vanzelfsprekendheid

16-03-2009 22:35 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, splinternieuw ben ik hier, spannend zeg!

Ik heb meteen een vraag, over een situatie die ik zelf een beetje gek vind. Ik heb een jongere vriend en onze relatie is op zich prima, met wat leermomentjes hier en daar. We zijn nu ruim drie jaar samen, wonen apart. Ik kook meestal voor ons als we samen zijn, en hou best veel rekening met hem. Hij kookt bijna nooit, vindt t wel makkelijk dat ik dat doe. Als er een vriendin van hem langs komt echter gaat ie meteen achter de pannen staan en brengt ie haar lopend naar het station als ze naar huis moet, terwijl ie hartstikke lui is en dat bij mij dus nooit doet. Toen ik uitlegde dat ik dit vreemd vond vond hij mij maar raar. Ik hoefde toch niet thuisgebracht te worden, want ik ben zo sterk, ik mep een vent wel van me af als er iets gebeurt....nu fiets ik inderdaad prima in mn eentje naar huis, maar het is meer het idee. Dat hij zomaar datgene voor een ander doet dat bij mij kennelijk moeite kost. Vinden jullie dit gek?
ja
Ha, dankje, dat is kort en bondig!
Ja ik vind het ook gek hoor.

Voor jou nooit koken en voor een andere vrouw wel?

Van mij kon ie zijn eten door z'n haar krijgen.
het is hier binnen beter dan buiten
tinder, eerlijk? Wat een botte lul.
Ik stel me qua uiterlijk nu een heel apart stel voor. Een grote, stoere vrouw en een klein ielig mannetje.

Hij mag wel wat zorgzamer voor je zijn en zeker als hij dat voor anderen wel is en voor jou niet.
stijlloos
Dubbel gepost, zitten knoeien met de quote-functie etc.
Nu een wat meer genuanceerd antwoord: ik zou het persoonlijk niet prettig vinden. Wat voelt hij dan in hemelsnaam voor haar als hij dat wel alleemaal voor haar overheeft? Is hij naar toe ineens de grote stoere beschermende man?

Een man van een vriendin flikte dit een keer waar ik bij was. Naar mij toe was hij ineens de super galante en charmante heer. Ik begreep dat dit haar kwetste want kom op zeg: voor je eigen vrouw/vriendin dat niet op kunnen/willen brengen maar voor een ander wel. Terecht dat je hier vraagtekens bij zet!
Niet erg attent naar jou toe, inderdaad. Ik zou het ook niet leuk vinden als hij voor een ander wel de keuken in duikt en voor mij nooit.

Dat wegbrengen vind ik lastiger. Blijkbaar ga jij op de fiets naar huis en moet een ander lopend naar het station. Dat kan een verschil maken. Als je ergens anders heen gaat ga je ook alleen op de fiets naar huis neem ik aan? Dan zou ik het wat overdreven vinden als je op eens gebracht moet worden als je bij hem vandaan komt.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Voor een ander van alles over hebben en voor jou niks??

Ik zou daar snel klaar mee zijn....
Super rare reactie van jouw vriend. Een vriendin brengt hij wel naar het station en zijn vriendin, jij dus zou alleen moeten gaan...

Vreemd hoor

Het lijkt wel of hij meer zijn best voor haar dan voor jou doet en ik kan me voorstelllen dat het niet lekker voelt voor jou. Wat een hork....pfffff

Je hebt het er wel eens met hem over gehad schreef je maar wat ik er uit op maak is dat hij je totaal niet serieus neemt en met idiote argumenten komt.

Ik ben met zo'n iemand getrouwd geweest. Iedereen kon met problemen bij hem terecht behalve ik... Bij mij reageerde hij dat ik dat maar met iemand anders moest bespreken. Ik kan je zeggen dat het relatiekilling is.

Maak het bespreekbaar en zorg dat hij je serieus neemt.
Sommige mensen stralen uit dat er voor ze gezorgd dient te worden en andere hebben een air van zelfstandigheid over zich . Je wordt trouwens behandeld zoals je je láát behandelen ; kennelijk heb je nooit duidelijk laten merken dat het zijn beurt is om te koken .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
hij behandelt zijn vrienden beter dan dat hij jou, notabene zijn eigen vriendin behandelt. lijkt me toch niet zo'n prima relatie
lekker makkelijk ook, zo'n antwoord: jij bent zo sterk... pfff

die vent snapt er helemaal niks van.
Ik begrijp juist heel goed dat je je tekort gedaan voelt. En dat hij daar niet een beetje in mee kan komen is niet sympathiek en komt niet liefdevol over.

Het lijk wel alsof hij jou erg vanzelfsprekend vind! Ik vind dat je hem dat echt mag vertellen, wat je signaleert, wat het met je doet en wat je graag zou willen.......

dat is toch jou recht??
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2009 @ 22:45:

Sommige mensen stralen uit dat er voor ze gezorgd dient te worden en andere hebben een air van zelfstandigheid over zich . Je wordt trouwens behandeld zoals je je láát behandelen ; kennelijk heb je nooit duidelijk laten merken dat het zijn beurt is om te koken .
.
blijfgewoonbianca heeft wel een punt wat dat koken betreft, niet dat ik hem nooit aan t koken heb gezet, maar het kan toch ook uit iemand zelf komen, dat ik het niet steeds hoef te vragen? Bij hem thuis is het meteen afwassen na het eten en alles schoon, bij mij thuis maakt het niet uit en zet hij de borden met troep er nog op op het aanrecht als ik te werken moet. Het gaat mij om de moeite nemen.
tinder, hij vind jou wel lekker makkelijk. Bij jou mag en kan alles blijkbaar want hij komt er nog mee weg ook. Moet blijfgewoonbianca gelijk geven, wat je uitstraalt krijg je terug.
Niet alle mensen zijn zorgzaam van zichzelf , of schoon van zichzelf , of hebben spontaan als karaktertrek . Dat dat dingen zijn die je graag zou zien in een ander is een ánder verhaal , maar kennelijk is dat niet iets wat hem aangeboren is .

Kun je boos op iemand worden om wat hij niet IS ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
En daarbij, een air van zelfstandigheid betekent toch niet dat je alles maar lekker zelf uit moet zoeken? Of begrijp ik iets verkeerd? Maar iets mondiger mag ik wel worden geloof ik,:)
dr phil heeft zon uitdrukking, weet hem niet precies, maar zo iets als, you teach how toy want to be treated.

vriend heeft waarschijnlijk een luie en lakse aard. voor vrienden wil hij nog wel moeite doen, maar bij jou komt hij er blijkbaar makkelijk mee weg, A omdat jij dat accepteert, en B, omdat je ook nog eens uitstraalt dat je zo zelfstandig bent.

feit blijft dat hij qua persoon idd weinig galant en attent is in een relatie. beetje jammer

en als een patroon er eenmaal ingesleten is, krijg je het er moeilijk nog uit.

kwestie van accepteren en los laten, proberen te veranderen (aangeven wat je fijn zou vinden of zou verwachten), of er geen genoegen mee nemen en een andere vent nemen

mijn ex was ook een lui ding op dat gebied. verder een hele sociale en attente jongen, maar ook ouderwets. ruimde nooit eens een keer op, kookte nooit voor me en als ik wel es vroeg of zei dat ik het fijn zou vinden als de zooi opgeruimd zou zijn als ik thuis kwam van werken, werd ie geirriteerd want hij zou dat wel uit zichzelf ja . jaaa blaaaa.

nooit veranderd, dus heb maar een andere vent genomen :-D
BGB, hij is juist wel schoon, spontaan en attent. Alleen niet bij haar. Daar zet ze toch terecht haar vraagtekens bij?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 maart 2009 @ 22:55:

Niet alle mensen zijn zorgzaam van zichzelf , of schoon van zichzelf , of hebben spontaan als karaktertrek . Dat dat dingen zijn die je graag zou zien in een ander is een ánder verhaal , maar kennelijk is dat niet iets wat hem aangeboren is .

Kun je boos op iemand worden om wat hij niet IS ?Maar hij kan het dus wel tov een ánder zijn...
je kan inderdaad niet boos worden om wat iemand niet is!

Maar wel om wat iemand bij anderen wel is en bij jou niet!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven