Kind in je uppie - deel 8
zondag 26 november 2017 om 21:09
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 31 | Nij Geertgen | iui augustus 2017 |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Maris86 | 32 | Reinier de Graaf | mei 2018 | mrt 2019 | |
NoraRecaptcha | 38 | okt 2017 IUI/KID | juni 2019 | 2e kindje, mk in jan, mei & juli 2018 | |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Eeffie1 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017 | oktober 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? |

2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd

woensdag 7 november 2018 om 20:39

donderdag 8 november 2018 om 19:25
Helaas, het gaat een beetje k*t, menstruatie is echt doorgebroken.
Omdat alles zo anders was, en ik was heel moe en met vlagen een weeïg gevoel.. ik begon echt al blije gedachtes te krijgen.
Nu even balen, en dan weer door.
Soms zo bang dat het niet gaat lukken. En ook aan mijn financiële middelen komt een keer een eind..
Pff nou hoop snel weer wat positiever te zijn.
Bedankt en sterkte allemaal
.
Ga zo hard voor je duimen angelaloes!
En Eeffie succes morgen en met het wachten!
Omdat alles zo anders was, en ik was heel moe en met vlagen een weeïg gevoel.. ik begon echt al blije gedachtes te krijgen.
Nu even balen, en dan weer door.
Soms zo bang dat het niet gaat lukken. En ook aan mijn financiële middelen komt een keer een eind..
Pff nou hoop snel weer wat positiever te zijn.
Bedankt en sterkte allemaal
Ga zo hard voor je duimen angelaloes!
En Eeffie succes morgen en met het wachten!

vrijdag 9 november 2018 om 13:05
Lieve meiden,
Regelmatig lees ik even mee... Jullie twijfel, onzekerheid, spanning, angst, enorme teleurstellingen, verdriet, hoop, frustratie ... zijn allemaal zo ontzettend herkenbaar!
Het gevoel van gaat dit ooit wel lukken en blijf ik het trekken om keer op keer mijn hoop in teleurstelling te moeten laten overgaan zijn hier ook zo vaak gepasseerd.
Blijf erin geloven, hou je hoop en blijf ervoor gaan want het kan echt!
Regelmatig lees ik even mee... Jullie twijfel, onzekerheid, spanning, angst, enorme teleurstellingen, verdriet, hoop, frustratie ... zijn allemaal zo ontzettend herkenbaar!
Het gevoel van gaat dit ooit wel lukken en blijf ik het trekken om keer op keer mijn hoop in teleurstelling te moeten laten overgaan zijn hier ook zo vaak gepasseerd.
Blijf erin geloven, hou je hoop en blijf ervoor gaan want het kan echt!

zaterdag 10 november 2018 om 11:46
Hallo lieve allemaal,
ik ben even aan het bijlezen, aangezien ik even weg ben geweest. jeetje weer wat teleurstellingen te verwerken
. Dikke knuffel allemaal. het is en blijft een rollercoaster, hoe cliché het ook is.
Ik ben bewust even afwezig, omdat ik even wat dingen op een rijtje moet zetten in mijn hoofd. Ik was zo zeker van mijn zaak, dat dit is wat ik wilde. En dan ontmoet je iemand, en liggen de kaarten ineens anders. Dus ben ik nu echt aan het kijken naar wat ik eigenlijk op zoek ben. Gaat het om een eigen kindje, of zoek ik een partner/gezin/andere invulling, en kan dat dus ook door niet een eigen kindje te krijgen. Ineens lijkt het beeld wat je had gevormd niet meer de enige optie te zijn.
Ga ik door met dit pad, omdat ik nu eenmaal begonnen ben en ik niet iemand van opgeven ben (want als je begint, maak je het ook af), dan moet ik waarschijnlijk wegstappen van iets wat ik ook al mijn hele leven graag wil. En er is geen zekerheid dat het kind krijgen gaat lukken, en in dat leven liggen ook heel veel beren op de weg. Mijn hoofd maakt weer overuren.
Dus nu bewust even stap terug hiervan, zeker tot januari. Even genieten van de liefde, en rustig aan de balans opmaken. Misschien heb ik namelijk mijn geluk wel gevonden en kom ik er komende maanden achter dat dit een leven is waar ik echt gelukkig mee ben, zelfs als die roze verliefdheidswolk heeft plaatsgemaakt, voor hopelijk nog iets veel mooiers.
On another note, het ziekenhuis heeft zonder moeilijkheden mijn claim geaccepteerd en betalen mij de gemaakte en verloren kosten terug, en ook nog een schadevergoeding. Dus dat gedeelte kan ik ook afsluiten. Ik hoop sowieso dat de procedure wordt aangescherpt, want of ik nu door ga of niet, zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Ik blijf wel meelezen hoor, en af en toe reageren, maar op een iets lager pitje. xx
ik ben even aan het bijlezen, aangezien ik even weg ben geweest. jeetje weer wat teleurstellingen te verwerken

Ik ben bewust even afwezig, omdat ik even wat dingen op een rijtje moet zetten in mijn hoofd. Ik was zo zeker van mijn zaak, dat dit is wat ik wilde. En dan ontmoet je iemand, en liggen de kaarten ineens anders. Dus ben ik nu echt aan het kijken naar wat ik eigenlijk op zoek ben. Gaat het om een eigen kindje, of zoek ik een partner/gezin/andere invulling, en kan dat dus ook door niet een eigen kindje te krijgen. Ineens lijkt het beeld wat je had gevormd niet meer de enige optie te zijn.
Ga ik door met dit pad, omdat ik nu eenmaal begonnen ben en ik niet iemand van opgeven ben (want als je begint, maak je het ook af), dan moet ik waarschijnlijk wegstappen van iets wat ik ook al mijn hele leven graag wil. En er is geen zekerheid dat het kind krijgen gaat lukken, en in dat leven liggen ook heel veel beren op de weg. Mijn hoofd maakt weer overuren.
Dus nu bewust even stap terug hiervan, zeker tot januari. Even genieten van de liefde, en rustig aan de balans opmaken. Misschien heb ik namelijk mijn geluk wel gevonden en kom ik er komende maanden achter dat dit een leven is waar ik echt gelukkig mee ben, zelfs als die roze verliefdheidswolk heeft plaatsgemaakt, voor hopelijk nog iets veel mooiers.
On another note, het ziekenhuis heeft zonder moeilijkheden mijn claim geaccepteerd en betalen mij de gemaakte en verloren kosten terug, en ook nog een schadevergoeding. Dus dat gedeelte kan ik ook afsluiten. Ik hoop sowieso dat de procedure wordt aangescherpt, want of ik nu door ga of niet, zoiets mag gewoon niet gebeuren.
Ik blijf wel meelezen hoor, en af en toe reageren, maar op een iets lager pitje. xx
zaterdag 10 november 2018 om 11:47
Wensmama en true, wat verdrietig weer. Hoop dat het weer btje gaat. Sterkte
Angela, spannend!! Best soort van bijzonder dat je de terugplaatsing meekijkt middels de echo hè. Laat frummel maar lekker plakken.
Eeffie, spannend weer!!!! Duim voor je. Nr 8 nu toch?
Blij ei, bedankt voor je positieve woorden. We blijven geloven.
Globe hoe gaat het nu met jou? Hoe was je gesprek vorige week?
Hier wachten tot mijn volgende cyclus en dan begin ik weer met spuiten. Alles blijft hetzelfde. Ondertussen ben ik weer met daten begonnen haha. Even wat afleiding van alles. Promotie op werk gemaakt
beetje reuring en binnenkort weer met frisse moed IVF poging 2 starten!

Angela, spannend!! Best soort van bijzonder dat je de terugplaatsing meekijkt middels de echo hè. Laat frummel maar lekker plakken.
Eeffie, spannend weer!!!! Duim voor je. Nr 8 nu toch?
Blij ei, bedankt voor je positieve woorden. We blijven geloven.
Globe hoe gaat het nu met jou? Hoe was je gesprek vorige week?
Hier wachten tot mijn volgende cyclus en dan begin ik weer met spuiten. Alles blijft hetzelfde. Ondertussen ben ik weer met daten begonnen haha. Even wat afleiding van alles. Promotie op werk gemaakt

zaterdag 10 november 2018 om 13:14
Globe dank je, buiten de rollercoaster van hoop is het is elke keer weer beslissingen heroverwegen. Mijn donor is een uitgebreid profiel en dat brengt nogal hoge kosten met zich mee. Zolang het kan..
Blij ei, dank je wel voor je ondersteunde woorden en oppepper. Hoop dat wij allemaal ook het geluk mogen hebben dat het lukt om een gezond kindje te krijgen.
Sciencerocks, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt ( mijn ex had al kids en wilde niet meer) en het is een bijna onmogelijke keuze. Ik hoop dat je gevoel je het juiste pad wijst. Sterkte en voor nu geniet van de liefde!
Hailee, ook aan het daten! Spannend!
Gefeliciteerd met de promotie en succes voor je volgende poging.
Blij ei, dank je wel voor je ondersteunde woorden en oppepper. Hoop dat wij allemaal ook het geluk mogen hebben dat het lukt om een gezond kindje te krijgen.
Sciencerocks, ik kan me zo voorstellen hoe je je voelt ( mijn ex had al kids en wilde niet meer) en het is een bijna onmogelijke keuze. Ik hoop dat je gevoel je het juiste pad wijst. Sterkte en voor nu geniet van de liefde!
Hailee, ook aan het daten! Spannend!
Gefeliciteerd met de promotie en succes voor je volgende poging.

zaterdag 10 november 2018 om 18:24
@blijei, dank voor je lieve woorden.
@science, fijn dat het ziekenhuis meewerkt en idd dat mag niet meer gebeuren. Die situatie die je schetst snap ik... lekker genieten van de roze wolk.
@True, ja die zijn nog duurder ja. Hoop dat je je wat beter voelt!
@Hailie, wat een leuk nieuws! Hier ook aan het w88 op mn volgende cyclus. Mag/kan gelijk door (officieel pas eerste dag vd cyclus een goedkeuring) Merk wel dat ik veel last heb van mn baarmoeder/hormonen... zal wel weer rustig worden met de dagen.
Hoe is het op het bankje?
@science, fijn dat het ziekenhuis meewerkt en idd dat mag niet meer gebeuren. Die situatie die je schetst snap ik... lekker genieten van de roze wolk.
@True, ja die zijn nog duurder ja. Hoop dat je je wat beter voelt!
@Hailie, wat een leuk nieuws! Hier ook aan het w88 op mn volgende cyclus. Mag/kan gelijk door (officieel pas eerste dag vd cyclus een goedkeuring) Merk wel dat ik veel last heb van mn baarmoeder/hormonen... zal wel weer rustig worden met de dagen.
Hoe is het op het bankje?
zaterdag 10 november 2018 om 18:33
zaterdag 10 november 2018 om 21:32
Sciencerocks, het gaat me natuurlijk niets aan en ik sta niet in jouw schoenen dus wat weet ik er nou van... toch ga ik vertellen dat ik mijn kinderwens ook eens opzij heb gezet voor een man. Hij had een kind, ik ook, en twee vind ik genoeg. Toen de roze wolk voorbij was en de relatie voorbij heb ik hier veel spijt van gehad. Ik heb er een lange periode door 'weggegooid' en mijn wens was er eigenlijk nog steeds. De vlinders overschaduwde hem enkel. Nu heb ik besloten dat ik, hoe leuk ik een eventuele volgende man ook ga vinden, ik mijn wens niet meer opzij zet. Hoe pijnlijk en tegennatuurlijk dat op dat moment ook zal voelen.
Ik hoop dat je de antwoorden vindt die je zoekt.
Ik zit nog in de wachtstand....
woensdag moet ik niet ongesteld worden
Helaas al krampen en vijf-dagen-voor-mijn-menstruatie hartkloppingen dus ik denk dat ik voor poging 4 moet gaan.
Ik hoop dat je de antwoorden vindt die je zoekt.
Ik zit nog in de wachtstand....

Helaas al krampen en vijf-dagen-voor-mijn-menstruatie hartkloppingen dus ik denk dat ik voor poging 4 moet gaan.
apestaartje30 wijzigde dit bericht op 10-11-2018 21:38
0.17% gewijzigd
zaterdag 10 november 2018 om 21:37
angelaloes schreef: ↑10-11-2018 18:33Hier gaat her goed. Af en toe steken in mijn eierstokken maar dat zal vooral met de punctie te maken hebben. Inderdaad erg bijzonder om mee te kunnen kijken.
Ik doe Mn best om elke dag Mn mindset positief te houden, is beter maar soms zoooo moeilijk. Frummel blijf zitten!

maandag 12 november 2018 om 14:48
Ik ga niet op iedereen persoonlijk reageren, leef met jullie allemaal mee!
@hallie, ik hoop dat IVF 2 veel goede bevruchte eitjes op gaat leveren
@angelaloes fijn om te horen dat het meeviel. Ik gok dat ik einde vd week de punctie heb, maar geen idee nog. Ben net met de spuiten begonnen voor eistimulatie. ff afwachten. Jij succes, heel spannend. Wanneer mag je testen?
@sciencerocks, alleen jij kan die keuze maken. Hoe diep zit je wens. Ik heb iemand in mijn omgeving die de kinderwens liet varen voor de partner en daar een weg in heeft gevonden en gelukkig is. Maar ik zou op dit moment voor niemand mijn traject afbreken, want die wens is onderdeel van wie ik ben en wie ik wil zijn. Het kan beide, maar het gaat om jou en jouw toekomst. Voor hetzelfde geld was je nu zwanger en dan was het ook prima geweest. Als je de roze wolk wegdenkt, wat blijft er dan over? Alleen jij kan die vraag voor jezelf beantwoorden. Maar het lijkt me best moeilijk als je nu aan het twijfelen bent.
Voor nu geniet van je roze wolk en succes met welke beslissing je gaat nemen. Dikke knuffel.
Alle bankhangers toi toi toi!
@hallie, ik hoop dat IVF 2 veel goede bevruchte eitjes op gaat leveren
@angelaloes fijn om te horen dat het meeviel. Ik gok dat ik einde vd week de punctie heb, maar geen idee nog. Ben net met de spuiten begonnen voor eistimulatie. ff afwachten. Jij succes, heel spannend. Wanneer mag je testen?
@sciencerocks, alleen jij kan die keuze maken. Hoe diep zit je wens. Ik heb iemand in mijn omgeving die de kinderwens liet varen voor de partner en daar een weg in heeft gevonden en gelukkig is. Maar ik zou op dit moment voor niemand mijn traject afbreken, want die wens is onderdeel van wie ik ben en wie ik wil zijn. Het kan beide, maar het gaat om jou en jouw toekomst. Voor hetzelfde geld was je nu zwanger en dan was het ook prima geweest. Als je de roze wolk wegdenkt, wat blijft er dan over? Alleen jij kan die vraag voor jezelf beantwoorden. Maar het lijkt me best moeilijk als je nu aan het twijfelen bent.
Voor nu geniet van je roze wolk en succes met welke beslissing je gaat nemen. Dikke knuffel.
Alle bankhangers toi toi toi!
anoniem_332137 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 14:48
Reden: namen door elkaar gehaald
Reden: namen door elkaar gehaald
0.45% gewijzigd
dinsdag 13 november 2018 om 16:31
Gevoelens even in de koelkast zetten heeft niet geholpen. Ze zijn er dubbel en dwars uitgesprongen. Ik kan niet stoppen met traject, babywens is te groot. Dat het niet zou lukken, dat kan, en daar moet ik dan mee leven. Maar het niet meer proberen niet.
Alleen zie er tegenop om dit te bespreken. Ik wil hem niet kwijt, maar kan dit niet opgeven
. Vanavond toch maar opbrengen en bespreken.
Zit even in de knoop...
Alleen zie er tegenop om dit te bespreken. Ik wil hem niet kwijt, maar kan dit niet opgeven
Zit even in de knoop...

dinsdag 13 november 2018 om 21:36
Aww science wat is het een rot situatie.
Maar toch goed dat je gevoel iig snel duidelijkheid geeft en denk ook goed om voor je eigen wens te gaan. Ik ken jou en je vriend niet, maar als ik in een soortgelijke situatie zou zitten:
Je weet niet hoe de relatie verloopt en ik zou zelf bang zijn dat ik het mijn partner toch op enig moment kwalijk zou nemen.
Heel veel sterkte met het gesprek, wellicht zijn er toch nog andere mogelijkheden.
Maar toch goed dat je gevoel iig snel duidelijkheid geeft en denk ook goed om voor je eigen wens te gaan. Ik ken jou en je vriend niet, maar als ik in een soortgelijke situatie zou zitten:
Je weet niet hoe de relatie verloopt en ik zou zelf bang zijn dat ik het mijn partner toch op enig moment kwalijk zou nemen.
Heel veel sterkte met het gesprek, wellicht zijn er toch nog andere mogelijkheden.
woensdag 14 november 2018 om 17:32
Hmmmm, heb struisvogelpolitiek gespeeld. Al weet ik het wel zeker. Van het weekend gaan we sowieso even serieus praten, hadden we al afgesproken. Maar ik weet meer dan zeker dat ik mijn babywens niet aan de kant kan zetten.en dat is ook wel fijn om te weten. Het was geen bevlieging, en is het nog steeds niet. Ik hoop gewoon dat hij er toch meer voor openstaat. Ik snap zijn ideeën waarom niet, maar vind eigenlijk dat hij te star is hier in. Niemand kan voorspellen wat de toekomst brengt, maar om gelijk de handdoek in de ring te gooien zou ik te kortzichtig vinden. Of dan is het gevoel toch niet groot genoeg bij hem.... Maar ja, zodra ik dit ter sprake breng zou het best einde van een kortstondige relatie kunnen zijn
woensdag 14 november 2018 om 17:45