Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Pat36 schreef:
30-10-2018 07:00
Hoe gaat het Globe??

Zijn er nog meer mensen aan het wachten? Ik kan het soms niet meer bijhouden....
Strak vd zenuwen!! Het is een wirwar in mn hoofd.... ergens helemaal overtuigd dat het niet gelukt is en toch veel hoop dat t wel zo is... laatste stukje van de achtbaan ;) Thanx vr t vragen!
Ik duim zeker voor je wensmama!
En ook voor jou Globe! Hopelijk kunnen jullie allebei snel op de grote wachtbank plaatsnemen. De bank van het wachten op echo’s, bevalling, slapeloze nachten, eerste stapjes, eerste woordjes, eerste schooldag, eerst keer enz enz.... :)
Nora, zo fijn voor je maar kan me voorstellen dat je nog wat voorzichtig bent. Zou fijn zijn als je straks met een gerust hart spullen kan kopen.
Wensmama, spannend!!!! Duim voor jou.
En Globe, wat zal je in de zenuwen zitten. De wirwar van emoties en despanning. Sterkte dit laatste stukje vd achtbaan!!
Lief dat je het vraagt nora. Ik ben sinds gisteren begonnen aan mijn eerste icsi poging. Dus volop aan de hormonen.
En Globe? Heb je getest vandaag?

Succes Angelaloes, jij ook al aan de ICSI dus. Hopelijk brengt dit voor jou en de anderen in IVF/ICSI-traject snel die positieve test!
Oh.... ik ben ook zo aan het hopen op een positieve test voor Globe :hyper:
Wat lief!

Helaas was de test zo negatief als t maar zijn kan :(
Nadat ik de 8 keren ervoor heel verdrietig was is het nu een beetje gevoelloos... ergens wist ik t al... Dus nu weer door, gelijk kliniek gebeld en volgende afspraak staat al zodat ik hopelijk de volgende cyclus kan starten.

Spannend Angelaloes! Succes met het spuiten... valt het je mee?
Ah shit Globe! Dikke knuffel voor jou!
Oooo Globe, want vind ik dat onwijs bale. dikke knuffel!! Maar goed dat je gelijk doorpakt. Wat is jouw plan? Weer opnieuw ICSI?
Misschien het enige voordeel van al 9 pogingen achter de rug... zie heel goed wanneer ik het trek of niet.... Baal natuurlijk wel ontzettend maar ja niks aan te doen.

Mijn plan wel ja om nu weer het traject in te stappen. Maar omdat het de vorige keer niet goed liep gaan ze nu een nieuw plan opzetten met vermoed ik een hogere dosis hormonen (jippie) Wel super blij dat ik maandag al beter weet waar ik dan aan toe ben ...

Heb jij al een nieuwe afspraak staan?

@wensmama, thanx!!!
Ja natuurlijk baal je, ik had het zo gehoopt voor je. Maar fijn dat je maandag al een afspraak hebt zodat je weet wat het vervolgplan is
Ik heb dinsdag een afspraak. Ik vermoed dat er weinig zal veranderen t.o.v mijn 1e IFV poging. Ik kan als het goed is wel met mijn volgende cyclus beginnen dus dat is dan over 2.5 week ongeveer. Dat is wel een meevaller aangezien ik dacht dat ik pas het cyclus daarop kon beginnen
Succes Angela, lukt het met spuiten?
Ja t spuiten gaat redelijk. Heb gelukkig niet veel last behalve veel warm en beetje duf gevoel. Ben wel erg bang voor de punctie
Globe, wat naar. En tegelijkertijd sterk dat je gewoon door gaat.

Ik ben pas bij ronde 3. Mocht het niet (snel) lukken dan hoop ik zo sterk te zijn als jou.
Angela fijn dat het spuiten meevalt. Maar jammer dat je bang bent voor de punctie. Mijn ervaring is dat het echt heel erg meeviel en het is echt snel voorbij. De rest van de dag op de bank :) maar ik moet zeggen dat ik totaal niet gespannen was en ging er heel relaxed in.
Aaah nee, wat ongelooflijk balen weer Globe :( en inderdaad heel dapper van je dat je meteen weer gaat!
Globe :hug:
Hailie schreef:
31-10-2018 20:53
Angela fijn dat het spuiten meevalt. Maar jammer dat je bang bent voor de punctie. Mijn ervaring is dat het echt heel erg meeviel en het is echt snel voorbij. De rest van de dag op de bank :) maar ik moet zeggen dat ik totaal niet gespannen was en ging er heel relaxed in.
Doet me zo goed om te lezen, want ik ben ook nu al best een beetje bang.. HSG deed zo'n pijn dat we moesten afbreken en daar ben ik nu dus ook bang voor.. Maar je krijgt wel pijnmedicatie en ik houd mezelf maar voor dat het zo om is. Maar soms, dan krijg ik het toch wel benauwd hoor en dan is zo'n post wel erg fijn om te lezen... Ik ben ook al aan het spuiten, dus binnenkort al punctie ook.
Thanx allemaal!
@hailie, fijn dat je door kan zeg!
@lee Spannend!! Voel je je oke verder?
@angela, fijn dat het spuiten goed gaat!!
Eitjes zijn zo hard gegroeid dat as maandag al de punctie is. Ik krijg een infuusnaaldje voor pijnstilling. Desondanks ben ik doodsbang.. brrr
Lee wat spannend! Ik heb zelf nooit HSG gehad dus ik kan het niet vergelijken. Vervelend dat ze het toen hebben moeten afbreken. Wanneer heb je echo?
Angela, wow dat is goed nieuws. Dat je eitjes het zo goed doen. Suc6 maandag.
@hallie woensdag 1e echo en dan hopelijk beginnen met stimulatie. Hoe is het met jou? Ik heb wel meegelezen, maar had de puf niet om te reageren. Ik ga er later nog even de tijd voor nemen om iedereen succes te wensen etc.

@angelaloes ohh ik snap je helemaal, ik wordt wakker en het eerste waar ik aan denk ik die klote puntie. Maar krijg jij geen tabletje de avond ervoor? Om goed te slapen? En als je wil in de ochtend. En dan inderdaad een infuus met kortwerkende morfine.. Ik leef met je mee, zeker omdat ik een week na jou ben gok ik.. Laat je ons straks nog weten hoe het ging? Alvast heeeeel veel succes en sterkte!
Iedereen op het wachtbankje trouwens succes. Ik wilde uitgebreider reageren, maar dat doe ik op een later moment. In gedachten duim ik voor jullie allemaal!!!
Lee: ik mag id wat nemen als ik dat wil. Heb diazepam al op doktersrecept. Omdat ik niet kan ontspannen bij behandelingen. Dus die neem ik sowieso in de ochtend. Ook krijg ik paracetamol 2 tabletten. Die moeten een uur van te voren. En dan nog infuus.
Ondanks dat ze heel lief zijn en veel doen aan pijnstilling vind ik t echt doodeng maar alles voor Mn wens.
Jij ook vast succes met alles
Jeetje wat naar dat je er zo tegenop ziet angelaloes! Hopelijk is het te doen. Gaat er iemand met je mee?

Ik zit mezelf lekker gek te maken met het opzoeken van symptomen, ook al kan ik die dromen 🙈 (dat rijmt) ik zit nu op 13 dpo en voel van alles in mn onderbuik, heb meer en andere afscheiding dan normaal, maar bv geen gevoelige borsten ofzo.. ik blijf maar gewoon nog even hopen. Ik denk dat dinsdag mn menstruatie moet komen, maar duim dat ie wegblijft!
@wensmama, wat spannend zeg! Ik duim voor je! Laat je niet gek maken he ;)
@angelaloes Wat fijn dat het goed gaat met de eitjes! Snap heel goed dat je bang bent hoor! Ik kan je geen advies geven want ben zelf nog niet zo ver gekomen... Hopelijk doen de medicijnen hun werk en valt het mee
@lee ook voor jou!

Hebben we nog meer dames op de bank? Duim voor jullie allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven