Bord-en kaartspellentopic voor iedereen
dinsdag 9 mei 2017 om 19:10
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.
Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren
Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.
Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt
Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel
Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk
veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 7 november 2018 om 17:33
Ik heb toevallig vandaag allerlei dozen bestelt met vakjes die je zelf kan indelen. Ze passen in de spellendozen. Ik had alles altijd al georganiseerd in zakjes maar de dozen die bij Odin zitten werken wel veel handiger. Dus dat ga ik nu bij alle spellen doen
En verder ben ik ook zo erg dat ik mooie schaaltjes heb zodat alle spelstukken niet los en chaotisch op tafel hoeven te liggen.

En verder ben ik ook zo erg dat ik mooie schaaltjes heb zodat alle spelstukken niet los en chaotisch op tafel hoeven te liggen.

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

woensdag 7 november 2018 om 21:18
https://www.kralenwinkel-online.nl/cata ... =Opbergbox
Deze! Via spellenwinkels of bol.com zijn ze veel duurder, terwijl ze allemaal hetzelfde lijken. Als het goed is komen ze morgen binnen, kan ze hier meteen reviewen
Deze! Via spellenwinkels of bol.com zijn ze veel duurder, terwijl ze allemaal hetzelfde lijken. Als het goed is komen ze morgen binnen, kan ze hier meteen reviewen

The burning desire to live and roam free, it shines in the dark and it grows within me.

woensdag 7 november 2018 om 21:27
Oh, fijne tip!Full_Moon schreef: ↑07-11-2018 21:18https://www.kralenwinkel-online.nl/cata ... =Opbergbox
Deze! Via spellenwinkels of bol.com zijn ze veel duurder, terwijl ze allemaal hetzelfde lijken. Als het goed is komen ze morgen binnen, kan ze hier meteen reviewen![]()
woensdag 7 november 2018 om 22:08
Bij Superwinkel.nl is hij iets van 10 euro goedkoper dan bij Bol.com

"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
woensdag 7 november 2018 om 22:33
Uitbreidingen zijn ook leuk!
Ik ben zelf alleen meer van basisspellen, omdat we zoveel (nieuwe) spellen hebben, dat ik alleen het basisspel wel genoeg vind...
Dus als het vaak op tafel komt zijn uitbreidingen wel leuk!
donderdag 8 november 2018 om 01:27
Ik heb allebei de uitbreidingen, heb de coop gespeeld, vind ik leuk en di met de timmerman (dacht ik) waarbij je extra opdrachten hebt. oja de solo is ook leuk. De intrige heb ik nog niet gespeeld. Vind het wel een toevoeging, beetje onvoorspelbaarder dan de basis waarbij je al snel ziet die gaat daar voor en die daarvoor
donderdag 8 november 2018 om 13:39
Ook bedankt! Ik ben inmiddels alle suggesties langs gegaan, en nu kan ik niet meer kiezenmasatu schreef: ↑06-11-2018 09:51Wellicht dat 30 seconds een leuk spel is voor deze groep?
En Magic Maze is volgens mij ook te spelen met 7 personen. Dat is een leuk en coöperatief spel waarbij je dus geen winnaar hebt maar met zijn allen samenwerkt zonder te overleggen (en aan het eind heel veel te bespreken hebt)
De grote dalmuti en saboteur vind ik ook nog leuke spelletjes om met zo'n groep te spelen. Zijn niet zo duur, en duren ook niet heel erg lang. Leuk voor even tussendoor.

Pandemic lijkt mij zelf heel erg leuk, magic maze is volgens mij wel wat voor de familie, net zoals die kortere spellen. Bezzerwizzer vinden ze vast ook leuk, maar dat lijkt mij teveel op triviant

donderdag 8 november 2018 om 13:52
marie123 schreef: ↑08-11-2018 13:39Ook bedankt! Ik ben inmiddels alle suggesties langs gegaan, en nu kan ik niet meer kiezen![]()
Pandemic lijkt mij zelf heel erg leuk, magic maze is volgens mij wel wat voor de familie, net zoals die kortere spellen. Bezzerwizzer vinden ze vast ook leuk, maar dat lijkt mij teveel op triviantEn er kwam nog een cluedo-achtig spel voorbij, even de naam kwijt. Dat zou het ook goed doen hier. Ik zie ook zo nog wat leuke dingen voorbij komen die misschien niet voor de hele familie zijn,maar wel heel leuk,dus ik ga eens kijken wat in mn budget past. Dank allemaal voor de goede ideeën!
![]()
Toren van de tijd? Gisteren voor het eerst gedaan, vond het erg leuk.
donderdag 8 november 2018 om 14:44
Ik vind het leuke aan bezzerwizze dat je vragen bij een ander weg kunt pikken, je grabbelt steeds onderwerpen uit de zak, dus je hebt niet dat je 5 rondes zit te wachten totdat er eindelijk eens een sport- of andere vraag langskomt waarvan je het antwoord wel weetmarie123 schreef: ↑08-11-2018 13:39Ook bedankt! Ik ben inmiddels alle suggesties langs gegaan, en nu kan ik niet meer kiezen![]()
Pandemic lijkt mij zelf heel erg leuk, magic maze is volgens mij wel wat voor de familie, net zoals die kortere spellen. Bezzerwizzer vinden ze vast ook leuk, maar dat lijkt mij teveel op triviantEn er kwam nog een cluedo-achtig spel voorbij, even de naam kwijt. Dat zou het ook goed doen hier. Ik zie ook zo nog wat leuke dingen voorbij komen die misschien niet voor de hele familie zijn,maar wel heel leuk,dus ik ga eens kijken wat in mn budget past. Dank allemaal voor de goede ideeën!
![]()
vrijdag 9 november 2018 om 15:22
Ik heb gisteren de uitbreiding van altiplano gespeeld! Een leuke toevoeging,het spel wordt er wat interactiever van. Ook het plannen van je acties en de locaties die je aandoet wordt moeilijker. En de events maken dat ieder spel wat unieker wordt omdat je daar toch je strategie op aanpast.
Oftewel, ik ben er blij mee!
De opbergdozen die ik hierboven beschreef vielen wat eh.. tegen. Mijn vriend had ze besteld en de afmetingen waren in millimeters, niet in centimeters
Maar desondanks blijken ze bij sommige spellen best handig, wel hebben we op de klusafdeling van de action andere dozen gevonden die echt heel fijn zijn!
Dus we zijn minder tijd kwijt aan opzetten en opruimen (en hebben heel veel plastic zakjes over) en houden meer tijd over voor het spelen
Oftewel, ik ben er blij mee!
De opbergdozen die ik hierboven beschreef vielen wat eh.. tegen. Mijn vriend had ze besteld en de afmetingen waren in millimeters, niet in centimeters

Maar desondanks blijken ze bij sommige spellen best handig, wel hebben we op de klusafdeling van de action andere dozen gevonden die echt heel fijn zijn!
Dus we zijn minder tijd kwijt aan opzetten en opruimen (en hebben heel veel plastic zakjes over) en houden meer tijd over voor het spelen

vrijdag 9 november 2018 om 16:00
mysterium?marie123 schreef: ↑08-11-2018 13:39Ook bedankt! Ik ben inmiddels alle suggesties langs gegaan, en nu kan ik niet meer kiezen![]()
![]()
vrijdag 9 november 2018 om 21:45
zaterdag 10 november 2018 om 11:57
Volgens mij zag ik ze bij de Spellenpoort in AmersfoortTiana_76 schreef: ↑06-11-2018 11:50Iemand hier die de limited edition pionnen voor Pandemic al gespot heeft?
Ik vind ze erg leuk, maar tot nu toe alleen webshop kunnen ontdekken in Australië en dan kost het me 20 euro om ze hier te krijgen. Dus, ik houd me aanbevolen als jullie nog een Nederlandse (web)winkel weten.

maandag 12 november 2018 om 16:36
Gisteren gezellig dagje in Eindhoven gehad. Chimera Station uitgeprobeerd, bij iedere ronde kwamen we e r achter dat we toch iets vergaten of over het hoofd zagen, maar we snappen het concept in ieder geval, en dat was wel leuk. Niets gekocht, maar als ik nog inspiratie krijg dan is er over 2 weken Spel Antwerpen
dinsdag 13 november 2018 om 12:00
Ik zie dat ik nog niet verder verteld had over het gaia project. Is een doos vol om uit te pakken, gelukkig zaten alle spelersstukken al uitgesorteerd in zakjes. maar er moest nog veel uitgedrukt worden, en gesorteerd in de plasticzakjes die keurig bijgeleverd waren. Voordeel van Terra mystica al kennen is dat sommige dingen hetzelfde lopen (energieschalen en manier van gebouwen plaatsen)
Eerste keer is vaak moeilijk beoordelen, maar wil het graag nog een keer spelen.
(wel eerst gaan zoeken naar een sorteerdoosje, dat is handiger dan die zakjes denk ik)
Eerste keer is vaak moeilijk beoordelen, maar wil het graag nog een keer spelen.
(wel eerst gaan zoeken naar een sorteerdoosje, dat is handiger dan die zakjes denk ik)
dinsdag 13 november 2018 om 17:53
LunchLover schreef: ↑09-11-2018 21:56Om spoilers te voorkomen wil ik een vraag per PM stellen. Wie van jullie heeft Pandemic Legacy 1 uitgespeeld? En kan mij met iets helpen? Ik snap iets niet in augustus.
![]()
Niemand kan helpen?
dinsdag 13 november 2018 om 18:35
Ik heb het een keer op een beurs geprobeerd volgens mij, dus kan er weinig over zeggen. Volgens mij wel leuk, maar nog een keer spelen.
Gefeliciteerd met de prijs, had je die van de spellenzoekwedstrijd? dan hebben we bij de uitreiking vlak bij elkaar gestaan. Ik had geen prijs ;(
dinsdag 13 november 2018 om 19:21