Napraattopic deel 104

25-09-2018 10:00 3137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Phineas schreef:
21-10-2018 13:25
Ik krijg hier soms associaties met het schoolplein van vroeger, als twee kinderen ruzie hadden, en de meute eromheen stond en 'vechten! vechten!' scandeerde.
Ik met een 50 spellendoos of t.v. programma’s als “ wie van de drie, klem, ik weet wie je bent.”
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Pipistrello schreef:
21-10-2018 13:17
En is dat de schuld van de napraters? Zij hebben met het mes op de keel hbg gedwongen te posten wat hij gepost heeft?
En dan ook echt àlle Napraters he.
impala schreef:
21-10-2018 13:13
Je mag overal over rellen, behalve over racisme gevoelige onderwerpen? Tenzij je relt tégen of over vermeende racisten. Of ze nu Trump, Wilders of hbg of pjk heten.
racisme mag niet, staat letterlijk in de huisregels. Ik denk ook niet dat je mag rellen over kanker of zelfmoord of over nare ongelukken die net gebeurd zijn.
S-Meds schreef:
21-10-2018 13:52
racisme mag niet, staat letterlijk in de huisregels. Ik denk ook niet dat je mag rellen over kanker of zelfmoord of over nare ongelukken die net gebeurd zijn.
Wat jullie allemaal racisme noemen, is dat lang niet altijd. En omgekeerd racisme, of zwart-extremisme dat is een betere term, wordt al helemaal niet als zodanig herkend laat staan bekritiseerd. Wie dat wel doet, is ook al snel een racist.

Edit: lees bij zwart-extremisme ook links-extremisme.
impala wijzigde dit bericht op 21-10-2018 14:04
28.69% gewijzigd
.
simbalabimba schreef:
21-10-2018 13:49
Ik met een 50 spellendoos of t.v. programma’s als “ wie van de drie, klem, ik weet wie je bent.”
“ Ik vertrek” was ik nog vergeten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
impala schreef:
21-10-2018 13:53
Wat jullie allemaal racisme noemen, is dat lang niet altijd. En ongekeerd racisme, of zwart-extremisme dat is een betere term, wordt al helemaal niet als zodanig herkend laat staan bekririseerd. Wie dat wel doet, is ook al snel een racist.
jullie?
Ik verwijs naar de huisregels en ik zit hier alleen achter mijn lap.
ik vind het ook een beetje ingewikkeld om te praten over omgekeerd racisme als de gesprekspartner racisme an sich niet eens serieus neemt
S-Meds schreef:
21-10-2018 13:58
ik vind het ook een beetje ingewikkeld om te praten over omgekeerd racisme als de gesprekspartner racisme an sich niet eens serieus neemt
Ik neem écht racisme zeker serieus. Maar daarvan is lang niet altijd sprake.
Mensen reageren streeds extremer en irritanter ja. Doordat ze streeds pissiger worden, omdat ze steeds ten onrechte voor racist worden uitgemaakt. En geband worden, omdat de mods blind achter de stafjes aan gaan en te dom zijn om echt racisme te herkennen. Links extremisme daarentegen, daar valt nooit iemand over. Geen mods althans.
impala wijzigde dit bericht op 21-10-2018 14:05
7.96% gewijzigd
.
Pipistrello schreef:
21-10-2018 13:36
Ik heb zo een meet(je). Hele middag zuipen (ik hoef niet te rijden) en vreterij.
Veel plezier!
Life is short. Eat dessert first.
impala schreef:
21-10-2018 14:02
Mensen reageren streeds extremer en irritanter ja. Doordat ze streeds pissiger worden, omdat ze steeds ten onrechte voor racist worden uitgemaakt. En geband worden, omdat de mods blind achter de stafjes aan gaan en te dom zijn om echt racisme te herkennen.
maar ik heb het niet over jou. Dat mensen pissiger worden omdat ze voor racist worden uitgemaakt dat kan, maar als het gaat om mensen die zelf de 1 naar de andere hatelijke post uit hun toetsenbord rammen en elk wissewasje aangrijpen om lekker los te kunnen gaan op vluchtelingen, moslims of sylvana simons dan heb ik daar geen enkel medelijden mee. Overigens zie ik juist dat deze lieden vooral de “deugdrammers” uitmaken voor racist en daar omgekeerd racisme voor gebruiken. Belachelijke denkwijze. Niet serieus te nemen
Impala, bericht terug (zag het net pas).
There is always something happening, and it's usually right now
impala schreef:
21-10-2018 13:04
Nou. Ik heb nav dit gebeuren wel een brainwave gekregen ja. Ik had gereageerd en voor het gemak even de OP gequote. Sprong er direct een 'gewone' forummer bovenop, of ik dat ff wilde verwijderen want het was tegen de regels. Alsof het hbg zelf wat had kunnen schelen. Die wordt juist graag gequoot.
Zo'n dienstklopper moet wel mod zijn.
Je zou ook kunnen denken, goh aardig van diegene om me even te waarschuwen zodat ik geen ws krijg. Als ik zo'n dienstklopper zou zijn, had ik je gewoon gestaft.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
rosanna08 schreef:
21-10-2018 14:37
Je zou ook kunnen denken, goh aardig van diegene om me even te waarschuwen zodat ik geen ws krijg. Als ik zo'n dienstklopper zou zijn, had ik je gewoon gestaft.
Wat handig dat je reageert! Ach ik denk er het mijne van. Musschien ten onrechte, dat sluit ik niet uit. Maar aardig? Neuh ik vond t onzin.
En mensen, wie dan ook, die hierom in dit geval zouden gaan staffen zijn vind ik al helemaal niet ok.
impala wijzigde dit bericht op 21-10-2018 14:44
12.69% gewijzigd
.
Grobbekuiken_ schreef:
21-10-2018 14:33
Impala, bericht terug (zag het net pas).
👍
.
Ik heb ook al eens voor zulke dingen gewaarschuwd, Impala. Geen idee meer wie het was hoor, maar er zijn mensen die voor de kleinste prul staffen en dus ook voor het quoten van een OP.
Life is short. Eat dessert first.
impala schreef:
21-10-2018 14:41
Wat handig dat je reageert! Ach ik denk er het mijne van. Musschien ten onrechte, dat sluit ik niet uit. Maar aardig? Neuh ik vond t onzin.
En mensen, wie dan ook, die hierom in dit geval zouden gaan staffen zijn vind ik al helemaal niet ok.
Zie de huisregels. BIJ de M
https://www.viva.nl/huisregels/

Het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost.

----
Denk je dat we niet begrijpen dat je het over een openingspost reageert?
Het is bijzonder irritant om ltekst van een openingspost te qouten Iedereen begrijpt dat je zit te reageren op een openingspost.
impala schreef:
21-10-2018 14:41
prima, je denkt maar wat je wil. Ik zal me de volgende keer beheersen als ik de neiging krijg om je ergens bij te helpen.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
doornroosje9 schreef:
21-10-2018 14:45
Ik heb ook al eens voor zulke dingen gewaarschuwd, Impala. Geen idee meer wie het was hoor, maar er zijn mensen die voor de kleinste prul staffen en dus ook voor het quoten van een OP.

Ah Juun nr 2 :proud:
TanteBedelia schreef:
21-10-2018 14:49
Zie de huisregels. BIJ de M
https://www.viva.nl/huisregels/

Het quoten van een hele openingspost is niet toegestaan: het is immers logisch dat je reageert op de openingspost.

----
Denk je dat we niet begrijpen dat je het over een openingspost reageert?
Het is bijzonder irritant om ltekst van een openingspost te qouten Iedereen begrijpt dat je zit te reageren op een openingspost.
Er waren al veel reacties. Ik wilde duidelijk maken dat ik sec op de OP reageerde. En was te lui om dat uit te schrijven. Leek me in dit geval totaal geen punt. Maar ik heb moeite met regeltjes om de regeltjes en verwacht - vaak ten onrechte- dat die in context worden toegepast.
.
impala schreef:
21-10-2018 14:53
Er waren al veel reacties. Ik wilde duidelijk maken dat ik sec op de OP reageerde. En was te lui om dat uit te schrijven. Leek me in dit geval totaal geen punt. Maar ik heb moeite met regeltjes om de regeltjes en verwacht - vaak ten onrechte- dat die in context worden toegepast.
Tja, daar kunnen we niets aan doen, je werd door andere gewaarschuwd zoals ik begreep.
impala schreef:
Mensen reageren streeds extremer en irritanter ja. Doordat ze streeds pissiger worden, omdat ze steeds ten onrechte voor racist worden uitgemaakt. En geband worden, omdat de mods blind achter de stafjes aan gaan en te dom zijn om echt racisme te herkennen. Links extremisme daarentegen, daar valt nooit iemand over. Geen mods althans.
+100
rosanna08 schreef:
21-10-2018 14:50
prima, je denkt maar wat je wil. Ik zal me de volgende keer beheersen als ik de neiging krijg om je ergens bij te helpen.
het was overduidelijk aardig bedoeld. jammer dat het niet zo wordt opgevat
impala schreef:
Echt links extremisme heb ik hier dan ook nog nooit gezien. Kan best aan mij liggen hoor, en ik zal heus wel eens iets hebben gemist, maar het forum staat daar echt niet vol mee.

Blind achter stafjes aangaan herken ik wel en is inderdaad irritant. Maar de veelstaffers komen volgens mij ook voornamelijk uit een en dezelfde actueel-kliek.

De mensen die vinden dat je alles moet kunnen zeggen en fatsoen overrated is enzo. Prima maar ga dan ook niet liggen huilen als een ander jou een racist vind. Dat moet je dan immers óók gewoon kunnen zeggen.

Er wordt overigens bijna nooit een ban voor racisme uitgedeeld, dus je kan echt heel ver gaan hier hoor.
Lady*Voldemort schreef:
21-10-2018 13:16
Dat staat nog te bezien. Een beetje flauw vind ik het alvast wel, want het is zonneklaar dat je niet nieuw bent.
Nee klopt.
3000 reacties.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven