Ronde 6 of meer - klein groepje

06-08-2018 14:34 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik wil graag een topic starten voor meiden die net als ik in ronde 6 of verder zitten om zwanger te raken. Ik vind het fijn om in een klein groepje te praten, anders raak ik het overzicht een beetje kwijt ben ik bang.

Wie praat er mee?

Wie?Ronde?NOD op?
Olifantje88710 september
Mar-ianne1210 september
Cactus118?
Tirs924 augustus
Articfox1927-29 augustus
Emili20041117 augustus
Miamora
Tiswa1013 augustus
Roover is zwanger! :heart:
anoniem_374000 wijzigde dit bericht op 14-08-2018 20:44
34.62% gewijzigd
Artic fox ik begrijp je. Had me vorige maand bedacht om het gewoon om de dag te doen en me er toe te zetten. Maar dat werkt echt tegenstrijdig en lukt me gewoon niet....het is gewoon na een jaar proberen niet meer zo romantisch allemaal. Je gaat veel nadenken en timen.
Onze tijd is nu.
Wat leuk dat ik kan meeschrijven! Ik ga straks even alle berichten terug lezen om mee te kunnen praten en reageren op jullie, maar zal mijn verhaal in het kort proberen te doen; Wij zijn in januari begonnen met proberen. We zitten nu ongeveer in ronde 10 en mijn nod is rond 30 september. Doordat mijn man zich erge zorgen maakte (hebben half 2017 ook 2-3 pogingen gedaan) zijn we in juni al naar de huisarts geweest en mocht hij een zaadtest doen voor zijn eigen gemoedsrust. Daar kwam toen in eerste instantie een te laag percentage goedgevormde zaadcellen uit, niet ernstig maar wel ondergemiddeld. Hij heeft een tweede test mogen doen en is onderzocht door uroloog. Tweede zaadtest was gelukkig wel goed en door uroloog zijn we doorgestuurd naar de gynaecoloog. Hier zijn we net geweest. De gyn heeft de zaadtesten bekeken en aangegeven dat ze beide gewoon prima en normaal waren. Blijkbaar houdt iedereen andere percentages aan -_- dus weer wat geleerd en allemaal gedoe gehad om niks... Gyn heeft een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo, dat zag er allemaal goed uit. Cyclus is iets aan de korte kan (tussen de 23 en 26 dagen) maar niet schokkend. Verder binnenkort bloed prikken voor een hormonencheck. Hij gaf aan dat je een kans van 1 op 6 hebt elke maand om zwanger te raken als alles gewoon 'normaal' is bij allebei de partners. Wanneer de uitslag van uitstrijkje en bloed helemaal goed is mogen we dus pas in maart weer terugkomen gezien de 'kansberekening'. Qua ovulatietesten heb ik zelf inderdaad ook clear blue gebruikt. Dat is gewoon een stuk duidelijker dan het gekloot met streepjes, maar heb wel besloten om ze nu te laten en gewoon om de dag seks te hebben vanaf dag 10/11. Dit gaf de beste/meeste kans volgens gyn, dus maar weer aan de slag... Mochten jullie vragen hebben stel ze gerust! En ik zal natuurlijk ook op jullie proberen te reageren.
Hoi Dana, wat goed dat je al deze stapt hebt durven zetten. Hier nog in tweestrijd met vriend besproken wanneer deze ronde niet lukt ik Eem afspraak ga maken bij de huisarts. Puur om Eems te informeren en of er misschien al kleine behandelingen mogelijk zijn om het eea uit te sluiten.

Maar wat ik mij nu afvraag, hoe lang gaan jullie door met jullie seksmarathon? Hier bijvoorbeeld begonnen op dag 11 (dag 15 eisprong gehad) en nog door gegaan tot dag 17 van de cyclus. Hierna stoppen we meestal..

Hier trouwens al 2 dagen last van steekjes en plopjes en veel last van hormonale stemmings wisselingen. Zelfs zo dat ik mijzelf niet herken.
dana welkom. Hopelijk zijn alle onderzoeken verder goed en hoeven jullie niet de medische molen in
Dat is niet echt een pretje

cactus wij hebben deze to de van dag 8 tot 17 minimaal om de dag seks gehad. Aan inzet zal het niet liggen Hahaha

Hier verder weinig te melden. Nog ruim een week tot mijn nod.
Af en toe een steekje en sinds vanochtend wat last van mijn borsten. Maar deze dingen heb ik altijd in aanloop naar mijn menstruatie
Welkom Dana, goed dat jullie naar de huisarts zijn geweest. Wij zijn ongeveer tegelijk met jullie begonnen (december) en zit nu ook in ronde 10. NOD is tussen 24 en 27 sept dus ook ong tegelijk met jouw. Ik twijfel ook heel erg sinds afgelopen maand of ik de stap naar de huisarts zal zetten of niet. Ik denk dat ik nog even afwachten tot ronde 12 aangezien ik begin van dit jaar ook veel stress heb gehad (opleiding afgerond, oma overleden en beste vriendin die heel slecht in het ziekenhuis lag wat lange tijd ook heel onzeker was) waardoor het misschien ook niet de meest ideale omstandigheden waren....

@ cactus: wij doen in ieder geval ongeveer anderhalve week rondom eisprong om de dag en op dagen dat ik positieve ovu test heb (is meestal 2 dagen).
Hi Dana. Knap dat je die stap hebt gezet en fijn dat alles gewoon goed lijkt te zijn. Ik duim voor jou (voor alle dames trouwens!) dat het snel raak is.

Ik heb vandaag wat pijnlijke menstruatie achtige krampen. Kan mijn eisprong zijn. Gister ochtend geklust en vanavond ook maar doen voor de zekerheid. Wel wat vroeg de eisprong maar het voelt wel zo. En ook de eiwitachtige afscheiding gespot..

Fijne avond allemaal
Onze tijd is nu.
Welkom Dana, wat fijn dat het allemaal 'normaal' is. Ik hoop dat je snel een positieve test in handen mag houden.

Marianne: balen dat je ook ongesteld bent geworden en dan ook nog buikgriep erbij. Lees nu pas je tekst onderin, heel toepasselijk ;)

Wij zijn vrijdag in het ziekenhuis geweest. Geen excuus, alleen dat ze niet in discussie willen gaan en dat de derde test eerder gedaan mag worden. Die test zal leidend zijn. Als die weer slecht is gaan we dit jaar nog over op inseminatie in eigen cyclus. Als die goed is in januari over op inseminatie en moet ik aan de hormonen omdat er dan geen oorzaak gevonden is. Dus wij gaan weer een spannende tijd tegemoet. Voelt best dubbel omdat je hoopt niet dat het zaad slecht is, maar hormoonbehandelingen hebben de nodige impact als ik de ervaringen zo lees.
love amy
Wat rot dat jullie de medische molen in moeten. Dat is niet wat je er vooraf van voorstelt
Moet jij clomid gaan slikken (dat gebruik ik) of krijg je iets andere

Hier nog een klein weekje tot mijn nod
Niet super veel te melden eigenlijk
Af en toe wat steekjes en gerommel in mijn buik. Kunnen makkelijk mijn darmen zijn. Die zijn sowieso heel gevoelig bij mij
Tot nu toe mis ik deze cyclus de witte dikke klonterige afscheiding die ik steeds een paar dagen tussen eisprong en nod heb sinds ik clomid gebruik

Ik was/ben er deze ronde heel rustig onder, maar nu begint het toch een beetje te kriebelen. Vannacht zelfs gedroomd dat ik een baby had haha
Stille meelezer breekt in*

Lieve dames, even een hartje onder riem voor jullie! Bij ons ging het zwanger worden ook erg moeizaam.. Drie miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en daarna pas een goede zwangerschap! Voordat ik de eerste keer zwanger werd waren we 10 maanden verder.. Voordat onze zoom er was 2,5 jaar! Maar hij is er (inmiddels al 2) En intens gelukkig! Maar zal nooit meer vergeten hoe lastig en soms verdrietig die periode van wachten was! Zeker omdat sommige mensen gingen proberen, zwanger werden, bevielen en ik was nog steeds aan het proberen! Spontane seks was ver te zoeken en op een bepaald moment dacht ik: laat maar.. Het gaat toch nooit gebeuren! Ook al die adviezen werd ik nooit vrolijk van.. 'Laat het los, dan gebeurt het vanzelf'... Het is slechts een kwestie van geluk of pech denk ik! En als je de medische molen in moet kun je loslaten tot je een ons weegt.. Dus laat dat lekker langs je heen gaan! Wel 1 tip; koop elke maand dat je ongesteld wordt iets leuks voor jezelf :) Dat hielp mij echt!!! Ik wens jullie het allerbeste en hoop dat jullie diepgekoesterde wens in vervulling zal gaan..

Breekt weer uit*
Wat een lief inbreek bericht Doortje!

Hopen dat het een voorspellende droom is Arcticfox.

Love-Amy-Ivy, hebben jullie nog wel een goed gevoel bij dat ziekenhuis?

Wij krijgen woensdag de uitslag van zaadonderzoek en dan wordt er gestart met het volgen van mijn cyclus.
Begint nu wel spannend te worden.
doortje wat lief❤
Geeft mij ook weer moed

emili zeker spannend wachten op uitslagen. Ik hoop her beste voor jullie Een voorspellende droom zou mooi zijn haha
In dat geval krijg ik een zoontje
Ik test eigenlijk nooit meer voor mijn nod. Maar ik zit nu te twijfelen te wijsheid is.
Ik heb besloten dat ik niet wil testen als ik weg ben met mijn familie.
Dan kan ik twee dingen doen waar ik eigenlijk jullie mening van wil horen
Optie 1: vrijdagochtend testen cd 28 (dag/paar dagen voor nod)
Optie 2: maandagavond bij thuiskomst testen
Optie 3:dinsdagochtend testen

Optie twee en drie zijn überhaupt alleen nodig als mijn menstruatie uit zou blijven
je moet vooral doen wat goed voelt voor jou!

Ikzelf zou 100% gaan voor optie 1, dit, omdat ik het anders echt niet los zou kunnen laten op het familieweekend. En het dan maar liever gehad zou hebben.
Vandaag zkh geweest.

Zaad van mijn man was goed :)
Wat een opluchting!

Zelf echo gehad. Vrijdag en maandag weer. Gaan door tot mijn eisprong geweest is.
Emili2004 schreef:
26-09-2018 20:21
Vandaag zkh geweest.

Zaad van mijn man was goed :)
Wat een opluchting!

Zelf echo gehad. Vrijdag en maandag weer. Gaan door tot mijn eisprong geweest is.
Wat fijn dat het bij je kan allemaal in orde is
Waren jou echo's tot nu toe ook goed?
Jij gebruikt verder nog geen medicatie toch?

Ik heb vandaag alvast mijn laatste twee rondes clomid in huis gehaald.
Beetje deprimerend
Voor nu nog even mijn menstruatie afwachten
Dit was mijn 2e echo.
Tot nu toe goed ja, maar nu voor het eerst dat hele cyclus gevolgd wordt.
Ik gebruik nog geen medicatie nee.

Kan me voorstellen dat dat deprimerend is inderdaad.

Heb je al besloten wanneer je eventueel gaat testen?
Nee ik twijfel nog steeds
Sowieso niet aks ik met mijn familie weg ben
Menstruatie heeft nog niet doorgezet
Gistermiddag wat roze afscheiding en vannacht/vanmorgen wat bruinverlies.
Verwacht dat het elk moment kan doorbreken. Ovulatie was dag 14/15

Ook weer contact gehad met de fertiliteit klaar ik mij njet goed voel bij het clomid gebruik
Ik mag het zelf aangeven als in wil overstappen op gonal f
Bijdehand middelen moeten aan het begin van de cyclus, dus op korte zal ik een beslissing moeten nemen
Voelt het wel alsof je menstruatie eraan komt?
Succes met de beslissing maken!

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Eitje nu 18mm (vrijdag 13 en afgelopen woensdag 10). Dus tot nu toe allemaal volgens het boekje. Komende vrijdag weer terug voor een laatste echo. Eisprong zal woensdag of donderdag plaatsvinden. Volgende week dan nog een keer bloed afnemen.
Emili2004 schreef:
01-10-2018 18:17
Voelt het wel alsof je menstruatie eraan komt?
Succes met de beslissing maken!

Ik heb vandaag weer een echo gehad. Eitje nu 18mm (vrijdag 13 en afgelopen woensdag 10). Dus tot nu toe allemaal volgens het boekje. Komende vrijdag weer terug voor een laatste echo. Eisprong zal woensdag of donderdag plaatsvinden. Volgende week dan nog een keer bloed afnemen.
Heel fijn dat het eitje goed groeit. Nu nog hopen op mooie hormoon waarde

Ik denk wel dat ik ongesteld ga worden
Menstruatie heeft doorgezet. Zoals verwacht. Ga echt door de grond van rug en buikpijn op het moment
Cyclus van 31 dagen en nu een beslissing maken over de medicatie
Arcticfox1 schreef:
02-10-2018 10:42
Menstruatie heeft doorgezet. Zoals verwacht. Ga echt door de grond van rug en buikpijn op het moment
Cyclus van 31 dagen en nu een beslissing maken over de medicatie
Super klote Arcticfox :-( Zelf ben ik gisteren ook weer ongesteld geworden na een 24-daagse cyclus. Heb nog wel eens het idee dat mijn cyclus wat aan de korte kant is, toch nog maar eens een keer met de gyn over hebben... Wanneer ga je de medicatie knoop doorhakken?
Dana-100 schreef:
02-10-2018 16:08
Super klote Arcticfox :-( Zelf ben ik gisteren ook weer ongesteld geworden na een 24-daagse cyclus. Heb nog wel eens het idee dat mijn cyclus wat aan de korte kant is, toch nog maar eens een keer met de gyn over hebben... Wanneer ga je de medicatie knoop doorhakken?
Ah ook balen voor jou. Liep jij al bij een arts?
Ik heb de knoop doorgehakt.
Ik ga gonal f proberen. Morgenmiddag sta ik voor een uitgangsecho en prikinstructies ingepland. Volgens mij weer op dag vijf beginnen met medicatie
Update
Uitgangsecho was goed. Baarmoederslijm moet nog iets afnemen om te kunnen starten, maar dat is niet gek op cyclusdag twee
Prik instructies gehad. Ook een keer met een lege naald geprikt. Dat viel mij reuze mee
Zaterdag begin ik met prikken en die donderdag daarna heb ik weer een follikel meting
Wauw wat kon je snel terecht zeg Arcticfox echt super fijn. En mooi dat het prikken ook meevalt. Gonal F ken ik trouwens niet, waar/waarom wordt dat voor gebruikt?

Ja man heeft zaadonderzoek gehad (was uiteindelijk goed) en we zijn naar de gyn geweest. Over 2 weken krijg in de uitslag van bloed prikken en het uitstrijkje. Ze hebben inwendige echo gedaan en dat zag er goed uit. We waren dus helemaal normaal, aldus meneer gyn, maar moet zeggen dat ik er inmiddels steeds minder vertrouwen in krijg. En het vooruitzicht dat als er niets wordt gevonden (wat natuurlijk top is!) en je dan weer moet gaan proberen t/m maart zonder er vertrouwen in te hebben... Herkenbaar voor iemand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven