Ronde 6 of meer - klein groepje
maandag 6 augustus 2018 om 14:34
Hi allemaal,
Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.
Wie praat er mee?
Roover is zwanger!
Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.
Wie praat er mee?
| Wie? | Ronde? | NOD op? |
|---|---|---|
| Olifantje88 | 7 | 10 september |
| Mar-ianne | 12 | 10 september |
| Cactus11 | 8 | ? |
| Tirs | 9 | 24 augustus |
| Articfox1 | 9 | 27-29 augustus |
| Emili2004 | 11 | 17 augustus |
| Miamora | ||
| Tiswa | 10 | 13 augustus |
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
woensdag 3 oktober 2018 om 23:06
dana bij mijn man is alles goed. Het probleem licht bij mij, maar echt een aanwijsbare reden kunnen ze ook niet vinden. Hert frustrerend soms
Ik was ook verbaasd hoe snel dit ging. Maar wel fijn
De dagelijks gonal f injecties zijn voor eicel rijping. Wanneer ze goed genoeg zijn gegroeid moet ik nog een keer spuiten net ovitrelle voor ovulatie inductie
Ik was ook verbaasd hoe snel dit ging. Maar wel fijn
De dagelijks gonal f injecties zijn voor eicel rijping. Wanneer ze goed genoeg zijn gegroeid moet ik nog een keer spuiten net ovitrelle voor ovulatie inductie
donderdag 4 oktober 2018 om 19:52
vrijdag 5 oktober 2018 om 17:52
Hebben ze met echo's je cyclus gemonitord?
Weet je ook waarvoor ze bloed gaan prikken? Progesteron?
Ik ben heel benieuwd wat er voor jou uit gaat komen
zondag 7 oktober 2018 om 08:18
zondag 7 oktober 2018 om 11:20
Ik duim voor je
Voor mij is dit helaas wel vaak een teken van een naderende menstruatie
zondag 7 oktober 2018 om 22:11
Ik ben best wel bang wat de gevolgen gaan zijn als er wel iets mis is met een van ons. Ook omdat we nog best jong zijn ben ik bang naar huis gestuurd te worden en eigenlijk raak ik ook teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Ik probeer zo goed voor mezelf te zorgen, weinig stress te hebben en er niet te veel aan te denken maar toch ben ik na ruim een jaar nog niet zwanger. Hoe kunnen sommige mensen door de pil of het condoom heen zwanger raken en doen wij er al 'zo lang' over. Its not fair.
Zo, dat is er uit
Zo, dat is er uit
Onze tijd is nu.
zondag 7 oktober 2018 om 22:22
Dat gevoel snap ik helemaal hoor.Mar-ianne schreef: ↑07-10-2018 22:11Ik ben best wel bang wat de gevolgen gaan zijn als er wel iets mis is met een van ons. Ook omdat we nog best jong zijn ben ik bang naar huis gestuurd te worden en eigenlijk raak ik ook teleurgesteld in mijn eigen lichaam. Ik probeer zo goed voor mezelf te zorgen, weinig stress te hebben en er niet te veel aan te denken maar toch ben ik na ruim een jaar nog niet zwanger. Hoe kunnen sommige mensen door de pil of het condoom heen zwanger raken en doen wij er al 'zo lang' over. Its not fair.
Zo, dat is er uit![]()
Het is gewoon kür dat het niet lukt.
Zelf ben ik blij dat ik toch naar de huisarts ben gegaan. Loop ondertussen dis bij de fertiliteit. Helaas nog niet zwanger, maar wij dat ik in goede handen ben. Meer kan ik niet doen
Mag ik vragen hoe oud je bent? O dat je bang bent weggestuurd te worden
maandag 8 oktober 2018 om 20:27
Als je al meer dan een jaar bezig bent word je echt niet zomaar weer weggestuurd.
Wij werden in ieder geval heel erg serieus genomen meteen.
Tot nu toe is er ook nog niets uit de onderzoeken gekomen en hoop ik dat wij gewoon de pech hebben dat het zonder reden wat langer dan gemiddeld duurt.
Snap je gevoel volkomen! Er raken zoveel mensen ongewild zwanger en wij moeten er zoveel moeite voor doen.
Ik heb ook nog geen spijt van de stap richting huisarts en daarna gynaecologie.
Nu inderdaad in goede handen en blij dat we er niet meer alleen voor staan.
Wij werden in ieder geval heel erg serieus genomen meteen.
Tot nu toe is er ook nog niets uit de onderzoeken gekomen en hoop ik dat wij gewoon de pech hebben dat het zonder reden wat langer dan gemiddeld duurt.
Snap je gevoel volkomen! Er raken zoveel mensen ongewild zwanger en wij moeten er zoveel moeite voor doen.
Ik heb ook nog geen spijt van de stap richting huisarts en daarna gynaecologie.
Nu inderdaad in goede handen en blij dat we er niet meer alleen voor staan.
woensdag 10 oktober 2018 om 09:29
Hoi meiden,
Hier in ronde 10 en wij gaan als deze ronde ook niet mag lukken naar de huisarts. Aan de ene kant wil je dat er niets wordt gevonden. Mijn cyclus is prima en nu 2de ronde temperaturen. Vorige ronde ook een ovulatie dip gevonden dus heb het idee dat het wel goed zit. Maar je weet het nooit van binnen. Of het zaad van vriend zou niet goed kunnen zijn. Mocht blijken dat er wel iets verkeerd is ben ik blij dat ik de stap heb gemaakt zodat we hulp krijgen. Ik heb anders het gevoel dat je maanden weggooit en aangezien mijn leeftijd voel ik hier wat druk om. Terwijl wij wel 2 kinderen zouden willen. Maar hier denk ik al helemaal niet meer aan. Ben nu al blij als ik zwanger raak! Ook het fantaseren over kinderen en hoe te vertellen doe ik al een paar maanden niet meer. Ik wil mij daarin beschermen. Wat is dat zwanger worden toch een apart iets. Ik hoop snel op positieve testen van ons! Hier ben ik weer mijn ei aant zoeken verwacht aankomend weekend ongeveer. Onze seksmarathon is gister weer begonnen;)
Hier in ronde 10 en wij gaan als deze ronde ook niet mag lukken naar de huisarts. Aan de ene kant wil je dat er niets wordt gevonden. Mijn cyclus is prima en nu 2de ronde temperaturen. Vorige ronde ook een ovulatie dip gevonden dus heb het idee dat het wel goed zit. Maar je weet het nooit van binnen. Of het zaad van vriend zou niet goed kunnen zijn. Mocht blijken dat er wel iets verkeerd is ben ik blij dat ik de stap heb gemaakt zodat we hulp krijgen. Ik heb anders het gevoel dat je maanden weggooit en aangezien mijn leeftijd voel ik hier wat druk om. Terwijl wij wel 2 kinderen zouden willen. Maar hier denk ik al helemaal niet meer aan. Ben nu al blij als ik zwanger raak! Ook het fantaseren over kinderen en hoe te vertellen doe ik al een paar maanden niet meer. Ik wil mij daarin beschermen. Wat is dat zwanger worden toch een apart iets. Ik hoop snel op positieve testen van ons! Hier ben ik weer mijn ei aant zoeken verwacht aankomend weekend ongeveer. Onze seksmarathon is gister weer begonnen;)
woensdag 10 oktober 2018 om 09:52
cactus het is inderdaad tijd voor een positieve test hier
Zelf weet ik nog niet of ik meerdere kinderen wil. Dat heb ik nooit zeker geweten. Dat gevoel komt vast vanzelf wel of neit en dan is het ook goed
Ik weet wel bijna zeker dat ik niet nog een keer de medische molen in zou willen. Nu ga ik er doorheen, maar leuk is het niet
vanavond nog een keer zelf gonal f spuiten en dan morgen een echo voor een folikel meting. Ik ben heel benieuwd of het zijn werk heeft gedaan
Zelf weet ik nog niet of ik meerdere kinderen wil. Dat heb ik nooit zeker geweten. Dat gevoel komt vast vanzelf wel of neit en dan is het ook goed
Ik weet wel bijna zeker dat ik niet nog een keer de medische molen in zou willen. Nu ga ik er doorheen, maar leuk is het niet
vanavond nog een keer zelf gonal f spuiten en dan morgen een echo voor een folikel meting. Ik ben heel benieuwd of het zijn werk heeft gedaan
woensdag 10 oktober 2018 om 20:39
Dana, voor mij heel herkenbaar dat je vertrouwen daalt. Al is het bij ons anders gelopen. Omdat eigenlijk zouden wij op basis van de eerste onderzoeken zelf weer proberen. Daar keek ik wel tegenop omdat het soms voelt alsof het ons gewoon zonder reden niet gegund is. Echter loopt het bij ons nu anders omdat het ziekenhuis steken heeft laten vallen. Uiteraard zal dat een uitzondering zijn.
Cactus: Zwanger worden lijkt naarmate de maanden verstrijken idd een apart iets. Wij willen ook graag 2 kinderen, maar zijn nu ook op een punt waarbij de gedachte aan een gezond kind centraal staat. Daarna kunnen de ik verder kijken.
Arcticfox1: Fijn dat je snel terecht kon. Ik duim voor een goede uitslag morgen.
Hier helaas ook ongesteld geworden. Was wel 4 dagen overtijd, dus had hoop aangezien ik doorgaans een regelmatige cyclus heb (op de dag af). Maar mocht niet zo zijn. Wij hebben a.s. vrijdag de afspraak in het ZH waarbij de derde uitslag bekend wordt gemaakt en besproken wordt wat het vervolgtraject is. Dus ben wel eff op van de zenuwen.
Cactus: Zwanger worden lijkt naarmate de maanden verstrijken idd een apart iets. Wij willen ook graag 2 kinderen, maar zijn nu ook op een punt waarbij de gedachte aan een gezond kind centraal staat. Daarna kunnen de ik verder kijken.
Arcticfox1: Fijn dat je snel terecht kon. Ik duim voor een goede uitslag morgen.
Hier helaas ook ongesteld geworden. Was wel 4 dagen overtijd, dus had hoop aangezien ik doorgaans een regelmatige cyclus heb (op de dag af). Maar mocht niet zo zijn. Wij hebben a.s. vrijdag de afspraak in het ZH waarbij de derde uitslag bekend wordt gemaakt en besproken wordt wat het vervolgtraject is. Dus ben wel eff op van de zenuwen.
woensdag 10 oktober 2018 om 21:33
Welke steken heeft het ziekenhuiskaten vallen?
Wat een domper om na 4 dagen overtijd alsnog ongesteld te worden.
Succes voor vrijdag, spannend!
Ik heb vandaag bloed laten prikken. Het progesteron gehalte zal aangeven of ik een goede eisprong heb. En tevens wordt dan gekeken of je (zonder het te weten) chlamydia hebt (gehad), want dat zou de vruchtbaarheid kunnen verminderen.
Dat laatste daar ben ik niet bang voor, ben verder wel benieuwd naar deuitslag. Die krijg ik vrijdag.
Wat een domper om na 4 dagen overtijd alsnog ongesteld te worden.
Succes voor vrijdag, spannend!
Ik heb vandaag bloed laten prikken. Het progesteron gehalte zal aangeven of ik een goede eisprong heb. En tevens wordt dan gekeken of je (zonder het te weten) chlamydia hebt (gehad), want dat zou de vruchtbaarheid kunnen verminderen.
Dat laatste daar ben ik niet bang voor, ben verder wel benieuwd naar deuitslag. Die krijg ik vrijdag.
donderdag 11 oktober 2018 om 00:28
Ohh wat balen zeg! Dan ga je toch hoop krijgen als je overtijd bent.
Ik wil even mijn hart luchten. Op mijn werk is het erg rommelig en onrustig waardoor ik zelf ook niet helemaal lekker in mijn vel zit. Daarbij komt dat ik vanavond weer een zwangerschaps aankondigingen gekregen uit mijn omgeving. Voel me op dit moment weer even flink verdrietig en soort van boosheid. Toch probeer ik positief blijven ook al vind ik dat soms moeilijk. Op zon momenten zou ik het wel willen delen met mijn omgeving. Gelukkig heb ik jullie:)
Ik wil even mijn hart luchten. Op mijn werk is het erg rommelig en onrustig waardoor ik zelf ook niet helemaal lekker in mijn vel zit. Daarbij komt dat ik vanavond weer een zwangerschaps aankondigingen gekregen uit mijn omgeving. Voel me op dit moment weer even flink verdrietig en soort van boosheid. Toch probeer ik positief blijven ook al vind ik dat soms moeilijk. Op zon momenten zou ik het wel willen delen met mijn omgeving. Gelukkig heb ik jullie:)
anoniem_65319b2a9d2f5 wijzigde dit bericht op 11-10-2018 00:29
Reden: Aanvulling
Reden: Aanvulling
7.22% gewijzigd
donderdag 11 oktober 2018 om 08:39
Dat herken ik zekerCactus11 schreef: ↑11-10-2018 00:28Ohh wat balen zeg! Dan ga je toch hoop krijgen als je overtijd bent.
Ik was ongesteld geworden torn we weg waren met mijn familie. Ik was best verdrietig en wilde het zo graag tegen mijn moeder zeggen. (Die ook nog eens vroeg wat er aan de hand was)
Maar goed, mijn partner is er echt nog niet aan toe om het te delen
Ik probeer zo optimistisch mogelijk door te gaan, maar soms is het gewoon niet leuk
Straks weer een follikel meting
donderdag 11 oktober 2018 om 15:00
donderdag 11 oktober 2018 om 17:21
Articfox wat fijn dat de echo’s goed zijn. Hopelijk heeft het deze ronde resultaat dat de innesteling gaat lukken! Ik ga voor je duimen! Dus de komende dagen gebruik maken van de vruchtbare dagen:)
Marianne 24, dan ben je nog jong!
toen leefde ik nog vol in mijn studententijd en woonde ik in een studenten huis. Maar spannend zeg ik heb goeie hoop voor je! Laat je meteen iets weten als je getest hebt!
Emili spannend morgen voor de uitslag!
Hier vandaag weer een zwangerschaps aankondiging die ik niet zag aankomen. Maar gelukkig reageerde ik hier wel goed op. Vanavond heb ik met een vriendin afgesproken die op de hoogte is. Wel fijn om dan even erover te kunnen praten. Zij heeft Pcos en daardoor ook een miskraam gehad en medicatie moeten nemen. Vandaag cyclus dag 13 vorige ronde had ik positieve teat op dag 14. Afgelopen dinsdag nieuwe testen besteld maar ze zijn nog steeds niet binnen:( ach onze seksmarathon gaat evengoed door.
Marianne 24, dan ben je nog jong!
Emili spannend morgen voor de uitslag!
Hier vandaag weer een zwangerschaps aankondiging die ik niet zag aankomen. Maar gelukkig reageerde ik hier wel goed op. Vanavond heb ik met een vriendin afgesproken die op de hoogte is. Wel fijn om dan even erover te kunnen praten. Zij heeft Pcos en daardoor ook een miskraam gehad en medicatie moeten nemen. Vandaag cyclus dag 13 vorige ronde had ik positieve teat op dag 14. Afgelopen dinsdag nieuwe testen besteld maar ze zijn nog steeds niet binnen:( ach onze seksmarathon gaat evengoed door.
donderdag 11 oktober 2018 om 18:37
marianne ga je morgenochten testen?
cactus fijn is dat he, iemand om het echt mee te delen.
een vriendin van mij weet het ook. zij is zelf ook al een tijdje aan het proberen en heeft helaas een miskraam gehad. Haar gun ik eht ook zo hard
Ik vind het een goed teken at mijn baarmoederslijm nu dikker is dan met clomid. nu nog hopen dat in ieder geval een ei zaterdag mooi door is gegroeid
vruchbare dagen zijn dus in aantocht
cactus fijn is dat he, iemand om het echt mee te delen.
een vriendin van mij weet het ook. zij is zelf ook al een tijdje aan het proberen en heeft helaas een miskraam gehad. Haar gun ik eht ook zo hard
Ik vind het een goed teken at mijn baarmoederslijm nu dikker is dan met clomid. nu nog hopen dat in ieder geval een ei zaterdag mooi door is gegroeid
vruchbare dagen zijn dus in aantocht
donderdag 11 oktober 2018 om 20:37
Test gehaald Marianne?
Ben benieuwd! Hoop het voor je.
Ik snap je gevoel volkomen Cactus.
Wij hebben het met best veel mensen gedeeld. Vind het eigenlijk alleen maar fijn om er open over te kunnen zijn. Het wordt dan ook begrepen als ik even een dip heb omdat ik bijv weer ongesteld ben.
Inderdaad een goed teken Articfox.
Ben benieuwd! Hoop het voor je.
Ik snap je gevoel volkomen Cactus.
Wij hebben het met best veel mensen gedeeld. Vind het eigenlijk alleen maar fijn om er open over te kunnen zijn. Het wordt dan ook begrepen als ik even een dip heb omdat ik bijv weer ongesteld ben.
Inderdaad een goed teken Articfox.
zaterdag 13 oktober 2018 om 10:48
Bij de tweede follikelmeting niet echt gezien wat ik had gehoopt
Links is alles klein gebleven. Rechts is een follikel nu 13.5 mm.
Groeit een stuk minder dan met clomid, naar het binnen de normale waardes
Maandagmiddag moet ik weer terugkomen voor een follikelmeting
Hangt vandaag een behoorlijke donderwolk boven mijn hoofd
Links is alles klein gebleven. Rechts is een follikel nu 13.5 mm.
Groeit een stuk minder dan met clomid, naar het binnen de normale waardes
Maandagmiddag moet ik weer terugkomen voor een follikelmeting
Hangt vandaag een behoorlijke donderwolk boven mijn hoofd
zaterdag 13 oktober 2018 om 13:30