Laatste loodjes topic

30-09-2018 20:24 2141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik in mijn verlof volop meegelezen (niet geschreven) in een laatste loodjes topic. Vond het altijd leuk om te zien waar anderen zich mee bezig hielden tijdens hun verlof en samen even klagen kan ook opluchten :).Nu is er niet zo’n topic dus vandaar dat ik hem zelf maar open!

Meer zwangeren die in hun laatste loodjes (geen precieze week, als het aanvoelt als laatste loodjes dan is dat zo ;-) ) zitten en zin hebben om de schrijven/klagen/juist leuke dingen te delen/etc?

TO trapt af: nu 35 weken zwanger en net verlof. Eindelijk tijd (en zin en energie) om alles af te maken voor de nieuwe baby! Ben benieuwd hoe het jullie vergaat :-D !
florence13 schreef:
28-10-2018 22:58
Ja ik ben ook benieuwd naar de volgende...

Ik ben het in elk geval niet, nog steeds geen enkel verschijnsel, geen harde buik, geen oefenwee, geen slijmprop. Straks ben ik helemaal alleen in dit topic en komt baby er nooit uit....
Ik lees ook al stiekem mee, maar moet nog ruim 6 weken dus echt laatste loodjes zijn het nog niet. Over 2 weken start mijn verlof, dan zijn t wat mij betreft wel laatste loodjes ;)

Dus alleen overblijven zal wel niet hoor! :high5:
Spannend menmo!

Hier nog 9 dagen, vandaag heeft oudste afscheid bij de gastouder dus ik was gister vol in de traktatie bakmodus (koekjes en cupcakes versierd door mijn dochter), vandaag een was draaien. Verder wil ik eigenlijk nog ff bij de kapper binnen lopen, maar dat wordt n lange zit... en daar heb ik geen zin in nu hihi. Alles is verder klaar voor de baby, nu nog wat dingen regelen voor 4e verjaardag en feestje dochter.
@Suusberg, jij kan dus een dubbele verjaardag krijgen met jouw kinderen? Lijkt me spannend! In theorie kan dat bij mij ook, maar dan moet ik wel 12 dagen overtijd gaan..

@kdv traktaties:
Vorige keer maalte ik de lange vingers zoals op deze website:
https://babyblog.nl/babywiki/alternatie ... t-muisjes/

Maar dit keer mogen ze alleen gezond trakteren, dus nu wordt het dit:
www.annemarievandoornik.nl/hoera-een-ba ... 09c5edc-2/
Lenne85 schreef:
29-10-2018 09:22
Ik lees ook al stiekem mee, maar moet nog ruim 6 weken dus echt laatste loodjes zijn het nog niet. Over 2 weken start mijn verlof, dan zijn t wat mij betreft wel laatste loodjes ;)

Dus alleen overblijven zal wel niet hoor! :high5:
Dat stelt gerust!!!
Wij kunnen ook dubbele verjaardag krijgen. Dan moet baby 11 dagen te vroeg komen. Maar sowieso 3 kinderverjaardagen binnen een maand.

Zoon gaat knijpfruit trakteren met label. Oudste mini flesjes met blauw/witte tumtums.
Ik heb uiteindelijk lange vingers met muisjes getrakteerd. Was een groot succes, begreep ik.

Wat eten betreft had ik niet veel gemist (hou niet van vlees of rauwe vis en ben ook geen drinker), maar gisteren toch echt wel genoten van mijn heerlijke salade met verse feta! Waren lekker even uit eten met familie.. peuter en baby 2,5u zoet geweest, dat was genieten. Ik mis het zwanger zijn niet :-D
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Hoe gaat het met baby Malaguena? Lekker zeg, een uit eten. En helemaal als ze zich dan allemaal perfect gedragen! :mrgreen:

@aapje: jeetje drie in 1 maand en zo rond de feestdagen ook nog.
Sterkte ;-D

Hier net tijdens een serie ineens enorm tranendal. Haha zo ben ik totaal niet. Hormonen aan het werk!
En net ook een flinke voorwee, maar was misschien ook omdat mijn blaas vol raakte.
Krisje gefeliciteerd! Dat klinkt als een perfecte bevalling :) . Toch de slijmprop idd. Hoe gaat het nu met jullie?

Zussel, mijn oudste twee zitten qua leeftijd dicht op elkaar. Ik voelde me ook alsof ik constant in spagaat lag, en allebei net niet de aandacht kon geven die ik wilde. Dat is nu gelukkig wel helemaal goed gekomen.

Traktaties, ik heb iets van rose/witte snoepjes gekocht die ik in een leuk zakje ga doen. Lekker praktisch, kan ik ver van te voren klaarmaken. Ga ik deze week maar eens doen.

Ik ben nu 40w2. Het rommelt duidelijk meer dan een week geleden, maar niet echt het gevoel van ‘het gaat binnenkort beginnen’, voor zover je dat krijgt. Kinderen hadden vorige week herfstvakantie, ben zo blij dat ze nu weer naar school zijn :lol: . Eindelijk weer even het huis voor
mezelf...
Ja in principe kan t. We hebben ook donderdag as nog een check bij de gyn en dan is mijn dochter jarig. Dus ja het zou kunnen. Hopelijk niet hihi
Baby gaat goed Nijntje! Nog af en toe een verstopt neusje alleen. Drinkt wel vaak, maar hoort erbij :biggrin:

Shit he die voorweeën.. die mis ik ook niet haha
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Dank voor de lieve reacties op aandacht verdelen! Vandaag was oudste naar het kdv en hadden we geen bezoek dus heb de hele tijd (oké verdeeld met vriend) de verse baby geknuffeld. Samen gedoucht ook dus dat was heel erg fijn. Ook een nieuwe kraamhulp (was verdeeld) en die is erg rustig en relaxed en neemt de tijd voor alles (maar doet wel alles), merk dat dat ook wel helpt. Al was de vorige echt geweldig met oudste dus dat was ook heel fijn.

Oudste mocht vandaag trakteren op het kdv, het zijn de Nijntje koekjes met muisjes op de buik geworden (heb ik vanochtend nog zitten smeren haha :facepalm: ). Ben benieuwd hoe het was.

Qua ziekenhuistas kan ik geen tips geven. Vorige bevalling dus al met 2.5u ‘klaar’ in het ziekenhuis (op feit na dat oudste moest blijven dus daarop voortbordurend zou ik vooral veel kleren meenemen). Deze keer na 45 minuten al. Al het ingepakte spul is ongebruikt weer meegegaan haha, maar dat was dus wel een goed teken want het ging zo goed dat we snel naar huis mochten.

Vandaag weer 70 gram aangekomen (de baby dan he, ik hoop dat ik juist afval haha), dus dat gaat super goed. Bv is ook goed op gang nu :) .

Gek hoor, dat een paar dagen geleden ik zo hard hoopte dat hij eindelijk eens kwam! En nu bedenk ik me of ik wel genoeg genoten heb van al dat geschop in mijn buik en de rust :frusty:
Nou ja, wennen wennen wennen zal het toverwoord wel zijn. Fysiek herstel blijft goed gaan, zou dolgraag weer eens even naar buiten gaan (of oudste ophalen van kdv ofzo) maar advies is om wel langzaam op te bouwen. Vanavond de kliko ofzo maar even aan de weg zetten haha.

Allemaal de dag doorgekomen? Hopelijk knappen de zieken snel op, das echt rottig. Oja en een tip: zorg dat je dingen eet die makkelijk uit te spugen zijn :lol: , ik heb me als ‘voorteken’ wat afgespuugd, ik wil nooit meer wraps eten :-D

Spannend al die kindjes die op de verjaardagen geboren kunnen worden! Hier hebben we wel een beetje bewust gewacht tot dat dat niet kon (verjaardag oudste dan) maar ik snap ook dat anderen dat niet doen/ die luxe niet hebben.

Nou, oudste komt thuis dus ik ga snel even knuffelen en horen hoe het trakteren was! Fijne avond!
Hallo dames, vandaag precies 32 weken.
Ben 24 december op kerstdag uitgerekend.

Als baby precies op tijd komt heb ik dubbele verjaardag. :bonk:

Heb een tweeling van 16, officeel 23 & 24 december jarig. Mijn zoon Is om 23;59 geboren en mijn dochter om 00;01.

Daarnaast heb ik nog een inwonend neefje, die gewoon onderdeel van het gezin is en dan ook gewoon een zoon is.

Ben al sinds begin zwangerschap thuis in de ziektewet wegens omstandigheden.
Woon alleen met mijn kinderen, maar heb gewoon een relatie.

Gister was voor mij best een mijlpaal, mijn vorige zwangerschap is met 31+5 in een spoedkeizersnede geëindigd.
Gelukkig een hele lieve gyneacoloog die mijn angst snapt dat het weer rampzalig gaat eindigen en mij dan ook goed steunt.

Heb elke vrijdag een controle met echo.
Ik lees en schrijf ook graag mee! Deze week is mijn verlof ingegaan, ik zit op ruim 34 weken nu en dus rond Sinterklaas uitgerekend.

De laatste keer lag ze keurig met haar hoofd naar beneden, maar was ze nog niet aan t indalen. Dat mag ze van mij vlot gaan doen want ik heb al sinds week 26 last van brandend maagzuur...

Verder vind ik het heel leuk om te lezen hoe jullie het allemaal beleven, incl. bevalling!
bessss wijzigde dit bericht op 30-10-2018 06:18
0.36% gewijzigd
Bij deze ga ik ok gezellig meeschrijven!

Ben woensdag al op 31 weekjes lijkt mij gezellig om mij hierbij te voegen. Voor mij is het mijn eerste kindje, voor mijn partner de 3e. Ik ben zelf 27 en mijn vriend 31. Wij zijn in verwachting van ons eerste zoontje.

En ondanks ik bijna 31 weekjes ben voelt dit voor mij toch al n beetje als de laatste loodjes omdat het voor mij allemaal de eerste keer is!
Welkom nieuwe meiden! Zo blijft het gezellig doorlopen hier!

Dat lijkt me inderdaad zo gek zussel! Zo lang naar uitgeven en ineens is je kindje er! Fijn dat het zo goed met jullie gaat.

Wat toevallig al die dubbele verjaardagen! Bij ons in de familie ook veel, gelukkig is november nog verjaardagsvrij! Ben benieuwd of er bij iemand een kindje word geboren op precies die dag!

Wij hebben een uiterste datum! De precieze dag hou ik voor me. Maar met maximaal 1,5 week hebben wij ons mooie meisje eindelijk ontmoet! Nu dan toch wel echt aftellen en zo hard mogelijk genieten van de laatste loodjes!
Leuk inderdaad, weer nieuwe dames! Nog even doorbikkelen tot jullie verlof dus, maar het is in het zicht!

Hier een spannende dag! Gisteren slijmprop verloren en overdag (16:00) en s avonds twee keer vochtverlies gehad (heel weinig). Vk dacht aan afscheiding.
Vannacht toch weer regelmatig nog meer vochtverlies en van 2:30 tot 6:00 wakker gelegen van rugpijn en harde buiken (zonder regelmaat). Daarna is het gestopt.
Vanmorgen roze afscheiding/vruchtwater maar weer minimaal, dus ik kan niks opvangen..
Nu net met een test door de vk laten checken of het vruchtwater is of afscheiding. En de test weet het ook niet.. dat wattenstaafje moet geel uitslaan bij afscheiding en zwart bij vruchtwater, en het slaat tot twee keer toe half geel en half zwart uit! :rofl:

Ze heeft me nu doorgestuurd naar het ziekenhuis en vanmiddag krijg ik inwendig onderzoek om te kijken of het nou vruchtwater is of niet. Zo ja, dan behandelen ze me waarschijnlijk als iemand die sinds 16:00 uur gister gebroken vliezen heeft en dan ben ik dus vanaf 16:00 uur vandaag ‘overtijd’. Dwz dat ze dan gaan inleiden als er dan nog niks is gestart. Het is dan wel de vraag of ze dat dezelfde dag nog doen of morgen. De kans op morgen is groter, zei mijn vk.

En dan is er dus ook nog een kans dat hun test negatief uitslaat en dat ik totaal geen vruchtwater verlies en gewoon weer naar huis moet straks met de boodschap het rustig af te wachten.

Whaaa :blob:
Ohhh wat spannend nijntje...kreeg je de vorige keren wel spontaan weeen na het breken vd vliezen? Geen ‘plop’ dus deze keer.

Lalameme, fijn dat je een datum hebt. Dan is het ook wat beter vol te houden he? Ik ga straks met de vk ook datum bespreken voor de inleiding, fijn dat het einde dan gewoon in zicht is.

Nieuwe meiden welkom! Gezellig dat jullie komen meeschrijven.
Spannend Nijntje! Succes.
Dajka schreef:
30-10-2018 10:25
Ohhh wat spannend nijntje...kreeg je de vorige keren wel spontaan weeen na het breken vd vliezen? Geen ‘plop’ dus deze keer.
Bij de eerste (ook (?) hoge vliesscheur) kwamen de weeën wel spontaan op gang maar te licht en traag. Dat werd een inleiding en toen ging het heel snel.
Bij de tweede (waterval) kreeg ik direct erna weeën.
Oh wat spannend Nijntje! Wanneer is je uitgerekende datum? Ik had helemaal niet door dat je al zo ver was!

Ik ben nu 34+3 (8-12 uitgerekend). Afgrlopen vrijdag is mn verlof officieel ingegaan maar ik ben al twee weken thuis toen ik 2,5 week terug mn slijmprop verloor en nachts flinke krampen kreeg. De dag erna bleek dat ik al lichte ontsluiting had gekregen en ik krijg veel harde buiken die overgaan in pijnlijke buiken/krampen als ik wat meer doe. Verplichte rust dus om de kans op een vroeggeboorte te beperken.

Gelukkig voel ik me verder wel prima en kan onze dochter van 20,5mnd 3 dagen per wk naar het kdv. Door de verplichte rust is het wel wat saai en voelt het meer als de laatste loodjes dan bij de vorige zwangerschap.

Leuk om de verhalen verder hier te lezen!
Ik ben nu 37+6 Envelop. En voor mijn doen is dat laat want mijn andere kinderen waren met deze termijn al geboren. Mijn vk houdt er dan ook rekening mee dat dit een soort van mijn cyclus is; ik doe waarschijnlijk niet aan 40 weken zwangerschappen :mrgreen:

Wat spannend dat er met 32 weken al een vroeggeboorte dreigde en dan daarna dat te moeten combineren met de zorg voor je andere kind. Want dan ligt de focus nu nog meer dan bij anderen op het niet mogen overschrijden van je eigen grenzen, denk ik? Lijkt me pittig!
Florence en Lalameme wezen me op dit topic, ik zit nu ook met de laatste loodjes dus ik kom graag meeschrijven! Ik zie dat er al wat dames bevallen zijn, gefeliciteerd!

Ik ben 36+2 weken zwanger van mijn eerste kindje, een meisje. Ik voel me nog goed, wel moe en last van indelingssteken tijdens het lopen, maar ik kan gelukkig nog veel. Afgelopen weekend nog even lekker een weekendje weg geweest met mijn vriend nu het nog kan! De laatste dagen was ik nog bezig met het afronden van wat dingen voor werk, maar dat zit er nu op dus ik kan me nu 100% op de baby richten. Ik ben nu alles aan het wassen, nog best een werk! Ik moet ook nog mijn kraamtas inpakken, dat ga ik binnenkort ook maar eens doen.

@Florence: Hier ook nog geen harde buiken hoor, dus dan blijven we samen als laatste over. Al heb ik zelf wel het gevoel dat ze eerder gaat komen (gevaarlijk om te zeggen want dan zul je zien dat ze met 41+ weken pas komt...).

@Envelop: Wat vervelend van die verplichte rust! Dat lijkt me lastig als je een dreumes hebt rondlopen.

@Lalameme: Nog maar 1,5 week, fijn joh! Dan kun je echt gaan aftellen.

@Nijntje: Spannend dat het misschien wel zover is! Veel succes vandaag!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Nijntje, was de baby al wel goed ingedaald?

Ik ben net naar de vk geweest. Datum voor inleiding besproken, maar ik hoop natuurlijk dat het spontaan komt voor die tijd. Ze heeft me ook nog gestript, daar verwacht ik niet perse wonderen van, bij mijn oudste leidde dat niet tot een bevalling, maar wie weet. Ze zei dat mijn baarmoedermond half verweekt was, dus niet helemaal meer potdicht.

Welkom envelop en gioia!
Welkom nieuwe dames! Zo blijft dit topic lekker doorlopen :-)

Nijntje: je hoeft je in ieder geval niet te vervelen dus! Wie weet heb je vandaag of morgen dan ook weer een kleintje óp je buik in plaats van erin!

Ik ben inmiddels langer zwanger dan bij de eerste, daarbij begonnen de weeen met 39 weken en is uiteindelijk met 39+1 gehaald (midden in de nacht). Daar ben ik nu officieel een paar uur voorbij ;-D
Ik ga vandaag de logeertas van peuter inpakken, die gaat morgen naar opa&oma (standaard op woensdag) en blijft daar dit keer logeren zolang ik in het ziekenhuis lig (ik gok t/m zaterdag of zondag), het eind is echt in zicht! Ik blijf het maar vreemd vinden, zo’n geplande geboorte :$
Van mij mogen woensdagavond de weeen ook spontaan beginnen, het ziekenhuis is dan al helemaal op de hoogte van mijn dossier en baby geeft dan zelf nog aan er helemaal klaar voor te zijn! We zullen zien of dat gebeurt.. :P
Welkom nieuwe aftellers!

Spannend Nijntje en Menmoo.

Hier last van mijn rug, pff steeds alsof t voelt als ongesteld worden dus ...
Verder voel ik me goed, rustig en wacht af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven