Entertainment alle pijlers

Sinterklaasjournaal

14-11-2017 18:31 487 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen discussietopic maar gewoon gezellig napraten over het Sinterklaasjournaal. :)

Welke BN-er heb je herkend?
En welke woordgrappen en naamgrappen heb je gehoord?
Hoe reageren je kinderen op de plotwendingen?

Deel het hier.
Ik vind hier dingen van.
ik volg even mee. Heb geen kinderen, maar werk nu wel een paar uur per week met kinderen waar sinterklaas heel erg leeft. Geen zin om zelf het sinterklaasjournaal te volgen, maar wel handig om op de hoogte te zijn van wat er allemaal gebeurt :)
Mijn zoontje was ook weer helemaal blij, hij is nu 7 dus het is vast zijn laatste gelovige jaar. Eigenlijk best jammer.
Stressed is just desserts spelled backwards
De school waar ik werk doet dit jaar ook mee met het Sinterklaasjournaal. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen.

Ik vond het een leuke eerste aflevering!
Ik denk dat ik het meest enthousiast was thuis😄
Mijn oudste moet geloof ik even wennen aan dat het sinterklaasfeest weer komt (net Sint Maarten en periode met veel jarigen achter de rug). Mijn jongste brabbelt iets dat op Sinterklaas lijkt. Man heeft er helaas niet zoveel lol in als ik.
De grap over Mevrouw Koekoek die met molentjes loopt vind ik dan geweldig, man keek wat stoïcijns voor zich uit.

Oudste vond het wel rare pieten, maar snapte wel dat ze er raar uitzagen omdat ze nieuwe pieten zijn. Ik haakte erop in door te zeggen dat ze nog niet zo vaak door de schoorsteen gegaan waren. Zo is de roetveegpiet al uitgelegd en geaccepteerd.

Leuk dat de oude vertrouwde huispiet nog gewoon mee doet!
Jongste riep meteen verontwaardigd: ‘maar dat zijn geen echte pieten, kijk die kleur!’
Sabeltandcavia schreef:
12-11-2018 19:00
Verder spotte ik die acteur uit de Plus-reclame waarvan ik even niet op de naam kan komen.
Volgens mij was dat Frank Lammers van de Jumbo reclames met o.a. Max Verstappen.
Oudste 8 en nog gelovig; tss kijk nou mam die pieten hebben pruiken op.
Zouden dat dan ook net als een hulpsinterklaas hulppieten zijn??

Jongste van net 6 hoorde dit aan en zegt; Yes dan zijn de echte pieten al in Nederland en kan ik mijn schoen dus al wel zetten!
Hier totaal geen commentaar over de kleur van de pieten. Kinderen zaten er meteen helemaal in.

Ik heb zitten te genieten (Hennie Huisman die water aan het schappen was) en Piet Snot.
Karma, en alles komt goed
Frietmetmayo schreef:
12-11-2018 20:40

Jongste van net 6 hoorde dit aan en zegt; Yes dan zijn de echte pieten al in Nederland en kan ik mijn schoen dus al wel zetten!
slim!

Mijn oudste gelooft dit jaar niet meer. Ze vroeg van de zomer ineens of sinterklaas bestond. ik vroeg haar wat ze zelf dacht en toen zei ze dat ze dacht dat wij het cadeautje in de schoen deden. ik heb eerder altijd ontkend maar toen niet. ik was blij dat ze er in de zomer mee kwam en niet een week voor sinterklaas...
Mijn jongste gelooft nog heilig. er moest ook gelijk een boodschappenlijstje gemaakt worden met dingen voor Sint en Piet en het paard; suikerklontjes, wortels, koekjes, mandarijnen :-D dan hebben ze iets te eten op dat koude dak...
daenerys79 wijzigde dit bericht op 12-11-2018 21:05
Reden: schrijffout
0.11% gewijzigd
Don't cry, buy a bag and move on.
Maleficent schreef:
12-11-2018 19:14
Mijn zoontje was ook weer helemaal blij, hij is nu 7 dus het is vast zijn laatste gelovige jaar. Eigenlijk best jammer.
De niet-gelovige was hier anders het meest happig op het kijken van het Sinterklaasjournaal!
Frietmetmayo schreef:
12-11-2018 20:40

Dan is je 8 dus te oud om nog te geloven.

Mijn dochter zei helemaal niets en was gewoon verwonderd dat het weer was begonnen.
Ik vond het tegenvallen, maar mijn 6 en 10 jarigen zaten er al weer helemaal in
Frankly my dear, I don"t give a damn
Ik vond het weer leuk. En heerlijk die nieuwe pieten en de plaatjes en de betekenis er achter.

Vind dat ze dat elk jaar weer goed doen. De draak steken met een flink deel van de volwassenen en zonder dat de gelovige kindjes het door hebben.

En Hendrik H en Lotje Koekkoek en Piet Snot. Ik hou ervan. :heart:

Mijn kinderen van 5 en 11 zaten er ook meteen weer in. Fantastisch.
Mijn kind van 10 was het hele weekend al hieper over de start van het sinterklaasjournaal. Terwijl ze volledig op de hoogte is van het hele spelletje. Ik heb er lol in dat ze zich nog zo mee kan laten slepen door haar kinderlijke enthousiasme. Ik hoop dat dat nog lang zal duren. :heart:
Basisschool de Echo uit Putten :)

Juf Ank, en mees(ter) Kees :)

Van Heinde en Verre :)
Ik heb ook genoten!
Mijn kind blijkt ineens te kunnen klokkijken. Bij het eten zei ze ineens: kijk mam, het is bijna tijd voor Sinterklaas.
- Zaankanters die aan de kant van de Zaan staan te wachten op de boot.
- Importeurs voeren niets uit.
- Als de boot met cacao niet komt, kunnen we er geen chocola van maken.

Ik :heart: het sinterklaasjournaal :mrgreen:
Ik vind hier dingen van.
Hertjehertje schreef:
13-11-2018 18:44
Mijn kind blijkt ineens te kunnen klokkijken. Bij het eten zei ze ineens: kijk mam, het is bijna tijd voor Sinterklaas.
Die van mij kunnen net zo goed klokkijken als hun vader (die altijd overal te laat is) wordt opeens pijnlijk duidelijk. Gister om 18:30 “is het al zes uur?” En vandaag om 18:15 precies hetzelfde verhaal.
En op dat moment ben ik druk met twee kleuters laten eten en een baby tevreden houden, dus ik vergeet het zelf ook elke keer :facepalm:
Gelukkig kunnen we terugkijken op de tv :-)
Wat voert u hier uit?
“het is rood”
“rood?”
“ja, we wachten op groen”
:rofl:

en de importeurs, wij voeren nooit iets uit...
:-D
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik vind het ook echt knap hoe de makers van het sinterklaasjournaal elke keer weer een leuke verhaallijn weten te maken van alle ingewikkelde zaken die spelen, petje af. Ik ben blij dat het dit jaar niet meteen begin met zoiets spannends als de witte wieven van 2(?) jaar terug maar dat het meteen een leuke verhaallijn is met een klein beetje spanning over het late vertrek van de boot. Mijn 5 jarige kijkt vol enthousiasme (met mij er net zo enthousiast naast) en mijn net 3 jarige vindt het sinterklaasjournaal niks, maar zegt wel regelmatig: sinterklaas komt. Ze heeft geen idee wat dat dan is, maar het maakt het voor mijn oudste extra leuk dat zusje ook mee doet in de spanning.
mendy schreef:
13-11-2018 22:27
Ik vind het ook echt knap hoe de makers van het sinterklaasjournaal elke keer weer een leuke verhaallijn weten te maken van alle ingewikkelde zaken die spelen, petje af. Ik ben blij dat het dit jaar niet meteen begin met zoiets spannends als de witte wieven van 2(?) jaar terug maar dat het meteen een leuke verhaallijn is met een klein beetje spanning over het late vertrek van de boot. Mijn 5 jarige kijkt vol enthousiasme (met mij er net zo enthousiast naast) en mijn net 3 jarige vindt het sinterklaasjournaal niks, maar zegt wel regelmatig: sinterklaas komt. Ze heeft geen idee wat dat dan is, maar het maakt het voor mijn oudste extra leuk dat zusje ook mee doet in de spanning.

Nou ze keken hier wel echt heel bang ( de jongste echt, de oudste geacteerd) toen ze suggereerden met die kist dat Sinterklaas dood was. Maar dat was meer een seconden of 10. :-D

Iemand trouwens al een Piet gezien op de pietenplaatjes? Ik geen een.
Wat is het toch leuk hè?!
Voor kinderen die op school met de taal en spellingmethode STAAL werken; Sinterklaas speelt ook in een aantal instructiefilmpjes van deze methode.
Ik heb wel eens in een groep 5 gehad dat ik een paar opgetrokken wenkbrauwen zag tijdens zo’n instructiefilmpje in de sinterklaastijd..... ze herkende iets in een stem, maar konden het niet altijd plaatsen. Echt heel grappig om dat als leerkracht te zien.
Lucifer2018 schreef:
13-11-2018 22:30
Nou ze keken hier wel echt heel bang ( de jongste echt, de oudste geacteerd) toen ze suggereerden met die kist dat Sinterklaas dood was. Maar dat was meer een seconden of 10. :-D

Iemand trouwens al een Piet gezien op de pietenplaatjes? Ik geen een.
Nou he, hier schrokken ze ook eventjes
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hier ook nog een bijna 8 jarige die geloofd hoor. Wij kijken elke avond met het hele gezin naar het sinterklaasjournaal. M'n jongste is er het enthousiasts over. Hoe de pieten eruit zien hoor ik ze niet over. Alleen het jaar met de gekleurde Pieten heb ik ze erover gehoord, dat was toch wel anders zeg maar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven