Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Inwendige echo gehad. Baarmoederslijm was nu heel dik. Bijna 13mm. Test gedaan, maar negatief
Door het minimale bloedverlies mag ik het nog niet tellen als het begin van mijn nieuwe cyclus.
Als het doorzet moet ik opnieuw voor een echo langskomen.
Verder zoet het er baar uit dat ik in totaal twaalf rondes ovulatie inductie ga doen (vijf gehad nu) voor ze overgaan op inseminatie of iets anders
Op 13 november staat er er hsg onderzoek gepland en 30 november weer er afspraak met mij arts
Hi,

Balen zeg van weer zoveel niet zwanger en voel de frustratie. Ik ben inmiddels half ongesteld, test gedaan en niet zwanger. Nou ja, had er ook niet op gerekend....

Vind zo moeilijk dat alles nog steeds zo ontregeld is, dat ik totaal mijn eisprong niet weet... en dus NOD ook niet, heb nu maar even ovutesten, hopelijk wordt alles weer snel normaal. Echt irritant wacht al vanaf eind mei, om weer zwanger te worden..

Sorry voor ego post
Ik had gehoopt dat er ook wat positieve testen zouden komen, maar we blijven hopen en ook voor ons komt de tijd!
Miamora ben je hiervoor al bij een arts geweest? Lijkt mij inderdaad lastig als je niet weet wanneer je eisprong is.

Hier vanochtend bij de huisarts geweest, ook de huisarts zag niets wat niet zou kloppen n.a.v. mijn cyclussen, temperatuurkaarten en hoe we er mee bezig zijn. Daarom nu formulieren mee gekregen voor bloed onderzoek en zaadonderzoek. Volgende week zijn weer de vruchtbare dagen, dus even kijken hoe we het allemaal gaan inplannen aangezien je aantal dagen vooraf geen zaadlozing mag krijgen.
Hi Cactus,

Fijn dat de arts jullie serieus neemt en dat jullie getest worden. Idd wel even goed rekenen ivm de dagen optimaal benutten :) Hoop op goede uitslag.

Om terug te komen op je vraag, ik kan in principe zwanger worden, was het in april. Alleen bij 11 weken een missed abortion en na 3 mnd operatie gehad, omdat het ondanks pillen niet weg ging. Goede nieuws, zag er allemaal goed uit, dus dat is wel fijn om te weten. Alleen als mijn cyclussen nu een paar keer niet goed verlopen, moet ik terug. Maar ga van positieve uit. Hiervoor heeft het wel maanden geduurd, voor ik zwanger was, dus ga er vanuit dat dit nu ook wel geval zal zijn. Maar ja, heb nu echt geen enkel idee meer rond welke periode ovulatie is. Hopelijk volgende ronde wat meer inzicht ;)

@Articfox, nog een nieuwe echo gehad?
@miamora volgende week donderdag krijg ik weer een follikelmeting
Afhankelijk van wanneer mijn eisprong daadwerkelijk is gaan ze bepalen of de hsg deze ronde door kan gaan of dat we hem verplaatsten naar begin van de volgende ronde
@articfox, pfff dat wachten en wachten.... hoop voor positief nieuws! Wat gaan ze doen met een hsg? Sorry, zit niet in de medische molen en merk dat mijn kennis hier in tekort schiet.
Miamora schreef:
02-11-2018 09:52
@articfox, pfff dat wachten en wachten.... hoop voor positief nieuws! Wat gaan ze doen met een hsg? Sorry, zit niet in de medische molen en merk dat mijn kennis hier in tekort schiet.
Hsg is een baarmoeder foto (röntgenfoto). Er word dan contrastvloeistof op olie basis in mijn baarmoeder gespoten om te controleren of de eileiders goed doorgangbaar zijn en eventuele andere dingen uit te sluiten.
Schijnt wel een vervelend onderzoek te zijn, maar daarna ben je een paar maanden verhoogt vruchtbaar

Dit onderzoek niet tussen de menstruatie en eisprong plaatsvinden.
Nu gepland op dag 15. Niet zo handig van het ziekenhuis, maar eerder was er geen plek
Dis misschien word het verplaats naar de volgende ronde
Ok, duidelijk! Jammer dat het een heel vervelend onderzoek is, maar hopelijk, helpt het! Dan is het meer dan waard....
Miamora schreef:
02-11-2018 11:32
Ok, duidelijk! Jammer dat het een heel vervelend onderzoek is, maar hopelijk, helpt het! Dan is het meer dan waard....
Ik vind het ook een fijn idee dat ze een blokkade in de eileiders oid kunnen opsporen of uitsluiten
Morgen weer beginnen met prikken en dan weer afwachten
Succes met prikken!

Ik heb een cb 4 dagen ovutest gedaan en eindelijk een smiley! Deze schijnt eerst het hormoon oestrogeen aan te duiden, nog voor de LH piek. Dus hopelijk kunnen er we alle dagen optimaal benutten :) Dan weer lang wachten...
@articfox, hoe gaat het? Last van het prikken? En weet je al iets meer?
Miamora schreef:
07-11-2018 08:53
@articfox, hoe gaat het? Last van het prikken? En weet je al iets meer?
Morgen heb ik een follikelmeting, dus in spuit nog even door

Sinds het weekend veel laat van hoofdpijn en misselijkheid. Waardoor ik veel te weinig heb gegeten deze week. Ik ben er nog niet uit of het een virus is of dat ik weer heel heftig reageer op de hormonen
Arcticfox1 schreef:
07-11-2018 10:10
Morgen heb ik een follikelmeting, dus in spuit nog even door

Sinds het weekend veel laat van hoofdpijn en misselijkheid. Waardoor ik veel te weinig heb gegeten deze week. Ik ben er nog niet uit of het een virus is of dat ik weer heel heftig reageer op de hormonen
Hmmm wat balen zeg, hormonen kunnen veel met je doen! Wel knap dat je doorzet! Succes iig morgen!

Ik heb na de eisprong al dagen menstruatiepijn. Ik ging even terug naar eerste zs en toen had ik dit ook, maar was toen niet heel bewust hiervan. Voel of duidelijk dat mijn cuclus totaal anders is na operatie... of... maar daar durf ik gewoon niet aan te denken. En wat gaan de dagen dan langzaam! Moet nog 2 weken wachten....
@miamora
Dat wachten is echt killing

En doorzetten? Tja de enige andere optie is stoppen met het traject en dat betekend voor mij helemaal minimaal kans
Dus voor mijn gevoel heb ik niet echt een keuze
Volgensmij vrijdag mijn eisprong gehad. Geklust die avond. En maandagmiddag had ik opeens helder bloedverlies en wat krampjes. Daarna niks mee gehad. Wel het gevoel dat mijn borsten wat op spanning staan, voelt niet zo prettig.
Hopelijk betekend dit iets goeds?
Onze tijd is nu.
Mar-ianne schreef:
07-11-2018 21:43
Volgensmij vrijdag mijn eisprong gehad. Geklust die avond. En maandagmiddag had ik opeens helder bloedverlies en wat krampjes. Daarna niks mee gehad. Wel het gevoel dat mijn borsten wat op spanning staan, voelt niet zo prettig.
Hopelijk betekend dit iets goeds?
Dat hoop ik ook voor jou
Miamora dat wordt nog spannend, wanneer is je verwachtte NOD? Rond de 17 november? Wordt nog een lange week, zoek maar veel afleiding.

Marianne ik ga voor je duimen. Misschien al een hele vroege innesteling? Wanneer is je NOD? Ook voor jou spannend!

Articfox ben benieuwd vandaag naar de meting, hopelijk heeft de medicatie t juiste werk gedaan. En benieuwd wat de arts zegt of je deze ronde al hsg kan doen of toch se volgende. Succes!

Hier gister een kleine domper! Had dinsdagavond een positieve test en gisterochtend een knaller. Gisteravond duidelijk mijn eisprong gevoeld met steken. We hadden het afgelopen maandagavond nog gedaan dus de planning was gisteravond weer. Nu voelde mijn vriend zich niet lekker waardoor we beide niet relax waren en t niet lukte. Voor het eerst dat dit gebeurde terwijl ik vorige week nog tegen mijn huisarts had gezegd dat t tussen ons oké is. Daarom vanochtend de wekker extra vroeg gezet. Alleen net ff op Google gelezen en denk dat of te laat is of op t randje. Verwacht dat de eisprong rond 19.00 is gesprongen dan zou deze nog 12 uur vruchtbaar zijn (andere zeggen 24 uur) en het zaad heeft nog even nodig om zijn weg te vinden;) dusja verwacht dus dat het te laat is En hopen maar dat de zaadjes van maandag avond lang zijn blijven zitten tot gisteravond. Wat een wetenschap weer, ik merk elke maand rond de vruchtbare dagen dat ik helemaal ga rekenen.(controlefreak;) Maar gelukkig kan ik het nu ook weer loslaten tot paar dagen voor NOD.
anoniem_65319b2a9d2f5 wijzigde dit bericht op 08-11-2018 07:12
Reden: Aanvulling
0.00% gewijzigd
@ Cactus, tja vervelend dan! Maar het kan nog steeds hè, zaadjes kunnen lang leven :) maar het kan keer gebeuren dat niet gaat. Maar begrijp wel als je al zo lang bezig bent dat dit heel frustrerend is....
NOD rond 17 ja, dus veel geduld nodig...

@ Artic, ja ik vind het heel logisch dat je geen keus hebt, maar vind het toch dapper dat je zo doorzet, ondanks de hormonen (en alle kwalen) en controles etc. Laat je weten hoe het gegaan is?

@Marianne, spannend hè! Ik kan ook niet los laten.... heb een hele vroege eisprong, dus kan misschien wel iets eerder testen. Zaterdag was de eisprong, woensdag, donderdag,
zaterdag en zondag geklust. Ik heb echt nog steeds menstruatiepijn, maar goed dat kan na eisprong natuurlijk ook :) liefst val ik in slaap voor paar dagen hahahah #kanjezelfgekmaken
Terug van de follikelmeting
Wederom recht een follikel van 10mm en big een van 9 mm, maar die mogen ze niet mee tellen
Helaas was mijn baarmoederslijm best dun 4'5mm
Zaterdagochtend moet ik weer terugkomen
Ik ben zojuist terug gebeld door de fertiliteit.
Ik hoef nu pas maandag langs te komen voor een follikelmeting.
Ondertussen doorspuiten met gonal f, maar dan een dosering hoger. Van 50 naar 62.5
Arcticfox1 schreef:
08-11-2018 14:57
Ik ben zojuist terug gebeld door de fertiliteit.
Ik hoef nu pas maandag langs te komen voor een follikelmeting.
Ondertussen doorspuiten met gonal f, maar dan een dosering hoger. Van 50 naar 62.5
Sorry Artic als ik stomme vragen stel hierover, maar waarom ineens maandag? Is het niet ver genoeg gegroeid en moet je hiervoor ophogen en hopelijk dat maandag wel geval is?
Miamora schreef:
09-11-2018 09:48
Sorry Artic als ik stomme vragen stel hierover, maar waarom ineens maandag? Is het niet ver genoeg gegroeid en moet je hiervoor ophogen en hopelijk dat maandag wel geval is?
De ophoging is inderdaad omdat het niet zo goed was gegroeid als ze zouden willen
Daarom kunnen te er eigenlijk ook vanuit gaan dan mijn ei niet voor maandag springt

Prikken met de verhoogde dosering viel reuze mee gelukkig
@ Artic, fijn dat het prikken iig meeviel... maar jammer dat je vandaag niet mag terugkomen. Hopelijk datbjet maandag goed is.

Gisteravond na sporten, stond ik bij de appie en kon voor paar minuten geen stap verzetten. Had heftige steken onderin mijn buik aan 1 kant. Links...heb nu ook bruin bloed, niet veel maar iets. Nog steeds hele lichte menstruatiekranpen. Laatste menstruatiedag was 31 okt, zou toch wel heel vroeg zijn om nu alweer te worden? Heb vorige week mijn ovulatie gehad. Nou afwachten dus..... pfff :(
@miamora wat vervelend van die buikpijn/bloedverlies
Zo jammer dat het nooit echt te zeggen is wat dat betekend. Ja achteraf misschien
Hopelijk kom je de wachtweken een beetje door

Ik vind het niet zo erg dat ik vandaag niet langs hoef te komen. Op zaterdagochtend doe ik vrijwilligerswerk wat ik anders niet afzeggen
Ik hoop op een mooie meting maandag en dan weet ik ook of de hsg doorgaat dinsdag of dat het volgende ronde word
Cactus, wat jij beschrijft vind ik het nadeel van ovu testen. Je moet dan echt op dat moment en je zult net zien dat het dan niet uit komt. Hopelijk heb je je ei toch kunnen benutten. Wat we lezen op internet zijn gemiddelden en het kan natuurlijk best zijn dat jou ei net iets later was of toch vruchtbaarder is o.i.d.

Ik heb eergister getest tegen beter weten in, was natuurlijk negatief. Daarna weer een bloeding gehad waardoor ik in een domper belande. Maar nu is dat allemaal weer gestopt dus mijn hoop is terug. Als mijn eisprong klopt met mijn gevoel dat is mijn NOD donderdag ergens.

Fijne zondag allemaal!
Onze tijd is nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven