Entertainment alle pijlers

Bohemian Rhapsody

08-11-2018 12:43 330 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.

Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.

Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.

Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.

Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.

Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Ik vond het een hele mooie film,echt van genoten.
mick87 schreef:
08-11-2018 13:25
Heeft hij niet zo'n beetje met heel Londen seks gehad? en notoire feesten gegeven? echt het seks drugs en rock 'n roll bestaan?

Ja bekijk de beelden van zijn verjaardagfeest in Munchen in 1985 maar eens.
vivapimpelmees schreef:
08-11-2018 12:53

En Rami Malek verdient wat mij betreft een Oscar. Fantastisch hoe hij in de huid van Freddy kruipt.
Ja eens!
O en mensen: Freddie en Rami.
himalaya schreef:
08-11-2018 14:04
Queen.. mijn allereerste concert, 1980 in Leiden. Ik was een grietje van 12 en mocht met mijn oudere zus en een vriend van mijn ouders mee. Indrukwekkend!

Wat cool zeg! Dat vergeet je dus echt nooit meer zoiets!
impala schreef:
08-11-2018 14:25
https://www.dvhn.nl/cultuur/Dit-zijn-de ... 70577.html

Overzichtje van wat er allemaal niet klopt in de film. En dat zijn echt geen minor details.

Ik vond zelf het gebitje van de man die Freddie speelt, ook heel erg nep en storend.
Aan het einde van het overzichtje staat ook:

Maar ach, wat maakt het uit, het is een speelfilm, geen natuurgetrouwe documentaire. En ook nog een zeer succesvolle, helemaal in lijn met vele Queen-abums. De critici waren daarover vaak ook niet te spreken, maar ze gingen als warme broodjes over de toonbank. Greatest Hits 1 is zelfs het best verkochte album allertijden in Engeland, waar het in 1 op de 3 huishoudens in de cd-kast staat.

Dus.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
rosanna08 schreef:
08-11-2018 14:05
film en ja, ik denk dat het een brave versie is van de werkelijkheid, maar wat het wel heel goed laat zien, is zijn eenzaamheid.
Dit zei ik in een ander topic ook al dat Rami Freddie Mercury wat te netjes neerzet en het is lang zo heftig niet als het vast in het echt is geweest maar ik vond het wel een mooie film. Maar dat komt natuurlijk ook voor een heel groot gedeelte door de geweldige muziek.
Star² schreef:
08-11-2018 16:32
O en mensen: Freddie en Rami.
Ja, van die mensen die hardnekkig FreddY schrijven... NEEEEEEE!

Ik heb de film niet gezien en weet ook niet of ik het wel wil. Ik neig naar nee, ik wil niet. Ik ben 'echt' fan sinds mijn 11e, dus inmiddels 29 jaar, maar daarvoor vond ik hun muziek al super. Ik zie me nog zitten met mijn bandrecordertje, record+play. Ik denk dat ik het als hardcore fan maar gewoon bij de documentaires en interviews hou. Komt in ieder geval dichter bij wie hij was dan de film. Overigens hebben de overige twee bandlanden, Roger en Brian, overal aan meegewerkt en er is dus bewust een loopje met de waarheid genomen. Vind ik ook wat van, al snap ik dat ook voor niet-fans de film leuk moet zijn.
Lily1504 schreef:
08-11-2018 16:37
Ja, van die mensen die hardnekkig FreddY schrijven... NEEEEEEE!

Ik heb de film niet gezien en weet ook niet of ik het wel wil. Ik neig naar nee, ik wil niet. Ik ben 'echt' fan sinds mijn 11e, dus inmiddels 29 jaar, maar daarvoor vond ik hun muziek al super. Ik zie me nog zitten met mijn bandrecordertje, record+play. Ik denk dat ik het als hardcore fan maar gewoon bij de documentaires en interviews hou. Komt in ieder geval dichter bij wie hij was dan de film. Overigens hebben de overige twee bandlanden, Roger en Brian, overal aan meegewerkt en er is dus bewust een loopje met de waarheid genomen. Vind ik ook wat van, al snap ik dat ook voor niet-fans de film leuk moet zijn.

Ik vind Brian sowieso een draak, weet niet waarom, maar ik vind 'm niks.
Star² schreef:
08-11-2018 16:38
Ik vind Brian sowieso een draak, weet niet waarom, maar ik vind 'm niks.
Ik krijg ook wel steeds meer jeuk van hem ja... Kan er mijn vinger niet op leggen, maar iets in hem vind ik niet zo leuk. Doe mij John Deacon maar. Of Roger, mijn eerste liefde ;-)
Ah, hier waarom het zo'n gepolijst en zelfs onwaar verhaal is geworden.
En een reden om Brian May een draak te vinden :P

The band’s Brian May and Roger Taylor are executive producers of the project,
The project has been beset by troubles. Attached to the project for six years, Sacha Baron Cohen dropped out of playing Mercury in 2013, claiming May was “an amazing musician, but not an amazing movie producer.”

In an interview with Howard Stern in March 2016, Cohen confirmed that while he had wanted a Mercury that portrayed the “nitty gritty” of Mercury’s life and character—his sexuality included—Queen did not want that.

Cohen understood that Queen had a different vision, that they want to protect their legacy.

