Het grote speelgoedtopic 2018

01-08-2018 07:38 1253 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aangezien het vorige topic vol is bij deze een nieuwe!

Voor iedereen die kado's zoekt voor verjaardag, sinterkerst, voor je kind, kleinkind, broertje, zusje...

Hopelijk weer net zo'n succes als het vorige deel :-)
freya25 schreef:
30-10-2018 17:28
Bijna al het speelgoed is drie plus. Geeft voornamelijk aan dat het kleine onderdelen kan bevatten of kleine stukjes zouden kunnen afbreken. Dat is dan gevaarlijk want onder de drie stoppen ze dat in de mond. Het is dus geen leeftijdsgrens grens voor geschiktheid zoals bij films.
Niet alleen omdat ze kleine onderdelen kunnen bevatten, maar ook omdat er in speelgoed onder de 3 andere weekmakers en verfstoffen gebruikt moeten worden. Dat speelgoed valt namelijk nog onder de noemer "babyspeelgoed" en moet aan veel strengere eisen voldoen. En dat kost geld, dus is het goedkoper voor de fabrikant om het als 3+ te verkopen. Het hangt dus van je kindje af of je ze ermee vertrouwd.

Dat gezegd hebbende: ik denk dat een garage wel kan voor een autogek. En mocht je zoontje er toch nog te klein voor zijn dan zet je het een half jaar opzij. In een half jaar kan er veel veranderen en dan kan hij er alsnog veel plezier aan beleven.
Forte schreef:
30-10-2018 17:55
Mijn zoon wil ook een knikkerbaan. Ik zit te denken aan die van de Lidl, van hout. Er zijn 3 sets die elk 9,99 kosten. Ik weet alleen niet of ze gemakkelijk te zijn op te bouwen, stevig zijn en alle 3 aan elkaar gemaakt kunnen worden. Maar misschien weet iemand anders dat hier?
Ik heb vandaag eindelijk de Lobbesgids ontvangen en daar staat een knikkerbaan met 150 onderdelen voor 25euro in, misschien is dat wat?
Bij de lidl hebben ze ook een kleine treinbaan voor kindjes van anderhalf (en ouder). Wellicht leuk om dat uit te proberen.
Verder merk ik hier dat ze onder de 2-2,5 vooral de onderdelen los trekken. de baan blijft hier dan niet liggen. De middelste rijdt er nu wel echt leuk over, de oudste bouwt vooral (en de jongste sloopt dus).

Hier de eerste berg speelgoed in huis.
Vrijdag nog naar Cranenbroek en dan denk ik alles voor de kinderen wel te hebben (inclusief verjaardag van de middelste).
We vieren het 2x. De ene keer krijgen ze samen een winkeltje en elk wat spulletjes voor in het winkeltje. Daarnaast nog 2 cadeautjes. De andere viering krijgen ze elk 1 groter cadeau en 3 kleinere.
Daarnaast kopen de opa's, oma's, ooms en tantes vaak ook nog iets. Dus veel wordt het sowieso.
Daarom krijgen ze ook geen schoencadeautjes. Hooguit de eerste avond een kleurboek oid van sint. Maar verder 'gewoon pepernoten, mandarijnen en wat chocola'. Ze vinden dat ook heerlijk, dus top.
Maartje2016 schreef:
30-10-2018 19:34
Ik heb vandaag eindelijk de Lobbesgids ontvangen en daar staat een knikkerbaan met 150 onderdelen voor 25euro in, misschien is dat wat?
Ik denk dat je die bedoelt die wij hebben. Wij zijn er blij mee. Heb hem een aantal pagina's terug ook al aan Nicole volgens mij aanbevolen. Kleuter bouwt er hele leuke dingen mee en peuter staat blij springend ernaast te kijken waar al die knikkers toch heen gaan.

https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en ... set-150st-
ShaunTheSheep schreef:
30-10-2018 21:01
Ik denk dat je die bedoelt die wij hebben. Wij zijn er blij mee. Heb hem een aantal pagina's terug ook al aan Nicole volgens mij aanbevolen. Kleuter bouwt er hele leuke dingen mee en peuter staat blij springend ernaast te kijken waar al die knikkers toch heen gaan.

https://www.lobbes.nl/speelgoed/bouw-en ... set-150st-
Ja, die bedoel ik!

Ik kan me herinneren dat mijn broer er vroeger zelfs zo eentje gehad heeft :-D

Ik kan niet wachten tot zoon eindelijk een keer níet meer alles in zijn mond doet, zodat ik hem kan vertrouwen met knikkers en ook zo'n baan voor hem kan kopen :biggrin:
Bedankt voor de tip over de knikkerbaan van Lobbes. Ik twijfel of ik wil gaan voor hout of plastic. Ik weet ik niet of die van Lobbes misschien te moeilijk nog is voor mijn zoon. Hij wordt 4.
Forte schreef:
30-10-2018 21:22
Bedankt voor de tip over de knikkerbaan van Lobbes. Ik twijfel of ik wil gaan voor hout of plastic. Ik weet ik niet of die van Lobbes misschien te moeilijk nog is voor mijn zoon. Hij wordt 4.
De doos zegt 3+.

Daarbij hoef je natuurlijk niet alle 150 onderdelen in een keer uit de doos te halen, maar kan je klein beginnen. Mij lijkt dit een baan waar hij dan nog in kan groeien, in plaats van dat je over een jaar weer een andere baan moet aanschaffen omdat hij erop uitgekeken is.
Ik zit nog wat te dubben wat betreft mijn dochter die in januari 4 wordt. Ik verwacht dat als ze naar school gaat haar interesses waarschijnlijk veranderen en ze (hopelijk) meer zelf en met vriendinnetjes zal spelen. Maar waarmee? Vinden alle kleutermeisjes dingen als Barbies en My Little Pony leuk en zullen we dat dan al geven / op het lijstje zetten? Of zijn er zat meiden die daar (op die leeftijd) niks aan vinden en kunnen we beter wachten tot ze er zelf mee komt? Waar spelen kleutermeisjes verder mee? Ik vind zelf Playmobil het ultieme kleuterspeelgoed, maar daar hebben we al heel veel en daar doet ze (nog) weinig mee. Zelf wil ze vooral allerlei knuffelbeesten hebben, maar daar speelt ze eigenlijk helemaal niet mee.
My Little Pony begon hier pas eind groep 3 eigenlijk. In groep 1 was het Frozen, de speelkeuken, poppenwagen, poppenhuis en knutselen bij dochter en haar klasgenootjes.
Maartje2016 schreef:
30-10-2018 21:42
De doos zegt 3+.

Daarbij hoef je natuurlijk niet alle 150 onderdelen in een keer uit de doos te halen, maar kan je klein beginnen. Mij lijkt dit een baan waar hij dan nog in kan groeien, in plaats van dat je over een jaar weer een andere baan moet aanschaffen omdat hij erop uitgekeken is.
Eens. En die houten baan lijkt me een stuk duurzamer dan een plastic variant.
Even vraagje mijn kinderen zijn weer helemaal in de ban van puzzelen... maar zowel dochter (bijna 3) als zoon 5,5 leggen 100’stukjes zo weg (dochter doet er uiteraard iets langer over maar goed half uurtje is ze wel klaar) is 200 dan te doen? Of maak ik het ze dan veel te moeilijk?
Forte schreef:
30-10-2018 21:22
Wij hebben de doos met 4,5jr gegeven. Alle onderdelen gebruiken lukte haar toen nog niet maar wel al bijna de helft. Nu een jaar laten gebruikt ze soms alles, maar soms ook nog steeds maar een deel. De banen lopen niet altijd helemaal goed, maar ze heeft er veel lol mee.
@ herfstblaadje: Onze zoon wordt in februari 2e en krijgt zowel houten treinbaan van Lidl als houten garage van Little Dutch.
Herfstblaadje89 schreef:
30-10-2018 16:36
Hi, ik kom even binnenvallen met een vraagje. Ik heb een zoontje van 1.5 die momenteel voornamelijk speelt met autootjes. Van duplo, maar ook losse houten en plastic voertuigen. Hij speelt ook wel met z'n vormenstoof, bal, blokkentrein en stapelbekers, maar z'n auto's blijven favoriet.

Nu vieren we over een maand sinterklaas met de beide oma's en opa, en ons idee was om iedereen 1 cadeau te laten geven. Wij geven zelf een speelgoed keukentje (geen idee of hij dat leuk vindt, maargoed, dan kan hij z'n auto's erin zetten :P), maar ben nog op zoek naar andere cadeaus. Ik zag in de Lidl folder heel leuk houten speelgoed zoals een houten treinbaan, autogarage en voertuigen, maar dat is allemaal vanaf 3 jaar en ik vraag me af of mijn zoontje er dan al wat aan heeft.

Iemand hier ervaring mee? Of andere tips qua speelgoed voor een 1.5 jarig jongetje met een voertuigen-obsessie?
De oudste kreeg met 14 maanden een simpele baan en was er gek mee gelijk. Wij bouwde een baan rn hij ging met het treintje rond, de middelste doet dat nu ook maar sloopt soms de baan ook tot grote frustratie van de oudste. Al met al denk ik dat het prima gaat met een kind van 1,5.

De middelste krijgt de autogarage ook in december en denk dat hij er veel lol van gaat hebben. Naast dat krijg hij houten eten en dieren, allemaal officieel niet 12m+ maar prima mee te spelen voor hem.
pimpelmeesje123 schreef:
30-10-2018 22:20
Even vraagje mijn kinderen zijn weer helemaal in de ban van puzzelen... maar zowel dochter (bijna 3) als zoon 5,5 leggen 100’stukjes zo weg (dochter doet er uiteraard iets langer over maar goed half uurtje is ze wel klaar) is 200 dan te doen? Of maak ik het ze dan veel te moeilijk?
Wat knap! Ik zou het niet weten, maar misschien kan je kijken naar de afbeeldingen? Een moeilijke afbeelding en dan 100 stukjes en een makelijkere afbeelding en dan 150 of 200 stukjes. Of met 3D puzzels gaan experimenteren?
Ik heb een inkoopverbod op speelgoed gekregen van mijn man tot 2019 :-|

Tot dan! :bye:
Ik ben trouwens goed geslaagd bij de intertoys koopavond, en een doosje Lego is al open gemaakt (hij is bezig met zindelijk worden en mocht iets uitkiezen omdat het zo goed gaat). Bouwen gaat redelijk goed, soms heeft hij wat aanwijzingen nodig of lukt een blokje met 1 puntje bv niet. Maar samen bouwen is ook juist zo gezellig.

Verder kleine dingen gehaald, nu ben ik zo goed als klaar voor december. Nog 1 kind moet ik een cadeautje voor verzinnen tegen die tijd (beginnende puber dus ik vraag liever straks wat hij wil dan zelf de gok te nemen) en er is nog 3 dingen dat ik 'moet' halen voor hier (kleurboek, rammelaar en nog een sensory ding). Oh en afhankelijk van het budget tegen die tijd misschien ook nog beddengoed.
Bedankt aapje en yellowlemontree! Ik denk dat ik een oma de garage laat geven en de andere oma en opa een houten oplegger met autootjes oid. Denk dat we dan een treinbaan geven voor z'n 2e verjaardag, want mijn zoontje kennende gooit hij nu toch alleen maar al die spoorstukjes door de kamer.
Hier is het veel youtube en game gerelateerd (9 en bijna 7)

Minecraft boekje
Minecraft knuffels
Dylan Haegens stripboek

Dat soort dingen.

Die rubiks achtige slang waar ik alle kindeden nu mee zie willen ze ook graag.

Beide bijna jarig. Ze krijgen alletwee een nieuwe tablet. Meer dan ik normaal geef maar ze zullen er heel blij mee zijn en de huidige met kapot scherm wordt veel gebruikt.
Heeft een van jullie al ooit besteld bij Amazon.de? Oudste wil baby born broertje maar die is in Nederland nog overal uitverkocht of heeft levertijd van circa 3 weken. Wij vieren over 3 weken al sinterklaas dus dat is lastig gokken. Bij Intertoys komen ze rond de 26e binnen.
Ik heb wel eens iets bij Amazon.de bestelt. Ik heb alleen geen idee hoe lang het duurde voor we het binnen kregen. Zal wel niet erg slecht zijn want dan zou ik het mij herinneren.

Voor de mensen die de plastic knikkerbaan wouden bij lobbes er is er alleen vandaag een in de aanbieding. Deze heeft als extra er domino steentjes bij.
https://www.lobbes.nl/speelgoed/spellen ... erdagdeals
1-Aapje schreef:
01-11-2018 06:16
Heeft een van jullie al ooit besteld bij Amazon.de? Oudste wil baby born broertje maar die is in Nederland nog overal uitverkocht of heeft levertijd van circa 3 weken. Wij vieren over 3 weken al sinterklaas dus dat is lastig gokken. Bij Intertoys komen ze rond de 26e binnen.
Ja, regelmatig. Meestal tussen de 2 en 4 dagen levertijd. Maar als hier al specifiek 3 weken staat zou ik het niet gokken. Woon je ver van de grens? Anders zou ik gezellig een dagje oversteken.
1-Aapje schreef:
01-11-2018 06:16
meestal idd 2-4 dagen (heb geen prime) koop er regelmatig lego of houten thomas treinen daar vaak goedkoper dan hier.
Tiana_76 schreef:
01-11-2018 08:36
Ja, regelmatig. Meestal tussen de 2 en 4 dagen levertijd. Maar als hier al specifiek 3 weken staat zou ik het niet gokken. Woon je ver van de grens? Anders zou ik gezellig een dagje oversteken.
De 3 weken levertijd staat bij Nederlandse website juist.
1-Aapje schreef:
01-11-2018 12:02
De 3 weken levertijd staat bij Nederlandse website juist.
In dat geval: doen! Ik heb er goede ervaringen mee. Bestel er ook vaak dingen die hier niet op de markt komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven