Bohemian Rhapsody
donderdag 8 november 2018 om 12:43
Zo'n beetje iedereen in mijn omgeving gaat of is geweest naar de film Bohemian Rhapsody. De film over Queen en natuurlijk hun legendarische frontzanger Freddie Mercury.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.
Eigenlijk ben ik net te jong om het Queen-tijdperk goed te herinneren. Maar ik ben er wel mee opgegroeid: mijn moeder was fan. Ik herinner me Freddie's dood dus ook nog, hoewel ik toen nog net geen 5 was. Het was schokkend, zeker ook dat zo'n bekend persoon aids had.
Jarenlang luister ik nog regelmatig Queen. Het wordt nog vaak gedraaid. En veel liedjes zijn echt alltime klassiekers. Zoals Bohemian Rhapsody.
Toen ik zag dat er een film over zou komen, wist ik gelijk dat ik die wilde zien. Nu ben ik dus geweest. En de laatste dagen staat alles voor me in het teken van Freddie Mercury. Toen ik opgroeide wist ik altijd al wel dat hij een legende en uitzonderlijk talent was, maar nu nog meer. Ik heb meerdere documentaires op youtube gekeken. Nummers geluisterd. Wat een fenomeen. En wat een in en in tragisch verhaal. Hoe luguber dat hij al tijden wist dat hij ziek was en zou sterven. In de laatste video's zie je hem ook duidelijk fysiek verzwakt.
Als je het mij vraagt zijn Freddie Mercury en Michael Jackson de beste mannelijke vocalisten en performers allertijden. Uniek talent, maar helaas veel te jong overleden.
Zijn er meer mensen naar de film geweest? Ik vond het een prachtige film. Al had ik wel wat meer willen zien over Freddie. Het ging vooral over de muziek, wat ook prima is.

vrijdag 9 november 2018 om 13:34
Wow, ik ben echt even aan het bijkomen van de film.
Ik zat er zo in dat ik af en toe vergat te ademen. Ik heb zelden zo'n oorverdovende stilte gehoord na de aftiteling. Iedereen bleef zitten, mensen huilden om me heen.
Vooral Freddie's eenzaamheid kwam hard binnen bij mij, die scène met de lampen. Tranen met tuiten... Wow ik vond hem helemaal geweldig. Wilde eigenlijk meteen weer gaan, zo mooi was het. Ik ga zeker nog een of twee keer terug. Rami verdiend die Oscar. Hij was fenomenaal.
Ik ben echt even helemaal van mijn stuk.
Oh en de we Will rock you scene was heerlijk. Prachtig. Ik voelde het echt.
Ik zat er zo in dat ik af en toe vergat te ademen. Ik heb zelden zo'n oorverdovende stilte gehoord na de aftiteling. Iedereen bleef zitten, mensen huilden om me heen.
Vooral Freddie's eenzaamheid kwam hard binnen bij mij, die scène met de lampen. Tranen met tuiten... Wow ik vond hem helemaal geweldig. Wilde eigenlijk meteen weer gaan, zo mooi was het. Ik ga zeker nog een of twee keer terug. Rami verdiend die Oscar. Hij was fenomenaal.

vrijdag 9 november 2018 om 22:10

zaterdag 10 november 2018 om 08:04
Ja dat vond ik ook Snorrie, net alsof je er echt tussenstond. Had echt kippenvel gewoon. Zo jammer dat ik toen nog niet geboren was anders had ik zo gaan kijken. Mijn moeder had trouwens nog nooit van dat Live Aid optreden gehoord, maar ja die is ook geen echte Queen fan en heeft een geheugen als een zeef. Ik probeer haar nu over te halen om ook te gaan kijken, je hoeft geen Queen fan te zijn om ervan te genieten.
Hoe nerveus zal Rami Malek trouwens geweest zijn de avond voor de film uitkwam? Jeetje wat een druk zeg om zo'n icoon te spelen, ik doe het hem niet na. En dan werd de film ook nog uitgekotst door de critici. Maar onder de fans en normale kijkers heb ik nog amper een negatieve reactie gehoord.
Mensen bij mij in de zaal waren duidelijk onder de indruk en ik sprak er later met een koppel in de bus die naast me in de zaal zaten ook nog over, die waren ook helemaal happy en hadden ook tranen gelaten.
Ja natuurlijk kloppen er dingen niet, de tijdlijn van sommige liedjes klopten blijkbaar niet, matchten niet met de outfits en de haarstijlen, maar who cares?
De details op Live Aid waren perfect, zelfs de bekertjes op de piano klopten. Rami's bewegingen waren identiek aan die van Freddie.
Maar wat mij het meest raakte was echt zijn eenzaamheid, wellicht omdat ik zelf ook vaak eenzaam ben, maar dat kwam echt wel aan. Ik voelde het echt.
Ik vond hem helemaal niet te mooi neergezet of te geweldig, ik vond hem juist tragisch, indrukwekkend, geniaal, complex en interessant.
Ik wist op basis van de trailer al dat Rami dit geweldig zou doen maar het was echt beter dan ik had verwacht.
En Roger vond ik ook leuk! Maar John Deacon ook!
Joe Mazello en Rami Malek zijn hele goede vrienden en acteerden al samen in The Pacific. Hun chemistry is echt geweldig, ik werd meteen nog enthousiaster over de film toen ik hoorde dat Joe er ook in speelde. En wat lijkt hij op John Deacon zeg! Eng gewoon. Het zou zijn zoon kunnen zijn.
Hoe nerveus zal Rami Malek trouwens geweest zijn de avond voor de film uitkwam? Jeetje wat een druk zeg om zo'n icoon te spelen, ik doe het hem niet na. En dan werd de film ook nog uitgekotst door de critici. Maar onder de fans en normale kijkers heb ik nog amper een negatieve reactie gehoord.
Mensen bij mij in de zaal waren duidelijk onder de indruk en ik sprak er later met een koppel in de bus die naast me in de zaal zaten ook nog over, die waren ook helemaal happy en hadden ook tranen gelaten.
Ja natuurlijk kloppen er dingen niet, de tijdlijn van sommige liedjes klopten blijkbaar niet, matchten niet met de outfits en de haarstijlen, maar who cares?
De details op Live Aid waren perfect, zelfs de bekertjes op de piano klopten. Rami's bewegingen waren identiek aan die van Freddie.
Maar wat mij het meest raakte was echt zijn eenzaamheid, wellicht omdat ik zelf ook vaak eenzaam ben, maar dat kwam echt wel aan. Ik voelde het echt.
Ik vond hem helemaal niet te mooi neergezet of te geweldig, ik vond hem juist tragisch, indrukwekkend, geniaal, complex en interessant.
Ik wist op basis van de trailer al dat Rami dit geweldig zou doen maar het was echt beter dan ik had verwacht.
En Roger vond ik ook leuk! Maar John Deacon ook!
Joe Mazello en Rami Malek zijn hele goede vrienden en acteerden al samen in The Pacific. Hun chemistry is echt geweldig, ik werd meteen nog enthousiaster over de film toen ik hoorde dat Joe er ook in speelde. En wat lijkt hij op John Deacon zeg! Eng gewoon. Het zou zijn zoon kunnen zijn.
zaterdag 10 november 2018 om 14:07
Ik heb dat dus precies hetzelfde. Heb ook gehuild, en denk aan Freddie. Ik was/ben alleen al fan van Freddie omdat hij kattengek was. En ik kijk alweer uit naar de film nog een keer te zien, het liefst was ik meteen weer gegaan.Madrid87 schreef: ↑09-11-2018 13:34Wow, ik ben echt even aan het bijkomen van de film.
De dvd zal zeker niet voor Kerst verkrijgbaar zijn, maar zodra ie er is, koop ik hem.
Rami moet die Oscar krijgen.

zondag 11 november 2018 om 06:53
Grappig, dat heb ik dus ook. Ben al dagen aan het googlen over Queen. Ik heb er een nieuwe obsessie bij, fijn.the_Wicked_Witch schreef: ↑10-11-2018 23:30Net terug van de film, ik vind hem fantastisch. Echt heel erg goed.
Ondertussen hoor ik mijn kinderen boven google aanslingeren om te zien hoe dat nu precies zat met dat hele live aid gebeuren. Zo leuk ook om vragen van ze te krijgen hoe dat toendertijd was.

Heb het Live Aid optreden gekeken op youtube en zit me in te lezen over de band. Ik denk dat Queen er een hoop jonge fans bij gekregen heeft nu. Ik lig geregeld s'avonds met mijn koptelefoon op naar Too much love will kill you, te luisteren. Die vind ik zo mooi.
Elmo, veel plezier! Ik ga zometeen ook weer. Ben toch vroeg wakker dus kan mooi de vroege voorstelling pakken. Heb er nu alweer zin in.
Ik weet er nu veel meer van af dus kan er nu weer anders naar kijken.

Oh en naar zo'n concert zou ik nu misschien ook wel gaan, al heb ik geen idee wie Adam Lambert is. Spelen ze dan gewoon oude Queen nummers of hebben ze ook nieuwe gemaakt?
Hoe hij met zijn katten omging vond ik ook zo schattig, ze opbellen om met ze te ''praten'' ahh. Dat heb ik ook wel eens gedaan met mijn kat.

zondag 11 november 2018 om 10:06
Ik wist voor ik ging ook niet wie Adam Lambert was, uiteraard wel gegoogeld natuurlijk. Ik vond het de moeite waard en meer met mij want het concert was met 20 minuten uitverkocht.
Madrid, dank je wel!. Jij ook nog een keer.
Ik heb trouwens het Live Aid concert nog mee gemaakt, ik weet nog dat ik ademloos voor de tv zat. Ga nu uitloggen, word zo opgehaald
Madrid, dank je wel!. Jij ook nog een keer.
Ik heb trouwens het Live Aid concert nog mee gemaakt, ik weet nog dat ik ademloos voor de tv zat. Ga nu uitloggen, word zo opgehaald
Carpe Diem
zondag 11 november 2018 om 18:35
Nee, ze spelen gewoon oude Queen nummers.Madrid87 schreef: ↑11-11-2018 06:53Grappig, dat heb ik dus ook. Ben al dagen aan het googlen over Queen. Ik heb er een nieuwe obsessie bij, fijn.![]()
Heb het Live Aid optreden gekeken op youtube en zit me in te lezen over de band. Ik denk dat Queen er een hoop jonge fans bij gekregen heeft nu. Ik lig geregeld s'avonds met mijn koptelefoon op naar Too much love will kill you, te luisteren. Die vind ik zo mooi.
Elmo, veel plezier! Ik ga zometeen ook weer. Ben toch vroeg wakker dus kan mooi de vroege voorstelling pakken. Heb er nu alweer zin in.
Ik weet er nu veel meer van af dus kan er nu weer anders naar kijken.
Oh en naar zo'n concert zou ik nu misschien ook wel gaan, al heb ik geen idee wie Adam Lambert is. Spelen ze dan gewoon oude Queen nummers of hebben ze ook nieuwe gemaakt?
Hoe hij met zijn katten omging vond ik ook zo schattig, ze opbellen om met ze te ''praten'' ahh. Dat heb ik ook wel eens gedaan met mijn kat.![]()
Het is de originele band met Adam Lambert als vervanger voor Freddie.
En Adam Lambert is bekend geworden door Idols of American Idol.

zondag 11 november 2018 om 18:52
Niet de originele band... Want John Deacon speelt ook niet mee. Dus er ontbreken er twee, dat is de helft van Queen.minnimouse schreef: ↑11-11-2018 18:35Nee, ze spelen gewoon oude Queen nummers.
Het is de originele band met Adam Lambert als vervanger voor Freddie.
En Adam Lambert is bekend geworden door Idols of American Idol.

zondag 11 november 2018 om 18:55

maandag 12 november 2018 om 07:25
Ja ik begreep dat hij de band verlaten had na het afscheidsliedje voor Freddie ( ook echt een prachtig nummer trouwens ) en verder een vrij prive leven leidt. Ik vond hem trouwens wel de moeilijkste om te peilen tijdens de film. Hij zei echt heel weinig en de overige drie leken echt te domineren. Maar wellicht was hij gewoon zo. Een rustige, verlegen man. Zo kwam hij wel op me over.
Ben Hardy leek niet echt heel erg op Roger Taylor maar speelde hem wel erg goed. Lekker laconiek.
Ik heb gisteren op andere details gelet dan de eerste keer, toen was ik vooral overdonderd maar nu kon ik echt beter opletten. Het was behoorlijk druk voor een voorstelling van 10 uur. Er zaten zelfs kinderen in de zaal. En het was toch doodstil, de hele film. En na afloop.
Oudere mannen naast me zaten te snotteren, zakdoeken gingen over en weer. Ik hield het zelf ook niet droog.
Het blijft me verbazen hoe Rami echt Freddie wordt, zo erg dat ik gewoon vergeet dat ik naar Rami zit te kijken af en toe. Hij is Freddie.
Ik ben zo blij dat ze die Sascha Cohen niet gecast hebben, die had dit never nooit niet gekund. Die is toch ook niet serieus te nemen als acteur.
Ik ga zeker nog een keer, hopelijk met mijn moeder ( zit haar nog steeds trailers te sturen om haar over te halen ).
maandag 12 november 2018 om 11:45
Brian May heeft wel eens gezegd in een interview dat de dood van Freddie er het meest in heeft gehakt bij John Deacon. Hij belandde na de dood van Freddie in een soort depressie. En voor hem heeft Queen geen zin meer sinds Freddie er niet meer is. Naar ik begreep was Deacon altijd al de stille Willy van de band: erg op zichzelf en introvert. De andere mannen leidden meer een rock-'n-roll bestaan, maar Deacon gaf daar weinig om.
maandag 12 november 2018 om 12:37
Op Youtube vond ik het volgende filmpje.
https://youtu.be/kN0rfgZvvM8
Deacon wordt in Londen "belaagd" door fans. Dit is één van de laatste beelden die er van John Deacon zijn. Ik denk dat het rond 2000 is. Hartversheurend, je ziet dat Deacon het moeilijk heeft. Iemand roept nog: laat hem met rust.
https://youtu.be/kN0rfgZvvM8
Deacon wordt in Londen "belaagd" door fans. Dit is één van de laatste beelden die er van John Deacon zijn. Ik denk dat het rond 2000 is. Hartversheurend, je ziet dat Deacon het moeilijk heeft. Iemand roept nog: laat hem met rust.

maandag 12 november 2018 om 13:51
Ik ben geweest en vond hem tegek! Ik ga deze week nog een keer! Hij had van mij nog wel iets intenser gemogen qua seks en drugs, het bleef allemaal wat binnen de lijntjes maar wat heb ik genoten van de muziek. En ik vond de hoofdrolspeler echt fantastisch. En trouwens de hele cast vond ik tegek! Wat een spektakel zeg. Fantastisch fantastisch. Wow!!

maandag 12 november 2018 om 14:09
Het condoomgebruik nu is idd een erfenis uit het aids tijdperk waar enorm veel geld en moeite in campagnevoering is gestopt. Ik ben uit die generatie en echt met angst mijn maagdelijkheid verloren. Geen condoom was geen optie, dat was er wel ingeramd met zangers als Rene Klijn met zijn Mister Blue. Homoseksualiteit was er wel en in de jaren 80 waarin ik puber was had je natuurlijk Ziggy Stardust en meerdere metroseksuele mannen die seks hadden met alles en iedereen. Zeker in the 70's was het vrije seks gebeuren helemaal hot en happening. Freddie was verloofd met Mary maar neukte met iedereen. Het was een publiek geheid dat hij minimaal biseksueel was. Hij deed het ook wel met vrouwen. Maar Mary is altijd zijn rots in zee geweest. Tot zij het ook niet meer trok. Maar tot op het laatst was zij zijn beste vriendin. Freddie was een megalomaan man. Altijd al een paradijsvogel en barstens vol talent. Wat ik hooguit gemist heb in de film is zijn aanloop naar de muziek en zijn seksuele strubbelingen. Want nu lijkt het hem een beetje allemaal aan te komen waaien.
Zijn relatie met zijn ouders wordt ook niet echt uitgediept, en toch maakt het voor de film niet uit. Je kan niet alles in 1 film stoppen en de focus lag ook meer op de muziek en ik heb gelezen dat de overige bandleden een flinke vinger in de pap hebben gehad bij de totstandkoming. Maar al met al vind ik het een meesterstuk. Echt een meesterstuk. Elke fan die 'twijfelt om te gaan omdat het toch alleen maar kan tegenvallen' moet echt ophouden. Dit is gewoon objectief gezien een ontzettend sterke film. Haters gonna hate!
Zijn relatie met zijn ouders wordt ook niet echt uitgediept, en toch maakt het voor de film niet uit. Je kan niet alles in 1 film stoppen en de focus lag ook meer op de muziek en ik heb gelezen dat de overige bandleden een flinke vinger in de pap hebben gehad bij de totstandkoming. Maar al met al vind ik het een meesterstuk. Echt een meesterstuk. Elke fan die 'twijfelt om te gaan omdat het toch alleen maar kan tegenvallen' moet echt ophouden. Dit is gewoon objectief gezien een ontzettend sterke film. Haters gonna hate!
maandag 12 november 2018 om 14:26
Ik ben nog niet geweest maar wil hem dolgraag zien. Afgelopen dagen ben ik ook veel interviews en docu's aan het kijken.
Kippenvel en tranen..
Het live aid optreden in de film is geloof ik echt, in een interview met Rami begreep ik dat althans. Het was de eerste filmdag en het publiek zijn voornamelijk Queen fans. Geen green screen dus.
In de docu's komt ook naar voren dat toen Freddie gewaarschuwd werd voor (het toen nog naamloze) aids, hij zei "I do whoever and whatever the fuck I want". Waarschijnlijk omdat hij toen al wist dat hij het hoogstwaarschijnlijk al opgelopen had. (Speculeerde ze in de docu.)
Dat was volgens mij zo'n tien jaar voordat hij de diagnose kreeg.
Kippenvel en tranen..
Het live aid optreden in de film is geloof ik echt, in een interview met Rami begreep ik dat althans. Het was de eerste filmdag en het publiek zijn voornamelijk Queen fans. Geen green screen dus.
In de docu's komt ook naar voren dat toen Freddie gewaarschuwd werd voor (het toen nog naamloze) aids, hij zei "I do whoever and whatever the fuck I want". Waarschijnlijk omdat hij toen al wist dat hij het hoogstwaarschijnlijk al opgelopen had. (Speculeerde ze in de docu.)
Dat was volgens mij zo'n tien jaar voordat hij de diagnose kreeg.