Cohen also noted the editorial problem at the heart of the project: The movie was hagiography, he noted. With Queen producing the story of the band, “why wouldn’t you depict yourself as great as possible?”

https://www.thedailybeast.com/keep-sex- ... ref=scroll

Lang en interessant stuk. Voor wie het wil weten :P
.
mick87 schreef:
08-11-2018 14:40
Bij de jonge Freddie vond ik hem ook storend. Leek meer op Mick Jagger dan op Freddie.
Haha dat zei mijn man ook al.
Ja de film was braaf. Maar het zou toch ook wel vreemd zijn geweest als Freddie's wilde rock 'n roll levensstijl breed uitgemeten zou worden? Dat was de man zijn privé leven. Zou niet netjes als 'vrienden' dat nu helemaal uit de doeken zouden doen in een film. De beste man is dood, en hield zijn prove leven toen hij nog leefde al voor zichzelf en uit de schijnwerpers.

Onethisch als anderen nu wel die kant van hem zouden laten zien.
dolfje schreef:
08-11-2018 16:36
Dit zei ik in een ander topic ook al dat Rami Freddie Mercury wat te netjes neerzet en het is lang zo heftig niet als het vast in het echt is geweest maar ik vond het wel een mooie film. Maar dat komt natuurlijk ook voor een heel groot gedeelte door de geweldige muziek.
Wat hadden heftige seks- en drugscenes toe kunnen voegen? Ik vond het juist krachtig dat de nadruk op de eenzaamheid en de eenvoud lag. Het promescue en drugsgebruik wordt zeker niet gemeden, alleen zie je geen neukende mensen in beeld.
Juist heel sterk gedaan!

Ik ga komend weekend weer. Met zoon.
Nemaìn’ schreef:
08-11-2018 17:25
Wat hadden heftige seks- en drugscenes toe kunnen voegen? Ik vond het juist krachtig dat de nadruk op de eenzaamheid en de eenvoud lag. Het promescue en drugsgebruik wordt zeker niet gemeden, alleen zie je geen neukende mensen in beeld.
Juist heel sterk gedaan!

Je/ jullie hebben gelijk, dat had ook niet iets toegevoegd maar omdat je weet dat het zo was komt het wat braaf over.( in mijn ogen tenminste)
Nemaìn’ schreef:
08-11-2018 17:25
Juist heel sterk gedaan!

Eens. Fijn juist, want ik kon gewoon mijn meiden meenemen. Ze hebben genoten.
dolfje schreef:
08-11-2018 17:27
Je/ jullie hebben gelijk, dat had ook niet iets toegevoegd maar omdat je weet dat het zo was komt het wat braaf over.( in mijn ogen tenminste)
Nou vind ik van weinig mensen hun seksleven interessant, dus ook dat van hem niet. Ik vind verder ook niets van zijn vele partners etc.
Voor mij had het dan dus ook helemaal niets toegevoegd. Juist eerder afbreuk gedaan.
Ik ga binnenkort! Ben wel benieuwd, is er een actrice/rol die Mary austen portreert? Zijn beste vriendin? Ik vond hun relatie samen erg mooi. (Van wat ik in de autobiografie heb gelezen)
Nemaìn’ schreef:
08-11-2018 17:31
Nou vind ik van weinig mensen hun seksleven interessant, dus ook dat van hem niet. Ik vind verder ook niets van zijn vele partners etc.
Voor mij had het dan dus ook helemaal niets toegevoegd. Juist eerder afbreuk gedaan.
voor mij ook niet, het was duidelijk genoeg hoe het nu in beeld is gebracht
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Het gaat er niet om dat zijn seksleven uitgebreid in beeld zou moeten worden gebracht. Het gaat erom dat hij nu veel gladder geportreteerd is dan hij in werkelijkheid was. Zowel innerlijk als uiterlijk. Ik vind dat je je hem als fenomeen niet serieus neemt op deze manier. Idd, je kunt je kinderen nu wel meenemen naar de film. Maar de ecgte Freddie was gewoon geen kinderheld.
.
impala schreef:
08-11-2018 17:51
Het gaat er niet om dat zijn seksleven uitgebreid in beeld zou moeten worden gebracht. Het gaat erom dat hij nu veel gladder geportreteerd is dan hij in werkelijkheid was. Zowel innerlijk als uiterlijk. Ik vind dat je je hem als fenomeen niet serieus neemt op deze manier. Idd, je kunt je kinderen nu wel meenemen naar de film. Maar de ecgte Freddie was gewoon geen kinderheld.
Ik vind helemaal niet dat hij glad en als held wordt afgebeeld.
Juist helemaal niet.
Sjulia schreef:
08-11-2018 17:38
Ik ga binnenkort! Ben wel benieuwd, is er een actrice/rol die Mary austen portreert? Zijn beste vriendin? Ik vond hun relatie samen erg mooi. (Van wat ik in de autobiografie heb gelezen)

Sophie bryson speelt Mary. Zij heeft in het echte leven een relatie met Rami malek
Ik heb juist in een biografie gelezen dat hij ook een heel introverte kant had??
Nemaìn’ schreef:
08-11-2018 17:55
Ik vind helemaal niet dat hij glad en als held wordt afgebeeld.
Juist helemaal niet.

Joh, ze heeft de film niet eens gezien en baseert zich op eenzijdige recensies.
impala schreef:
08-11-2018 17:51
hij wordt helemaal niet glad geportreteerd. Had het rauwer gekund? Zeker wel, maar is dat nodig? Daar heb je genoeg docu's voor
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven