Ziek melden?
dinsdag 6 november 2018 om 10:13
Omdat er altijd mensen zijn, die vinden dat je alleen ziek mag melden, wanneer je 41 graden koorts hebt.MissMaran schreef: ↑06-11-2018 09:49En waarom is het gelijk ook een vrijbrief om rotopmerkingen te maken? Dat snap ik niet helemaal
Waarom niet gewoon zeggen: wij weten niet hoe jij je voelt dus dat kunnen wij niet beoordelen dat kun je alleen zelf.
Mensen moeten gewoon negatief doen en alles in het negatieve trekken ofzo?
Stakkers.
EN omdat TO in haar OP beweerde dat zij altijd een bikkel is, die doorwerkt waar anderen zich al ziekmelden. Vooral dat laatste schoot mij in het verkeerde keelgat en was ook een onnodige opmerking. Zij weet niet hoe anderen zich voelen, wanneer die zich ziekmelden. Ik denk dan eigenlijk ook, dat ze bang is voor haar eigen interne kritiek, want is zij nou óók ineens zo'n 'aansteller'.? Of stelden die anderen zich gewoon niet aan.
Later is nu
dinsdag 6 november 2018 om 10:30
Eerder zelfkritisch denk ik, anders ga je ook geen mening vragen op een forum, onzekerheid.Dreamer schreef: ↑06-11-2018 10:13Omdat er altijd mensen zijn, die vinden dat je alleen ziek mag melden, wanneer je 41 graden koorts hebt.
EN omdat TO in haar OP beweerde dat zij altijd een bikkel is, die doorwerkt waar anderen zich al ziekmelden. Vooral dat laatste schoot mij in het verkeerde keelgat en was ook een onnodige opmerking. Zij weet niet hoe anderen zich voelen, wanneer die zich ziekmelden. Ik denk dan eigenlijk ook, dat ze bang is voor haar eigen interne kritiek, want is zij nou óók ineens zo'n 'aansteller'.? Of stelden die anderen zich gewoon niet aan.
En dat is meteen ook het fijnst om de grond in te trappen zie je aan de reacties.
dinsdag 6 november 2018 om 10:58
.Loesiepoesie schreef: ↑06-11-2018 07:49Ik wilde gewoon weten wat andere zouden doen.
Maar in plaats van dat krijg alleen maar negatieve meningen over mij!
Vandaar dat ik alles verwijderd heb.
Ik was nog helemaal niks van plan voor vandaag! En voor alleen een hoofdpijntje zou ik mij nooit ziek melden.,
Maar het is best een beetje vreemd om het zo te brengen:
"Ik loop al 2 dagen met wallen onder m'n ogen en heb me afgelopen 2 dagen ook erg moe gevoeld.
En nu zo'n nacht nog erbij.. en geen pijnstiller kunnen nemen.
Ik ben 2 maanden geleden afgekickt van ibuprofen, normale mensen blijven dan een week ziek thuis, ik zat gewoon achter m'n bureau. Dus ik ben echt niet een persoon die normaal voor een hoofdpijntje thuis blijft."
Dan lijkt het én alsof er niet veel aan de hand is (iedereen heeft wel eens vermoeide periodes, periodes van slecht slapen, periodes waarin hun weerstand slecht is. Wallen zijn natuurlijk geen reden om je ziek te melden. En als iedereen zich ziek zou melden als ze zich 2 dagen vermoeid voelden zouden we een nog véél hoger ziekteverzuim hebben) én je voor jezelf goed wil praten dat je thuis blijft door anderen naar beneden te halen. 'Normale mensen' blijven over het algemeen sowieso geen week thuis, dat doe je pas als je goed ziek bent. Althans, alle mensen die ik ken zijn zelden tot nooit een hele week ziek. 'Normale mensen' melden zich volgens mij zelden ziek (omdat ze zelden echt ziek zijn), soms 1-2 keer per jaar en soms jaren achter elkaar niet. En hoeveel 'normale' mensen ken je die 'afgekickt' zijn van ibuprofen? Laat staan die daarvoor zich een week hebben ziek gemeld?
Maar als jij denkt, ik trek het vandaag niet, dan meld je je gewoon ziek en ga je morgen weer werken. En kijk vandaag goed naar wat maakt dat je vermoeid bent en wat je daaraan kan doen. Persoonlijk ben ik niet enorm tegen dit soort dagen (één dag dan) als je verder nooit ziek bent en daarna weer gewoon verder kan, mentale gezondheid vind ik even belangrijk als fysieke gezondheid. Met de informatie die jij hier geeft zullen de meesten zich echter niet ziek melden (je lijkt gewoon niet ziek) en door alles wat je erbij haalt lijkt het of je smoesjes aan het verzinnen bent om het thuis blijven goed te praten. Eigenlijk is dat niet nodig, óf je bent ziek en kan niet werken, óf je kan wel werken en vangt je vermoeidheid op door beter voor jezelf te zorgen, gezond te eten en bewegen, gezond ritme aan te houden, niet overwerken en op tijd naar huis enz. enz. enz. Maar dat bepaal jij en niet het Viva forum, maar jij draagt dan ook de verantwoordelijkheid (dus niet afschuiven op het Viva forum of op al die 'normale' mensen).
dinsdag 6 november 2018 om 11:50
Tuinhek legt beter uit hoe ik het bedoel.
Ik heb geen echte 'neertrap' reacties gezien (behalve dan "Hoofdpijn is geen reden tot ziekmelden" maar dat raakt mij zelf gewoon enorm), wel reacties op haar opmerkingen over 'normale mensen'. Als zij zo'n supermens is, kan ze met een beetje hoofdpijn wel werken, toch?
Later is nu
dinsdag 6 november 2018 om 12:06
Oh echt? Ik vind heel veel reacties onnodig hard. Zelfs nu ik het terug lees en wel koffie heb gehad.Dreamer schreef: ↑06-11-2018 11:50Tuinhek legt beter uit hoe ik het bedoel.
Ik heb geen echte 'neertrap' reacties gezien (behalve dan "Hoofdpijn is geen reden tot ziekmelden" maar dat raakt mij zelf gewoon enorm), wel reacties op haar opmerkingen over 'normale mensen'. Als zij zo'n supermens is, kan ze met een beetje hoofdpijn wel werken, toch?
dinsdag 6 november 2018 om 12:15
Als zij zo'n supermens is.. hoor je zelf eens!Dreamer schreef: ↑06-11-2018 11:50Tuinhek legt beter uit hoe ik het bedoel.
De meeste snappen gewoon niet wat ik met dit topic wilde. Maar het hoeft ook niet meer.
En met normale mensen die een week thuis blijven, bedoel ik mensen mij van internet die het zelfde ondergingen, zoals iemand in een vlog, op een forum maar ook wat er in foldertjes stond.
Ik voel me zelf helemaal niet beter dan andere. Ik vind het ook helemaal niet stoer om ziek te werken. Alleen soms denk ik waarom moet ik mezelf altijd tot het uiterste pushen tot het echt niet meer gaat terwijl andere makkelijker zich even ziek melden, waarom doe ik dat niet gewoon een keertje ook.
Hierbij bedoel ik niet dat ik vind dat al mijn collega's zich heel snel ziek melden!
#doeslief
dinsdag 6 november 2018 om 12:16
dinsdag 6 november 2018 om 13:43
dinsdag 6 november 2018 om 14:29
Je zit TO te verdedigen op een manier die je eigenlijk verafschuwt, nl. door anderen de grond in te trappen. Dus stel de eerste vraag eens aan jezelf. Wat maakt dat jij de vrijbrief ervaart om rotopmerkingen over anderen te maken? Over hun manier van schrijven en zelfs over hun intenties? Wat maakt dat jij losse opmerkingen zo in het negatieve trekt dat je ze als harde rotopmerkingen leest? Het lijkt wel alsof je gewoon negatief moet doen en alles in het negatieve moet trekken hoor...MissMaran schreef: ↑06-11-2018 09:49En waarom is het gelijk ook een vrijbrief om rotopmerkingen te maken? Dat snap ik niet helemaal
Waarom niet gewoon zeggen: wij weten niet hoe jij je voelt dus dat kunnen wij niet beoordelen dat kun je alleen zelf.
Mensen moeten gewoon negatief doen en alles in het negatieve trekken ofzo?
Stakkers.
On topic:
Beterschap.
dinsdag 6 november 2018 om 14:46
Omdat vele losse 'rot' opmerkingen samen een beetje treiterig overkomt ik denk dan stop hou op ofzo en moet dat dan ook kwijt.GenieInABottle schreef: ↑06-11-2018 14:29Je zit TO te verdedigen op een manier die je eigenlijk verafschuwt, nl. door anderen de grond in te trappen. Dus stel de eerste vraag eens aan jezelf. Wat maakt dat jij de vrijbrief ervaart om rotopmerkingen over anderen te maken? Over hun manier van schrijven en zelfs over hun intenties? Wat maakt dat jij losse opmerkingen zo in het negatieve trekt dat je ze als harde rotopmerkingen leest? Het lijkt wel alsof je gewoon negatief moet doen en alles in het negatieve moet trekken hoor...
On topic:
Beterschap.![]()
dinsdag 6 november 2018 om 14:48
Maar jij bent geen normaal mens... toch? Want er zijn normale mensen en jij bent erLoesiepoesie schreef: ↑06-11-2018 12:15Als zij zo'n supermens is.. hoor je zelf eens!
De meeste snappen gewoon niet wat ik met dit topic wilde. Maar het hoeft ook niet meer.
En met normale mensen die een week thuis blijven, bedoel ik mensen mij van internet die het zelfde ondergingen, zoals iemand in een vlog, op een forum maar ook wat er in foldertjes stond.
Ik voel me zelf helemaal niet beter dan andere. Ik vind het ook helemaal niet stoer om ziek te werken. Alleen soms denk ik waarom moet ik mezelf altijd tot het uiterste pushen tot het echt niet meer gaat terwijl andere makkelijker zich even ziek melden, waarom doe ik dat niet gewoon een keertje ook.
Hierbij bedoel ik niet dat ik vind dat al mijn collega's zich heel snel ziek melden!
Geeft niet hoor. Ik hoor mijzelf best. Ik lees jou.
Het 'grappige' is, ik heb mi geen opmerkingen naar jou gemaakt, alleen uitgelegd hoe anderen opmerkingen kunnen lezen. Lees maar na.
dreamer wijzigde dit bericht op 06-11-2018 14:56
6.71% gewijzigd
Later is nu
dinsdag 6 november 2018 om 14:55
Helaas is de OP weg, maar het gaat er dus om of je je ziek moet melden na een slechte nacht? Tijdje terug kreeg ik 's nachts buikgriep, overgeven, diarree (:D). Voelde me echt beroerd. Bijna de hele nacht wakker gelegen. Volgende ochtend ging ik er automatisch vanuit dat werken echt niet zou gaan. Logisch toch na een nacht met buikgriep? maar nu een ontbijt en kopje thee voelde ik me eigenlijk best prima en ben toch gaan werken. Het is altijd erg lastig om vervanging te regelen. Voel me er slecht bij als anderen voor mij op moeten komen dagen (ook al kan ik er weinig aan doen dat ik ziek ben). Blij dat ik gewoon ben gaan werken. 's Avonds erg moe. Op tijd naar bed gegaan. Zou natuurlijk niet gaan werken als ik overdag ook nog zo misselijk zou zijn. Maar echt alleen ziekmelden na een nacht slecht slapen, nee dat doe ik niet.
dinsdag 6 november 2018 om 15:07
Dus? Jij leest ze als rotopmerking, anderen niet. En dat je er iets van wil zeggen, dat snap ik. Dat je dan hetzelfde gaat doen als waartegen je ageert, dat snap ik dan weer niet.
Niet voor jou hoor, het valt me alleen op dat je anderen veroordeelt en voor jezelf het gedrag van anderen als excuus ziet om hetzelfde te doen. En je bent niet de eerste en zeker niet de laatste hier
dinsdag 6 november 2018 om 15:14
Bedankt voor de eye opener, ook waar natuurlijk. Maar sta wel aan de goede kant voor mijn gevoel.GenieInABottle schreef: ↑06-11-2018 15:07Dus? Jij leest ze als rotopmerking, anderen niet. En dat je er iets van wil zeggen, dat snap ik. Dat je dan hetzelfde gaat doen als waartegen je ageert, dat snap ik dan weer niet.
Niet voor jou hoor, het valt me alleen op dat je anderen veroordeelt en voor jezelf het gedrag van anderen als excuus ziet om hetzelfde te doen. En je bent niet de eerste en zeker niet de laatste hier![]()
Ik weet niet hoe ik het aardig had moeten brengen..
dinsdag 6 november 2018 om 15:20
Het gaat er toch niet om of je een supermens bent of niet. Ook niet of jij je ziek mag melden of niet.Loesiepoesie schreef: ↑06-11-2018 12:15Als zij zo'n supermens is.. hoor je zelf eens!
Je zegt zelf al dat je twijfelt en een dagje vrij zou willen om bij te komen.
Als jij die dag vrij wil krijgen door een ziekmelding, moet je dat vooral doen. Maar stel dan geen vragen en open dan geen topic.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 6 november 2018 om 15:26
Iedereen staat aan de goede kant, het is alleen maar welke kant je goed noemt
Mijn vraag is nu eigenlijk: maar wat had je nu eigenlijk willen brengen? Ik ga er even vanuit dat het gaat om reacties die voor jou niet prettig zijn.
Wat dacht je dan gewoon van "wow, bij mij komen sommige opmerkingen nogal bot, onaardig, onnodig hard of weet ik wat binnen. TO, als het niet gaat dan gaat het niet he, ziekmelden. Gaat het wel, dan niet ziekmelden..." Zoiets?
En nu ga ik uit mijn moraalridderstand
dinsdag 6 november 2018 om 15:35
Had gekundGenieInABottle schreef: ↑06-11-2018 15:26Iedereen staat aan de goede kant, het is alleen maar welke kant je goed noemt
Mijn vraag is nu eigenlijk: maar wat had je nu eigenlijk willen brengen? Ik ga er even vanuit dat het gaat om reacties die voor jou niet prettig zijn.
Wat dacht je dan gewoon van "wow, bij mij komen sommige opmerkingen nogal bot, onaardig, onnodig hard of weet ik wat binnen. TO, als het niet gaat dan gaat het niet he, ziekmelden. Gaat het wel, dan niet ziekmelden..." Zoiets?
En nu ga ik uit mijn moraalridderstand![]()
woensdag 7 november 2018 om 13:06
Ik heb me ook een keer ziek gemeld omdat ik de hele nacht niet had geslapen omdat ik aan de wcpot gekluisterd zat. Sliep eindelijk om 6 uur en om 7 uur ging de wekker weer. Na nog een paar keer naar de wc rennen was het over maar ik heb toen toch het werk gebeld dat ik de hele nacht op de wc had doorgebracht i.v.m diarree.
Het was dan wel grotendeels over maar ik viel zowat om van de slaap dus vond het niet verantwoord en ik mag niet gaan werken als ik aan de diarree ben. Als ik gewoon een hele nacht naar het plafond heb liggen staren ga ik wel gewoon werken maar dan op een lager pitje dan normaal. Maar als ik daarbij ook nog knallende hoofdpijn heb en wat misselijk/duizelig ben dan meld ik me wel ziek. Vind het dan niet verantwoord gezien het werk wat ik doe.
Het was dan wel grotendeels over maar ik viel zowat om van de slaap dus vond het niet verantwoord en ik mag niet gaan werken als ik aan de diarree ben. Als ik gewoon een hele nacht naar het plafond heb liggen staren ga ik wel gewoon werken maar dan op een lager pitje dan normaal. Maar als ik daarbij ook nog knallende hoofdpijn heb en wat misselijk/duizelig ben dan meld ik me wel ziek. Vind het dan niet verantwoord gezien het werk wat ik doe.