Bohemian Rhapsody
donderdag 8 november 2018 om 12:43
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
donderdag 8 november 2018 om 18:06
Als held niet , ietwat glad vond ik het wel overkomen .
Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen , Rami vond ik iets te gepolijst of te jong ofzo overkomen dan hoe ik me Freddie herinner. Ik denk dat het ook komt omdat ik nu ongeveer van dezelfde leeftijd ben als toen hij dood ging en toen natuurlijk pas 17.
donderdag 8 november 2018 om 18:17
Ik zag de trailer en wat fragmenten, en dacht nee dit is het niet. Toen las ik de ene na de andere recensie die precies dat gevoel dat ik kreeg bevestigde, plus veel over de inhoud van de film die dus niet conform de waarheid is.the_Wicked_Witch schreef: ↑08-11-2018 18:02Joh, ze heeft de film niet eens gezien en baseert zich op eenzijdige recensies.
Ik heb net even imbd gecheckt. Zelden een film gezien waarbij de publieksscore en de critics-score zo ver uiteen lagen. Meta critics 4.9 en publiek 8.4.
Het is maar net wat je van een film verwacht denk ik. En waarschijnlijk ook hoeveel je van Queen en Freddie weet, hoe je deze film waardeert.
impala wijzigde dit bericht op 08-11-2018 18:22
16.41% gewijzigd
.

donderdag 8 november 2018 om 18:21
impala schreef: ↑08-11-2018 17:51Het gaat er niet om dat zijn seksleven uitgebreid in beeld zou moeten worden gebracht. Het gaat erom dat hij nu veel gladder geportreteerd is dan hij in werkelijkheid was. Zowel innerlijk als uiterlijk. Ik vind dat je je hem als fenomeen niet serieus neemt op deze manier. Idd, je kunt je kinderen nu wel meenemen naar de film. Maar de ecgte Freddie was gewoon geen kinderheld.
God wat een sneue opmerking/sneer.
donderdag 8 november 2018 om 18:23
donderdag 8 november 2018 om 18:37
Ik vond dat de ruige kant van freddie wel belicht werd, alleen het werd niet expliciet in beeld gebracht. De drugs en de seks en extravagante feesten zaten wel in de film, maar het werd subtiel in beeld gebracht. Iedereen weet ook wat voor leven hij had dus naar mijn mening was dit voldoende voor het verhaal.
Waren mijn tanden maar zo wit als mijn benen
donderdag 8 november 2018 om 18:58
Ik ben geweest met mijn vader en ik had kippevel en hij heeft zitten janken zo mooi (hij is zelden in een bios...met fantastisch bios geluid en dat mega scherm en dan dat live aid concert...ja dat maakt indruk!!)
En nee het is niet geheel waarheidsgetrouw maar het is geen docu maar een muziekfilm.
Ik vond het fantastisch indrukwekkend en luister sindsdien weer voornamelijk queen
En nee het is niet geheel waarheidsgetrouw maar het is geen docu maar een muziekfilm.
Ik vond het fantastisch indrukwekkend en luister sindsdien weer voornamelijk queen

donderdag 8 november 2018 om 20:03
Die heb ik ook gezien, vond hem erg duister. Het gekke is dat deze gemaakt met toestemming van haar nabestaande en die andere : Whitney can I be me was zonder toestemming en best braafjesimpala schreef: ↑08-11-2018 14:03Ik vind dat het het juist wel een soort docu lijkt. Wie Queen niet goed kent, denkt dat hier de waarheid wordt verteld.
Ik heb laatst trouwens de laatste film over Whitney Houston gezien (Whitney). Dat was een film, maar dan met échte beelden van haar en interviews met echte mensen die haar kenden (familie), dus misschien toch meer een docu. Dat vond ik wel een fantastische film, maar die heeft om een of andere reden heel weinig aandacht gehad,
Ik ben van 1987 dus heb Queen niet echt meegemaakt. Weet wel dat toen ik een jaar of 6 was ik de clip I want to break free op MTV zag en helemaal gefascineerd was van Freddie in zijn mini rok met snor

Sindsdien ben ik fan en toen ze kwamen optreden op koningendag in Amsterdam op Museumplein was ik erbij. Mijn beste vriendin is wel opgegroeid met Queen haar moeder is echt super fan die heeft hem ook 2x live gezien en was laatst ook in Ahoy.
Heb genoten van de film, kende natuurlijk wel het verhaal van ze dus was geen verassing. Al vond ik het wel treurig dat hij best eenzaam was soms. Het concert van live aid vond ik geweldig de energie spatte ervan af
Relax we're all crazy, it's not a competition
donderdag 8 november 2018 om 20:19
Doel van Brian May bereiktabsor schreef: ↑08-11-2018 18:58Ik ben geweest met mijn vader en ik had kippevel en hij heeft zitten janken zo mooi (hij is zelden in een bios...met fantastisch bios geluid en dat mega scherm en dan dat live aid concert...ja dat maakt indruk!!)
Ik vond het fantastisch indrukwekkend en luister sindsdien weer voornamelijk queen![]()

.
donderdag 8 november 2018 om 20:22
Dat was ook een legendarisch optreden. Maar waarom net doen alsof Freddie zijn diagnose toen al had en suggereren dat het daardoor een intens optreden werd. Dat vind ik echt geweld doen aan de waarheid, puur terwille van effectbejag.Rouge__ schreef: ↑08-11-2018 20:03Die heb ik ook gezien, vond hem erg duister. Het gekke is dat deze gemaakt met toestemming van haar nabestaande en die andere : Whitney can I be me was zonder toestemming en best braafjes
Ik ben van 1987 dus heb Queen niet echt meegemaakt. Weet wel dat toen ik een jaar of 6 was ik de clip I want to break free op MTV zag en helemaal gefascineerd was van Freddie in zijn mini rok met snor![]()
Sindsdien ben ik fan en toen ze kwamen optreden op koningendag in Amsterdam op Museumplein was ik erbij. Mijn beste vriendin is wel opgegroeid met Queen haar moeder is echt super fan die heeft hem ook 2x live gezien en was laatst ook in Ahoy.
Heb genoten van de film, kende natuurlijk wel het verhaal van ze dus was geen verassing. Al vond ik het wel treurig dat hij best eenzaam was soms. Het concert van live aid vond ik geweldig de energie spatte ervan af
.
donderdag 8 november 2018 om 20:31
Was dat met Adam Lambert? Dat vind ik ook een geweldige zangerminnimouse schreef: ↑08-11-2018 20:24Ik ga hem nog zien, ben erg benieuwd.
Mijn man is een groot Queen fan. Paar jaar geleden zijn we naar een concert geweest, was super. Ook zonder Freddie.
Geen Freddie natuurlijk, maar dat hoeft ook niet. Zeker een waardige vervanger. Goed om te zien dat de muziek op die manier voort leeft
donderdag 8 november 2018 om 20:37
Ja klopt, Adam Lambert.
Is ook best wel een frivool type. Goeie zanger!

donderdag 8 november 2018 om 20:41
Hoe goed Adam Lambert ook moge zijn (ik ben niet onder de indruk), het is geen Freddie. Queen bestaat niet meer voor mij.
donderdag 8 november 2018 om 20:42

donderdag 8 november 2018 om 20:48
En vergeet John Deacon niet...

Toevoeging: Ik zag Paul Rodgers nog liever....

donderdag 8 november 2018 om 20:52
Lily1504 schreef: ↑08-11-2018 20:48En vergeet John Deacon niet...Voor mij bestaat Queen nog altijd, maar wel in mijn hart en niet langer op het podium. Klinkt mierzoet en zo ben ik normaal helemaal niet, maar man, wat heb ik een verdriet gehad toen Freddie overleed, ik was net 14. Ik mocht gelukkig een dagje thuisblijven van mijn moeder, een baaldag nemen. Zonder John en Freddie voor mij ook geen Queen. En van die Adam Lambert krijg ik jeuk, hoe hard Brian en Roger ook roepen dat Freddie 'hem geweldig had gevonden'.
Toevoeging: Ik zag Paul Rodgers nog liever....
Ja las van de week dit, schrok van de foto:
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... years.html

donderdag 8 november 2018 om 21:03
Hoewel nooit een echte rocker geweest, is er weinig over van John. Sneu... Vond 'm altijd zo'n schatje. Van de andere kant, hij is zoals hij is en waarom zou hij ook aan die poppenkast mee moeten doen?Star² schreef: ↑08-11-2018 20:52Ja las van de week dit, schrok van de foto:
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 21:10
12.73% gewijzigd

donderdag 8 november 2018 om 21:08
Dat werd helemaal niet gesuggereerd.
donderdag 8 november 2018 om 21:09
Zo hè!Star² schreef: ↑08-11-2018 20:52Ja las van de week dit, schrok van de foto:
donderdag 8 november 2018 om 21:29
Die John is wel echt een oude man. Dat zijn de anderen ook natuurlijk, maar Deacon straalt het ook echt uit.
Hij leidt nu dus een soort van kluizenaarsbestaan. Gelijk heeft ie. Het grote geld heeft hij, de roerige tijden en grote feesten gehad. Hij zou ook vinden dat Queen samen met Freddie gestorven is in 1991.
Hij leidt nu dus een soort van kluizenaarsbestaan. Gelijk heeft ie. Het grote geld heeft hij, de roerige tijden en grote feesten gehad. Hij zou ook vinden dat Queen samen met Freddie gestorven is in 1991.

vrijdag 9 november 2018 om 07:35
Ik ben van 87 dus helaas te jong om hem echt meegemaakt te hebben, maar mijn moeder luisterde wel vaak LP's ( ja echt ) van Queen en ik vind het prachtige muziek. Bovendien is Rami Malek een van mijn absolute favoriete acteurs ( ik kijk altijd alles wat hij uitbrengt ) dus ik ga zometeen naar de IMAX ochtendvoorstelling.
Heb er enorm veel zin in. Ik weet bijna niks van Freddie en Queen af maar de trailer sprak me zo aan dat ik er enorm nieuwsgierig naar ben. Toen ik de trailer eerst zag moest ik echt goed kijken voor ik merkte dat het Rami was. Ik weet zeker dat hij het geweldig gaat doen. Hij kruipt altijd helemaal in zijn rollen. Ook in Mr Robot is hij geniaal.
Op zich snap ik ook wel dat sommige echte die hard Queen fans huiverig zijn om te gaan hoor, zo'n film kan dan enorm tegenvallen. Zeker als er dingen niet helemaal correct zijn.
Ik ga er in als een open boek en ik zie het wel. Zal wel lekker rustig zijn in de zaal, kwart voor elf op vrijdagochtend.
Heb er enorm veel zin in. Ik weet bijna niks van Freddie en Queen af maar de trailer sprak me zo aan dat ik er enorm nieuwsgierig naar ben. Toen ik de trailer eerst zag moest ik echt goed kijken voor ik merkte dat het Rami was. Ik weet zeker dat hij het geweldig gaat doen. Hij kruipt altijd helemaal in zijn rollen. Ook in Mr Robot is hij geniaal.
Op zich snap ik ook wel dat sommige echte die hard Queen fans huiverig zijn om te gaan hoor, zo'n film kan dan enorm tegenvallen. Zeker als er dingen niet helemaal correct zijn.
Ik ga er in als een open boek en ik zie het wel. Zal wel lekker rustig zijn in de zaal, kwart voor elf op vrijdagochtend.
vrijdag 9 november 2018 om 08:00
Baseer je jouw gevoel altijd op die van een ander?impala schreef: ↑08-11-2018 18:17Ik zag de trailer en wat fragmenten, en dacht nee dit is het niet. Toen las ik de ene na de andere recensie die precies dat gevoel dat ik kreeg bevestigde, plus veel over de inhoud van de film die dus niet conform de waarheid is.
Ik heb net even imbd gecheckt. Zelden een film gezien waarbij de publieksscore en de critics-score zo ver uiteen lagen. Meta critics 4.9 en publiek 8.4.
Het is maar net wat je van een film verwacht denk ik. En waarschijnlijk ook hoeveel je van Queen en Freddie weet, hoe je deze film waardeert.
Ik ben groot fan. Ik had geen verwachtingen, ik had er gewoon veel zin in om deze film, want dat is het, met een grote groep andere fans te gaan kijken. En ja ik weet veel over Queen en Freddie Mercury. En nee, niet alles klopt. Maakt mij niet uit hoor. En met mij vele anderen. Het is gewoon sentiment, vermaak en een goed verhaal met heel veel geweldige muziek.
Ga anders gewoon die film zien en kom dan met je eigen mening.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-