?
Stel je voor hij gaat over 10 jaar bij me weg dan kan ik geen kinderen meer krijgen en is de kans verkeken...
Het voeld als falen

Ik wil niet bij hem weg..
Maar ik heb het echt zwaar...
Ik dacht ook echt na de operatie verwacht je dat ik je help?? Crepeer maar.

Hoe kan ik hier mee omgaan en word dit nog beter?
Trien30 schreef:
21-10-2018 12:30
Hetgeen betekend dat als hij zich laat helpen dat ook de per direct het einde van de relatie is.
Als een soort van dreigement?
Trien30 schreef:
Hetgeen betekend dat als hij zich laat helpen dat ook de per direct het einde van de relatie is.

Waarom dan pas? Hij wil nu ook al geen kind meer.
Trien30 schreef:
Hij zal het wel zwaar gaan krijgen die 24 dagen per week dat hij niet meer samen met jou voor zijn kinderen kan zorgen.
Daarom zal hij het wel na 2 jaar pas ter sprake brengen. Hopende dat TO te gek op hem is dat ze nu ook niet meer weg wil, zoals in de OP te lezen is.

Maar ze zou wel gek zijn om te blijven. Kan ze doordat hij het al slecht trekt 24 dagen per maand voor de kinderen van ex en hem zorgen, wetende dat ze zelf nooit moeder zal worden terwijl ze dat graag wil. :nooo:
PotjePindakaas schreef:
21-10-2018 12:59
Daarom zal hij het wel na 2 jaar pas ter sprake brengen. Hopende dat TO te gek op hem is dat ze nu ook niet meer weg wil, zoals in de OP te lezen is.

Maar ze zou wel gek zijn om te blijven. Kan ze doordat hij het al slecht trekt 24 dagen per maand voor de kinderen van ex en hem zorgen, wetende dat ze zelf nooit moeder zal worden terwijl ze dat graag wil. :nooo:
:rofl:
Jij hebt een goed gevoel voor drama
Framberry schreef:
21-10-2018 13:31
:rofl:
Jij hebt een goed gevoel voor drama
Vertel :lol:
Trien30 schreef:
Hij zal het wel zwaar gaan krijgen die 24 dagen per week dat hij niet meer samen met jou voor zijn kinderen kan zorgen.
Ja dat denk ik ook.
Hij kan ook zo denken: tja..of ik heb straks 2 kinderen en geen wederhelft meer om er samen voor te zorgen, wat alleen aanpoten zal worden als je autistisch bent.
Óf ik heb straks met TO 3 kinderen, waar zij heel gelukkig mee is en we er samen voor kunnen zorgen, TO zal toch het grootste deel van de letterlijke zorg op zich nemen.

Werkt jouw vriend TO?
En jij?
PotjePindakaas schreef:
21-10-2018 13:37
Vertel :lol:
Heb je weleens gehoord van drogredenatie?
Je kan je toch gewoon laten bezwangeren.
Chrystal schreef:
21-10-2018 13:46
Ja dat denk ik ook.
Hij kan ook zo denken: tja..of ik heb straks 2 kinderen en geen wederhelft meer om er samen voor te zorgen, wat alleen aanpoten zal worden als je autistisch bent.
Óf ik heb straks met TO 3 kinderen, waar zij heel gelukkig mee is en we er samen voor kunnen zorgen, TO zal toch het grootste deel van de letterlijke zorg op zich nemen.

Werkt jouw vriend TO?
En jij?
Dus vriend moet maar gewoon een kind op de wereld zetten want ach, gewenst/ongewenst wat maakt het uit? O_O
Gewoon niet doen als één van de twee het niet wil.
Herkenbaar. Ik kwam er een paar maanden geleden achter dat mijn (ex)vriend zich al op z'n 30e had laten steriliseren. :confused: Terwijl hij tegen mij gewoon doodleuk zei dat we binnenkort zouden proberen samen kinderen te verwekken. Ben ik ook nog steeds best geshockeerd over.

Die van jou geeft het iig eerlijk aan. Dan kan je zelf kiezen of je liever voor hem gaat of voor je kinderwens
To, het is heel simpel, hij wil geen kinderen meer, dit soort dingen kun je mensen niet in dwingen. Jij kunt dat wel of niet accepteren.
Daar komt het gewoon op neer, al het andere (jij niet goed genoeg, hij autisme, andere twee kinderen) zijn gewoon niet relevant. Hij wil gewoon niet.
Je komt er nu achter dat je de verkeerde partner hebt. Je bent wel goed genoeg, dat hij geen kind met je wil heeft daar niets mee te maken.
Hij geeft zijn grens aan. Hij kan het nu al niet aan, wat moet hij met nog een kind erbij?
Je moet accepteren dat je met hem geen moeder wordt of je verbreekt de relatie. Meer opties zijn er niet. En niet gaan jengelen bij hem, want jij bent bewust gegaan voor een man die al kinderen had. Dan weet je dat het een lastig punt is.
Je hebt een fantastische en leuke relatie?

Maar ondertussen heb jij huilbuien, denken jullie beiden anders over het krijgen van kinderen, heeft hij autisme en vormen zijn kinderen een probleem voor hem en wil jij hem na een operatie laten creperen?

Wat is precies jouw referentiekader voor het omschrijven van een fantastische relatie?

Je vriend is heel duidelijk: hij heeft moeite vanwege zijn aandoening met het omgaan met zijn kinderen. Jij denkt alleen maar aan jezelf: nog een extra kind erbij waar hij nu al moeite heeft met zijn eigen twee. Dat je nu niets krijgt met moederdag of oudergesprekken is blijkbaar jouw grootste probleem. Hallo... ben je niet helemaal goed bij je hoofd? Je neemt geen kinderen zodat je naar oudergesprekken kan hoor...

Als je per se kinderen wil, maak de relatie uit en zoek een andere partner. Je partner een kind door z'n strot duwen zodat jij naar 10-minutengesprekjes kan is echt te gek voor woorden.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 21-10-2018 14:36
10.99% gewijzigd
Bearnaise schreef:
21-10-2018 10:25
Inderdaad. Dus bij TO gingen er geen alarmbellen af. Daardoor zit ze nu in deze situatie.

Het is dus aan de man in kwestie om zsm aan te geven dat er wel een probleem is.
Die alarmbellen hadden wel af kunnen gaan toen de man aangaf dat 2/3 van de maand voor kinderen zorgen al een issue was voor hem.
Zelfs al zou je vriend nog voor een kind van jullie samen gaan, lijkt me niet dat deze relatie nog lang stand houdt. Hij kan het niet aan en wil het niet. Hoe duidelijk wil je het hebben?
Als je kinderen wil is het niet slim te blijven hangen bij een man die niet in staat is voor zijn kinderen te zorgen. Laat staan bij iemand die geen kinderen meer wil.

Als je kinderen wil (en dat wil je), dan moet je op je 30e toch echt actie gaan ondernemen.
Dus je hebt een fantastische relatie zolang hij doet wat jij wil?
Het maakt je verder ook niet uit dat je kind dan opgroeit bij een vader die duidelijk aangaf het niet aan te kunnen?
Zolang jouw wens maar in vervulling gaat, maar het niet uit of dat voor de rest en dus ook je kind wel zo verstandig is? Bijzonder.
Ikigai schreef:
21-10-2018 15:35
Als je kinderen wil is het niet slim te blijven hangen bij een man die niet in staat is voor zijn kinderen te zorgen. Laat staan bij iemand die geen kinderen meer wil.

Als je kinderen wil (en dat wil je), dan moet je op je 30e toch echt actie gaan ondernemen.
Dat maak jij er van. Hij vind 2 kinderen druk zat gezien zijn beperking, dat is toch wezenlijk iets anders.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
AeonOfWinter schreef:
21-10-2018 16:34
Dat maak jij er van. Hij vind 2 kinderen druk zat gezien zijn beperking, dat is toch wezenlijk iets anders.
Precies.
Daarnaast zijn er vast ook genoeg mensen zonder autisme die 2 kinderen druk zat en/of genoeg vinden
De man heeft alle recht om geen kinderen meer te willen, zijn redenen zijn ook meer dan terecht en TO heeft alle recht om wel een eigen kind te willen.
Met deze man gaat dat niet lukken, ik zou geen kinderen van een ander helpen opvoeden en daarmee mijn eigen wens aan de kant zetten.
Hij hoeft er niet eens een reden voor te hebben. Het verbaast me alleen dat TO en die man al twee jaar een relatie hebben en dat dit onderwerp nu pas ter sprake komt. Als je een kinderwens hebt en je bent 28, dan lijkt het me een van de eerste dingen waar je over praat, zeker met een man die al twee kinderen heeft.

Ik vind het wel verstandig van hem, hij is bijna 40 en twee kinderen is inderdaad mooi zat. Alleen zou ik daar zelf wel duidelijk in zijn, vanaf het begin. Dat is eerlijker voor alle partijen. Nu heeft TO haar kostbare jaren opgeofferd voor iets wat nooit serieuze toekomst heeft gehad.
Fijn dat Daniella zelf ook nog meeschrijft...
Ikigai schreef:
21-10-2018 16:45
Hij hoeft er niet eens een reden voor te hebben. Het verbaast me alleen dat TO en die man al twee jaar een relatie hebben en dat dit onderwerp nu pas ter sprake komt. Als je een kinderwens hebt en je bent 28, dan lijkt het me een van de eerste dingen waar je over praat, zeker met een man die al twee kinderen heeft.

Ik vind het wel verstandig van hem, hij is bijna 40 en twee kinderen is inderdaad mooi zat. Alleen zou ik daar zelf wel duidelijk in zijn, vanaf het begin. Dat is eerlijker voor alle partijen. Nu heeft TO haar kostbare jaren opgeofferd voor iets wat nooit serieuze toekomst heeft gehad.
T zijn maar twee jaar he...
Ik kan me haast niet voorstellen dat dit in die twee jaar niet eerder ter sprake is gekomen. Misschien heeft vriendlief al veel eerder gezegd niet nog een kind te willen, maar dringt het met de voorgenomen ingreep pas tot TO dat ie het meent.
Ik vind hem verstandig hierin. Beter voor hem en beter voor de twee kinderen die er al zijn. Als TO een eigen kind wil, zal ze de relatie moeten verbreken en haar geluk elders moeten zoeken.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Praten jullie niet met elkaar?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven