Dreumes topic III
zaterdag 8 september 2018 om 22:05
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij
zondag 28 oktober 2018 om 22:32
@rosings: hopelijk knapt ze snel op!
@wp: toch naar als het dan weer wordt bevestigd.
@aapje /wintertijd: pfoe dat is wel erg vroeg. Hier was ze 09.50 oude tijd, dus nieuwe tijd 08.50. Mogen niet klagen met haar slaaptijden!
Wij hebben dit weekend een gezinsverkoudheid opgepikt. Heerlijk hele weekend met zijn drieën snotteren!
Wij hebben bewust geen vaste opvandagen bij opa's en oma's gedaan. Schoonouders zijn in de 70, mijn vader werkt nog fulltime en mijn moeder leeft al een hele poos niet meer.
We vragen mijn schoonouders sporadisch eens als we een vergadering van onze hobby hebben. Mijn schoonzus en het 19 jarige nichtje van mijn dochter passen nog wel eens een dag op. Die vinden dat ook heel leuk.
We werken beide, maar hoeven maar 1 dag per week en 1 dag per twee weken aan opvang af te nemen, dus dat scheelt in kosten.
Voordeel is ook dat mans werk(toevallig ook overheid) heel flexibel is als het gaat om thuiswerken als er thuis iets aan de hand is. Dat zou met mijn werk absoluut niet kunnen.
@wp: toch naar als het dan weer wordt bevestigd.
@aapje /wintertijd: pfoe dat is wel erg vroeg. Hier was ze 09.50 oude tijd, dus nieuwe tijd 08.50. Mogen niet klagen met haar slaaptijden!
Wij hebben dit weekend een gezinsverkoudheid opgepikt. Heerlijk hele weekend met zijn drieën snotteren!
Wij hebben bewust geen vaste opvandagen bij opa's en oma's gedaan. Schoonouders zijn in de 70, mijn vader werkt nog fulltime en mijn moeder leeft al een hele poos niet meer.
We vragen mijn schoonouders sporadisch eens als we een vergadering van onze hobby hebben. Mijn schoonzus en het 19 jarige nichtje van mijn dochter passen nog wel eens een dag op. Die vinden dat ook heel leuk.
We werken beide, maar hoeven maar 1 dag per week en 1 dag per twee weken aan opvang af te nemen, dus dat scheelt in kosten.
Voordeel is ook dat mans werk(toevallig ook overheid) heel flexibel is als het gaat om thuiswerken als er thuis iets aan de hand is. Dat zou met mijn werk absoluut niet kunnen.
maandag 29 oktober 2018 om 08:31
Wij hebben deze wantjes: https://www.ziloen.nl/shop/baby/disana- ... 12-maanden Vorig jaar de hele winter meer gedaan en dit weekend weer uit de kast gehaald.
Maar ik zoek nog ‘halve vinger’ handschoenen want met deze kon peuter tot grote frustratie geen eikeltjes van de grond pakken
Maar ik zoek nog ‘halve vinger’ handschoenen want met deze kon peuter tot grote frustratie geen eikeltjes van de grond pakken
maandag 29 oktober 2018 om 08:42
maandag 29 oktober 2018 om 08:45
He, wat naar WP! En die wedstrijd van gister, daar hebben we het maar niet over
@ Oppas, mijn moeder past 1x per week op, vaste oppasdag en verder gaat dochter 2 dagen naar het KDV. Voor ons allen een hele fijne oplossing, mijn moeder doet geen rare dingen ( schoonouders trouwens ook niet) en ik laat ze verder vrij in hun doen en laten. Dat kan omdat we op elkaar lijken qua opvoedstijl.
Schoonouders passen niet standaard op, maar zijn onze achtervang in het weekend. Ze wonen vlakbij en ja, dat is handig voor deze momenten.
Ze passen wel standaard een dag in de week op mijn neefje, maar qua tijd kwam het gewoon niet uit om ook op dochter te passen. Ik vind het zo wel een fijne afwisseling, 2 dagen opvang en verder thuis bij vader, moeder of oma. Ze lijkt geen last te hebben van alle verschillende gezichten
@ Wintertijd, denk dat man en ik er meer last van hebben gehad dan dochter.. Vooral omdat ik bang was dat ze vroeg zou komen zondag.. Dus ik lag al wakker vanaf 05.15 en ze kwam gewoon om 06.40.
@Mutsen en wanten, dochter wil er niets van weten. Een colsjaal lukt nog, maar een muts of wanten gaat niet. Ik hoop dat ze zich daar in februari overheen heeft gezet, Italie in de winter is vaak toch wat kouder dan hier in NL
@ Oppas, mijn moeder past 1x per week op, vaste oppasdag en verder gaat dochter 2 dagen naar het KDV. Voor ons allen een hele fijne oplossing, mijn moeder doet geen rare dingen ( schoonouders trouwens ook niet) en ik laat ze verder vrij in hun doen en laten. Dat kan omdat we op elkaar lijken qua opvoedstijl.
Schoonouders passen niet standaard op, maar zijn onze achtervang in het weekend. Ze wonen vlakbij en ja, dat is handig voor deze momenten.
Ze passen wel standaard een dag in de week op mijn neefje, maar qua tijd kwam het gewoon niet uit om ook op dochter te passen. Ik vind het zo wel een fijne afwisseling, 2 dagen opvang en verder thuis bij vader, moeder of oma. Ze lijkt geen last te hebben van alle verschillende gezichten
@ Wintertijd, denk dat man en ik er meer last van hebben gehad dan dochter.. Vooral omdat ik bang was dat ze vroeg zou komen zondag.. Dus ik lag al wakker vanaf 05.15 en ze kwam gewoon om 06.40.
@Mutsen en wanten, dochter wil er niets van weten. Een colsjaal lukt nog, maar een muts of wanten gaat niet. Ik hoop dat ze zich daar in februari overheen heeft gezet, Italie in de winter is vaak toch wat kouder dan hier in NL
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 29-10-2018 08:49
20.52% gewijzigd
maandag 29 oktober 2018 om 08:45
maandag 29 oktober 2018 om 08:49
Hier ook geen opvang bij mijn ouders en dat hadden ze ook niet gewild voor een vaste dag. Aangezien ze 1,5uur verder wonen is het ook echt geen optie. Andere opa en oma wonen 45min verder maar hebben er niet de gezondheid voor.
Mijn ouders passen 3x in het jaar een nachtje op en zijn ook de achtervang met de bevalling. Althans dat was de afspraak maar nu wil ze midden november ook op neefje passen vertelde ze gister. Ik zie dat echt niet zitten, dat is een pokke eind rijden en neefje moet dan nog naar school en heeft bij nood helemaal geen achtervang daar. Zus is niet meer in beeld en zwager zou dan naar het buitenland gaan.
Elsa ophalen en naar zwager huis gaan is ook geen optie. Naast dat mn moeder geen twee kids alleen aan kan is het huis erg smerig met overal kruimels ed, dat zie ik echt niet zitten met Elsa haar allergie. Vanavond ga ik mn moeder er nog maar even over bellen. Vrienden werken allemaal overdag en de buren kunnen prima een uur of twee op Elsa passen maar ook niet veel langer.
Hoe hebben jullie oppas geregeld met de bevalling? En was de oudste ook thuis toen je zelf uit het zkh kwam met de baby?
Mijn ouders passen 3x in het jaar een nachtje op en zijn ook de achtervang met de bevalling. Althans dat was de afspraak maar nu wil ze midden november ook op neefje passen vertelde ze gister. Ik zie dat echt niet zitten, dat is een pokke eind rijden en neefje moet dan nog naar school en heeft bij nood helemaal geen achtervang daar. Zus is niet meer in beeld en zwager zou dan naar het buitenland gaan.
Elsa ophalen en naar zwager huis gaan is ook geen optie. Naast dat mn moeder geen twee kids alleen aan kan is het huis erg smerig met overal kruimels ed, dat zie ik echt niet zitten met Elsa haar allergie. Vanavond ga ik mn moeder er nog maar even over bellen. Vrienden werken allemaal overdag en de buren kunnen prima een uur of twee op Elsa passen maar ook niet veel langer.
Hoe hebben jullie oppas geregeld met de bevalling? En was de oudste ook thuis toen je zelf uit het zkh kwam met de baby?
maandag 29 oktober 2018 om 09:02
Oef Envelop da's wel even lastig, hopelijk kun je het straks even duidelijk bespreken met je moeder. Hoe was jullie date-time dit weekend? En bij Teckel?
@oppas-opa's-en-oma's: hier wel 1 dag per week afwisselend de opa's en oma's. Dit boden ze zelf aan en het werkt gelukkig goed. We hebben een goede band met beide ouders en het is voorlopig hun enige kleinkind, ze genieten ervan. Dus eigenlijk gewoon dikke mazzel hier, ook dat ze het qua gezondheid allemaal nog kunnen natuurlijk.
@oppas-opa's-en-oma's: hier wel 1 dag per week afwisselend de opa's en oma's. Dit boden ze zelf aan en het werkt gelukkig goed. We hebben een goede band met beide ouders en het is voorlopig hun enige kleinkind, ze genieten ervan. Dus eigenlijk gewoon dikke mazzel hier, ook dat ze het qua gezondheid allemaal nog kunnen natuurlijk.
happiness = reality - expectations
maandag 29 oktober 2018 om 09:19
Wij stonden gisteren langs het hockeyveld. Ik had het ook niet koud maar zijn handjes waren net ijsklontjes.Envelop schreef: ↑29-10-2018 08:42Wij hebben vorig jaar een winterjas van de wibra gekocht met wantjes erbij. Vorig jaar was de jas wat ruim en nu past die precies, maar waar die wanten gebleven zijn....
Ik vond het trouwens nog niet zo koud dat wanten nodig waren, vanmorgen misschien voor het eerst.
@bevalling: Mijn beste vriendin is onze back up. Ze werkt meestal in de avond maar zei al vrij te nemen als het nodig is.
maandag 29 oktober 2018 om 09:44
@achtervang bij bevalling
Vind ik ook heel ingewikkeld. We kunnen hier alleen vrienden en buren vragen. Best heftig als dochter dan ook opeens moet blijven slapen daar..
En dan kan de baby ook nog eens tijdens feestdagen komen
Ik moet denk ik eerst maar eens vragen hoe iedereen die hulp aanbood dat voor zich ziet..
Ik kan het onderwerp niet heel veel langer voor me uit schuiven, ben ik bang..
Vind ik ook heel ingewikkeld. We kunnen hier alleen vrienden en buren vragen. Best heftig als dochter dan ook opeens moet blijven slapen daar..
En dan kan de baby ook nog eens tijdens feestdagen komen
Ik kan het onderwerp niet heel veel langer voor me uit schuiven, ben ik bang..
maandag 29 oktober 2018 om 10:00
Het ziekenhuis waar ik ga bevallen is 45 min rijden.. ze hebben een prachtige familiekamer voor erná, maar tijdens natuurlijk niet..
Heb als plan om ambulant te bevallen en dan dus snel weer thuis te zijn. Als het met mij en baby goed gaat iig..
Maar de vriendinnen die het oppassen aanbieden hebben zelf kinderen, dus daarheen is waarschijnlijk handiger.. en de buren zie ik alleen als absolute noodoplossing, als we acuut weg moeten en tot de eigenlijke oppas er is..
Ouder zouden kunnen gaan rijden zodra de bevalling begint, dan zijn ze er in een dag. Dan kan dochter dán tenminste weer naar huis..
Aargh ik vind het echt lastig
Heb als plan om ambulant te bevallen en dan dus snel weer thuis te zijn. Als het met mij en baby goed gaat iig..
Maar de vriendinnen die het oppassen aanbieden hebben zelf kinderen, dus daarheen is waarschijnlijk handiger.. en de buren zie ik alleen als absolute noodoplossing, als we acuut weg moeten en tot de eigenlijke oppas er is..
Ouder zouden kunnen gaan rijden zodra de bevalling begint, dan zijn ze er in een dag. Dan kan dochter dán tenminste weer naar huis..
Aargh ik vind het echt lastig
maandag 29 oktober 2018 om 11:25
Maartje2016 schreef: ↑29-10-2018 10:15@vingerhandschoentjes om alles op te kunnen pakken van de straat wat ze maar willen: de h&m
Ja daar was ik na wat gegoogel ook uitgekomen. Ik fiets er vanmiddag maar even langs. Thanks!
maandag 29 oktober 2018 om 12:15
Jammer dat je zover weg woont (en de h&m dus ook ver weg staat), anders had je gelijk voor mij even kunnen kjjken of ze een jas op voorraad hebben. Online is die uitverkochtGlitterCupcake schreef: ↑29-10-2018 11:25Ja daar was ik na wat gegoogel ook uitgekomen. Ik fiets er vanmiddag maar even langs. Thanks!
maandag 29 oktober 2018 om 12:38
Maartje2016 schreef: ↑29-10-2018 12:15Jammer dat je zover weg woont (en de h&m dus ook ver weg staat), anders had je gelijk voor mij even kunnen kjjken of ze een jas op voorraad hebben. Online is die uitverkocht![]()
Hoe weet jij waar ik woon?
Maar kan je niet bellen?
maandag 29 oktober 2018 om 12:42
Je viert carnaval, dus ik gok op brabant of limburgGlitterCupcake schreef: ↑29-10-2018 12:38Hoe weet jij waar ik woon?Oh God ben ik zo vindbaar?
Maar kan je niet bellen?
(Geen paniek verder, maar af en toe zegt iemand wat en dan plaats ik het in een richting in het land)
Bellen is wel een goeie trouwens!
maandag 29 oktober 2018 om 12:52
Maartje2016 schreef: ↑29-10-2018 12:42Je viert carnaval, dus ik gok op brabant of limburg![]()
(Geen paniek verder, maar af en toe zegt iemand wat en dan plaats ik het in een richting in het land)
Bellen is wel een goeie trouwens!
Ooh oké
Zo heb ik het idee dat de helft van dit topic tussen Rotterdam en Pijnacker woont en de andere helft boven Apeldoorn.