Uitgerekend December/Januari!

23-04-2018 20:40 1294 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij een topic voor iedereen die in december 2018/januari 2019 is uitgerekend.
Voel je vrij om mee te schrijven. Je kunt de tabel zelf bijwerken (zie gegevens hieronder)
of zet je gegevens dikgedrukt in het topic en vraag of iemand anders het voor je in de tabel verwerkt.
Veel schrijfplezier!

Inlognaam: Suzanne91_
wachtwoord: Suzanne91_
Nickname leeftijd Hoeveelste kindje uitgerekende datum geslacht Bevallen
Suusj91 27 eerste kindje 29 december 2018 jongen :flirting: 15 december
Bruschetta_ 29 eerste kindje 31december verrassing :flirting: 18 december
Bevallen van een zoon!
felyar90 27 Eerste kindje 21 December 2018 meisje :flirting: 25 november
ClaireSophie 29 eerste kindje 31 december 2018 meisje :flirting: 6 januari
Bakerloo 34 eerste kindje 27 december 2018 ?
Yellow002 31 eerste kindje 20 december 2018 verrassing :flirting: 28 december bevallen van een dochter!
DANIYL 27 eerste kindje 19 december 2018 onbekend
Sammie2636 26 eerste kindje 21 december 2018 jongen :flirting: 17 december
Jo_tasy 29 tweede kindje 7 januari 2019 meisje :flirting: 7 januari
Mama_30 30 derde kindje 24 december 2018 onbekend
MarisKF 25 eerste kindje 3 januari 2019 meisje :flirting: 28 december
Svea84 33 tweede kindje 6 januari 2019 jongen :flirting: 27 december
rose1 28 eerste kindje 5 januari 2019 verrassing
kersopdetaart 33 derde en vierde kindje 6 januari 2019 ?
Dreamboat 26 eerste kindje 12 Januari 2019 jongen
Sophie990 27 eerste twee kindjes 5 januari onbekend
Nausicaa 37 eerste kindje 11 december meisje :flirting: 2 december
Ingeb84 33/36 eerste kindje 27 februari onbekend
Renata83 36 tweede kindje 27 januari jongen
:rose: Ingeb84 :rose: ideetje88 :rose: Muisjemeisje :rose: Madderijn

Hoiii123, Bloem2222, Avocadopi87, zoonzoonbaby, localhero, bon28, MQ11: ik heb jullie uit de tabel gehaald i.v.m. inactiviteit. Mocht je weer mee willen kletsen, dan kun je je gegevens weer toevoegen.
anoniem_368334 wijzigde dit bericht op 10-01-2019 09:55
94.50% gewijzigd
Suusje, wat een supergoed nieuws! En wat fijn dat die kleine zo goed groeit! :) Ons 'grote' kind was met 27.5 weken 1300 gram.. Het verschilt heel erg per app/boek wat normaal is. Maar volgens mij zit jullie kleintje prachtig hoor! Fijn dat je gewoon natuurlijk kan gaan bevallen (mits er natuurlijk geen andere complicaties zijn ;)). Wat een opluchting!

Nausicaa, wat fijn dat er morgen wat aan het kamertje wordt gedaan. Geeft rust, hè. Mijn vent heeft van de week het kamertje geschilderd. Nu alleen nog de meubeltjes die bezorgd moeten worden en we zijn (zo goed als) klaar. ;)

Hier ook goed nieuws. Vandaag opnieuw CTG en deze was perfect. Beide kindjes vinden dat apparaat niet echt fijn want ze schoppen beide tegen die doptone-dingen aan, haha. Gelukkig geen longrijping voor de kids vandaag. :) We blijven nog even volhouden en hopen dat die kleintjes nog minimaal 3 weken blijven zitten.
Hoi hoi ja met die kans houden we wel rekening @Nausicaa. Voor nu zijn we in ieder geval blij dat de kans op keizersnede ivm de placenta in ieder geval niet meer voordoet. Het kraampakket heb ik al ontvangen via mijn verzekering, zodoende heb ik ook een borstkolf kunnen bestellen, waar ik uiteindelijk in plaats van 149.99 maar 15,- zelf van heb moeten betalen.

Bij ons komt de kraamzorg op 8 november dus over 2 weekjes en 2 dagen, eerst volgende week nog naar de verloskundige en die zaterdag nog de babyshower.
Als ik het zo bekijk dus weer genoeg in de planning omtrent ons manneke haha.

@Sophie super blij voor jullie! Wij goed nieuws vandaag gehad, en jullie gelukkig ook, toch weer een lichtpuntje om blij mee te zijn! Ik blijf duimen voor je dat het goed blijft gaan!
suusj91 schreef:
23-10-2018 23:17
Hoi hoi ja met die kans houden we wel rekening @Nausicaa. Voor nu zijn we in ieder geval blij dat de kans op keizersnede ivm de placenta in ieder geval niet meer voordoet. Het kraampakket heb ik al ontvangen via mijn verzekering, zodoende heb ik ook een borstkolf kunnen bestellen, waar ik uiteindelijk in plaats van 149.99 maar 15,- zelf van heb moeten betalen.

Bij ons komt de kraamzorg op 8 november dus over 2 weekjes en 2 dagen, eerst volgende week nog naar de verloskundige en die zaterdag nog de babyshower.
Als ik het zo bekijk dus weer genoeg in de planning omtrent ons manneke haha.

@Sophie super blij voor jullie! Wij goed nieuws vandaag gehad, en jullie gelukkig ook, toch weer een lichtpuntje om blij mee te zijn! Ik blijf duimen voor je dat het goed blijft gaan!
Uiteraard ben je blij dat de placenta goed genoeg ligt, en terecht! Dat bedoelde ik ook niet hoor.

Ja, ik zei laatst ook al: ik wist wel dat een baby veel werk zou zijn, maar ik had even niet in de gaten dat ik al een hele agenda voor haar had voordat ze überhaupt geboren was!
Voorbeeldweken: groeiecho,
puf-cursus, surprise babyshower (door mijn collega’s/medewerkers, echt zo lief!), yoga. Deze week: verloskundige, bloed prikken ziekenhuis en dus extra hartfilmpje, extra echo. Volgende week: verloskundige, weer groeiecho, week daarna: info bevalling, intake kraamzorg en weer verloskundige. Je blijft er druk mee :-) . En de verloskundige is de enige die vraagt of een afspraak mij ook uitkomt ivm werk. De rest gaat er gewoon vanuit dat je altijd kunt.

@Sophie: wat goed! Go babies, nog even lekker blijven zitten én groeien!
Wat een goed nieuws voor jullie Suusj en Sophie!
Hoe gaat het met de rest? Het gaat nu wel snel zeg, nog 4 weken werken en dan al met verlof!

Hier gaat het niet zo goed, gisteravond hard mijn hoofd gestoten en in combinatie met een zeer lage bloeddruk, zorgt dat voor hoofdpijn en duizeligheid. Net even de HAP gebeld, kan geen kwaad voor de baby, maar moet het de komende dagen wel even rustig aan doen. Saaaaiii!!

Hoeveel setjes kleding hebben jullie? Ik heb nu 4 setjes in maat 56 en 1 in maat 50. Twijfel een beetje wat ik er nog bij zal halen.
Bah wat naar Jo-Tasy! Hopelijk voel je je snel beter.

Ik had gisteren een babyshower, zo leuk en lief! Had echt niks verwacht dus was helemaal overrompeld haha. Achteraf gezien denk ik dat ik wel wat enthousiaster had mogen reageren, maar ik vond t echt heel leuk en lief.

Donderdag groeiecho dus dat is wel heel spannend, en straks de babykamer in elkaar zetten. Verder gaat alles z'n gangetje, tot nu toe nog geen insuline hoop dat het zo kan blijven maar dat heb je maar tot op zekere hoogte zelf in de hand natuurlijk.
Ha dames!
Jullie zijn al een eind op weg:-) de eersten binnenkort met verlof...

Kheb sinds paar weken een vervelende kwaal, die helaas toeneemt ipv afneemt. Ben dus even benieuwd of 1 van jullie het herkent...
Scherpe pijn net onder mn borstbeen. Overdag geen last van, eigenlijk vooral als ik iets langer op mn rechter zij lig, of als ik omdraai in bed... echt scherpe nare pijn.
Ik snap dat het komt door mn weke bindweefsel, rechte buikspieren die uitzetten (heb ook wel sinds een week nu dat je dat ziet, als je iets omhoog komt zo’n langgerekte bobbel die omhoog komt van borstbeen naar baarmoederhoogte.
Maar de scherpe pijn is echt naar...
ga uiteraard al proberen met kussens snachts, en overdag dus gelukkig geen last.
Maar iemand van jullie die hetzelfde heeft (gehad)? Verwacht dat t pas afneemt als mn baarmoeder iets hoger zit en van binnenuit wat druk erop zet)

Weinig aan te doen dus maar nog Niemand in mn omgeving of zwangerFit les gevonden die die pijn herkent. (Hopelijk dus niet onbewust klein scheurtje erin opgelopen)
Klinkt heel naar Inge! Ik herken het zelf niet. Heeft je verloskundige nog tips gegeven?
ingeb84 schreef:
30-10-2018 10:00
Ha dames!

Kheb sinds paar weken een vervelende kwaal, die helaas toeneemt ipv afneemt. Ben dus even benieuwd of 1 van jullie het herkent...
Scherpe pijn net onder mn borstbeen. Overdag geen last van, eigenlijk vooral als ik iets langer op mn rechter zij lig, of als ik omdraai in bed... echt scherpe nare pijn.
Ik snap dat het komt door mn weke bindweefsel, rechte buikspieren die uitzetten (heb ook wel sinds een week nu dat je dat ziet, als je iets omhoog komt zo’n langgerekte bobbel die omhoog komt van borstbeen naar baarmoederhoogte.
ga uiteraard al proberen met kussens snachts, en overdag dus gelukkig geen last.
Maar iemand van jullie die hetzelfde heeft (gehad)? Verwacht dat t pas afneemt als mn baarmoeder iets hoger zit en van binnenuit wat druk erop zet)

Weinig aan te doen dus maar nog Niemand in mn omgeving of zwangerFit les gevonden die die pijn herkent. (Hopelijk dus niet onbewust klein scheurtje erin opgelopen)
klinkt als een diastase. Komt in mij op maar geen verstand van verder hoor! Mijn fysiotherapeut had het hierover.
Gisteren groeiecho gehad en alles leek tot nu toe prima gelukkig! Over 4 weken weer een echo. Vandaag precies 32 weken zwanger, de tijd gaat nu wel echt snel voor m'n gevoel.
Hoi hoi dames.

Hier vandaag de babyshower gehad. We zijn onwijs in de watten gelegd, en het was qua decoratie e.d groots aangepakt. Super veel aan versieringen en qua cadeaus we hebben echt heel veel gehad, inclusief een babyfoon met camera van mijn lieve moeder en schoonmoeder. Qua kleertjes vrij weinig gehad, wat ik overigens totaal niet erg vindt gezien het feit ik al heel veel qua kleding had.

Voor ons dus een erg geslaagde dag. Voor vanavond is het nu verder uitrusten na een lange en geslaagde dag, morgen alle cadeaus op het gemakje nog even bekijken en n plekje geven en daarna is het voorbereiden op donderdag de intake met de kraamzorg
Bruschetta_ schreef:
03-11-2018 11:13
Gisteren groeiecho gehad en alles leek tot nu toe prima gelukkig! Over 4 weken weer een echo. Vandaag precies 32 weken zwanger, de tijd gaat nu wel echt snel voor m'n gevoel.
Ik had van de week de tweede groeiecho. Ik vond de dame al niet erg aardig (heel ongeïnteresseerd), zegt ze na afloop: tja, het buikje is wel ondergemiddeld. Dus ik kijk zelf even mee, zit de buik op p49 (oftewel 49% van de babies is kleiner, 51% is groter). Nogal gemiddeld dus. Maar volgens haar ‘tja, onder het gemiddelde’. Zucht. Gelukkig horen dit soort dingen bij mijn vak, dus schrik ik niet zo snel, maar ik denk dat je heel wat mensen flink laat schrikken om helemaal niks.

Later in de week helaas wel zelf een hoge bloeddruk bij verloskundige, en dag erna nog steeds. Dus mocht ik weer een uitstapje naar het ziekenhuis met urine, bloed en baby hartfilmpje. Behalve de bloeddruk was alles prima, dus mocht wel weer naar huis. Ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje gehad met telkens extra controles etc. Ik snap dat ze heel voorzichtig zijn, maar het kost steeds best wat energie. Dus ik hoop dat mijn kleintje zich nu nog even een paar weken gedraagt!
Hi dames,

Pfff, dat kan ik mij voorstellen hoor Nausicaa, je blijft het ziekenhuis in en uit lopen op deze manier...
Begrijp mij goed: fijn al die controles en checks maar wat je zegt: een gewone week zou eens fijn zijn ;-)

Ik voel mij ook een beetje saai vergeleken bij jullie, ik heb nog geen ziekenhuis gezien... :-?

De dame groeit goed, ik voel mij naar omstandigheden prima dus ik probeer niet te veel te klagen. Het wordt zwaarder, dat merk ik wel, sneller buiten adem, eerder moe, maar ach, dat mag met 32 weken :)

@Bruschetta, lukt het met het onder controle houden van je suikerwaardes, fijn dat de groeiecho's goed waren! Dan doe je het toch ergens voor!

@Jo-Tasy: hoe voel jij je een week na je val? Heeft de rust je goed gedaan?

@Suusj: klinkt als een fijn feestje, super lief! Ik 'wacht' nog op een babyshower, of klinkt dat heel verwend, haha :proud:

@Inge, weet je al wat meer over je klachten? Ik vind het trouwens super leuk dat je zo trouw meeschrijft, als wij straks onze baby's al hebben kunnen we uitkijken naar jouw kleintje, helemaal leuk :cheer2:

@Rose, ik duim nog steeds voor je! Elke dag dat jullie baby's groeien en warm binnen blijven is er één! :rose:

Hebben jullie je trouwens nog laten enten met het kinkhoest vaccin? Hier is 'ie vandaag gezet, toch het zekere voor het onzekere.

Oh en een vraag: weten jullie al of jullie kiezen voor een kraamfeest of kraambezoek of een combi van beide? Hier twijfelen we nog? Ik neig naar een kraamfeest want man heeft hoop kennissen en aannemers vanuit de bouw die hij goed kent maar ik niet+we zijn beslist geen avondmensen dus anders toch de visite overdag en dan sta ik er alleen voor....
Lastig lastig!

Hé en Bruschetta: ik vind het ook ontzettend snel gaan! Week 32(!!) Hoe dan? Gisterenavond tranen met tuiten om niks maar voelde een soort paniek:
'Wat als ik het niet kan?'
'Wat als wij helemaal geen goede/leuke ouders zijn?'
'Hoe weet ik nu hoe ik moet bevallen?'
'We hadden moeten wachten!'

De tranen bleven maar komen, en mag maar lopen met zakdoekjes :facepalm: .

En vandaag weer zen.
Hormonen :proud:
Excuus, ik haal Rose en Sophie door elkaar! Sorry sorry, beetje slordig!,
Ik heb ook nog geen ziekenhuis gezien, dus ben net zo “saai”, ClaireSophie. Ik heb het kinkhoestvaccin ook al klaarliggen bij de apotheek voor volgende week. Vandaag op mijn werk ook maar de griepprik gehaald. Ik twijfelde daar wel over omdat ik geen oproep heb gekregen maar door mijn bekkenklachten heb ik totaal geen conditie en wil ik niet weten hoezeer de griep mij zou vellen, brrr.

Hier gaan we (weer) voor kraamvisite maar wel verspreid en niet te veel in het begin. Ik vond het de vorige keer ook wel fijn als ik af en toe bezoek had overdag.

Fijn dat je vandaag weer zen bent. Zo’n inzinking is heel herkenbaar! Gisteravond zag ik het ook niet meer zitten door vermoeidheid en hormonen. ‘Kan ik twee kinderen wel aan?’ ‘Gaat mijn bekkenpijn ooit nog over?’ Etc. Vandaag weer iets beter ;)
ClaireSophie schreef:
05-11-2018 18:53
Hi dames,

Hebben jullie je trouwens nog laten enten met het kinkhoest vaccin? Hier is 'ie vandaag gezet, toch het zekere voor het onzekere.

Hé en Bruschetta: ik vind het ook ontzettend snel gaan! Week 32(!!) Hoe dan? Gisterenavond tranen met tuiten om niks maar voelde een soort paniek:
'Wat als ik het niet kan?'
'Wat als wij helemaal geen goede/leuke ouders zijn?'
'Hoe weet ik nu hoe ik moet bevallen?'
'We hadden moeten wachten!'

De tranen bleven maar komen, en mag maar lopen met zakdoekjes :facepalm: .

En vandaag weer zen.
Hormonen :proud:
Hier ook kinkhoest wel gedaan (met als extra bonus difterie en tetanus, altijd handig mocht de kleine ergens in de komende 6 maanden in de jungle vies water drinken en/of gebeten worden door een aap ;-).

Ik heb vandaag een blegh-dag. Laatste week voor mijn verlof, en ik ben ontzettend moe. Heel erg last van verstopte luchtwegen en mag daar nauwelijks iets aan doen (anti-allergie medicatie mag niet, en gewone otrivin ook niet meer), dus slaap heel slecht. Bovendien zie ik stiekem best een beetje tegen mijn verlof op, ik doe mijn werk heel graag, en mijn collega’s zijn ook vrienden. Dus lichamelijk worden het wel tijd, maar geestelijk vind ik het moeilijk. Vanavond van alles ook even tranen met tuiten, maar meestal lucht dat ook wel een beetje op :$ . En inderdaad hoor, ik vind het allemaal rete-spannend, en ik weet niet eens waarom. Als je ziet wat voor idioten een kind groot krijgen, zal mij dat ook vast wel lukken, en toch is het heel eng. Zullen ook wel hormonen zijn denk ik.
Haiii :) Al jullie berichten wel gelezen in de tussentijd, maar kom nu ook zelf maar weer eens in de lucht ;)

Toch wel een klein mijlpaaltje; Mijn verlof gisteren ingegaan! Ik moet 6 weken van te voren aangezien ik nog deels in de ziektewet zit, en dat is nu dus. Gek idee hoor. Nu dus 34+2
Heb een hele grote mand vol met cadeautjes van al mijn collega's gehad. Dacht eerst om er iedere week een paar uit te pakken tijdens mijn verlof, maar dezelfde avond nog was alles uitgepakt :-$ :mrgreen:

Sinds een week gaat het hier opvallend goed. Ja wel dingen als beurse ribben (baby vindt hak tegen mijn ribben plaatsen blijkbaar een goed idee :idee: :whip: ) maagzuur, harde buiken etc. Maar... ik heb zowaar al anderhalve week warm (!) kunnen eten. Stamppot, pasta... Bizar!! Maar heb er zo van genoten. Het kostte daarna wel ietwat moeite het ook goed binnen te houden, maar het lukte wel.
Hoe blij je kan zijn met normaal eten :yes:

Volgende week liggingsecho maar volgens mij ligt baby gewoon netjes in hoofdligging en heb ik sinds de laatste dagen het idee dat hij/zij ook is ingedaald (minder vaak een voet tegen m'n ribben, lang niet meer zo benauwd als de afgelopen weken en wel steken daar beneden en toegenomen druk op m'n blaas) maar we zullen zien. :)

@ Nausicaa: Ik zag ook een beetje tegen mn verlof op. Heb een onwijs leuk team en doe m'n werk graag. Nu het eenmaal zo ver is, alles is overgedragen, mijn caseload op 0 staat (dat ik dat nog eens mocht meemaken ;)) en alle beleidsvoorstellen bij de juiste personen liggen, voelde het ook wel 'ok' om met verlof te gaan. Zo van; je hebt nu toch niks meer te doen, kan beter weggaan. Hopelijk valt het bij jou ook een beetje mee.

@ Renata & ClaireSophie: hahahha jullie vinden jezelf saai omdat je nog geen ziekenhuis van binnen hebt gezien (in verband met je zwangerschap). nou gelukkig maar toch :)

@ Sophie: Hoe gaat het nu met de kleintjes? hopelijk gaat alles nog steeds ok :)
@ Inge: hoe is het met de pijnklachten? ik dacht ook eerst, misschien moet je je fysio even vragen, maar je bent zelf fysiotherapeut toch?!
@

# Kraamfeest/kraambezoek; wordt kraambezoek hier. Ik heb helemaal niks met die kraamfeesten

# Babyshower; ik heb altijd gezegd tegen mijn vriendinnen: "Mocht ik ooit zwanger zijn, ik wil níet zo'n babyshower'. Maar mn vriendinnen hebben toch een high tea georganiseerd en ik heb een leuk cadeau voor de kleine gehad.
Gelukkig hebben ze wel rekening met me gehouden: al die spelletjes die vaak bij een babyshower horen, zijn me bespaard gebleven :D

# setjes kleding; veel te veel!! had al wat gekocht en vervolgens nog heel veel gekregen van een vriendin die nu 2 kinderen heeft en er vrij zeker van is dat er niet meer komen. dus die is alles aan het doorgeven/verkopen ;)
Volgens mij hoef ik geen kleding meer bij te kopen.

Oja, de laatste keer dat ik hier postte ging het over een zwangerschapsshoot. Toevallig kwam er de dag erna iets op mn pad. Een kennis van is amateur/semi professioneel fotograaf en wil heel graag oefenen. Zwangerschapsfotografie zat nog niet in haar portfolio, dus of ik interesse had?! 1 sessie gedaan nu en we gaan nog 2x op pad. Ik vind het leuker dan ik verwacht had. Waarschijnlijk ook omdat ik me nu echt wel fitter voel :)
Hey meiden,

#chagrijnmodus aan
Even klagen en van me afschrijven hoor... ik ben sinds een week helemaal flauw van het zwanger zijn. Ik vind het geweldig hoor, dat we nog een kindje krijgen, maar ik heb er echt moeite mee dat mijn lijf niet meer wil en ik daardoor zo weinig meer kan doen. Uurtje de stad in of even boodschappen doen en ik ben doodop en krijg harde buiken. En 'rust pakken' is ook lastig met een peuter thuis, die helaas geen middagslaapjes meer doet.
En misschien stel ik me aan (of herkennen jullie dit?), maar ik mis het uitgaan en het sociale leven ontzettend. Man en ik gaan graag, samen of met eigen vrienden, op stap, concerten, festivals. Aan het begin van mijn zwangerschap ging ik nog mee, maar nu trek ik het niet meer en het geluid is niet goed voor de baby. Man gaat nog wel en ik ben gewoon jaloers en chagrijnig daarom. Ik gun het hem hoor, maar ik wil ook mee!!
Gelukkig nog 2 maandjes en dan is ons lieve meisje er. #chagrijnmodus uit

@Inge, gaat het al beter met de pijn?
@ Nausicaa, vervelend dat je weer naar het ziekenhuis moest, maar beter te vaak om niets gaan, dan dat er echt iets mis is en het niet gezien wordt toch?
@ Clairsophie je bent niet de enige zonder medische dingen hoor! Daardoor ook geen extra echo's.. de laatste was met 20 weken, zou het wel leuk vinden ons kleintje nog een keer te zien.
@ Yellow: wat goed dat je weer warm en met smaak gegeten hebt!! Mijlpaal of niet :cheer:

#vaccinatie: die hele kinkhoestvaccinatie echt totaal gemist, las er gisteren voor het eerst over bij de vk. Ik zal van de week de prik halen. De vk raadde het me wel aan omdat we al een kindje hebben die naar de opvang gaat en daar wat kan oplopen.

#kraambezoek: wij doen kraambezoek.

#babyshower: Leuk dat jullie dat gehad hebben!! ik verwacht er geen. Bij de eerste wel gehad, heb nu tegen mijn vriendinnen gezegd dat ik een post-baby stapavond wil ;)

#verlof: nog drie weken te gaan!

Gister controle gehad bij de verloskundige, het kindje ligt al keurig met het koppie naar beneden. Ze is wel klein, maar niet zorgelijk. Ik overweeg nu toch om nog iets in maat 50 erbij te kopen. Ook omdat het leuk is hahaha!
JoTasty: ik kan het me wel voorstellen ja. Zeker als je man wel gaat, dat is voor mij dan weer een voordeel van alleen zijn. Voor mij is het ook een van de redenen om geen borstvoeding te gaan geven, ik wil mijn lijf graag weer voor mezelf. En dan bedoel ik niet dat ik mijn gewicht of figuur terug wil, maar dat het inderdaad niet meer voortdurend ten dienst staat van iemand anders. Dat ik niet bij alles hoef te bedenken of dat mag, medicijnen kan nemen als nodig, me weer om kan draaien.
En natuurlijk is het goed dat ze alles goed in de gaten houden, maar je wordt het ook wel eens zat dat elke controle met uren in het ziekenhuis eindigt. Gelukkig gisteren alles in één keer goed!

Ik ben ook sinds vandaag officieel met verlof. Zal volgende week nog wel wat dingen moeten afhandelen van mensen die er dan pas achter komen, maar ik heb geen werktijden meer. Voelt nog steeds raar, maar ik heb nu in elk geval de tijd om de ontbrekende dingen te gaan kopen. En nog even naar de kapper/pedicure te gaan zonder een baby mee te moeten nemen :-).
ingeb84 schreef:
30-10-2018 10:00
Ha dames!

Hoi Inge,
Ik lees hier af en toe even mee. Ik ben zelf 23 weken zwanger en ik herken de pijn die jij voelt misschien wel.
Ik heb al drie weken last van ontzettende pijnaanvallen en na een echo van de organen in het ziekenhuis is gebleken dat ik last heb van stuwing in mijn nier. Misschien iets om in de gaten te houden.
Hallo dames, hoe gaat het met jullie met de zwangerschap?

Hier begin ik al echt te merken dat de laatste loodjes om het zo maar te zeggen al in gaan. Heb sinds c.a 2 weken last van vocht vasthouden in de voeten, en nu ook sinds enkele dagen jou ik snachts ook vocht vast in de handen. Bekkenpijn is ook iets sterker geworden dus is het belangrijk mijn rug goed te blijven ondersteunen, en anders fysio voor de bekken.

Ook hebben wij inmiddels al bedverhogers e.d in huis voor de thuisbevalling, misschien iets aan de vroege kant maar dan heb ik het in ieder geval al in huis voor de 37 weken.

Verder vandaag nog op controle geweest bij de verloskundige, en de kleine doet het erg goed, meneer is al aardig ingedaald, en over 2 weken hebben wij de Liggings echo. Vandaag hadden ze enkel op de echo gekeken om te zien of het klopte dat het hoofdje al ingedaald was en dit klopt inderdaad ook.

Nu nog maar 6 weekjes tot de uitgerekende datum!
Suusje: ik had op een bepaald moment ook dat vocht vasthouden. Het was bij mij wel heel erg gerelateerd aan het druk hebben, als ik zorgde voor voldoende rust, werd het een stuk beter. Verder heb ik ook op aanraden van kennis die gynaecoloog is ondersteunende kousen van de Hema gekocht (geen echte steunkousen dus, een beetje lichtere variant), en dat hielp ook. En hoe raar het ook klinkt: meer drinken. Door weinig drinken houdt je meer vocht vast

Hier in inmiddels volop in de regelmodus. Heb nu vrijwel alles voor de baby wel in huis, vandaag nog even nieuwe wasmachine en droger gekocht ;-) . De man in de winkel zei zelf al ‘ik neem aan dat je ze zo snel mogelijk wilt hebben?’ haha.
Maar goed, ik ben vandaag ook a-term (37 weken), dus het mag ook wel eens geregeld zijn. En de bedverhogers heb ik nog niet. Ik wil in het ziekenhuis bevallen en moet daar sowieso 24-48 uur blijven, dus mocht het nu ineens gebeuren, krijgen ze dat vast nog wel voor elkaar.

Ik voel me nog wel ok, langzaam lopen, moeilijk omdraaien in bed en snel buiten adem, maar zolang ik heel rustig aan doe gaat het eigenlijk best goed. Bij de vorige controle was ukkie al redelijk ingedaald, dus dat zou ook goed moeten zijn.
Ik blijf het een raar idee vinden hoor, dat er tussen nu en vijf weken gewoon een baby woont hier....
Aaah, Suusje en Nausicaaaa, things are getting real! :-o

Super leuk maar oh zo spannend, ik herken het hoor. En nausicaa jij bijt het spits af in dit topic!

Ik ben vandaag 34+2. As we speak kijk ik tegen een half beklede familiewieg aan, (vrijdag af, yesss!) en ben ik bezig met het 'bevalplan'. Alhoewel ik daar denk iets te nuchter voor ben, de belangrijkste zaken zijn genoteerd en verder: ik laat het maar over mij heen komen. Bij pijnbestrijding een dikke vette JA ingevuld dus hopelijk is de pijn draagbaar ;-)
Wat is het rustig hier! Hoe is het met iedereen?
@Nausicaa; haha goed idee dat je nu volop in de regelmodus zit. Jouw kindje mag ook praktisch al komen natuurlijk.
Ik kon de bedverhogers gewoon bij dr thuiszorgwinkel halen..ze hadden op voorraad dus hoede het niet eens te bestellen.

@ clairesophie; jullie ook een familiewieg? Hier ook. Mn mams vroeg het al aan me toen ik zo'n 12 weken zwanger was en het leek echt belangrijk voor dr. Wiegje is niet echt onze stijl. Maar het heeft ook wel weer wat en is toch alleen voor de periode dat de kleine op onze kamer slaapt.

@ Suusj: naar hoor Die bekkenpijn. Ben zo blij dat dát me bespaard is gebleven deze zwangerschap. Heb je zon bekkenband? Schijnt wel wat te helpen.

@ Inge hoe gaat het met jou inmiddels?

@ Jo Tasy; ik herken het deels wat je schrijft. Ik heb natuurlijk geen peuter in huis rondlopen dus in verloftijd is grotendeels voor mezelf. In de periode dat de zwangerschap mij het zwaarst viel had ik ook echt 0 sociaal leven. Ik scrolde laatst door mn foto's op mn telefoon en zie vooral de foto's die ik toegestuurd kreeg van anderen. Waar ik dus niet bij was. Ik voelde me toen fulltime broedkip. Alsof mn lijf alleen zwanger kon zijn maar dus verder niks kon. En dat vond ik ook verschrikkelijk. Nu gaat het enorm goed. Ik vind het stiekem wel leuk dat ik "mooi" zwanger ben (vind ik) maar buiten dat vind ik zwanger zijn vooral een noodzakelijk kwaad om straks een kindje bij ons te hebben.

Is concert bezoek bewezen slecht trouwens voor een ongeboren kindje? Mijn verloskundige zag er geen kwaad In. Heb de afgelopen tijd 2 concerten (geen grote, gewoon in een poppodium) bezocht en denk aantal theatervoorstelling. Dat laatste moet sowieso kunnen denk ik? En isnl ook minder vermoeiend omdat je niet hoeft te staan. Vind je zoiets nog leuk? Wellicht kunnen jullie dan savonds een avondje theater doen (als je oppas hebt)?

Lijkt me idd wel pittig om verlof te hebben en je peuter de hele dag thuis te hebben. Heb laatst even een paar uurtjes op een dreumes en peuter gepast en kan me heel goed voorstellen dat je niet aan je eigen rust toe komt.
Heb je mensen in je omgeving die hem (haar?) Misschien eens een paar uurtjes mee wil nemen om iets leuks te doen?

Hier heb ik inmiddels alweer bijna 2 weken verlof en vandaag 36 weken zwanger. Niet te geloven maar we zijn er bijna!! Can 't wait.
Op zich is alles klaar en geregeld maar moet écht een ziekenhuistas gaan inpakken voor het geval dat... zo maar even de stad in nog om wat dingetjes te halen. :-)
Wow 36 weken alweer Yellow! Zo spannend. Jullie weten ook het geslacht niet toch? Ik ben zaterdag 35 weken zwanger, en ben echt steeds benieuwd. Ook hoe hij/zij eruit ziet, kan wat dat betreft niet wachten.

Nog een week werken en dan met verlof, ben voor nu benieuwd hoe ik die tijd ga vullen haha kan me er weinig bij voorstellen om zo lang thuis te zitten eigenlijk. Hebben jullie mannen ook zoveel zin in de komst van de baby? Ik vind het zo lief hoe hij zich voorbereidt etc. Laatst had hij zelf kleertjes uitgezocht en opgehaald via marktplaats, dan smelt ik! Zo blij dat hij de vader van ons kind wordt :)
Bruschetta_ schreef:
22-11-2018 11:25
Wow 36 weken alweer Yellow! Zo spannend. Jullie weten ook het geslacht niet toch? Ik ben zaterdag 35 weken zwanger, en ben echt steeds benieuwd. Ook hoe hij/zij eruit ziet, kan wat dat betreft niet wachten.

Nog een week werken en dan met verlof, ben voor nu benieuwd hoe ik die tijd ga vullen haha kan me er weinig bij voorstellen om zo lang thuis te zitten eigenlijk. Hebben jullie mannen ook zoveel zin in de komst van de baby? Ik vind het zo lief hoe hij zich voorbereidt etc. Laatst had hij zelf kleertjes uitgezocht en opgehaald via marktplaats, dan smelt ik! Zo blij dat hij de vader van ons kind wordt :)
hahaha geloof me, je komt je verlof wel door hoor! Hier er al bijna 2 weken op zitten en heb afgesproken met mensen, naar theater geweest, een andere auto gekocht, de laatste dingen voor de baby geregeld, concertjes gehad, naar vrienden gegaan die ik anders niet veel zie omdat ze aan de andere kant van het land wonen, feest voor mn vader georganiseerd die 65 wordt, dagje in de sauna doorgebracht, boswandeling (ok een korte dan...) gemaakt met deze mooie herfstkleuren. :') en verder een beetje uitgeslapen, series gekeken, boeken gelezen (kom ik daar ook weer eens aan toe)... geloof me, jij komt je tijd ook wel door!

Klopt, wij weten het geslacht ook niet. Ik heb ook écht geen voorgevoel of we een jongetje of een meisje krijgen.
Dus voor allebei een concept geboortekaartje klaarliggen ;) Ik ben ook heel benieuwd. Niet alleen naar het geslacht maar idd ook hoe hij/zij eruit ziet, hoe hij/zij is als baby en zich straks gaat ontwikkelen met een eigen karaktertje. Onwijs nieuwsgierig!

Ahh wat lief en leuk van jouw man! :flirting:
De mijne shopt geen babykleren, maar ik merk zijn betrokkenheid wel aan andere dingen.
Of we genoeg warme dekentjes hebben, want de kleine mag het niet koud hebben straks.
En dagelijks even vragen hoe het met de kleine in mn buik gaat (heb ik hem/haar nog gevoeld vandaag?)
Hij heeft ook een koosnaampje voor de kleine. Hij vindt vader worden héél spannend maar ik denk dat hij een hele lieve leuke papa wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven